תפריט עמוד

כינורות ששרדו את השואה הוטסו לקליבלנד

26 כינורות שהיו שייכים ליהודים בתקופת השואה, שופצו ושוקמו ביד אוהבת והובלו בטיסה של יונייטד איירליינס לאירוע "כינורות של תקווה" בקליבלנד

יונייטד איירליינס הטיסה כבודה מיוחדת במינה מתל אביב לקליבלנד: 26 כינורות שהיו בבעלות יהודים בתקופת השואה. הכינורות, ששרדו את מלחמת העולם השנייה, שופצו ושוקמו ביד אוהבת על ידי בוני הכינורות והאומנים אמנון ואבשלום ויינשטיין, שהקדישו לנושא שני עשורים כדי לאתר את הכינורות ולשפץ אותם. הכינורות יוצגו במסגרת תערוכה בינלאומית בקליבלנד וישמשו לנגינה בכמה קונצרטים.

זוהי משימה לגמרי לא פשוטה להעביר כינורות בטיסה טרנס אטלנטית. לשם כך, יונייטד איירליינס קרגו השתמשה בטכניקת אריזה מיוחדת וייעודית, שנועדה להגן על הכינורות במהלך הטיסה תוך שמירה על טמפרטורה מדויקת של 20 מעלות ואחוזי לחות מבוקרים. 


בונה הכינורות אמנון ויינשטיין (משמאל) ומנכ"ל יונייטד איירליינס בישראל אבי פרידמן אורזים את הכינורות לטיסה לקליבלנד

אמנון ויינשטיין, אחד מבוני הכינורות הידועים והנחשבים בעולם ושותף לניהול המוזיקלי של קשת איילון, הוא לא הראשון במשפחתו שעוסק בבניית ושיפוץ כינורות. למעשה, את העסק המשפחתי פתח אביו, משה, ב-1939 כאשר הקים סטודיו לכינורות בתל אביב. בנו של אמנון, אבשלום, שהולך בדרך סבו ואביו, הוא דור שלישי של בוני כינורות. כאמנון היה ילד, הוריו לא דיברו על בני המשפחה שנותרו במזרח אירופה ונרצחו בשואה. כשבגר, גילה כי לא פחות מ-400 אנשים ממשפחתו המורחבת לא שרדו את השואה. הוא החליט להשיב את המורשת האבודה שלו והחל לאתר כינורות שבהם ניגנו יהודים במחנות ובגטאות ולחדש אותם כך שישובו לחיים ויוכלו להישמע מעל במות הקונצרטים. את כלי הנגינה הללו הוא מכנה "כינורות של תקווה".

התערוכה בקליבלנד היא לא רק דרך להציג את הכינורות ששרדו את השואה, אלא גם להשמיע אותם בפני הקהל. הפרויקט כינורות של תקווה בקליבלנד כולל מגוון של אירועי תרבות, קונצרטים, הרצאות וסרטים, והוא יימשך שלושה חודשים ויינעל בתחילת ינואר 2016.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.