זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

פרו – הצעה לטיול לנוסע העצמאי

הרי האנדים הגבוהים, מדבריות מהיבשים בעולם, ג’ונגלים עבותים, כפרי ילידים, ערים קולוניאליות ואתרי עתיקות.

פרו – הצעה לטיול לנוסע העצמאי


רוב המטיילים המקצועיים, אם יידרשו לשאלה “באיזו מדינה כדאי לבקר בדרום אמריקה?” ייבחרו ככל הנראה בפרו ולא לחינם. מדינה זו, הרביעית בגודלה בדרום אמריקה, צופנת בחובה את כל מה שיש לדרום אמריקה להציע- הרי האנדים הגבוהים, מדבריות מהיבשים בעולם, ג’ונגלים עבותים, כפרי ילידים, ערים קולוניאליות ואתרי עתיקות.

ביקור בפרו של היום מזמן למטייל טיול מגוון בצורה יוצאת דופן. מבחינה גיאוגראפית מחולקת פרו לשלושה אזורים שונים. אזור החוף הינו מהאזורים הצחיחים ביותר בעולם בגלל זרם ההומבולדט הקר שמגיע מאנטארקטיקה ומונע היווצרות של ענני גשם. אחת לכמה שנים מתהפך הזרם באזור פרו, טמפרטורת המים עולה ונוצרת התופעה האקלימית הידועה “אל ניניו”. במרכזה של פרו עובר רכס האנדים שפסגותיו המושלגות נעות בין 6000 ל 7000 מ’ והאקלים בו הוא אלפיני לחלוטין. חלקה המזרחי של פרו הינו שפלת האמזונס, האקלים בו הוא טרופי והוא מהווה חלק מאגן האמזונאס- יער הגשם הגדול בעולם. גיוון גיאוגראפי זה הפך את פרו למדינה בעלת המגוון הביולוגי הגדול בעולם! בהיבט האנושי פרו הינה תערובת של ישן עם חדש. הערים הגדולות דוגמת לימה וארקיפה הן שילוב של ערים קולוניאליות בעלות מוטיבים ספרדיים עם ערים מודרניות בהן שכונות פאר, מרכזי קניות ומקומות בילוי. בפנים הארץ, ערים כדוגמת קוסקו מציגות שילוב מדהים של מרכזים קולוניאליים עם שמירה על אורח החיים האינדיאני שמקורו בבני האינקה. במזרח פרו באגן האמזונאס ישנו שילוב של ילידים אינדיאנים לבושי מחצלות ואוחזי מצ'יטות עם ערי “סלאמס” חצי מודרניות..

יום 1 לימה – נחיתה בלימה,בירת פרו, וסיור באתרי העיר. הסיור עובר באתרים הקולוניאליים החשובים שנבנו בעת שהעיר הייתה בירת האימפריה הספרדית בדרום אמריקה. הסיור יתחיל בקתדראלה הראשית שנמצאת בכיכר המרכזית (Plaza de Armas). במקום נמצא קברו של הכובש הספרדי פיזארו שהכניע את אימפריית האינקה המקומית. המשך סיור בכיכר המרכזית, כנסיית סן פרנסיסקו, ארמון המושל, בית העירייה ותחנת הרכבת העתיקה. המשך בנסיעה דרך רחובות העיר העתיקים הידועים באחוזות שבהם ובמרפסות בסגנון מורי. סיור במוזיאון הארכיאולוגי הגדול שמציג מספר רב של פריטים מתרבויות פרה קולומביאניות רבות.

 

ימים 2- 4 – ארקיפה וקניון קולקה. טיסה ל Arequipa. לקראת הצהרים יציאה לסיור באתרי העיר. הסיור כולל ביקור במנזר Santa Catalina מנזר עתיק וגדול מאוד לנשים בלבד, בכנסיית Church Cloisters of the Company ובה אוסף גדול של קשתות וכיפות, מתחם סן פרנסיסקו הגדול, הכיכר המרכזית והקתדראלה וסיום ברובע הקולוניאלי המרשים, רחובות אבן צרים ובתים לבנים. תצפית יפה על העיר ושלושת הרי הגעש המקיפים אותה. נסיעה צפונה לקניון קולקה Colca- אחד הקניונים העמוקים בעולם! תחילת הסיור בדרך המתפתלת מארקיפה ומטפסת לכיוון הרי הגעש שסביב לה בין הכפרים Torja, Chucura, Patapampa שבהם מבנים קולוניאליים וחקלאות מהעידן הפרה קולומביאני. אחה"צ ביקור בכפר Chivay. אפשרות לביקור במעיינות החמים של La Calera. ביקור בקניון קולקה. נסיעה Cruz del Condor- נקודת התצפית המרשימה ביותר על הקניון בה הסיכוי הטוב ביותר לצפות במעוף הקונדור. המשך מזרחה לכיוון פונו בנופי פסגות, חלקן מושלגות, המתנשאות לגובה 4,500 מ' ומעלה. הדרך עוברת בקרבת אגם Lagunillas – שפע של חי וצומח ייחודיים לאזור האנדים הגבוה. אחר הצהריים- ביקור בסיוסטאני (Chullpas of Sillustani) – אתר קבורה מרשים של בני שבט הקויה (Colla) הפרה-אינקאי, שנהגו לקבור את אציליהם במגדלי קבורה. לקראת ערב ירידה לאגם טיטיקקה למלון בפונו.

יום 5 אגם טיטיקקה – סיור ושייט באגם טיטיקקה- האגם המשוייט הגבוה ביותר בעולם- 4000 מ'! ביקור ב Uros- איים צפים המיושבים על ידי צאצאים של אחת התרבויות העתיקות ביותר ביבשת שממשיכים לשמר את אורח חייהם המסורתי. לאחר הביקור באיים הצפים ממשיכים לביקור באי המיוחד Taquile. באי חיים צאצאים ישירים של בני האינקה הידועים בעבודות הטקסטיל המסורתיות. בנוסף למפגש התרבויות המרתק האי מספק תצפית מרשימה אל עבר רכס האנדים המושלג של Cordillera Real.


ימים 7- 9 קוסקו והסביבה – נחיתה בקוסקו איסוף והעברה למלון. זמן חופשי להתרשמות ראשונית מהעיר. אחה"צ סיור באתרי קוסקו ההיסטורית הכוללים אתרי אינקה ואתרים קולוניאליים. האתרים השונים כוללים את הכיכר המרכזית, הקתדראלה הגדולה, הכנסייה והמנזר של Santo Domingo שיושבים על שרידי מקדש אינקה חשוב (Koricancha) ומשמרים חלק מהבנייה המקומית העתיקה. לאחר סיור באתרי העיר המשך לאתרי האינקה הגדולים מחוץ לעיר ובראשם האתר המונומנטאלי ב Sacsayhuaman והמרכז הצבאי Puca Pucara. ביקור במאצ'ו פיצ'ו- העיר האבודה של האינקה. נסיעה מרתקת ברכבת "הרים" היוצאת מקוסקו לאורך העמק המקודש בנופי קניונים ואזורים מעובדים לסיור בחורבות מאצ'ו-פיצ'ו- האתר הגדול שלא נפל מעולם בידי הכובש הספרדי. אחה"צ חזרה ברכבת לקוסקו.

יום השוק השבועי! סיור ברכב לעמק הקדוש של האינקה ליד קוסקו. העמק נוצר על ידי נהר האורובמבה היורד מהרי האנדים ומהווה את אחד מיובליו הראשיים של נהר האמזונאס. הביקור מתחיל בכפר העתיק Pisac שבפתחת העמק. במקום מתקיים כל יום ראשון שוק מקומי שמושך אליו סוחרים מכל רחבי האזור. הסיור משלב ביקור במקדש האינקה העתיק של Ollanyatambo אליו יש לטפס.. ולמכרות המלח של Maras שבהם אלפי בארות ול- Maray שהייתה ככל הנראה מרכז למחקר חקלאי של האינקה.

ימים 10- 12 אמזונאס – יציאה ל3 ימים של חווית ג'ונגל אמאזוני! נחיתה ב Puerto Maldonado 11:25, העברה לרציף ושייט של כ 45 דקות לאורך נהר Madre de Dios והגעה ללודג'. לאחר מנוחה יציאה לסיור רגלי באזור בו מתקיים מגוון בעלי החיים והצמחים המגוון והעשיר ביותר בעולם. סיור באגם Sandoval ושמורת Tambopata. חזרה ללודג' לארוחת צהריים. אחר הצהריים יציאה לסיור רגלי בין צמרות העצים. שייט חזרה ל Puerto Maldonado. ביקור בחוות פרפרים מקומית, וטיסה חזרה ללימה. נסיעה לסיור במוזיאון Rafael Larco Herrera שהוקם בשנת 1926 – מוזיאון פרטי בעל התצוגה הפרה- קולומביאנית הגדולה בעולם.