זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול לאוגנדה ורואנדה

טיול מקיף אל הפנינה של אפריקה – רואנדה ואוגנדה – מסע אל מרחבי שמורות הטבע היפות בעולם. חווית מפגש מרתקת עם תרבות ומסורת קדומה, בעלי חיים ופלאי טבע נדירים

טיול לאוגנדה ורואנדה

 
 אקו טיולי שטח

טיול מקיף לאוגנדה ורואנדה

יערות גשם שימפנזים גורילות, אנשים מסבירי פנים ונופים עוצרי נשימה 12 יום בהדרכת ד"ר עדין שווימר

טיול לאוגנדה – "הפנינה של אפריקה" ורואנדה – "ארץ אלף הגבעות והאביב הנצחי" – הוא מסע אל ממלכה אפריקנית קדומה ומסתורית בלב היבשת השחורה, לחוף אגם ויקטוריה הגדול באגמי אפריקה. יש בה מרחבים של יערות גשם עבותים, ביתם של שימפנזים, גורילות וחיות אחרות. בשמורות הטבע של אוגנדה נופים ייחודים של אגמים הממלאים לועות הרי געש, סוואנות נרחבות, הרים גבוהים המעובדים לטרסות חקלאיות, ושרשרת הרי געש עצומים. רואנדה הקטנה,"ארץ אלף הגבעות", שוכנת לצד אוגנדה הגדולה והיא מדינה הררית פורייה שרוב תושביה עוסקים בחקלאות. גם ברואנדה שמורות טבע של יערות גשם טרופיים והרריים, ובהן הוולקן פארק דה וולקנוס – השמורה הגדולה ביותר בה נמצאות גורילות ההרים הנדירות, כולל את מרכז המחקר שייסדה דיאן פוסי – ה"אמא" של הגורילות. טיול לאוגנדה ורואנדה הוא טיול תרבות וטבע הכולל סיורי ספארי ברכבי 4X4, שייט בנהרות ואגמים, ומסלולים רגליים במעקב אחר בעלי חיים. חוויית מפגש מרתקת עם אנשים וקופי אדם.

ייחודי בטיולי אקו לאוגנדה ורואנדה

– רכבי טיוטה לנדקרוזר 4 4x עם חיבור אישי להטענה
– טיול באגמי הלועות
– אירוח אצל משפחה אוגנדית וארוחה אוגנדית מסורתית
– קבוצה קטנה (12-18 משתתפים בלבד)
– שמורת איששה באוגנדה – 'אריות על העצים'
– ערכת מכשירי קשר מהארץ בין הרכבים לספארי בשמורות הטבע
– ביקור בשמורת הגורילות 'פארק דה וולקונס' שמורת הגורילות הטובה ביותר לצפייה בגורילות
– טיול ברואנדה – "ארץ אלף הגבעות והאביב הנצחי".

לפרטים נוספים והרשמה>>

יום 1 טיסה לאוגנדה – תל אביב אנטבה קמפלה
טיסת בוקר מוקדמת מת"א דרך אדיס אבבה אל אנטבה, אוגנדה. לאחר הנחיתה נצפה לעבר הטרמינל הישן של אנטבה ונמשיך אל העיר קמפלה, עיר הבירה של אוגנדה השוכנת על גבעות לחוף אגם ויקטוריה. בהתאם לזמן ההגעה, נצא לטייל בעיר, נבקר בשוק המקומי המרתק של העיר, ושם נבוא במגע עם אווירת אפריקה האמיתית. לינה בקמפלה.

ימים 2-3 שמורת מפלי מורצ'יסון והנילוס הלבן
נצא לנסיעה דרך מישורי ה"בוש" של מרכז אוגנדה, אל שמורת הטבע של מפלי מורצ'יסון, חבל ארץ נרחב של סוואנות ויערות לאורכו של נהר הנילוס הוויקטוריאני. אחר הצהריים נצפה מראש המצוק על המפלים מפלי מורצ'יסון המרהיבים, ומהיפים במזרח אפריקה. למחרת בבוקר נצא לשייט על נהר הנילוס, בו נוכל לצפות בחיות הבר הבאות לשתות ממי הנהר, היפופוטמים ותנינים הטובלים במים, וכמובן במפלי מורצ'יסון המרשימים. אחר הצהרים נצא לסיור ספארי מקיף בשמורת הטבע ולצפות בחיות הבר. לינה בלודג' בשמורה.

יום 4 ממפלי מורצ'יסון לאורך בקעת השבר המערבית אל פורט פורטל
נצא לדרך הארוכה לאורכה של בקעת השבר המערבית (האלברטיני), מפארק מפלי מורצ'יסון אל פורט פורטל. בדרך נעבור בנוף ירוק ושופע צמחייה של "בוש", דוכני פירות טרופיים, כפרים ושדות חקלאיים בארץ ממלכת בוניורו. אט אט נטפס לעבר הרמה ההררית עליה יושבת העיר פורט פורטל, בירת המחוז וממלכת טורו ומקום מושבו של מלך טורו. לינה במלון בפורט פורטל.

יום 5 יער הגשם הטרופי קיבלה והשימפנזים – שמורת קווין אליזבת
בשעות הבוקר נצא להכיר את אזור יער קיבלה' בית הגידול הגדול והצפוף ביותר בקופי השימפנזה המצוי. נטייל בין יערות, קופים ואגמים קטנים שממלאים לועות געשיים. נצא לסיור רגלי ביער קיבלה ובו ננסה לאתר ולעקוב אחרי השימפנזים בלוויית ריינג'רים מקומיים. יער קיבלה הוא יער גשם טרופי והמעקב אחר השימפנזים דורש מאמץ וסבלנות. השימפנזים הם קופי אדם בעלי יכולת למידה גבוהה, ולמעשה מהקרובים ביותר לבני האדם. הביקור בשמורה מהווה את אחת האטרקציות המרכזיות של טיול לאוגנדה ורואנדה. לאחר מכן ניסע דרומה בנוף קסום וייחודי של לועות. לעת ערב נגיע לשמורת קווין אליזבת . לינה בלודג' בשמורה.

יום 6 שמורת קווין אליזבת ותעלת קזינגה
נצא לסיור ספארי מקיף בשמורת הדגל של אוגנדה. בשמורה ישנם אגמי ענק של בקעת השבר, אגמים קטנים בלועות הרי געש, אזורי "בוש" המהווים מסתור לחיות הבר, סוואנות ותעלות מים. אחר הצהריים נצא לשייט בתעלת קזינגה הטבעית והמרשימה, המחברת בין אגם ג'ורג' לאגם אדוארד, וידועה באוכלוסיית ההיפופוטמים הצפופה שבה. בשייט נוכל לצפות גם בופאלו, חיות בר אחרות ושלל עופות מים וגדה השוכנים לחוף הקזינגה. לינה בלודג' בשמורה.

יום 7 קווין אליזבת – שמורת איששה – אריות על העצים (בלעדי !)
נסיעה דרומה תביא אותנו לאחת מהשמורות היפות והמרתקות באוגנדה שמורת איששה. השמורה היא סוואנה רחבה המכילה מגוון בעלי חיים אופייניים כאימפלות ,טופי, אנטילופת סבך (BUSHBUK)), אנטילופות המים(WATER BUCK) ,בופלו ופילים. אולם השמורה ידועה ומיוחדת בזכות התופעה הנדירה, שבה האריות מעבירים את זמנם ברביצה על העצים בצורה מאד לא שגרתית לספארי במזרח אפריקה. נלון בלודג' אוהלים שיושב על שפת הנהר ונוכל לצפות בבעלי החיים הבאים לשתות ממנו.

יום 8 אגם בוניוני – "גן העדן" של אוגנדה
ניסע דרומה באזור הררי בארץ ממלכת אנקולה, הידועה בעדרי הפרות ארוכות הקרניים וייצור החלב. בשעת אחר הצהריים נגיע אל אגם בוניוני השוכן בלב הרים. האגם נוצר כתוצאה מסכירה טבעית של ערוצי ואדיות על ידי התפרצות לבה שחסמה את זרימת הנהרות. האגם מרהיב ביופיו, כפרים צבעוניים ושדות חקלאיים על המדרונות סביב האגם, וסדרת איים קטנים מבצבצים בו מעל פני המים, ובהם חיים הכפריים. נשוט באגם ונלון בלודג' שממוקם על הרכס המשקיף על האגם.

יום 9 המעבר מאוגנדה לרואנדה 'ארץ אלף הגבעות'
ניסע בדרך הנופית בהרים בין כפרים אל העיירה קיסורו, ובה נחצה את הגבול לרואנדה. לאחר שנתמקם בלודג' למרגלות פארק דה וולקנוס, נצא לסיור רגלי להיכרות עם התושבים המקומיים בכפרים הסמוכים. רואנדה היא "ארץ אלף הגבעות" והאביב הנצחי, והיא נקראת כך על רקע נופיה – יערות גשם, הרים ואגמים קסומים ולא בכדי היא נחשבת לאחת הארצות הירוקות והיפות באפריקה. לינה בלודג' הסמוך לשמורה.

יום 10 שמורת הגורילות פארק דה וולקונס – משיאי טיול לאוגנדה ורואנדה
בשעת בוקר מוקדמת נצא אל פארק דה וולקונס בה חיות גורילות ההרים. הגורילות נעות בשטח המחייה שלהן בגבהים שבין 2200 מטר ל- 3800 מטר, ושם מצויים תנאי המחייה האידיאלים עבורן: אקלים קריר, ערפילי וגשום. תנאים אלו הם הבסיס להתפתחות מגוון גדול של צמחים, האהובים כל כך על הגורילות הצמחוניות כמו החזרן (במבוק) , סלרי ועוד רבים וטעימים. פארק דה וולקונס היא שמורת הגורילות הגדולה ביותר מתוך 3 שמורות הקיימות במשולש הגבולות רואנדה, אוגנדה והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו והטובה ביותר לצפייה בגורילות ההרים. הפארק התפרסם בזכות מחקריה של דיאן פוסי ובעקבות ספרה "גורילות בערפל'. כיום בשמורה 10 משפחות שניתן לבקר אצלן. נתפצל לצוותים קטנים ונצא לדרך בחיפוש אחר משפחות הגורילות, באזור שהוא בית הגידול היחיד בעולם בו הן חיות. נצעד במעבה יער הגשם של הפארק לפגישה עם קופי האדם המרשימים – ה"ענקים העדינים" – זהו אחד מהמפגשים המרגשים ביותר בטבע שאנו יכולים להעלות על דעתנו. לאחר הסיור והמפגש עם גורילות ההרים נשוב ללינה בלודג'.

ימים 11-12 רוהנגרי – קיגלי, בירת רואנדה, וחזרה לתל אביב
בשעת בוקר נצא בנסיעה מהרי וירונגה לעבר קיגלי, בירת רואנדה. נבקר באתר הזיכרון לג'נוסייד, ובמידה וייוותר זמן, נצא לסיור בעיר ובשוק המקומי, . אחר הצהריים העברה לשדה התעופה לטיסה לארץ דרך אדיס אבבה. נחיתה בנתב"ג אור ליום ה-12.

אופי הטיול: טיול תרבות וטבע לאוגנדה ורואנדה כולל סיורי ספארי ברכבי 4X4 שייט בנהרות ואגמים, ומסלולים רגליים במעקב אחר בעלי חיים. חוויית מפגש מרתקת עם אנשים וקופי אדם.

לינה: הן באוגנדה והן ברואנדה הלינה בבתי מלון ולודג'ים – מלונות כפריים ברמה תיירותית בשמורות הטבע.

תחבורה: הנסיעה במהלך הטיול ברכבי ספארי – ג'יפים 4X4 מדגם טיוטה לנדקרוזר עם נהגים מקומיים.

כלכלה: פנסיון מלא, הכולל כלכלה מליאה לאורך כל הטיול. מים מינרלים ברכבים.

קבוצה וצוות: בטיול יש מגבלה במספר המטיילים בסיורים אחר קופי אדם. אי לכך מספר המטיילים הוא נמוך יחסית ומגיע ל – 12 עד 18 מטיילים בלבד. הצוות מונה נהגים-מדריכים מקומיים ומדריך ישראלי מצוות אקו טיולי שטח.

הערות חשובות:

ההליכה בשמורת הגורילות ובשמורת השימפנזים כרוכה במאמץ פיזי מסוים של מספר שעות.
במהלך הטיול בשמורת הגורילות והשימפנזים תתפצל הקבוצה לקבוצות קטנות.
הכניסה לשמורת הגורילות מותנית בבריאות המטייל. מטייל חולה או מצונן לא יורשה ליטול חלק במפגש עם הגורילות.
ילדים מתחת לגיל 15 לא מורשים להיכנס לשמורת הגורילות..

יציאה            חזרה        מחיר טיול מיסי נמל אשרה סה"כ מדריך/ה 

14/10/2016 25/10/2016 6170$ 329$ – 6499$ ד"ר עדין שווימר

2 מקומות אחרונים

תוספת ליחיד בחדר:585$

המחיר כולל:

טיסות בינלאומיות לאוגנדה וחזרה מרואנדה.
תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
דמי כניסה ולינה בשמורות הטבע.
ביקור בשמורת הגורילות בעלות של 750$ לאדם.
ביקור בשמורת השימפנזים בעלות של 150$ לאדם.
מים מינרלים ברכבים.
דמי רישום וטיפול.
מסי נמל.
תשר לנותני השירותים המקומיים.
המחיר אינו כולל: ביטוח אישי ומטען, אשרות לרואנדה ואוגנדה שישולמו בכניסה למדינות (35$ לרואנדה ו–100$ לאוגנדה), שתייה קלה והוצאות אישיות.

לתשומת לבכם:

מחיר התעופה ומיסי הנמל מעודכנים ליום פרסום הטיול (14.12.2015), לאחר התעדכנות מחירי התעופהבעקבות עליית מחירי הדלק.
בעת ההרשמה לטיול ייגבו 900 $ מקדמה מכל לקוח. סכום זה כולל את דמי הכניסה לשמורת הגורילות והשימפנזים. במידה וישתנה מחיר היתר הכניסה (permit) יעודכן מחיר הטיול. יש להדגיש כי סכום זה לא ניתן להחזרה בכל מקרה שהוא. אנו ממליצים לעשות ביטוח נוסעים ביום ההרשמה.
בשמורת איששה כמות החדרים מוגבלת ויתכן ונאלץ לאחד מטיילים המזמינים חדר ליחיד לכל הטיול.

לפרטים נוספים והרשמה>>