זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

שייט באיים הפולינזים בהדרכת ד"ר גלעד (גילי) חסקין

מסע ימי מרגש לפולינזיה הצרפתית באוקיינוס השקט.

שייט באיים הפולינזים בהדרכת ד"ר גלעד (גילי) חסקין

מופעל ע"י אקו טיולי שייט

שייט באיים הפולינזים בהדרכת ד"ר גלעד (גילי) חסקין
מסע ימי מיוחד לאיים הפולינזים | 14 יום
13-26.9.2018

נעלה על ספינת האראנוי 5 בטהיטי ונפליג כ- 1300 ק"מ לאיים הכי מרהיבים ומרוחקים. העצירה הראשונה היא באיי טאומוטו, בהם ניתן לראות חוואי פנינים קוצרים את הפנינים השחורות הנדירות מצדפות ענקיות. נמשיך אל איי המרקיז המבודדים, אשר ספינת האראנוי היא קו החיים היחידי שלהם לעולם החיצוני. באי נפגוש אמנים מסורתיים ומצע לטיולי רגליים ועוצרי נשימה אל ההריסות החבויות בג'ונגל. מאיי המרקיז נצא להפלגה בלתי נשכחת אל מפרץ נוקו היבה, אמפיתיאטרון ענק ומרהיב הנשלט ע"י מצוקים אדירים שבהם פזורים מפלים מופלאים. נבקר בהיבה אואה, אי בתולי ומקסים, בו פזורים פסלי הטיקי הגדולים ביותר שאינם על איי הפסחא. נמשיך אל האי פאטו היבה המרוחק והירוק, המהווה את מרכז התרבות המרקזית ובאואה הוקא, אי שבו מספר הסוסים הפראיים עולה על מספרם של 300 התושבים.
ארבעה עשר ימי מסע אל איים בתוליים, הנותנים תחושה כי הזמן עצר מלכת והמבקרים בהם הם נדירים וזוכים לקבלת פנים נדיבה.
מסלול הטיול
יום 1 פאפטה (Papeete) , טהיטי, בירת האיים הפולינזים ובסיס היציאה לשיט
המטיילים יגיעו בטיסה קבוצתית או באופן עצמאי אל פאפטה, טהיטי, ערב היציאה להפלגה. למחרת בבוקר, נעלה על האניה ונצא אל האוקיינוס, לכיוון צפון מזרח, אל הארכיפלג טואמוטו.
*** המעוניינים לרכוש טיסות קבוצתיות, מוזמנים לפנות למשרדנו. במידה ויהיו 10 מעוניינים, נוכל להציע חבילת טיסות קבוצתית.

יום 2 ארכיפלג טואמוטו – פקארווה (Fakarava)
בבוקר נגיע לפקארווה, האטול (atoll) (שונית המקיפה לאגונה), השני בגודלו בפולינזיה הצרפתית. נטייל בכפר הקטן שנמצא בו. לאחר מכן, נוכל ליהנות משחייה מרעננת
ושנורקל בלגונה השקופה בין פסיפס צבעוני של דגים טרופיים. נחזור לספינה עד השעה 00:12 ונמשיך בהפלגתנו לאיי מרקיז.

יום 3 יום ים- על סיפונה של האראנואי
היום נהנה מיום רגיעה על הסיפון ומצפייה בים הדרום פאסיפי העצום. ניתן להירגע עם ספר על אחד מסיפוני השמש, לשחות בבריכה הקטנה ולהתרועע בסיפון העליון/באר, עם הרפתקנים כמותכם מכל העולם. הצוות הפולינזי הנמרץ יתייחסו אליכם כמו אורחי כבוד ויכירו לכם בגאווה את התרבות העשירה שלהם. כמעט בכל ערב הם שרים ופורטים מקצבים פולינזיים היפנוטיים על היוקיללה שלהם וילמדו אתכם להזיז את המותניים לקצב של הריקוד הפולינזי, הטאמור (tamure).

יום 4 היבה אואה: פואמאו-האנאיאפה (Hanaiapa-Puamau: Oa Hiva)
היום נגיע אל האתר הארכיאולוגי החשוב ביותר עבור הטיקי (פסלים דתיים, דמויי אדם) מלבד איי הפסחא. המדריכים יראו לנו את הריסות הג'ונגל המסתוריות של פואמאו ויספרו את סיפוריהם של הפסלים הרדופים הללו מתרבות עתיקה.
אחרי ארוחת צהריים על הסיפון, נפליג לטהואטה Tahuata ,בו נוכל להינות מאחה"צ רגוע על החוף ולהינות מטבילה מרעננת באוקיינוס הפאסיפי.

יום 5 טאיאוהיי-האטיהאו-טאיפיוואי (Taipival-Hatiheu-Taiohae: Hiva Nuku)
היום נפליג למפרץ המרהיב של טאיאוהיי, הבירה האדמיניסטרטיבית של איי המרקיז. בזמן פריקת הספינה שלנו שמשמשת כאמור גם כספינת משא לתושבי האיים, נוכל לחקור את טאיאוהיי, שם נמצא אמפיתיאטרון ענק ומרהיב, הנשלט על ידי מצוקים אדירים, בהם פזורים מפלים מלכותיים. מפרץ טאיאוהיי זה המקום שבו הרמן מלוויל, בן ה- 23 וחברו קפצו וברחו מספינת ציד הלוויתנים שעליה עבדו ב- 1842 . אנחנו נעקוב אחרי מסלול הבריחה שלהם בג'יפים, לאורך שבילי עפר הררים תלולים, כדי להגיע לאתר הארכאולוגי, כפר האטיהאו .
נאכל ארוחת צהריים במסעדה באיי מרקיז.
אחר ארוחת הצהריים נמשיך במסענו לעמק טאיפיוואי. האזור הזה מנוקד עם אלי טיקי מאבן ואתרי טקסי קדושה (מא'אאה-ae'me (ופלטפורמות אבן עצומות (פאה-פאה paepae ,(היכן שאנשי טאיפי בנו את בתיהם.
פטרוגליפים חידתיים של ציפורים, צבים קדושים ודגים חרוטים על בולדרים ענקיים. ספינות הלוויתנים של האראנואי ישוטו במורד הנהר כדי להחזיר אותנו לסיפונה של האראנואי, אשר עוגנת במפרץ.

יום 6 ארכיפלג איי המרקיז – אואה פו: הקאהאו-הקאהטאו (Hakahetau-Hakahau: Pou Ua)
מהסיפון נוכל לראות את הפסגות הנוסקות של הרי אואה פו. בכל מקום שבה ספינתנו תעגון, יצאו בני הכפרים לפגוש אותנו בציפייה לקבלת סחורה – מבטון ועד סוכר ויעמיס שקי קופרה (בשר קוקוס מיובש). אנו נרד ונחקור את העיירה הקטנטונת של הקאהאו, בה יש כנסייה עם בימה העשויה מעץ ומעוצבת בעבודת יד. תוכלו לפגוש מגלפי עץ מוכשרים ולעשות טיול רגלי במעלה של גבעה כדי לראות נוף עוצר נשימה של ההרים המרוחקים הלוטים בעננים. במסעדה נטעם את ארוחת הצהריים המרקזית שלנו.

יום 7 היבה אואה: אטואונה (Atuona: Oa Hiva)
היום נחקור את אטואונה, הכפר השני בגודלו באיי מרקיז. זה המקום בו פול גוגן (Gauguin Paul) חי וצייר את חלק מעבודותיו הטובות ביותר. נוכל לבקר בחנות הקולוניאלית, היכן שגוגן קנה את מצרכיו ולהיכנס להעתק מדויק של ביתו של האימפרסיוניסט – "בית התענוגות". בדרכנו לגבעה, שבפסגתה נמצא בית הקברות, נזכה לנופים קסומים של המפרץ.
מתחת לעץ פראנגיפאני (frangipani) אדיר נמצאת המצבה, עליה כתובות המילים הפשוטות, פול גוגן 1903. נהנה מעוד ארוחת צהריים מרקזית במסעדה.

יום 8 פאטו היבה: אומואה-האנאבאבה (Hanavave-Omoa)
היום נגיע לאי הכי ירוק ומבודד מהמרקזים, שניתן להגיע אליו דרך הים בלבד. האי מהווה גם מרכז לאמנויות מרקזיות. נטייל דרך הכפר אומואה (Omoa) ונזכה לראות נשים המעבדות תות, באניאן (banyan) או את קליפת עץ הלחם על גזעי עץ. הן מייבשות אותם ואז צובעות דוגמאות מרקזיות עתיקות על בד הטאפה (tapa) המפורסם. פאטו היבה ידוע גם בשל הסארונגים המצויירים ביד והמונואי ((monoi, בושם שמן קוקוס בעל ניחוח ניצני טיארה (tiare ) ואלגום.

בשעות הצהריים, ספינתנו תפליג לצידו האחר של האי, אל Bay Hanavave .למעוניינים בכך, תינתן האפשרות לעשות את הדרך ברגל בטרק באי ולחזות בנופים מרהבי עין של פסגות נישאות ומפלים.

יום 9 אואה הוקא: וואיפאה-האנה-הוקטו (Hokatu-Hane-Vaipaee: Huka Ua ,(אואה-פו: הקאהאו
בשעות הבוקר המוקדמות תיכנס ספינתנו אל Huka Ua כניסה זו למפרץ הצר אסור להחמיץ!
לאחר שנרד מהספינה, נבקר במוזיאון קטן הממוקם בגני העירייה, הכולל עותקים משוכפלים של אמנות מרקיזית עתיקה.
נחקור את האי ברכבי שטח ונעצור בנופים המרהיבים של האוקיינוס השקט, נבקר בגן הבוטני ונאכל ארוחת הצהריים במסעדה משפחתית מקומית.
באי מספר סוסי הפרא, אשר הובאו מצ'ילה ב- 1856 משגשגים ועולים במספרם על תושבי האי (רכיבה על סוסים תתאפשר בתשלום נוסף).
כאשר נשוב לאראנוי, יחכה לנו ערב פולינזי, הכולל ריקודים ומזנון ערב על הסיפון.

יום 10 נוקו היבה: טאיאוהיי, אואה-פו: הקאהאו
בבוקר, ספינתנו תעגון בנוקו היבה בטאיאוהיי (Taiohae (Hiva Nuku .זו העגינה האחרונה באיי מרקיז המדהימים.
ניקח את המעבורת המקומית ("Truck Le ") למרכז העיר ולסיור וזמן פנוי.
בצהריים הספינה תמשיך לאואה פו (ou Ua ) לכפר Hakahau. נטייל ברחבי הכפר, והמעוניינים בכך יוכלו לבלות אחה"צ מענג על החוף. זוהי ההזדמנות האחרונה לרכישת אמנות מרקזית ומזכרות.

יום 11 הפלגה בים
הפלגה בים.

יום 12 ראנגיאורה, איי טואמוטו Islands Tuamotu, Rangiroa
היום נוכל לצפות מן הספינה בהאטול (רצף של איי אלמוגים המקיפים לגונה בצורת טבעת) הגדול ביותר הקיים בפולינזיה הצרפתית והשני בגודלו בעולם. אולי נראה דולפינים, בכניסה במעבר Tiputa ,אחד משני הערוצים של רנגירואה. האטולים מציעים תנאים אידיאליים לחקלאות פנינה. זו תהיה ההזדמנות שלנו לבקר בחוות פנינים וללמוד כיצד מופק התכשיט המפורסם של טהיטי מן הים.

מי שיחליט לא להצטרף לסיורים, יוכל ליהנות מחוף החול הלבן של רנגירואה ומהלגונה המרהיבה. גם טיולי צלילה ושנורקלינג זמינים (תמורת עלות נוספת. צלילה ברנגירואה מדורגת כאחת הטובות ביותר בעולם).

יום 13- בורה – בורה (Bora Bora, Society Islands)
הספינה תעגון בלגונה הכחולה המרהיבה של בורה בורה. נבלה את היום בחוף הים עם החול הלבן, נשנרקל ונערוך פיקניק.
טיולים אופציונליים נוספים בתשלום יהיו זמינים: שחיה עם כרישים, סיור במסוק ועוד.

יום 14 בחזרה לפאפטה, טהיטי
נשוב בחזרה לפאפטה, טהיטי בסביבות 30:9 בבוקר.

לתשומת לבכם
• מסלול ההפלגה, סדר הביקורים, כמות הימים בכל יעד יבשתי, ואף כמות הגיחות אל היבשת והאיים, עלולים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר.
• *התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תכנית הטיול כפופה לשינויים בהתאם לשיקול הדעת של קפטן הספינה בשטח, של המדריך ושל אקו טיולי שטח. שיקול דעת זה יופעל בהתאם לתנאי מזג אוויר, להנחיות רשויות הנמלים ולנסיבות יוצאות דופן נוספות. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא אתרים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך ייעשו שינויים במסלול, לטובת ורווחת הנוסעים.
• הטיול בהדרכת ד"ר גלעד (גילי) חסקין מותנה במינימום 16 נרשמים. במידה ויהיו פחות נרשמים, ההדרכה תינתן באנגלית ע"י מדריכיה המנוסים והמקצועיים של האנייה.
• קבוצה: גודל הקבוצה 16-26 מטיילים ישראליים. הדרכה בעברית מותנית במינימום 16 נרשמים.
• מועדי השיט: פאפטה עד פאפטה, יש לקחת בחשבון יציאה עד יומיים לפני כן מישראל, וחזרה עד יומיים אחרי. למעוניינים אנו מציעים חבילת טיסות בנפרד. לפרטים נא לפנות למשרדינו.
• התמונות להמחשה בלבד והן באדיבות הספק.

מחיר טיול השייט:
טיול מיוחד בהרשמה מוקדמת. ההרשמה תסתיים חצי שנה לפני מועד הטיול!!!
מחיר הטיול ייקבע בהתאם לסוג התא הנבחר:
סוג התא מחיר לאדם בתפוסה זוגית מחיר לאדם בתפוסה זוגית בהרשמה מוקדמת
עד ליום 01/03/2018

סוג התאמחיר לאדם בתפוסה זוגית

מחיר לאדם בתפוסה זוגית בהרשמה מוקדמת

עד ליום 01/03/2018

 

תא זוגי סטנדרטי

4,915€4,765€
תא זוגי דלוקס5,613€5,463€
תא סופריור דלוקס5,998€5,848€
סוויטה ג'וניור (בלי מרפסת)6,182€6,032€
סוויטה פרימיום6,406€6,256€
סוויטה רויאל6,925€6,775€
סוויטה נשיאותית8,558€8,408€

**תוספת ליחיד בתא: 50%+.

הטיול כולל:
• הפלגה לפי התכנית בתא בהתאם לנבחר.
• שלוש ארוחות ביום בכל תקופת ההפלגה.
• סיורי חוף.
• כל הפעילויות באנייה, כולל הרצאות ע"י צוות מרצים ומדריכי טבע.
• הדרכה בעברית של ד"ר גילי חסקין- מותנה במינימום 16 נרשמים. במידה ויהיו פחות נרשמים, ההדרכה תינתן באנגלית ע"י מדריכיה המנוסים והמקצועיים של האנייה.
• דמי כניסה לשמורות הטבע.
• דמי רישום וטיפול.
הטיול אינו כולל:
• טיסות.
• שהייה לפני ואחרי השייט.
• ביטוחים אישיים.
• הוצאות אישיות כגון כביסה, תשר, משקאות קלים ואלכוהוליים וכו'.
• תשר לצוות הספינה ולמדריכים.