צילום: משה שי

מוזיאון ארץ ישראל 

מוזיאון רב תחומי רחב ממדים שנוסד בשנות החמישים של המאה העשרים, וכולל תצוגות קבע ותערוכות מתחלפות העוסקות בתולדות הארץ ותרבותה. תצוגות הקבע כוללות את "ארץ הברון" – העוסקת בברון אדמונד דה-רוטשילד, ביתן הזכוכית, ביתן קדמן למטבעות, ביתן נחושתן ובו ממצאים מהחפירות הארכיאולוגיות בתמנע, ביתן הקרמיקה, מרכז אדם ועמלו, ביתן האתנוגרפיה והפולקלור והמוזיאון לדואר ובולאות. בנוסף ישנם במוזיאון פלנטריום, בית בד, אתר עתיקות תל קסילה המרתק מהמאה ה-11 לפני הספירה, גן המציג צמחייה ארצישראלית מתקופות שונות ועוד.

מוזיאון תל אביב לאמנות
ממוזיאוני האמנות החשובים ביותר בישראל, פרי יוזמתו של ראש העירייה הראשון מאיר דיזינגוף ב-1932. אוספי המוזיאון הנרחבים כוללים יצירות של גוסטב קלימט, פול סזאן, מרק שאגאל, פיקאסו, ואן גוך, גוגן, מירו, רודן, נחום גוטמן, קדישמן, ראובן רובין ועוד. גלריית הפיסול גולשת אל גן פסלים נאה. עם התרחבותו של המוזיאון נוסף לו מבנה חדש בדמות ביתן הלנה רובינשטיין שבשדרות תרס"ט 6.
כתובת: שדרות שאול המלך.

מוזיאון בית התפוצות
מוזיאון בשטח קמפוס אוניברסיטת תל אביב שברמת אביב, הסוקר את סיפורו של העם היהודי לאורך 2,500 השנים האחרונות מאז גירושו לגולה ועד ימינו אנו. 

מצפה עזריאלי
מצפה עזריאלי, הגבוה במזרח התיכון, מצויד בטלסקופים המאפשרים לצפות על האזור כולו, כולל קו החוף מגדרה ועד חדרה. אחר כך אפשר לצפות בסרט תלת ממדי על עברה של העיר.

נמל תל אביב
אזור הנמל של תל אביב, שהוקם ב-1936, הפך עם השנים לאזור בילויים וקניות, ובו מסעדות ובתי קפה, שווקים, חנויות, ירידים, מועדונים, ברים ותערוכות.

פארק הירקון גני יהושע
הריאה הירוקה הגדולה בעיר (כ-3,000 דונם), עם מדשאות ענק, אגם מלאכותי, מתקני שעשועים, מסלולי אופניים וג'וגינג. יש גם אמפיתיאטרון, גן טרופי, גן ציפורים ("הצפארי"), גן קקטוסים וגן סלעים. 
אתר אינטרנט

גן הבנים
גן חדש בין הנמל לגני יהושע, המוקדש לתושבי העיר שנפלו במלחמות ישראל ומכיל 11 חורשות המוקדשות למערכות שונות, שמרכז כל אחת מהן עמודי זיכרון מאבן גרניט, הנושאים את שמות הנופלים.

בית ביאליק
מבנה מקסים בן שתי קומות משנת 1925, מוקף גינה יפה ומכיל ריהוט עתיק, אח, קישוטי ערבסקות ועוד. יש גם תמונות ותצוגה על חייו של המשורר הלאומי. סגור זמנית לרגל שיפוצים. בסמוך לבית שוכן בניין העירייה הראשון של תל אביב.
כתובת: ביאליק 22. 
טלפון: 03-5254530.

בית ראובן
ביתו לשעבר של ראובן רובין, שנבנה ב-1930 והוסב למוזיאון לאחר פטירתו של הצייר הנודע. יצירותיו מתעדות בצבעוניות את נופי ארץ ישראל ואת חיי היהודים המסורתיים בירושלים ובצרפת. פרט ליצירותיו של ראובן מוצגות מדי פעם במוזיאון תערוכות אורחות, בעיקר של יצירות מתקופת ה"בראשית" של האמנות הישראלית. 
אתר אינטרנט

באוהאוס
בתל אביב נמצא אחד הריכוזים הגדולים של בניינים בסגנון הבאוהאוס – 3,700 במספר (דומיהם בגרמניה הופגזו במלחמת העולם השנייה). לפיכך הכריזה אונסק"ו ב-2003 על "העיר הלבנה" כעל אתר מורשת עולמית. לפרטים ולסיורים: מרכז הבאוהאוס בדיזינגוף 155. כמו כן יוצא מדי שבת בשעה 11:00 סיור באוהאוס חינם באנגלית משדרות רוטשילד 46.