תפריט עמוד

מידע מעשי לקורפו

הכנות - ויזה, איך מגיעים, מתי נוסעים, בריאות ועוד

כל מה שצריך לדעת כשמתיישבים לתכנן את הטיול: מידע על שגרירויות ונציגויות קונסולוריות, אשרות והיתרים נדרשים, איך מגיעים ליעד, מתי הכי כדאי לנסוע, האם צריך חיסונים, כללי בטיחות מומלצים ועוד

 


אשרות ושגרירויות

ישראלים הנוסעים ליוון אינם זקוקים לאשרת כניסה.

שגרירות ישראל ביוון
כתובת: MARATHONODROMOU STREET 1 PALEO PSYCHICO 15452ATHENS
טלפון: 30 -210-6719530/1

שגרירות יוון בישראל
כתובת:
רח' בודנהיימר 47, תל אביב.
טלפון: 03 -6054379


מתי כדאי להגיע
התקופה המומלצת ביותר לביקור בקורפו היא האביב (אפריל-מאי). מזג האוויר נעים, האי לא צפוף והפריחה בשיאה. גם ספטמבר ואוקטובר מתאימים לביקור באי, ומזג האוויר בהם הוא לרוב מצוין, אך באוקטובר חלק מהמלונות סגורים ועשויה להיות בעיה במציאת מקום לינה.


איך להגיע
מחוץ לעונה, בה יש לעיתים טיסות צ'ארטר, אין טיסות ישירות מישראל לקורפו. ניתן לטוס לאתונה ומשם להמשיך לקורפו בטיסה פנימית או באוטובוס. אפשרות נוספת היא להגיע במעבורת מהאיים השכנים או מאיטליה.

 

 

מידע כללי - כסף, תקשורת, תחבורה ועוד

לשכות תיירות, מטבע מקומי בשימוש, הפרש השעות בין היעד לבין שעון ישראל, קידומת טלפון בינלאומית, אמצעי תחבורה מומלצים ונפוצים, מידע למטיילים עם מוגבלויות ועוד


מטבע

אירו


הפרש שעות
אין הפרש.


תקשורת
קידומת הטלפון הבינלאומית של יוון: 30
קידומת הטלפון של צפון קורפו: 26630
קידומת הטלפון של העיר קורפו ודרום האי: 26610


תחבורה
רשת כבישים נרחבת מכסה את כל חלקי האי.
הנסיעה באוטובוס באי נוחה למדי – אוטובוסים מגיעים לכל היעדים המרכזיים באי. האוטובוסים הכחולים מיועדים לנסיעה בתוך העיר (קורפו) והאוטובוסים הירוקים מיועדים לנסיעה מחוץ לעיר. שירות האוטובוסים זול ותדיר.

 

לינה ומלונות, אוכל ומסעדות, בילויים וקניות

אוכל
המטבח של קורפו זהה למטבח של שאר האיים היווניים (ראה בתיק המידע על אתונה) והוא עשיר בשמן זית, זיתים ועגבניות. יש כמה מאכלים ייחודיים למטבח של קורפו: סופריטו (Sofrito) – בשר עגל מטוגן ברוטב שום עם פירה תפוחי אדמה, פסטיצאדה
(Pastitsada) – ספגטי עבה עם עגבניות ועגל, ובורדטו – דג ברוטב בצל ופלפל אדום.


לינה
בנוסף לבתי מלון הגדולים, נפוצה בקורפו הלינה בפנסיונים ובחדרים פרטיים בבתי המקומיים. לינה מסוג זה מוזילה את השהות בקורפו, אך התנאים כמובן פחות מפנקים מהתנאים בבתי המלון. יחד עם זאת החדרים לרוב נקיים והשהות בהם מאפשרת להכיר את המקומיים.


קניות
הקניה המקומית הפופולארית היא חפצים מגולפים מעצי זית. אחת המזכרות המאפיינות את קורפו הן קערות, מגשים וחפצים שונים לבית, אותם מגלפים בעלי מלאכה מקומיים.


בילויים
בעיר העתיקה של קורפו יש הרבה פאבים ובליסטון פזורים מספר בתי קפה הצופים על מגרש הקריקט. באזור הנמל החדש נמצא מתחם הדיסקוטקים של האי וההארד-רוק קפה המפורסם. שלושת המועדונים המומלצים ביותר הם Hippodrome, Apokalypsis ו-DNA.


עם הילדים
כדאי לצאת להפלגה משפחתית מסביב לאי קורפו. חברת Corfu Yachting תשמח להשכיר עבורכם יאכטה עם צוות מלווה.
בילוי בחופי הים היפים של קורפו מתאים למשפחות עם ילדים, רבים מהחופים מסודרים, יש בהם מצילים ומגוון אפשרויות של ספורט מים.


אירועים ופסטיבלים

מאי> חגיגות פסטיבל האיחוד
החגיגות נערכות ב-21 במאי במרכז העיר קורפו בפסטיבל שמסמל את סיפוח האיים ליוון המודרנית.

ספטמבר> פסטיבל קורפו
אירועי תרבות של אמנים מקומיים ובינלאומיים, קונצרטים באוויר הפתוח, תזמורות פילהרמוניות ומופעי דרמה.

 

 

 

אטרקציות ואתרים מומלצים

קורפו


העיר קורפו (קרקירה – Kerkyra)

קורפו היא עיר מקסימה שההשפעות הוונציאניות, הבריטיות והצרפתיות ניכרות בה היטב. הבניינים האלגנטיים, בתי האחוזה והכיכרות – כל אלה משרים על העיר אווירה מיוחדת. כדאי לטייל בטיילת הספיאנאדה שלאורכה נטועים גנים ירוקים. בצד הצפוני מערבי של הטיילת נמצא הליסטון (Liston) בניינים מקושתים שנבנו בזמן הכיבוש הצרפתי בהשראת רחוב ריבולי הפריסאי. כאן ניתן למצוא את בתי הקפה האלגנטיים ביותר באי. עוד כדאי לבקר בעיר העתיקה, בה ניכרת היטב ההשפעה הוונציאנית. העיר העתיקה ממוקמת בצפון האי בין הטיילת ובין המבצר החדש. נחמד לטייל בסמטאות הצרות ומלאות האווירה. אפשרות רומנטית במיוחד היא שכירת כרכרה רתומה לסוסים לטיול ברחבי העיר העתיקה בשעות הערב הנעימות. המבצר החדש הוא מבצר וונציאני מוקף חומות ומגדלים שממנו נשקפת תצפית יפה על העיר.
בעיר הרבה מוזיאונים מרתקים בהם ראויים לציון במיוחד המוזיאון הארכיאולוגי והמוזיאון לאמנות המזרח הרחוק. במוזיאון הארכיאולוגי אוסף עתיקות מרשים, והממצא המעניין ביותר בו הוא פסלה של הגורגונה מדוזה. המוזיאון לאמנות המזרח הרחוק כולל, כמשתמע משמו, מגוון חפצי אמנות אסייתיים, בהם שריונים ופרגודים.
לא כדאי להחמיץ את הביקור בכנסיות היפות של העיר. כנסיית איוס ספירידון (Agios Spyridon) היא הכנסייה המפורסמת ביותר בעיר ובה נמצאת גופתו החנוטה של הקדוש ספירידון, פטרון האי, שהיה ידוע כמחולל ניסים. בכנסיה אוסף פרטי כסף מרשים.


האכיליון (Achilleon)
הארמון הנמצא במרחק נסיעה קצר מהעיר קורפו נבנה עבור הקיסרית האוסטרית אליזבט. בארמון ציורי קיר מרשימים ובשעות הלילה הוא משמש כקזינו. גולת הכותרת היא הגנים המקיפים את הארמון ובהם העתקים של פסלים עתיקים.


גליפדה (Glifada)
זהו אתר נופש שנמצא מערבית לעיר קורפו ובו אחד החופים היפים ביותר באי. האתר מצטיין בחוף חולי, בסלעים המזדקרים מן הים ובצוקים מרשימים היורדים אל הים. בחוף שבמקום ניתן לעסוק במגוון פעילויות של ספורט מים.


גוביה (Gouvia)
אתר נופש הנמצא מצפון לקורפו. במקום שכן בעבר נמל וונציאני וכיום נמצאת כאן המרינה הראשית של האי אליה מגיעות יאכטות מכל רחבי אירופה. יש כאן חוף של חול וחלוקים ומגוון אפשרויות לבילוי: ברים, מסעדות, חנויות ומגון פעילויות ספורט ימי.


פליאוקסטריצה (Paleokastritsa)
כפר ציורי זה הנמצא צפונית לקורפו מוקף בגבעות מיוערות ובצוקים דרמטיים והנוף שסביבו מרהיב. בכפר נמצאים חופים מהיפים באי, בהם אפשר לצאת להפלגה. מומלץ לשבת באחת מטברנות שעל החוף ולבהות בנוף, אך יש גם אפשרויות טיול רבות בסביבה. בקרבת מקום נמצא מנזר Theotokou מן המאה ה-13, שתלוי על צלע הר. במקום יש מוזיאון קטן. בהמשך הדרך אפשר להגיע למבצר הביזנטי Angelokastro, גם הוא נבנה במאה ה-13.


סידארי (Sidari)
אתר נופש קטן עם חוף חולי ורך. גם כאן יש מגוון אפשרויות לספוט מים, טברנות ובתי קפה, אך מה שמייחד את המקום הוא "תעלת האהבה" (Canal d'Amour) – ערוץ סלעי שהאגדה מספרת שהוא זוג אוהבים שהפכו לאבן. באזור מפרצונים קסומים נוספים ואפשר לצאת להפלגה לאורך החוף.


בניטצ'ס (Benitses)
כפר דייגים ציורי שהפך בשנים האחרונות לאתר נופש הומה ושוקק עם הרבה מועדוני לילה, ברים, מסעדות, מסיבות וכמובן תיירים. בכפר וסביבו חופים רבים, רובם חופי חלוקים אך חלקם חוליים. למרות התיירים הרבים, הכפר לא איבד את אופיו וקסמו, מהם ניתן ליהנות בעיקר בשעות היום. מאחורי הכפר נמצא עמק האזמרגד בו הרבה שבילי הליכה טובלים בירק.


דסיה (Dasia)
בסמוך לגוביה נמצא אתר הנופש שידוע בחופיו היפים והמיוערים. בדומה לגוביה, גם אתר זה מציע שפע של אפשרויות בילוי, בהן מסעדות, בתי קפה, ברים,מועדוני לילה ובשעות היום פעילויות ספורט מים.


הר הפנדוקראטור (Pandokrator)
ההר הגבוה בקורפו מתנשא לגובה של 906 מטר וחולש על חלקו הצפוני של האי. הנופים הנשקפים מפסגתו נפלאים וכוללים את השדות המעובדים שלמטה, את האי פקסוס ובימים יפים אפילו את דרום איטליה. הביקור בהר מומלץ בעיקר בחודשי האביב, אז הפריחה בו בשיאה.


אגם קוריסיה (Korissia)
אגם גדול בדרום קורפו שישמח כל חובב טבע. יש כאן עופות מים רבים וצמחייה ירוקה.