תפריט עמוד

Play It: לשחק, לטייל, לפגוש

משחק וירטואלי חדש, המיועד לחברות ולארגונים, מאפשר לעובדים לטייל בעולם, להכיר לעומק מקומות חדשים, לפגוש עובדים ממדינות שונות, להתגבש ולהתחבר לערכי החברה, והכל מפינת העבודה במשרד או בבית

עבור הרבה מאוד אנשים, טיולים בעולם וחיבור אנושי הינם הדברים המשמעותיים ביותר. סטארט אפ חדש בשם Play It נותן מענה לשני הצרכים האלה, ומחבר בין אנשים ממדינות שונות תוך שהם מטיילים וירטואלית בעולם ומגלים מקומות חדשים. המשחקים, המיועדים לחברות וארגונים, מאפשרים לעובדים לטייל בעולם, להכיר לעומק מקומות חדשים, לפגוש עובדים ממדינות שונות, להתגבש ולהתחבר לערכי החברה – הכל מפינת העבודה במשרד או בבית.

ב- Play-It הבינו שעל-ידי טיולים וירטואליים במדינות שונות בעולם, יכול להיווצר חיבור אנושי, כזה שמקרב בין עובדי החברה הנמצאים במדינות מרוחקות. כך למעשה, עובד הנמצא בישראל, יכול לחוות ולהכיר את התרבות, המנהגים וההווי של המקביל אליו בהודו, בניו-יורק או בכל מדינה אחרת בעולם.

המשחק הוא מעין מרוץ בעולם, והוא מתבסס על הפלטפורמות של Google Maps ו-Google Street View שמאפשרות לאנשים לטייל וירטואלית ביעדים שונים באמצעות צילום פנורמי בגובה העיניים. במהלך המשחק, המשתתפים, כיחידים או בקבוצות, מטיילים במקומות שונים בעולם, כאשר בכל מדינה יש מספר שלבים. בכל יעד מסתובבים, מחפשים רמזים ופותרים חידות, כשבעזרת שיתוף פעולה המשתתפים מגלים את הקוד שמעביר אותם ליעד הבא, עד שמגיעים לקו הסיום.

מטיילים ומשחקים בהולנד בלי לצאת מפינת העבודה

המשחק הזה, כיאה למשחק שנועד לקרב בין אנשים, נולד אצל משפחה אחת שאוהבת לטייל. רחלי ורועי ניקלס, אם ובנה, הם הבעלים של חברת ניקלס בע"מ המתעסקת גם בהפקת אירועים וטיולי הרפתקאות לחברות וארגונים. כמעט כל עובדי החברה הם בני משפחה, מהמנכ"ל, דרך אנשי התוכן ועד למעצבת. כשהגיעה הקורונה, ואיתה ההגבלות הרבות על מפגשים חברתיים, הבינו בני המשפחה שצריך למצוא דרך לקשר בין אנשים שאינם יכולים להיפגש, והחליטו שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא דרך משחק שמאפשר לאנשים לטייל ולפגוש זה את זה, גם אם מרחוק. כך למעשה נוצרה חברת Play-It, שהיום מהווה חלק בלתי נפרד מניקלס בע"מ.

להביא את הסיפורים מאחורי האנשים והמקומות

הייחוד של המשחק הוא בכך שאמנם אפשר לשחק אותו בפיג'מה בסלון, אבל הוא מאפשר למשתתפים ליהנות מסיור מעמיק ומעשיר, ממש כאילו הם נמצאים עכשיו במדריד או בלונדון. כך למשל, יש סרטון על כל עיר ובכל יעד מקבלים פרטים נוספים על המקומות אותם מחפשים, עם פרטי טריוויה מעניינים שבדרך כלל מקבלים כשמטיילים עם מדריך. "כשאנחנו חושבים על מדינה, קודם כל אנחנו אוספים חומרים, מחפשים אנשים שיש להם מידע, ואז צוות של תוכן יושב וכותב. רק לאחר מכן זה עובר למחלקת העיצוב, בדיקות ולבסוף לבדיקת הלקוח", אומרת רחלי ניקלס, הבעלים.

למעשה, במובנים מסוימים אפשר לומר שהמשחק מעניק חוויה מעמיקה יותר משל טיול רגיל. אם אתם נמנים על אלה שבטיולים מחפשים את המקומות הכי מפורסמים לעשות בהם סלפי ולהעלות לאינסטגרם, המשחק הזה יתאפשר לכם לטייל מחוץ למסלול, להכיר את המקומות שהמקומיים מבקרים בהם ולראות את מה שלא תמיד נמצא במדריכי הטיולים. "החשיבה היא להביא אנשים לכל מיני פינות נסתרות במקומות אלו", אומרת רחלי. בפריז למשל, לא תחפשו את מגדל אייפל אבל כן תטיילו ברחובות הגדה השמאלית בחיפוש אחר המסעדה ששימשה השראה לסרט רטטוי או אחר חנות הספרים המיתולוגית "שייקספיר אנד קומפני", שהקומה השלישית שלה משמשת משכן לסופרים שהגיעו לעיר ואין להם מקום לישון בו.  בטיול בקולמר היפה שבחבל אלזס תיהנו מהתעלות היפות, אבל גם תחפשו את המוזיאון המוקדש לפסל בן המקום, פרדריק אוגוסט ברתולדי, שפיסל את פסל החירות. ואילו בניו יורק, מחפשים את המסעדה הראשונה שנפתחה בעיר, בה סעד, בין היתר, ג'ורג' וושינגטון. "הרעיון הוא להביא את הסיפורים מאחורי הבתים והמקומות", אומרת ניקלס.

המשחק מעניק חוויה מעמיקה ומספר את הסיפור של המקומות בהם מטיילים

בעידן בו אנו ממהרים ממקום למקום, לפעמים גם כשאנו מטיילים, משחק כמו זה,  מזכיר לנו שלפעמים כדאי להאט, להביט סביב ולחפש את הפרטים הקטנים, שבהם נמצא כל הקסם. ואם יש לבעלי החברה חזון, בנוסף לחיבור בין אנשים, הוא לגרום להם לראות את הדברים האלה. "מי שמשחק, יחפש בפעם הבאה בה הוא מטייל את המקומות האלה", מסבירה ניקלס.

משחקים בהתאמה אישית להשגת מטרות הארגון

כרגע המשחק מיועד לחברות וארגונים, בעיקר כאלה שיש להן עובדים במקומות שונים בעולם. "WIX שיחקו איתנו כמה פעמים, יצרנו משחקים גם לצ'ק פוינט על מדינות בהן יש להם צוותים כמו סינגפור והודו, וגם עבור כיל, על מספר לא מבוטל של מדינות". רשימת המדינות שנכללות במשחק כרגע כוללת את ישראל, הולנד, צרפת, גרמניה, אנגליה, ספרד, איטליה, ארה"ב, דובאי, סינגפור והודו, אך היא מתרחבת תדיר. "אנחנו מוסיפים עוד ועוד ארצות בהתאם לבקשת החברות. יש חברות שרוצות להוסיף מדינות נוספות כי יש להן עובדים שם והן רוצות לאפשר לעובדים מארצות שונות להתוודע למקומות האלה", אומרת ניקלס ומוסיפה שהשאיפה היא שבסופו של דבר יהיה משחק על כל מדינה  בעולם.

ב-Play It יוצרים משחקים עבור החברות המובילות במשק, כמו צ'ק פוינט

למעשה, האופי של המשחק מאפשר גמישות רבה והתאמה לחברות שונות. "אנחנו בונים משחקים לחברות בהתאם לצרכים שלהן" אומרת ניקלס. "יש מדינות שהן כבר מובנות במשחק אבל אפשר לעשות בהן התאמות ושינויים, למשל, להוסיף את המיקום של משרדי החברה". "אפשר גם לבחור אם לעשות שמונה שלבים במדינה אחת או לעבור ממקום למקום". הגמישות לא נגמרת ביעדים. יש גם התאמה לתקופה בשנה. "בפסח עשינו משחק על חג הפסח, חג ההולי וחג הפסחא, ובחודש הגאווה עשינו משחק על יעדים הנחשבים כמרכזי הקהילה הגאה בעולם. באנגליה למשל המשתתפים התבקשו לחפש שלט שמצביע על נקודת ציון בחיי הלהט"ב בבריטניה. העיקרון שעומד לנגד עינינו יישאר תמיד – לעזור לחברות וארגונים להשיג את מטרותיהם בדרך של משחק", מסבירה ניקלס.

ההתאמה הזו לאנשים שונים במקומות שונים היא לא מקרית. בסופו של דבר, מעבר לכיף שיש במשחק הזה, מדובר במשהו הרבה יותר עמוק – משחק שמיועד לקרב בין אנשים ותרבויות. "המשחקים שלנו מאפשרים לחברות "למשחק" את העולם של החברה ואת הערכים שלה, ולעובדים לטייל ולעבוד ביחד בצוות בשיתוף פעולה, גם כשמדובר בעובדים שמעולם לא פגשו זה את זה", מסכמת ניקלס.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.