זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

שייט וטיול עומק באיי כף ורדה

איי קייפ-ורדה השוכנים בסמוך לאפריקה הינם איים בלתי מתויירים, עם הרים נישאים, הרי געש, חופים בתוליים ושטחי מדבר.
בטיול השייט שלנו באיי כף ורדה נשלב טיולי טבע בין נופים מרתקים, אך לא פחות מכך נשלב היכרות חווייתית ומפגשים עם האוכלוסייה והמוזיקה המקומית.
ננסה להגיע אל הבתים והשכונות של המקומיים, נלמד על תרבותם ואורח חייהם הייחודי ונחווה את המוזיקה המקומית האופיינית בשירה וריקודים.
את כל אלו ועוד נחווה בטיול שייט מרתק הכולל לא פחות מביקור בשישה איים (!) בואו לחוות את המוזיקה, את התרבות ואת הנופים הבתוליים.

שייט וטיול עומק באיי כף ורדה

בהדרכת בן קציר | 10 ימים
9-18.12.18

מוזמנים להרפתקה ייחודית ומפתיעה, באיים בעלי נופים פראיים ומגוונים, תרבות עשירה אקזוטית ומרתקת ומוזיקה שנכנסת לנשמה.

איי קייפ-ורדה השוכנים בסמוך לאפריקה, אי שם באוקיאנוס האטלנטי מול חופי סנגל, הם יעד בלתי מתוייר לקהל הישראלי. המעטים שמגיעים יגלו הרים נישאים, הרי געש, חופים בתוליים ולחילופין שטחי מדבר מדוללי צמחיה, המנוקדים בהרים שעוצבו בהתפרצויות וולקניות. הוסיפו לזה אוכלוסייה מגוונת עם מסורת עשירה בעלת מאפיינים אירופאים ואפריקאים גם יחד, סיפור היסטורי מרתק שהשפעותיו ניכרות עד היום ,תושבים מסבירי פנים ומעריצי ישראל ותקבלו מקום מזן הולך ונעלם. את כל אלו ניתן לגלות בשייט מרתק המשלב טיול עומק באיי קייפ-ורדה.

 

קבוצת האיים הגעשיים התגלו לראשונה במאה ה 15 ע"י הפורטוגזים במסעותיהם דרומה לאורך חופיה המערביים והמסתוריים של אפריקה במטרה לגלות את הדרך להודו.
הפורטוגזים יישבו את האיים וייבאו אליהם עבדים ממערב אפריקה. בעקבות גילוי יבשת אמריקה התפתח מאוד המסחר הימי באוקיינוס האטלנטי; איי כף ורדה נמצאו על נתיבי השייט בין אירופה, אפריקה ודרום אמריקה, והדבר הביא לשגשוג כלכלי. גם הפיראטים לטשו עיניהם אל העושר והתקיפו את האיים פעמים רבות.

תושבים רבים הגרו אל האיים ונוצרה אוכלוסייה מגוונת עם מסורת עשירה בעלת מאפיינים אירופאים, דרום אמריקאים ואפריקאים גם יחד. הזמרת הידועה סזאריה אבורה הייתה ילידת האיים ושילבה בשיריה את המקצבים הדרום אמריקאים, השפה הפורטוגזית והאופי האפריקאי של האיים. בשירתה המופלאה והמרגשת עוררה בנו סקרנות גדולה להכיר ולפגוש את הארץ על נופיה הייחודיים אנשיה ותרבותם.
טיול שייט באיי כף ורדה הינו טיול המשלב היכרות חווייתית עם האוכלוסייה והמוזיקה המקומית, טיולי טבע בין נופים מרתקים ומפגש עם האנשים, תרבותם ואורח חייהם הייחודי .