טיפים והמלצות

חפשו טיפ/המלצה

מיקום, מיקום, מיקום

קרואטיה 14.07.2014

 מיקום המלון הוא נקודה כאובה בדילים שמגיעים לדוברובניק. הנסיעות במונית למרכז העיר העתיקה יקרות ומעצבנות. כדאי לברר את המרחק מהמלון ואת האפשרויות לנסוע בתחבורה ציבורית. 

מלון קבלרי – מלטה

מלטה 18.01.2016
מלון קבלרי cavaleri סנט גוליאנס . מיקום מצוין על שפת המפרץ . שפע של בתי קפה ומסעדות קו אוטובוס 13 הנוסע לסלימה ולתחנה המרכזית של וולטה ,מספר פסיעות מהכניסה לוולטה . כדאי לקנות כרטיס אוטובוס שבועי (אין כרטיס יומי ) . מומלץ טיול מאורגן למדינה . אין צורך באוטובוס hip on hip of

מקום: מלטה
דירוגי המלצה
שניר שרה   

המדריכה פלה, התחלה טובה סוף חמוץ

הונגריה 15.07.2015
הזמנתי הפתעת יום הולדת עבור טיול בנות לבודפשט הדרכה עם פלה. טרם הסיור קבענו את מיקום הסיור, שעה ומחיר. פלה הציעה לבצע העברות דרכה כדי שלא יהיו בעיות, הסכמתי. הבעיות התחילו כאשר הנהג לא הגיע והבנות נאלצו לנסוע במונית. ביום הסיור פלה הגיע בשעה מוקדמת בטענה שזו השעה שקבענו, היא שלחה מייל שהיא ממתינה ולאחריו עוד מייל שהיא הולכת כשראיתי את המיילים הודעתי לבנות לחזור ולה שקבענו בשעה אחרת. היא נזפה בבנות על כך. בתום הסיור פלה לקחה סכום גבוה יותר לשעה מכפי שסוכם וכחלק מהסיכום אמרה שתעניק להן הטבה נוספת לפנים משורת הדין שגם אותה לא נתנה. מצידה טענה כי לקחה את הסכום הנכון (והנמוך) בעוד הבנות טענו שהיא לקחה סכום גבוה יותר והאשימה אותי באוזניהן שאני לא זכרתי מה סוכם. בקיצור, באוזני הבנות האשימה אותי ובאוזניי האשימה את הבנות בשקר. באשר להטבה ציינה ששחכה וכך גם את שעת הסיור. לגבי העברות היא לא לקחה אחריות והאשימה את החברה שאיתה היא עובדת. חשוב לי ציין כי שהסיור הועבר בצורה עניינית ומקצועית. לצערי להיות מקצועי לא מספיק ויש להיות ישר והגרון ופלה לא כזה ואף נותנת תשובות חצופות ללא התנצלות.

מקום: בודפשט
דירוגי המלצה
אייל   

מאה שערים בפרברי ניו יורק

ארצות הברית 16.03.2014

הלב הפועם של תנועת חב"ד המשיחית, המקום שבו הרבי מליובביץ' המנוח עדיין חי ונושם. מיד כשעולים מהמנהרה התת קרקעית אל פני האדמה בשכונת קראון הייטס (Crown Heights), נחשפים לעולם אחר שמרגיש כמו בני ברק או שכונת מאה שערים או כמו רחוב מזרח אירופי שהועתק לפרבריה של ניו יורק.
האטרקציה המרכזית היא ביתו של הרבי המפורסם שצמוד לבית הכנסת המרכזי של התנועה (מיקום:770 Eastern Parkway). בכל שעה יהיו שם ישראלים בשפע שישמחו להעניק לכם סקירה ממצה (לעתים ממצה מדי) של ההיסטוריה של הרב, התנועה והמבנה. אסור לפספס את כיסאו של הרב ואת השולחן שלו. טיול במורד שדרת קינגסטון (Kingston) על חנויות תשמישי הקדושה, הפאות והמזון הכשר שבה מומלץ לחובבי היידישקייט. מוזיאון הילדים היהודי של חב"ד (Jewish Children's Museum) אינו חינמי, אך שווה את דמי הכניסה. מיקום: 792 Eastern Parkway, ברוקלין. מי שרוצה באותה הזדמנות ליהנות מתרבות קאריבית אותנטית יכול לטייל פחות מקילומטר מערבה (או לרדת מהרכבת התחתית תחנה אחת לפני החלק היהודי של השכונה) ולטייל לאורך שדרות נוסטראנד (Nostrand). 

שכונת קראון הייטס, ברוקלין

מקום: ברוקלין, ניו יורק
רחוב: שכונת קראון הייטס, ברוקלין

סוכן או אינטרנט?

07.11.2007

פעמים רבות לפני שאני יוצאת לחופש, אני מתלבטת: האם להזמין מלון דרך סוכנות נסיעות או אולי להסתמך על האינטרנט? ניסיתי את שתי הדרכים וגיליתי שלכל אחת מהן יש יתרונות, אך גם חסרונות. אני אוהבת את היחס האישי והאפשרות לשוחח על החופשה המועדפת עלי עם סוכן נסיעות, אבל קרה לא פעם (ולא פעמיים!) שהתאכזבתי. לפני שנים אחדות סוכן נסיעות המליץ לי בחום על מלון קטן בפריז. "אחי היה שם ונהנה מכל רגע", הבטיח. מעודדת מההמלצה החמה הזמנתי ארבעה לילות במלון, אבל לזוועתי החדר התגלה ככוך אפל ומחניק עם מיטה חורקת ומקלחת דולפת. המלון עצמו היה ממוקם בשכונה מרוחקת למדי מהאזורים התיירותיים, ברחוב רועש ולא סימפטי. אני יודעת שעל טעם ועל ריח אין להתווכח, אבל קשה לי להאמין שמישהו באמת נהנה להתאכסן במקום כזה. בבוקר מצאתי בכוחות עצמי מלון חביב ונעים במרכז העיר, ואפילו במחיר נמוך בעשרה אירו ללילה מהמלון שהסוכן המליץ עליו! 

אין צורך לומר שבחופשה הבאה שלי, הפעם בלונדון, החלטתי להסתמך על האינטרנט. "חרשתי" את הרשת ומצאתי מלון במיקום מרכזי שענה על כל דרישותי, כולל הכספיות. אלא שגם בפעם הזאת התאכזבתי כשגיליתי שהחדר שהופיע באתר המלון היה מרוהט בהידור ומהחלון שלו נשקף נוף יפה של ריג'נט פארק, בעוד שהחדר שאני קיבלתי היה בעורף המלון, הריהוט שלו היה בסיסי למדי והוא השקיף על קיר של בניין סמוך. 

אז מה עושים? נדמה לי שהפיתרון הוא להיעזר בשתי האופציות. ראשית, לקבל הצעה מסוכן נסיעות, אבל לפני שמסכמים את הפרטים כדאי לגשת למחשב ולבדוק באינטרנט מידע על המלון. הכי חשוב, לא להתעצל: לפתוח מפה ולבדוק היכן המלון ממוקם ועד כמה קלה הגישה ממנו למרכז העיר. נסיעה ארוכה (ולפעמים מפחידה) ברכבת תחתית אחרי בילוי לילי במסעדה או בתיאטרון במרכז העיר יכולה להרוס את כל התענוג.

קניות ואוכל במדרחוב

ארצות הברית 21.08.2007

בעשור האחרון הפך רחוב לינקולן רוד (Lincoln Road) לשדרה החמישית של סאות' ביץ'. זהו מדרחוב הנחשב קניון תחת כיפת השמיים, ובו חנויות אופנה, ספורט ומסעדות רבות. בימי ראשון מתקיים כאן יריד חקלאי עם דוכני אוכל, אמנות ורהיטים משנות השישים.
מקום מומלץ לקפה קובני: David's Café II. כתובת: 1654 Meridian Avenue. לארוחת צהריים: Nexxt Café, שבו אוכל טעים ומחירים סבירים. כתובת: 700 Lincoln Road. לקינוח: Gelateria Parmalat, גלידרייה מעולה. מיקום: מול Nexxt Ca

המדרחוב בלינקולן רוד

מקום: סאות' ביץ', מיאמי, פלורידה
רחוב: לינקולן רוד

Hotel Schweizerhof Zurich: מיקום, מיקום, מיקום

שווייץ 10.11.2013

 המלון הוותיק הזה שוכן במיקום הטוב ביותר בציריך: ממול לתחנת הרכבת המרכזית של ציריך ובכניסה למדרחוב הקניות היוקרתי Bahnhofstrasse. החדרים נעימים מאוד, ומאובזרים בטלוויזיה במסך שטוח, כספת, שולחן כתיבה, וגם הרבה אקסטרות כמו פרחים, פירות, מים מינרלים, קומקום חשמלי עם קפה ותיונים, אינטרנט אלחוטי בחינם וגם חלוקי רחצה ונעלי בית. 

Hotel Schweizerhof Zurich

מקום: ציריך, שווייץ
רחוב: Bahnhofplatz 7
אתר: www.hotelschweizerhof.com/

Royal Sonesta Hotel New Orleans: מיקום, מיקום, מיקום

ארצות הברית 09.04.2012

 קשה לחשוב על מיקום טוב מזה עבור מי שאוהב להיות בלב העניינים: מלון Royal Sonesta שוכן ברחוב בורבון, ממש בלב הרובע הצרפתי, כשמסביב יש ערב רב של מסעדות, מועדוני ג'אז, ברים, חנויות, גלריות ומבנים היסטוריים. המלון הענק, שבו 483 חדרים, בנוי כאחוזת פאר ומשתלב היטב בנוף העירוני שמסביב, בעיקר בשל המרפסות המפורזלות האופייניות לרובע הצרפתי. החדרים המרווחים והאלגנטיים פונים לרחוב התוסס, לבריכה או לגן הטרופי של המלון. החדרים מרוהטים בטוב טעם ומאובזרים בכל מה שצריך, כולל טלוויזיה עם מסך שטוח (וגם סרטים), מיני בר וכספת. במלון יש בר, בית קפה ומועדון ג'אז, וגם ביסטרו מפורסם – Desire, שפונה לרחוב וכולל גם בר אויסטרים משובח.

Royal Sonesta Hotel New Orleans

מקום: ניו אורלינס, לואיזיאנה
רחוב: 300 Bourbon Street
אתר: www.sonesta.com/royalneworleans/

Hotel Bayerischer Hof: מיקום, מיקום, מיקום

גרמניה 02.07.2011

מלון Bayerischer Hof שוכן במיקום נהדר, ממש על שפת אגם בודן (קונסטנץ) בטיילת של העיר הימי ביניימית היפה לינדאו, הבנויה על אי. תחנת הרכבת נמצאת ממש בסמוך. ממרפסות החדרים נשקף נוף נהדר של האגם. החדרים מעט מיושנים אבל מרווחים ומבריקים מניקיון. העיר היפה מזמינה לשוטטות, אבל מי שיבחר להישאר במלון ייהנה מבריכת שחייה, ספא וחדר כושר. יש גם מסעדה, בר, בית קפה וגן שמשקיף לנופי האגם והעיר.

 

מקום: לינדאו, גרמניה
רחוב: Bahnhofplatz 2
אתר: http://www.bayerischerhof-lindau.de/

The Hotel Carter, ניו יורק: מלון פשוט במיקום מצוין

ארצות הברית 29.10.2014

מלון שהדעות חלוקות באשר לטיבו. זהו מלון פשוט מאוד ובסיסי שנהנה מהמיקום הטוב ביותר בעיר – הטיימס סקוור. 700 החדרים קטנים ופשוטים אך עברו שיפוץ. המחיר סביר. 

The Hotel Carter

מקום: ניו יורק, ארה"ב
רחוב: 250West 43rd St
טלפון: 1-212-9446000
אתר: http://www.carterhotel.com/

Larchmont Hotel, ניו יורק: מיקום טוב במחיר מציאה

ארצות הברית

חדרים בסיסיים ונקיים בלב גריניץ' וילאג' בניו יורק תמורת כ-120 דולר בלבד הם לא דבר שכיח כיום. מלון לארצ'מונט מציע בסיס מעולה למסע קניות בסוהו של ניו יורק.הלארצ'מונט שוכן בלב הוילאג'. אפשר להגיע ברגל כמעט לכל מקום בחלק זה של מנהטן – האיסט וילאג', סוהו, איטליה הקטנה, וצ'יינהטאון. 
השירותים והאמבטיה נמצאים במורד המסדרון ולא בחדר עצמו. 
המחירים כוללים ארוחת בוקר קלה וקפה. 

 

Larchmont Hotel, ניו יורק, ארצות הברית

מקום: ניו יורק, ארצות הברית
רחוב: 27West 11th St
אתר: http://www.larchmonthotel.com/

מלון אלגנטי במיקום אידיאלי

איטליה 20.09.2014

 מלון ארבעה כוכבים ששוכן בבניין היסטורי במיקום מצוין בויה מאזיני במרכז ורונה. החדרים אלגנטיים, השירות מצוין והאורחים נהנים מבונוסים כמו אופניים שעומדים לרשותם ומשקאות חמים וחטיפים בחינם.

Accademia Hotel, Verona

מקום: ורונה, איטליה
רחוב: Via Scala 12, Verona
אתר: www.hotelaccademiaverona.it/

סלווה – אתר טיפוסי לדולומיטים

איטליה 30.03.2014

נסענו לחופשת סקי ב-ואל גרדנה.
לנו בעיירה סלווה שהיא אתר טיפוסי לדולומיטים. סלווה עיירה תוססת במבנה אוסטרי, היתה אוסטרית לפני שעברה כמו כל דרום טירול לאיטליה.
העיירה שוכנת קרוב לגבול האוסטרי. גובה האתר 1550מ'. סלווה מרוכזת לאורכו של הכביש הראשי. במעלה הרחוב מרוכזים רוב מוקדי הפעילות, בארים,מסעדות,בתי מלון וחנויות.
איזור הסקי המרכזי נקרא -CIAMPINOI. זהו אחד ההרים היפים והטובים לסקי בכל הדולומיטים. ל- DANTERCEPIES עולים בגונדולה לגובה של 2300 מ' מקצה העיירה. אחת ההנאות, שנקשרת מיידית לגלישה בדולומיטים היא -ההפסקה. האיזור מלא במרפסות נפלאות הפזורות בין הפסגות, והנוף הנשקף מהן פשוט מהמם.
סלווה נחשבת לאתר העליז ביותר בסלה רונדה : מרתפי יין בסגנון כפרי כשברקע מוסיקה טירולית.
בסלווה מארגנים גלישה לילית לאור לפידים – חוויה!
לנו במלון-"אלפין רויאל" כשמו כן הוא. מלון 5 כוכבים מפנק ומדהים ביופיו ובמיקומו. במלון בריכה מקורה וגדולה, סאונה וג'קוזי. גולת הכותרה במלון היה ג'קוזי מדהים 36 מעלות חום המים ואשר נמצא בחצר המלון בחוץ בשלג בקור מקפיא של 5- מעלות.
תדמיינו את המראה או שפשוט תסעו…

סלווה די ואל גרדנה

מקום: סלווה, איטליה
דירוגי המלצה
מטי בכר   

הספרייה הציבורית של ניו יורק

ארצות הברית 16.03.2014

בניין הספרייה הציבורית של ניו יורק (The New York Public Library), עם שני פסלי האריות שלצדי המדרגות (הנושאים את השמות סבלנות וגבורה), נבנה ב-1911 בסגנון רנסנס איטלקי במקום שבו עמד בעבר ארמון הבדולח הניו יורקי. רצפות ועמודים משיש, תקרות גבוהות מעץ מגולף וגרמי מדרגות אדירים יוצרים פאר קלאסי שנדיר לראות במבני ציבור. כל הפרטים הקלאסיים משרים אווירה של כבוד לעולם הרוח ופותחים צוהר לאדריכלות שאינה קיימת עוד. על פני יותר מ-120 קילומטר של מדפים ניצבים 43 מיליון פריטים, בהם כתבי יד נדירים ועתיקים בצד חוברות קומיקס, מפות בצד מגילות, ומיליוני ספרים. רוב הפריטים נגישים לכל, ויש גם מחשבים רבים עם אינטרנט חינם (לפעמים צריך לחכות קצת בתור עד שתתפנה עמדה). באולם המרכזי מוצגת מדי פעם תערוכה של כתבי יד ואוצרות של המוזיאון, וזוהי הזדמנות בלעדית לראותם.

סיפור הספרייה, שנוסדה ממיזוג של כמה ספריות פרטיות, מגולף באבן בחזית הבניין. בעיר שבה כה רבים המבנים הפונקציונליים, היעילים, הטכניים, הספרייה היא אבן חן ארכיטקטונית, וזאת מלבד הפעילות התרבותית המקיפה הנערכת בין כתליה. כדאי לצפות בחזית הבניין מעבר לכביש ואז להיכנס פנימה ולעלות לאולמות העיון שבקומה השלישית, לבה הפועם של הספרייה המרשימה.

לעתים מתקיימות בקומה הראשונה תערוכות בנושאים מיוחדים, וכן אפשר להצטרף לסיור מודרך של שעה וחצי בבניין. פסלי האריות הפכו כבר מזמן לנקודות ציון לפגישות, כי קל כל כך לקבוע לצדם: "ניפגש ליד האריה הימני, או השמאלי…". שימו לב בעת ההליכה באזור הספרייה כי במדרכות של הרחובות הצדדיים הוטבעו בברונזה מעוטרת ציטטות מכתביהם של סופרים ומשוררים. כך אפשר לספוג תרבות גם דרך הרגליים.

מיקום: 5th Ave. & 42nd St.
הגעה: בכל אוטובוס שיורד לאורך השדרה החמישית או בכל רכבת שמגיעה לרחוב 42 (השדרה השישית) או לתחנת Grand Central.

הספרייה הציבורית של ניו יורק

מקום: ניו יורק
רחוב: 5th Ave. & 42nd St
טלפון: 1-212-9300800
אתר: www.nypl.org

התפוח הקטן

ארצות הברית

אם יש בניו יורק אתר מופלא שאינו מוכר למבקרים בה, זהו דגם העיר במוזיאון קווינס (Queens). העיר כולה, על בתיה, עציה, סמטאותיה, מזחיה, גשריה, מדרכותיה ומה לא, פרושה על רצפתו של המוזיאון, בין תערוכות מינוריות שילדים מבתי הספר של הרובע מובאים לראותן. בעצם, אין מקום טוב מזה לקחת אליו אורח המבקר בעיר לראשונה. רק פה אפשר אולי לתפוס את ממדיו של הכרך.
הקמת הפנורמה, כפי שמכנים אותה אנשי המוזיאון, החלה לקראת היריד העולמי של 1964. הדגם עודכן שוב ב-1970 וב-1992. סרט בצבעי דגל ארצות הברית נכרך סביב מגדלי התאומים לאחר נפילתם, וכיום מושלמות עבודות עדכון נוספות, בהתאם לשינויים בעיר. לאחר 1992 כלל הדגם לא פחות מ-895,000 מבנים קטנטנים. מטוסים זעירים נראים כשהם נוחתים בשדות התעופה מן התקרה החשוכה, אוניות יוצאות את הנמל ושבות אליו. מחזה עוצר נשימה ומבדח בעת ובעונה אחת.
מיקום: הפארק נמצא צמוד לשכונות קורונה (Corona) ופלאשינג (Flushing) בקווינס. הדגם נמצא במערב הפארק, בסמוך ליונוספרה 

דגם העיר במוזיאון קווינס Queens

מקום: ניו יורק, קווינס
רחוב: Flushing Meadows Corona Park
טלפון: 1-718-5929700
אתר: www.queensmuseum.org

ניטרוי – מוזיאון עם נוף

ברזיל 16.02.2014

העיר ניטרוי שכנתה של ריו דה ז'נרו שוכנת ממש מולה. תושבי ריו טוענים: מה שמיוחד ויפה בעיר ניטרוי – אלה הנופים הנפלאים והתצפיות היפות אל עבר ריו.. (אין פירגון). העיר ניטרוי ידועה גם בעיקר בזכות המוזיאון לאמנות עכשווית המפארת את קו המים שלה. המוזיאון מתרומם על בסיסו העגול שקוטרו 9 מטרים מתוך בריכת השתקפות שנמצאת על קו המים. המבנה כולו בנוי מעל צוק ונראה כמרחף מעל מימי המפרץ. מכאן יש תצפית יפה על החופים מסביב. האטרקציה היא בהחלט המיקום, הנופים שמסביב והתצפית המרשימה. בהתלהבות ובהתעסקות יתר בצילום – דילגנו על הביקור במוזיאון והמשכנו הלאה. לטיפולכם..

ריו דה ז'נרו, המוזאון בניטרוי

מקום: ניטרוי, ריו דה ז'נרו, ברזיל
אתר: www.macniteroi.com.br/
דירוגי המלצה
מטי בכר   

שעות השפל בטרק טזמן

ניו זילנד 17.11.2013

בטרק טזמן בניו זילנד יש שני מקומות שניתן לעבור רק בשעות השפל. לפני שנרשמים לטרק כדאי לבדוק את שעות השפל ואת מיקום מחנות הלילה ביחס למעבר, ולתכנן את המחנות שנרשמים אליהם לפי מעברים אלו. פרטים לכל עונה יש באתר של DOC (החברה להגנת הטבע של ניו-זילנד), אבל זה לא ברור וחשוב לשים לב לנקודה הזו כאשר נרשמים למסלול.

טרק טזמן

מקום: ניו זילנד
אתר: www.doc.govt.nz/index.html

גרינדלוואלד – הנסיכה השווצרית

שווייץ 16.06.2009

יצאנו לחופשת סקי בשוויץ אל אתר הסקי הגדול ביותר במחוז יונגפראו-Grindelwald. האתר מוקף בשרשרת דרמטית של פסגות הרים הנישאת מלמעלה:Eiger,Monch,Jungfrau לגובה ממוצע של 4,000מ'. העיירה הציורית גרינדלוואלד שוכנת למרגלות הר אייגר.צידו הצפוני המפורסם נשקף ישירות מהעיירה ונראה כאילו הניחו כתר מלכותי על ראש העיירה הקסומה. המראה דרמטי ומהודר. מעטים האתרים שיכולים להתחרות בנופיו עוצרי הנשימה של Grindelwald ושניים מהם שוכנים ממש מעבר להר:Wangen ן-Morren, החולקים איתו גם את מרחב הגלישה המשותף. נחתנו בג'נבה ובנסיעה של שעתיים וחצי הגענו לאתר.העיירה יושבת בגובה 1050מ'. ישנם כ-90 מסלולים,45 מעליות ומתקני גלישה. אחרה"צ נחמד לטבול בבריכה המחוממת שב- Sportzentrum. לנו במלון מעולה Sunstar Hotel במיקום הכי שאפשר לבקש..בקצה הרחוב הראשי על גבעה כאשר ממנה נשקפים נופים נפלאים. המלון ממוקם מול מעליות המסלול הראשי First המגיע לגובה 2,168מ'.במלון מרכז ספא מהודר ונעים וארוחת הערב מושקעת במיוחד. מחדר האוכל ניתן להביט במראה המהפנט של הר Eiger.ישנו גם פאב מדליק אך בשארית כוחותינו העדפנו לפקוד את הקזינו הסמוך שבאינטרלקן.

גרינדלוואלד

מקום: גרינדלוואלד, שוויץ
טלפון: 0041-338541212
פקס: 0041-338541210
אתר: www.grindelwald.ch
דירוגי המלצה
מטי בכר   

מושבוצ – אוכל-נוף-מיקום

ישראל 25.08.2014

בביקורנו בגליל ובגולן אנחנו תמיד מחפשים מסעדה אידיאלית – כזו שנגישה לנו, מגישה אוכל טעים ושנעים להיות בה. את השילוש הקדוש – אוכל-נוף-מיקום קשה למצוא למרות שלל המסעדות שמציע חבל ארץ זה, ולעתים קרובות אנחנו נאלצים לוותר על אחד מהתנאים שהצבנו. מסעדת מושבוצ במושב רמות הפתיעה אותנו בגדול כשענתה על כל תנאינו – נוף משכר ומרהיב של הכנרת הנשקף מכל חלונותיה, אוכל מעולה ומיקום מצוין. ומבלי שציפינו – קיבלנו גם בונוס של שירות נעים מאוד ומקצועי (על ידי המלצרית הנחמדה, עינב).
הנוף, נתחיל ממנו, הוא גולת הכותרת של המסעדה. מהדשא הירוק הנושק למסעדה שהסועדים יוצאים אליו להצטלם ומחלונות המסעדה הצמודים אליו נשקפת כחולה ורחבה – הכנרת, שבגללה נסענו כמה שעות. מושב רמות – טוב, לא צריך לספר, הפך בשנים האחרונות למעין כפר נופש גדול שמציע שלל אטרקציות תיירותיות מכל הסוגים, ומסעדת מושבוצ משתלבת בו היטב. היא משקפת בשמה את הדואליות שאפיינה את המושב עם הקמתו – רצו להקים מושב, אך חיו כמו בקיבוץ.
והאוכל – נו, האוכל – הוא כזה שגורם לך להוציא את הארנק בשמחה. נתחיל דווקא עם הבירות המצוינות בזלת ופס שנמכרות כאן מתוצרת מבשלות מקומיות, לצד יינות שכולם מיקבי בוטיק מרמת הגולן. הבזלת היא בירה מעולה שהפתיעה אותי, שונאת הבירות, בטעמה העדין. המנות הראשונות במושבוצ מושקעות כאן לא פחות מהעיקריות. מומלצות במיוחד נקניקיות מינכן הנהדרות עם כרוב כבוש (44 ₪) שהזכירו לי את גרמניה, מרק בצל צרפתי מתקתק וערב לחיך (28 ₪) וסלט תפוחים ורימונים (44 ₪, שהגיע עם חמוציות במקום רימונים) – מתובל וטעים מאוד. המנות העיקריות כולן נדיבות ומציעות מגוון רחב של בשר מצוין שמיישנים, חותכים ומכינים במקום, וכמובן – דגים (ומחיריהן נעים בין 70 ל-140 ₪). ומבין המנות האחרונות מומלצות בעיקר שוקולד בננה ברולה (39 ₪) ומלבי עם שערות חלבה ורוטב תות (36 ₪) – שתיהן נטרפו על ידי אבי ואני, שבימים כתיקונם עומדים בפני פיתויים כאלה.
המסעדה מותאמת במיוחד למשפחות עם ילדים. בני בן השבע, איל, טרף את מנת הילדים (שכללה פסטה טעימה ולצדה ירקות חתוכים בקערה עם הפתעה קטנה – קלח תירס, שתייה וכדור גלידה לקינוח – כל זאת תמורת 49 ₪) ואחר כך – כשאנחנו בלסנו – יצא לשחק כדורגל בדשא עם ילד שפגש במסעדה בעוד אנו צופים בו מהחלון.
מסעדה מצוינת, זה ברור, ולא רק אנחנו חשבנו כך. יעידו על כך גם עשרות הסועדים שהציפו את המקום במוצאי שבת אחד של אוגוסט ומילאו כל שולחן פנוי.
ציון: חמישה כוכבים

מושבוצ

מקום: מושב רמות, רמת הגולן
טלפון: 04-6795095
אמייל: moshbutz.rest@gmail.com

חוות התבלינים בגלבוע: בגלל המיקום

ישראל 13.05.2007

אל חוות התבלינים הגענו ביום שישי בערב עם ציפיות גבוהות. שמה של המסעדה יצא למרחוק כמקום ששווה נסיעה מיוחדת. משפחת מס מגדלת בחווה תבלינים וירקות ומשתמשת בהם במגוון המנות המוגשות במקום. הנוף הנשקף מהחלונות מרהיב. האח הבוערת והסועדים שגדשו את השולחנות שיוו למקום אווירה חמימה. אבל בהמשך הערב נכונה לנו אכזבה. פתחנו בפטריית פורטובלו עם גבינת צאן (32 שקל) ובקרפ עירית ממולא בכבד עוף (40 שקל), ושניהם היו סתמיים למדי. הסלט הירוק עם אגסים וגבינת פקורינו (45 שקל) היה טעים. הארוחה מלווה בלחמים מצוינים. המנות העיקריות אכזבו: הפילה מיניון (95 שקל) והסטייק אנטריקוט (79 שקל) שחו ברוטב יין דליל והיו צמיגיים. הקרם ברולה (29 שקל) היה נוזלי מעט, אך פינוקי השוקולד המריר (34 שקל) הצליחו להמתיק את אכזבתנו, והיו המנה הטעימה בארוחה.
השירותים הלא נקיים רק הוסיפו לתחושת חוסר ההתאמה בין המחיר הגבוה לתמורה. נדמה שהמקום מתאים יותר לארוחת צהריים קלה בשעה שבה אפשר ליהנות מהנוף.
בשורה התחתונה: הוא: הבשר מאכזב. היא: אבל אין מתחרים למיקום ולאווירה.
שעות: ב'-שבת 21:00-12:00, ו' 22:00-12:00, א' סגור נכים: יש שלוש מדרגות בכניסה, אבל אפשר לבקש מראש רמפה; אין שירותים מותאמים ריבוע: לא כשר

חוות התבלינים בגלבוע

רחוב: דרך נוף הגלבוע (כביש 667), יש שילוט
טלפון: 04-6531093
אתר: www.herb-farm.co.il

מסעדה טובה במיקום נפלא

ישראל 06.09.2006

מסעדת דקלה היא מסעדה חלבית איטלקית, הנמצאת במיקום נפלא על הכנרת. המנות גדולות ובשפע.

מסעדת דקלה

מקום: בית גבריאל, חוף כנרת
טלפון: 04-6709302
דירוגי המלצה
משה בכר   

מסעדה כפרית במיקום נפלא

ישראל

אסתושה היא מסעדה כפרית קסומה הממוקמת בלב מושב לימן. במקום תפריט עשיר במנות בשריות, צמחוניות, פירות ים, ארוחות בראנץ' ועוד. במקום קיימים גם שירותי אירוח ונופש. מומלץ להזמין מקומות מראש.

אסתושה

מקום: מושב לימן
רחוב: אצל משפחת שוורץ
טלפון: 04-9821250
פקס: 04-9522882
אתר: www.weekend.co.il/galilwest/estousha/index.html
דירוגי המלצה
משה בכר   

איסקנדר – על גדת הירדן

ישראל 10.02.2015

מיקום-מיקום-מיקום נוהגים להגיד בעולם העסקים ומתכוונים לומר שעסק קם ונופל על מיקומו. אם אכן כך – מסעדת איסקנדר תפסה לה את אחד המקומות היפים בארץ – ממש על גדות נהר הירדן. אפשר לראותו אותו זורם וזוהר מחלונות המסעדה המשקיפה עליו, ואפשר גם לצאת ממנה החוצה ולשבת לידו במרפסת או בדשא הצמודים אליו. תענוג גדול מאוד כשמדובר בטיול בצפון, שבו גם כשאוכלים – לא רוצים לפספס את הנוף המקומי המרהיב.
אבל כמובן שאת הנהר אי אפשר לאכול ואפילו לא לשתות, אז גם על הקיבה לא רצוי לפסוח, וגם בפן הזה איסקנדר עושה עמנו חסד. האוכל, שרוח ים תיכונית-תורכית מרחפת עליו, טעים מאוד, ובנוסף – ממש לא יקר. אם אתם בעניין של עסקיות – הן משתלמות מאוד כאן ומוגשות מדי יום בין חצות היום לשעה חמש, כך שאפשר אפילו להספיק בהן ארוחת ערב מוקדמת.
הן נפתחות בלוואש – לחם הבית הנפלא – לחם טורקי עם קצח ושומשום, בליווי מבחר סלטי בית טעימים וטריים ללא הגבלה, ממשיכות במנה לבחירה ממגוון רחב של אפשרויות בליווי תוספת (תלכו על הפוטטו – תפוחי אדמה בתנור), ומסתיימות בגלידת הבית. בננו הקטן זכה כאן לארוחת ילדים (45 ₪) שכללה המבורגר בליווי ירקות וצ'יפס, ואנחנו התענגנו על קבבים מצוינים וסלמון ערב לחיך. המחיר – רק 69 ₪ לאדם מהמבחר המצוין, עם אפשרות לתוספת מחיר שמרחיבה אותו למנות נוספות.
המסעדה גדולה ומרווחת, אך עדיין נותנת תחושה של אינטימיות. היא מארחת גם קבוצות, והמלצר המוביל – מנש – הוא בעל מסעדת פלאפל לשעבר, יוצא ירושלים, שמבין דבר או שניים במסעדנות ובאוכל, וגם איש מאוד נחמד. הוא זה שהמליץ לנו על החומוס המצוין, והוא אכן צדק. לא ניסינו את התפריט הרגיל, אבל הוא נראה מבטיח – בעיקר לחובבי בשר ודגים. והתפריט העסקי – שווה מאוד, כאמור.

טלפון: 049007020 053-8094352

שעות הפתיחה: א-ה 12:00-20:00 ו' – 12:00 עד כניסת השבת

ציון: חמישה כוכבים

ממליצה: דריה מעוז, מסע אחר אונליין

איסקנדר

מקום: מעט צפונית לישוב גדות
רחוב: אתר רפטינג נהר הירדן
טלפון: 04-9007020

פיצ'וטו

ישראל 13.12.2014

 מסעדת פיצ'וטו היא אחת המסעדות הוותיקות בזכרון. לא במקרה מצליחה המסעדה לשרוד שנים רבות. ראשית, המיקום. המסעדה שוכנת במיקום רומנטי במיוחד, בבית אבן משוחזר מהמאה ה-19 במדרחוב המייסדים הציורי. בקיץ נעים במיוחד לשבת בחצר המקסימה שמוקפת בצמחי תבלין. שנית, האוכל. התפריט הוא צרפתי-ים תיכוני, והאורחים נהנים ממנות כמו אוסובוקו טלה, רביולי עיזים בחמאת מרווה, קלמארי צרוב במילוי אורז, שרימפס, עגבניות ואורגנו, או שוק אווז קונפי ביין אדום. המחירים לא זולים אבל האוכל משובח והשירות אדיב.

פיצ'וטו

מקום: זכרון יעקב
רחוב: המייסדים 41
טלפון: 04-6290646