תפריט עמוד

חוגגים אלפי שנים של תרבות ילידית טאיוואנית קדומה

טאיוואן, הממוקמת בלב אסיה, הייתה כור היתוך תרבותי במשך מאות שנים, וזרמים של אנשים מאירופה ומזרח אסיה התכנסו יחד כדי ליצור היסטוריה ותרבות עשירים להפליא. עם זאת, מעט מאוד ידוע לרבים ברחבי העולם על קיומה של תרבות הילידית המגוונת של טאיוואן

טאיפיי, ה-28 ביולי 2021 – טאיוואן, הממוקמת בלב אסיה, הייתה כור היתוך תרבותי במשך מאות שנים, וזרמים של אנשים מאירופה ומזרח אסיה התכנסו יחד כדי ליצור היסטוריה ותרבות עשירים להפליא. עם זאת, מעט מאוד ידוע לרבים ברחבי העולם על קיומה של תרבות הילידית המגוונת של טאיוואן. הילידים הטאיוואנים נמצאים באיי טאיוואן במשך אלפי שנים. יותר מחצי מיליון איש (קצת יותר משני אחוז מאוכלוסיית טאיוואן) שייכים לאחד מ-16 השבטים המוכרים, שלכל אחד מהם שפה משלו ותרבות ייחודית.

מי שמחפש יום טיול נהדר לכל המשפחה, יכולה למצוא את כל מבוקשו בכפר התרבות הילידי פורמוסאן, -פארק שעשועים הממוקם ליד אגם שמש והירח המפורסם, במרכז טאיוואן, לא רחוק מדי מהעיר טאיצ'ונג. צפו במגוון ההופעות היומיות, טעמו את המאכלים המקומיים והתנסו בפעילויות כמו חץ וקשת, קנייה של מזכרות, חטיפים ואלכוהול תוצרת המקום. מוזיאון פורמוסאן הילידי שנמצא בקרבת מקום, הינו מוזיאון מצוין ואינפורמטיבי ללמוד על השבטים השונים ועמי הילידים החיים בטאיוואן בביקור אחד. מעבר למראות ולפעילויות בנושא, יש גם רכבות הרים ופארק מים, שמבטיח לא רק שהטיול שלכם יהיה חינוכי ומעשיר, אלא גם קליל ומרגש!

במהלך השנה, כל השבטים עורכים פסטיבלים רבים, חוגגים אלפי שנים של מסורות והיסטוריה. כל כפר עשוי לחגוג בזמן מעט אחר, ובעוד שהטאיוואנים הם בדרך כלל האנשים המסבירי פנים והידידותיים ביותר שתפגשו, לא כל הפעילויות פתוחות לתיירים, לכן כדאי לבדוק עם מדריכי טיולים מקומיים לפני שאתם מתכננים את טיול לאחד מהפסטיבלים המקומיים.

מסוף אפריל ועד תחילת מאי, שבט הבונון חוגג את פסטיבל ירי האוזניים. צעירים מהשבט הולכים להרים וצדים חזירי בר, דובים וצבי הרים. הם חותכים את אוזניי החיה, מדביקים את האוזניים על מוט או על ענף עץ כדי שאנשי הכפר ירו על זה בחצים. ילדים קטנים, בליווי אבותיהם ואחיהם הגדולים, נוהגים גם הם לירות בחצים במטרה להפוך לציידים טובים יותר בבגרותם. מעבר לירי האוזניים עצמו יש טקסי זריעה, הכנת בשר וצלייה ועוד אינספור פעילויות מסורתיות ייחודיות.

קרדיט: משרד התיירות של טאיוואן

קרדיט: משרד התיירות של טאיוואן

החל מהחודש השני או השלישי של לוח השנה הירחי, אנשי הטאו באי הסחלבים (Lanyu) חוגגים את פסטיבל הדגים המעופפים. אחד ממקורות האוכל העיקריים של האי, אנשי השבט מאמינים כי דגים אלה הם מתנות מהאלים, ואוצרים את משאב הטבע שלהם. חלק מהמנהגים החברתיים והמסורות של השבט קשורים קשר הדוק לבואם ולעלייתם של הדגים המעופפים. במהלך הפסטיבל מבורכות סירות הדייג, מתפללים לתפיסת שפע, ואז מתקיימים טקסים נוספים לזימון הדגים ולציון פתיחתה וסיומה של עונת הדייג, כאשר הגברים לובשים חצאיות מסורתיות במהלך טקסים אלה

קרדיט: משרד התיירות של טאיוואן

קרדיט: משרד התיירות של טאיוואן

פסטיבל הקציר הוא הפסטיבל הגדול ביותר של השבט הגדול ביותר בטאיוואן, האיימיס. כפרים שונים מקיימים פסטיבלים ואירועים בין יולי לאוגוסט. בעברו הפסטיבל נחגג בעיקר עבור הרוחות, שקיבלו את פניהם, האכילו אותן ושלחו אותן לדרכם. ואילו בחגיגות של ימינו, השבטים מתמקדים בריקודים, שירה, אכילה ושתייה. החגיגות מפורסמות בזכות הריקודים המעגליים הגדולים, שבהם ניתן לראות עשרות אנשים מקושרים יחד רוקדים במספר מעגלים קונצנטריים במשך שעות. בכמה חגיגות גדולות יותר, יתקיימו פעילויות אחרות כמו מרוצים, משיכת חבלים ותחרויות ירי בחץ וקשת. חגיגות אלו, שבעבר היו מוגבלות להשתתפות לשבט בלבד, פתוחות כיום בדרך כלל גם לקהל הרחב.

קרדיט: מינהל האזור הלאומי של אגם שמש והירח.

קרדיט: מינהל האזור הלאומי של אגם שמש והירח.

אמנם גבולות טאיוואן סגורים כעת בגלל מגפת הקורונה, אולם משרד התיירות הטאיוואני מקווה שהם יפתחו מחדש למטיילים ישראלים מחוסנים בקרוב. אנו ממליצים כחלק מההכנות לטיול לטאיוואן, להיכנס לאתר האינטרנט הרשמי של משרד התיירות, כמו גם של הממשלות המקומיות ולהתעדכן במידע ומועדים של הפסטיבלים שמעניינים אתכם

על משרד התיירות הטאיוואני

משרד התיירות הטאיוואני (TTB) הוא המשרד הממשלתי הרשמי של טאיוואן (R.O.C) המופקד על מדיניות התכנון, הפיתוח והשיווק של תיירות הפנים והחוץ של טאיוואן. השוק הישראלי מנוהל על-ידי הסניף הסינגפורי של משרד התיירות הטאיוואני. הסלוגנים המלווים את שיווק טאיוואן הם "זה הזמן לטאיוואן" ו-"הלב של אסיה", כשהדוב הלאומי של טאיוואן מהווה את הסמל הראשי.

###

למידע נוסף על טאיוואן, אנא בקרו אותנו באתר הרשמי: https://eng.taiwan.net.tw או בדף הפייסבוק שלנו www.facebook.com/Taiwan.org.il

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.