אוכל
גידולי החקלאות העיקריים באיים המלדיביים הם קוקוס, תירס, דגה, קסווה, פירות ותפוחי אדמה מתוקים, ומוצרי מזון רבים מיובאים מחוץ למדינה. האוכל המקומי מבוסס ברובו על אורז ודגים, הינו חריף, ומבושל בסגנון המזכיר את המטבח ההודי. שתיית אלכוהול אסורה בקרב התושבים המקומיים, ומשקאות אלכוהוליים נמכרים אך ורק באתרי הנופש, בסירות הספארי ובבית המלון השייך לשדה התעופה.

באתרי הנופש מתאימים את המזון לתיירים, והמטבח הוא לרוב בינלאומי (לעתים עם מנה אחת או שתיים מהמטבח המקומי). באתרים המכוונים לקהל יעד ממדינה מסוימת – איטליה למשל – יוגשו מאכלים מהמטבח של אותה ארץ. ברוב אתרי הנופש הארוחות הן בשיטת "אכול כפי יכולתך" (Buffet), אם כי בחלק מאתרי הנופש הזולים נהוגה שיטת הארוחות מתפריט. לרוב יש באתר הנופש מסעדות מיוחדות שאינן כלולות בחבילת אתר הנופש, וכן בית קפה. ניתן להזמין פנסיון מלא, חצי פנסיון או ארוחת בוקר בלבד. יש לשים לב שמחיר הארוחות בנפרד עשוי להיות יקר, ועל כן עדיף לא להסתפק בחבילה של ארוחת בוקר בלבד. 
 


לינה: אתרי הנופש

 
 כל אתר נופש ממוקם על אי פרטי משלו, מבודד ופראי.| צילום: ביט ווינר.

חוויית הביקור באיים המלדיביים סובבת ברובה המוחלט סביב אתרי הנופש. כמעט כל התיירים המגיעים אל המדינה מזמינים חבילה באחד מאתרי הנופש, ומבלים את כל חופשתם באי בו הוא ממוקם, עם יציאות לסיורים שונים המאורגנים על ידי האתר הנבחר.

בשנת 1978 הכריז נשיא האיים המלדיביים על תוכנית חדשה בתחום התיירות. כדי למנוע הרס אקולוגי, פיתוח יתר והשפעה שלילית על החברה המסורתית במדינה, כל אתרי הנופש ממוקמים על איים שאינם מיושבים ושהוקצו במיוחד לתיירות על ידי הממשלה. אתרי נופש אלו חייבים לעמוד בסטנדרטים מחמירים שגיבשו הרשויות, כגון הגבלות על מספר האורחים, גודל האתר וכדומה.

כל אתר נופש ממוקם על אי פרטי משלו, מבודד ופראי, מה שמבטיח מקום בריחה אולטימטיבי. אתרי הנופש נבדלים זה מזה במחירם, ברמתם, באוכל המוגש בהם, בגודלם, בשירותים אותם הם מספקים ובקהל היעד אליו הם פונים. אתרי נופש גדולים יוכלו בדרך כלל לספק יותר אופציות בילוי וסיורים, ומאידך, אתרי הנופש הקטנים מבטיחים יותר שלווה ובידוד רומנטי. המחירים זולים יותר כאשר רוכשים עסקת חבילה מאשר בטיול עצמאי למדינה. תיירים רבים אינם מתלבטים רבות בין אתרי הנופש אלא לוקחים את עסקת החבילה המוצעת להם על ידי סוכני הנסיעות, כאשר המחיר מהווה את השיקול העיקרי. עם זאת מומלץ לבדוק את אתרי הנופש המוצעים לפני ההחלטה הסופית – לכל אתר נופש באיים המלדיביים יש אתר אינטרנט, בו ניתן לקבל פרטים על המקום והשירותים אותם הוא מציע, וכן להציץ בתמונותיו של האי והחדרים ברמות השונות שבאתר במו עיניכם. בדקו אילו בילויים ופעילויות מציע האתר, האם יש מועדון ספא או ציוד גלישה להשכרה, על פי סוג החופשה בה אתם מעוניינים. בכל אתרי הנופש יש מועדוני צלילה, ואם הגעתם למדינה כדי לצלול כדאי לבדוק גם את אתר האינטרנט של מועדון הצלילה במקום, אם יש, וכן לבחור במועדון גדול המציע אפשרויות רבות יותר.

חבילות הטיול למלדיביים לרוב כוללות את ההעברות משדה התעופה אל אתר הנופש ובחזרה. אלו עלולות להיות יקרות כשמדובר באיים רחוקים יחסית. החבילה כוללת את הארוחות באתר הנופש – בפנסיון מלא, חצי פנסיון או על בסיס ארוחת בוקר. מומלץ לרכוש חצי פנסיון או פנסיון מלא, מאחר וארוחות המשולמות בנפרד עלולות להיות יקרות יותר. ובכל מקרה, בדקו טוב מה כלול בחבילה המוצעת.

בעודכם שוברים את הראש באשר לבחירת אתר הנופש האולטימטיבי, זכרו: בסופו של דבר, קשה לטעות. בכל אתר בו תבחרו תמצאו מי טורקיז צלולים, חול לבן, חדרים יפים הטובלים בצמחייה ירוקה, אתרי צלילה נהדרים וניקוי ראש מושלם. מה כבר יכול להיות רע?


 פעילויות
צלילה
כמצופה ממדינה הכוללת 1,190 איי אלמוגים (אטולים) באוקיינוס ההודי, איי המלדיביים הם אחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר בעולם עבור חובבי הצלילה. כמות אתרי הצלילה המעניינים היא עצומה, והמים הצלולים מלאים בכרישים, לווייתנים, צבי ים, אלמוגים, מלפפוני ים, דגים בשלל צבעי הקשת, מנטה ריי ואפילו שרידי ספינות. המגוון הרב של אתרי הצלילה מספק אתרים המתאימים לרמות שונות של צוללנים, וכן מבחר רב של שוניות יפהפיות שכדי לראותן מספיק להצטייד בשנורקלים. המים חמימים והראות בהם טובה לכל אורך השנה. עם זאת, תנאי הצלילה טובים במיוחד בין ינואר לאפריל, ואילו החודשים אוקטובר ונובמבר הם זמן טוב לאתר בו כרישים לווייתנים ומנטה ריי.

מועדוני צלילה קיימים בכל אחד מאתרי הנופש במדינה, אך אם ברצונכם למצוא מבחר רב יותר של סיורי צלילה לאתרים שונים כדאי לבחור באתר נופש שבו מועדון צלילה גדול, שיוכל להציע אפשרויות רבות יותר, ושממוקם סביב ריכוז של אתרי צלילה טובים. אופציה אלטרנטיבית היא "סירות הספארי" (Safari boats). אלו הם סיורים מאורגנים באורך משתנה, בהם מתגוררים על הספינה, ומבקרים באיים שונים ובאתרי צלילה. במידה והצלילה היא הסיבה לבואכם למדינה – זו האופציה המועדפת. היא מאפשרת נגישות לאתרים רחוקים זה מזה, והצלילות מהספינה לעתים זולות מאלו המוצעות דרך אתרי הנופש. מאידך, הסירות מציעות פחות פינוקים מאתר נופש מהודר על אי בודד. סיורים רבים שכאלו יוצאים ממאלה. בדרך כלל, ככל שהספינה גדולה יותר, כך התנאים בה טובים יותר. מי שאינו מצויד ברשיון צלילה יכול להירשם לקורס צלילה באחד ממועדוני הצלילה שבאתרי הנופש או בסירת ספארי (לא בכל סיורי הסירות יש אופציה שכזו, ועל כן יש לבדוק ולהזמין מראש).

צלילות מעניינות אפשר לבצע בשוניות החיצוניות של האטולים, היכן שקיר האלמוגים צונח במדרון תלול, וב-"Kandus", תעלות המפרידות בין האיים. בנוסף יש צלילות מיוחדות לשרידי ספינות טבועות שונות. אתר מרשים שכזה הוא Maldive Victory, ספינת מטען שטבעה ממזרח למאלה ב-1981 בעומק שנע בין 35-15 מטר. היא נשמרה במצב טוב יחסית, וניתן לבקר בחדרים השונים שלה, בהם מתגוררים כיום אלמוגים ולהקות דגים. Halaveli Wreck באטול ארי (Ari Atol) היא ספינה באורך של 38 מטר שטובעה ב-1991 במטרה ליצור אתר צלילה מרתק. צלופחים וחתולי ים שוחים בין חדריה. אתר ספינות מוצלח נוסף הוא לשרידיה של ה-British Loyalty, שטובעה על ידי צוללת גרמנית ב-1944

גלישה
האיים המלדיביים פופולריים גם בקרב חובבי גלישה. עונת המונסונים, בין מאי לאוקטובר, מבטיחה גלים גבוהים וטובים במיוחד. באפריל הגלים פחות גבוהים, אך מזג האוויר נפלא.

אתרי הגלישה הפופולריים ביותר נמצאים באטול מאלה הצפוני. יש ספינות ספארי שמתמחות בסיורי גלישה. אתרים עיקריים באטול זה:

Chickens – פינה מהירה הנשברת לצד שמאל על אי לא מיושב.
Cokes או Cola`s – פינה קצרה אך אינטנסיבית, גל גדול כולל צינור. על האי Thulusdhoo שממול לצ'יקנס, בו שוכן מפעל קוקה קולה, כפי שמעיד השם.
Lholi – באי Lohifushi בו שוכן אתר נופש באותו שם. פינה שנשברת שמאלה עם שתי שבירות המחוברות בגלים.
Piddlies או Ninjas – פינה עם שבירה איטית ימינה, למתחילים, באתר הנופש Kannifinolhu.
Sultans – שבירה ימנית מושלמת, כולל צינורות. לעתים סגור לאורחי אתר הנופש Tari Village בלבד.
Honkey`s – בעונה המתאימה מדובר בגל המשובח ביותר במדינה. באי הלא מיושב Thamburudhoo. באי נמצא גם הגל בעל השם מבטיח Tomb Stones.
Pasta Point – גל מעולה עם צינורות, אך סגור לאורחי אתר הנופש שבמקום.
Gurus – בריף המזרחי של מאלה. חביב על המקומיים בגלל נגישותו.