תפריט עמוד

3 מסלולי מים שמתאימים לתינוקות

מסלולי מים מסוימים ברחבי הארץ יכולים להתאים גם להורים עם תינוקות בעגלה. הנה כמה אפשרויות שכדאי לכם להכיר עוד לפני שתעמיסו את העגלה על הרכב

טיול בטבע עם התינוק חשוב להתפתחות שלו. הוא מעלה את רף הגירויים ומבטיח זמן איכות משותף לכל המשפחה. גם במדינה שחונה, כמו ישראל, יש מגוון גדול של מסלולי מים, שבהם כדאי לטייל עוד לפני שהחורף מתחיל – אחרי רדת הגשמים הזרימה בנחלים גדולה יותר אבל הבוץ יפריע לטייל עם עגלת התינוק.

שלושה המסלולים המוזכרים כאן מתאימים גם להורים עם פעוטות המתכננים לטייל עם עגלה. כל מה שצריך לעשות הוא להביא אספקת חיתולים כדי לא להיתקע בלעדיהם בשטח ולא לשכוח הפסקות יזומות בצל. הנה שלושה מסלולי מים שמומלץ בחום לטייל בהם בקרוב:

שמורת תל דן

בנסיעה על כביש 99 מקריית שמונה מזרחה תוכלו להיכנס לקיבוץ דן ולהמשיך לשמורה לפי השילוט. את הרכב תשאירו בחניון, ואחרי שתשלמו 28 שקלים למבוגר ו-14 שקלים לילד תראו מקרוב את אחת השמורות היפות בארץ.

שמורת תל דן מתאימה לטיול של הורים עם תינוקות וילדים והיא מצליחה לשלב בין צמחייה שופעת וכמויות אדירות של מים. המסלול המעגלי עובר על גבי שביל עץ לצד נחל הדן, הוא מתאים גם לעגלות ואורכו כשעה.


שילוב של צמחייה עשירה ושפע של מים הופכים את שמורת תל דן למקום נפלא לטיול | צילומים: שאטרסטוק
נחל השופט

מי שמחפש מים צלולים לכל אורך השנה ימצא את מבוקשו בנחל השופט. נוסעים על כביש 66 מצומת התשבי, ממשיכים לכיוון מגידו ופונים ימינה לדרך נוף רמות מנשה. לאחר מכן נוסעים לפי השילוט עד לנחל השופט, שנמצא מאחורי קיבוץ הזורע.

המסלול מתחיל בחניון החרובים והוא נמשך קילומטר וחצי בלבד. הכניסה לנחל השופט בחינם וכבר בהתחלה אפשר להראות לילדים את מעיין עין סנין. מומלץ לטבול את הרגליים בימים חמים במיוחד ולהשאיר מספיק זמן להסברים על הסביבה. ואם הגעתם לכאן בחורף, תיהנו ממרבדי פריחה ססגוניים שצובעים את אזור רמות מנשה.


שביל עץ מעל המים בשמורת עין אפק

עין אפק
שמורת עין אפק נמצאת קרוב לקריית ביאליק ומגיעים אליה מכביש 4. בצומת כורדני פונים מזרחה וממשיכים בנסיעה של כשני קילומטרים עד לפתח השמורה. אורך המסלול הוא כשעה הליכה והכניסה לשמורה עולה 22 שקלים למבוגר ו-9 שקלים לילד.

החיסרון היחיד של שמורת עין אפק הוא ההליכה על שביל עץ נטול מעקה שעובר בחלקו הגדול מעל המים או סמוך מאוד אליהם, אבל אם תשמרו היטב על הילדים הקטנים, תגלו את שהיתרונות הרבים שווים את המאמץ. שמורת עין אפק היא השריד האחרון לביצות באזור קריית ביאליק וניתן לראות בה צמחי מים רבים לצד עופות מים כגון אנפות, שקנאים, שלדגים וציפורים רבות נוספות. בנוסף, בשמורה יש ג'מוסים שהובאו לכאן משמורת החולה ונחמד לראות את הענקים הללו רועים באחו.

השמורה מתאימה לטיול עם עגלה ואין צורך בהיערכות מיוחדת כדי להגיע אליה. אם נשאר לכם זמן וכוח, תוכלו לבקר בטחנת קמח צלבנית שמהגג שלה יש תצפית מקסימה על כל השמורה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.