זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול לסקנדינביה הפראית

פינלנד, לפלנד – 25.8-6.9.
ארץ הפיורדים בנורווגיה ושבדיה במסלול הלוקח אותנו עד לכף הצפוני ביותר באירופה, מעבר לחוג הארקטי, כפרים נידחים, איילי הצפון, איים שכוחי אל, יופי פראי ובלותי, וגם מעט היסטוריה וערים עתיקות.
מדריך: יפורסם בקרוב

טיול לסקנדינביה הפראית

מועדון מסע אחר – תרבויות עולמי בשיתוף עם דיזנהאוז

פינלנד, לפלנד, נורווגיה ושבדיה בטיול בו ניפגש עם הלאפים ואיילי הצפון, נגיע לנקודה הצפונית ביותר באירופיה, מעבר לחוג הקוטב, נבקר בכפרי דייגים ואיים שכוחי אל, נהנה מנופים מרהיבים של פיורדים, ונכיר את ערי הצפון – שטוקהולם, ריגה, אוסלו.
טבע במיטבו, אתרים היסטוריים ופרהיסטוריים

לפרטים נוספים והרשמה>>

תוכנית הטיול

יום 1. נתב"ג – ריגה – רובניימי
נצא בטיסת בקר לריגה. עם הגעה נצא לבקר בעיר. נבקר ברובע היהודי לשעבר, נעצור ליד האנדרטה לזכר בית הכנסת הגדול של ריגה הנשרף על ידי הנאצים ועוזריהם. נעצור ליד בניין בית הספר היהודי הראשון באימפריה הרוסית שהיום משתמש לבית הספר היהודי של חב"ד. נמשיך לאזור הגטו וגם באתרי השמדת יהודי ריגה: רומבולה ומחנה עבודה סאלאספילס. נבקר בשוק המרכזי של ריגה, אחד השווקים הגדולים והמרשימים באירופה כולה, על שלל ריחותיו, צבעיו וטעמיו. נמשיך לסייר באחת הפנינות הארכיטקטוניות של אירופה הלא הוא רחוב אלברטה המהווה ריכוז ייחודי לבניינים שעוצבו בסגנון ה"ארט-נובו" על ידי האדריכל היהודי מיכאל אייזנשטיין. המשך טיסה לרובניימי. לינה ברובניימי.

יום 2. אינארי – איבאלו
עם בקר, נבקר בכפר של סנטה קלאוס, העיירה מפורסמת בהיותה עיירתו של סנטה קלאוס והיא נמצאת על חוג הקוטב. נצא מרובאניימי לכוון הגבול הרוסי ולעיירה הלאפית אינארי Inari, נבקר במוזיאון הפתוח של הלאפים, נצפה באורחות חייהם ובמנהגיהם, נמשיך בדרכינו לאיבאלו. א. ערב ולינה.

יום 3. לפלנד והכף הצפוני
נחצה את הגבול לאזור הלאפי הנמצא בנורבגיה, נצפה בעדרים של אילי הצפון, נעבור בקריוק Karasjok נעבור במנהרת הקייפ הצפוני ונגיע לאי הצפוני מגארו Mageroy ולעיירה הונינגסוואג Honningsvag שבה נלון. נצא לנקודה הצפונית באירופה, הנורד קייפ Nord Cape. מהצוק הנופל אנכית לאוקיינוס, בתקופה מסוימת בשנה ניתן לצפות בשמש השוקעת, הנוגעת קלות בים, וזורחת מחדש. ארוחת ערב ולינה בהונינגסוואג.

יום 4. אלטה – טרומסו
נצא בדרכינו לאלטה Alta , נבקר באתר הפרהיסטורי הנמצא בסמוך ובו ציורי סלעים קדומים המתארים, בין היתר את אילי הצפון, נבקר במוזיאון המקומי. נמשיך בדרכינו דרומה בנופים הפראיים לאורך הפיורדים הצפוניים של נורבגיה, ניסע לאורך פיורד לינגן Lingenfjord לאולדרדאלן Olderdalen, נעלה על מעבורת ונחצה את הפיורד ונגיע לטרומסו Tromso. נבקר במוזיאון הפתוח לטבע ופולקלור – פרספקוויט Prespektivet בטרומסו Tromso שם נצפה בבתים המאפיינים את האזור, נבקר בכנסיית הקוטב. ארוחת ערב ולינה.

יום 5. טרומסו – איי לופוטן
נשלים את הביקור בטרומסו ונצא לאורך הפיורדים, דרומה דרך סניה Senja ופינסנס Finnsnes לגרילפיורד Gryllefjord , נחצה את הפיורד במעבורת ונגיע לסבולוואר Svolvaer עיר המוצא לטיול באיי לופוטן. ארוחת ערב ולינה.

יום 6. איי לופוטן
את היום נקדיש לנופיו המדהימים של דרום איי לופוטן Lofoten , ניסע לאורך החופים הדרומיים, נעצור בכפרי דייגים סחופי רוחות ולאורך מפרצים ציוריים הנושקים לצוקים, ממראות הטבע היפים בעולם. דרך זו מוגדרת כיפה באירופה. נעצור בנמל העתיק בפקלוואג Kapelvag נלך דרך קניון צר לכפר ציורי חבוי , נבקר בכפר שהוכרז לשמירה ע"י אונסק"ו, פנינה ארכיטקטונית של בתי עץ צבעוניים, בשעות הערב נחזור למלון. ארוחת ערב ולינה.

יום 7. איי לופוטן – אוסלו
נשלים את הביקור בסבולוואר Svolvaer ונצא צפונה לאוונס Evenes ממנה נטוס בשעות הצהרים לאוסלו Oslo. נטייל באוסלו שנוסדה ע"י מלכי הויקינגים באמצע המאה ה- 11 ככל שיאפשר הזמן. נבקר בפרוגנר פארק ובו פסלי ויגלאנד המתארים את מסלול חייו של האדם. לינה.

יום 8.אוסלו – גול
לאחר ארוחת הבקר, נצא לסיור בעיר. נראה את מבצר וארמון אקסרהוס הניצב על צוק בולט מעל חופו של פיורד אוסלו, את בניין העירייה הבנוי בסגנון מודרני ומצופה כולו בלבנים אדומות, הקתדרלה שנחנכה בשנת 1697. נגיע לחצי האי ביגדוי Bygdoyשם נבקר באחד מהמוזיאונים – קון טיקי, ספינת הויקינגים. בשעות אחר הצהרים, נצא צפונה, ניסע דרך עמק הלינגדאל (Hallingdal) נחצה את עמק אאורלנד Aurland היפה ונגיע לגול Gol. שם נלון.

יום 9 "ארץ הפיורדים"
אנו נכנסים היום ל"ארץ הפיורדים", מחוז של נופי הרים ופיורדים מדהימים. ניסע צפונה תוך עצירות לפייה בנופים המרהיבים, "נעפיל" לפסגת הדלסניבה Dalsniba לתצפית על האזור ולעת ערב נגיע לעיירה גירינגר Geiranger הנמצאת על שפת פיורד באותו שם. ארוחת ערב ולינה.

יום 10 "ארץ הפיורדים"
נצא להפלגה על פיורד גירינגר Geiranger, נחלוף על פני מפלי "שבע האחיות", צוק השטן, מפל הדודן ועוד. נגיע לעיירה הייליסילט Helleesyit. נצא לסיור קצר בעיירה, נצפה במפל הייליסילט לאורך הנהר הרחב החוצה את העיירה . נמשיל בדרך "הנשרים" הלו היא דרך "הטרולים" המתפתלת ונגיע לקריסטיאנסונד Kristiansund ממנה נצא "לדרך האטלנטית" – דרך של 8.5 ק"מ על גבי גשרים מהם תצפית מרהיבה על האוקיינוס והעיירות הציוריות. נגי ומולדה Molde . ארוחת ערב ולינה.

יום 11+ 12 – שטוקהולם
העברה לשדה התעופה וטיסת בקר לשטוקהולם. נצא לסיור בעיר שידועה כעיר היפה ביותר בסקנדינביה, ומהיפות בעולם. שטוקהולם היא עיר עתיקה, תרבותית ויפה. מכנים אותה "היפיפייה הנרדמת המתעוררת לחיים מדי קיץ" כשצבע המים המקיפים אותה משתנה מאפור לכחול מפתה, עיר מודרנית ונועזת. דוגמה מובהקת לארכיטקטורה חדשנית, אולטרה מודרנית שחיה בשלום ובהרמוניה עם מצודות וארמונות ימי הביניים ויופייה בישיבתה על כ- 12 איים. הסיור בעיר יכלול ביקור בארמון המלך וחצר המשמר, בעיר העתיקה, המרכז המסחרי המודרני של העיר ועוד. נמשיך בסיור בבית העירייה, נראה את כנסיית סטור ובמוזיאון ספינת המלחמה וואזה, אשר שקעה בהפלגת הבכורה שלה לפני כ – 350 שנה. נצא לסיור לאי דרוטניגהולם בו נמצא הארמון של מלכי שבדיה. לינה. לאחר הסיור ביום השני, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

מחיר הטיול בקבוצה מעל 20 איש

המחיר כולל:
טיסה בינלאומית דרך יעד באירופה
טיסות בתוך סקנדינביה לפי התוכנית
מסי והיטלים בטיסות – נכון להיום
מלונות לפי הרשומים מטה או דומים
לינה וארוחת בקר + 7 ארוחות ערב לפי התוכנית
כניסות לאתרים לפי התוכנית
שייט לפי התוכנית
אוטובוס תיירות חדיש וממוזג, לכל העברות וסיורים.
מדריכה ישראלית בכירה
מדריכים מקומיים
טיפים לנותני שירותים בחו"ל

המחיר אינו כולל:
ביטוח בריאות ומטען
כל מה שלא נכלל בסעיף "המחיר כולל"