תפריט עמוד

גלישת גלים – אתרים נבחרים

טיולי גלישה ברחבי העולם כבר לא נחשבים רעיון מטורף. אחרי הכל זו זכותם מלאה של גולשי הגלים להגשים את חלומם לגל אידיאלי. הנה כל העצות איך ואיפה לעשות זאת נכון

אם יש משהו שכל גולש גלים משתוקק אליו זה לתפוס את הגל המושלם. לרכב על אותו גל ושיהיו לו את כל הנתונים הרצויים: גל גדול ומהיר, עם זווית השבירה הנכונה, עם משב הרוח המתאים, וטמפרטורת המים הנכונה. כדי לאתר את הגל המיוחל, יוצאים בתקופה האחרונה גולשים רבים למסעות ברחבי העולם, ומנסים אין ספור חופים. תשאלו כל גולש והוא יספר לכם שהסיבה העיקרית לנסיעות האלה היא שבארץ, אין מה לעשות, האיכות של הגלים לא משביעת רצון.

"כל גולש מתחיל מבין היום שעם כל הכבוד לים התיכון בו גולשים בארץ, הגלים הטובים ביותר נמצאים באוקיינוסים הגדולים. בעיקר באוקיינוס ההודי", מציין אילון ואסידאס, מנכ"ל איגוד הגלישה המקצועני בישראל. "הגולשים קוראים מגזינים, צופים בסרטים ותחרויות, ומקבלים תאבון בלי סוף לאתר את הגלים הטובים ביותר שיש. פעם רק המשוגעים לדבר היו יוצאים לטיולי גלישה, היום כמעט כל מי שגולש יותר משנה נוסע. יש מודעות גדולה יותר, והמספרים גדלים משנה לשנה".

במהלך טיולי הגלישה, מקדישים הגולשים את מרבית זמנם לפעילות במים, משפרים את הכושר הפיזי, מתנסים בתנאי גלישה ייחודיים שאינם קיימים בארץ, ופוגשים גולשים ממדינות אחרות.

לדברי הדר מרלי, יו"ר ארגון גולשי הגלים בישראל, לטיולי הגלישה ערך גדול מאוד שמוסיף לרמה המקצועית של הגולשים. "בטיולים האלה אתה גולש כל היום, וזה יכול להיות אפילו עשר שעות ביום. מטבע הדברים זה משפר את הגלישה, וגם את הכושר הגופני. מה גם יש כאלה שנשארים במשך שבועות או חודשים ביעדים השונים והם חוזרים לארץ ברמה גבוהה הרבה יותר".

בין היעדים המועדפים לטיולי גלישה מופיעים כמובן איי הוואי וקוסטה ריקה, אבל גם אינדונזיה, פורטוגל, האיים המלדיביים, סרי לנקה, מקסיקו, אוסטרליה ועוד. כל גולש בוחר יעד אחר על פי מזג האוויר באזור, העלות, תנאי הגלישה ושאיפותיו האישיות. למרות מחיר הנסיעה הגבוה לרוב היעדים, מחיר שיכול להגיע לאלפי דולרים, התדמית האקזוטית ואיכות הגלים ביעדים אלה מכריעים את הכף. "אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה חמה של יעדים טרופיים, כמו סרילנקה והאיים המלדיביים, שם יש את הגלים הגבוהים והטובים ביותר לגלישה", מציינת ורד שוורץ, מנהלת השיווק של חברת "ימבטבע", חברת תיירות ליעדים אקזוטיים לגלישה וצלילה, "המלדיביים הכי אופטימליים לגלישה כי העוצמה של הגלים שם גבוהה יותר, וסרילנקה זה "חצי האי סיני" של הגלישה, הגלים שם מובנים יותר ומחיר הרבה יותר זול".

לצד יעדים אלה, מוסיפה שוורץ, מצטרפת לאחרונה באופן מפתיע מרוקו כיעד חדש לטיולי הגלישה. "מרוקו אט אט נכנסת לתמונה כשהיתרון המרכזי בה הוא יעד שניתן לגלוש בו כל השנה עם מחיר מאוד שפוי. אם חבילת גלישה לשבוע במלדיביים עולה 2500 דולר, אז במרוקו העלות פחות מחצי 1200 דולר".

גם בתחום גלישת ה"קייט סרפינג", ענף גלישת רוח חדש יחסית בו הגולשים קשורים למצנח דמוי עפיפון, טיולי הגלישה פופולריים מתמיד.

בבית הספר kiteaway של עמית ענבר, מאמן נבחרת הגלישה של ישראל וגולש אולימפי בעברו, מוצעים בענף זה טיולים לשמונה יעדים מרכזיים: ברזיל, וונצואלה, פארוס, הרפובליקה הדומיניקנית, תורכיה, וייטנאם, מאוריציוס, רודוס. "מאוריציוס הוא היעד המוביל היום. יש שם תנאים מעולים לגלישה, גם לגולשים מתחילים וגם למתקדמים", מסבירה דנה ענבר, מנהלת בית הספר לצידו של עמית ענבר.

"זו חווית אקסטרים בשיאה. נוסעים בקבוצות קטנות של עד עשרה חבר'ה למקום אידיאלי לגלישה, עם תנאים אופטימליים ללימוד. זה משדרג את הגלישה, והתלמידים מקבלים כלים שחסרים להם ובמקביל לומדים דברים חדשים".

לפני שיוצאים לטיול גלישה כלשהו, הכי חשוב, מציינים בארגון גולשי הגלים, לבדוק את האטרקטיביות של החוף ולוודא אם אפשרי מבחינה ביטחונית לנסוע ליעד הספציפי. בנוסף, חשוב מאוד להכין ציוד גלישה חלופי, ולבדוק עם חברות התעופה השונות כמה בדיוק הן גובות עבור הובלה של הציוד הנלווה לגלישה, ולא להסתמך על מה שסוכן הנסיעות מדווח.

"הכי חשוב זה לבדוק לעומק את אורך התקופה של הגלים. יש מקומות עם גלים כל הזמן, ויש מקומות בהם יש גלים רק במשך כמה חודשים או ענה קצרה. חשוב להתאים את הציוד לרמת הגולש ולגובה הגלים שהוא עומד לפגוש. ככל שהגל גבוה יותר צריך לקחת גלשן ארוך יותר, וככלל לא כדאי לקנות ציוד. בכל אתר כזה אפשר לשכור גלשנים", מסכם מרלי יו"ר הארגון.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.