זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

סמינר מטייל ליוון – מיתולוגיה והמשחקים האולימפיים

סמינר מטייל ביוון (6-13.7) בנושא המיתולוגיה והפילוסופיה היוונית, בו נכיר את האלים ואלות שבתוכנו ומחוץ לנו. דלפי, אתונה, אולימפיה, קורינתוס ואתרים לא מוכרים בהר פרנסוס – ההר הקדוש.

סמינר מטייל ליוון – מיתולוגיה והמשחקים האולימפיים

מועדון מסע אחר – תרבויות עולמי בשיתוף עם דיזנהאוז

סמינר מטייל – מיתולוגיה והמשחקים האולימפים – עם ד"ר אפי זיו .

התרבות היוונית מהווה את יסוד התרבות שלנו, אפולו, זאוס, וונוס והאיליאדה, הטרגדיות, קומדיות, שיטת המשטר, ואידיאל האדם, עודם חיים ופועמים בלבבות. 

נצא לאתרים היפים של יוון הקלאסית בניסיון לגלות את סוד קסמו של עולם זה בעזרת אחד המומחים הגדולים בארץ למיתולוגיה היוונית. ד"ר אפי זיו כתב את הספר המקיף ביותר על אלים ואלות האולימפוס (יחולק במתנה למשתתפים), וכן על המשחקים האולימפיים. 

במסגרת הטיול נבקר בכף סוניוס, אוליפיה, דלפי, אתונה, מיקנה, וכן נגלה את צפונות הר פרנסוס שנמצא מחוץ למסלול התיירות הרגיל

לפרטים נוספים והרשמה>>


תוכנית הטיול:

 יום 1. כף סוניוס, תעלת קורינתוס, נאפפליון

נטוס בבקר לאתונה וניסע לתחנתנו הראשונה – כף סוניון. נבקר במקדש הרומנטי, אותו מתאר הלורד ביירון בכמה מכתביו,אשר ניצב על קצה מצוק המשקיף אל הים האגאי. נשמע סיפורים על פוסידון, על אגאוס, אשר על שמו נקרא הים ועם תום הביקור נצא לכיוון חצי האי הפלופונסי, כשבדרך, נצפה על תעלת קורינתוס – מיזם הנדסי אדיר. ניכנס למחוזותיו האגדיים של פלופנס, על שמו כל חצי האי, ונמשיך אל נאפפליון השלווה, אחת מעיירות החוף היפות ביותר ביוון. בערב נשמע הרצאה (מספר 1) על האדריכלות של יוון העתיקה.

יום 2. אפידאורוס, מיקנה, אולימפיה

נבקר במצודת פלמידי, המתנשאת בגאון מעל מצוק המשקיף על המפרץ הארגולי, הקרויה על שמו של הממציא המיתולוגי פאלאמידס. נבקר במתחם אפידאורוס ונלמד על התיאטרון הגדול ביותר של יוון. משם נמשיך אל מיקנה, מהחשובים שבאתרי התרבות של יוון. נבקר בקברו של אגממנון, המלך שעמד בראש הצבא היווני במלחמתם נגד טרויה, נביט בחומות הקיקלופיות, נבקר במוזיאון שבמקום בו מוצגת "מסכת המוות" של אגממנון ויצירות חשובות אחרות. משם נשים את פעמינו ונגיע לעת ערב לעיר האולימפית – אולימפיה. בערב נשמע הרצאה (מספר 2) על המשחקים האולימפיים ביוון העתיקה.

יום 3. אולימפיה, אפולו וארטמיס

את מרבית היום נקדיש לסיור ממצה וביקור באתרים החשובים של אולימפיה. נשוטט ב"אלטיס" הלא הוא המתחם בו נראה את שרידי המקדשים, הגימנסיון, מתקן התחרויות, ה"איצטדיון" – אשר שימשו את המשחקים האולימפים במשך למעלה מאלף שנה.נבקר במוזיאון ובו שרידים מדהימים של גמלונים, פסלים וכדים. אחר הצהרים חופשי לסיור בעיר המקסימה. בערב נשמע הרצאה (מספר 3) על אפולו וארטמיס.

יום 4. דלפי, מסורת האורקאל

נצא מוקדם בבוקר אל דלפי בה היה מתחם מפואר ביותר שבמרכזו ה"אורקל מדלפי". נסייר בין שרידי המקדשים, נראה את ה"איצטדיון" והתיאטרון ונסיים את ביקורנו במוזיאון בו שוכנים פסלים מרהיבים מתקופות שונות שנמצאו באזור. נבלה את שארית היום באזור דלפי. בערב נשמע הרצאה על מסורת האורקאל של דלפי. לינה באזור דלפי

יום 5. הר פרנסוס, אתונה

נצא לאזור הר פרנסוס, מקום מושב המוזות, להרפתקת גילוי אתרים לא ידועים, ההר הקודש בולט למרחוק ובו מספר מתחמים מקודשים. בשעות אחר הצהרים ניסע לעיר אתונה, נתמקם במלון ונצא לסיור לילה ראשון בעיר. בערב נשמע הרצאה (מספר 4) על הפיסול ביוון העתיקה.

יום 6. האקרופוליס, פרתנון, אתונה

יומה של אתונה. את שעות הבוקר נקדיש לאקרופוליס – שם נראה את שרידי המתחם המקודש המפואר של המאה ה – 5 לפנה"ס – הפרתנון, הפרופוליאה ועוד. נבקר במוזיאון האקרופוליס ונשלים את היום בצפייה באגורה ובתיאטרון שלמרגלות האקרופוליס. בערב נצא לארוחת ערב באחת הטברנות שבעיר. בערב נשמע הרצאה (מספר 5) על הציור ביוון העתיקה.

יום 7. מוזיאונים, מיתולוגיה

את הבוקר נקדיש לסיור ממצה במוזיאון הארכיאולוגי הלאומי של אתונה ובו מיטב אוצרות הפסול והציור של יוון העתיקה. זהו אחד מהמוזיאונים החשובים ביותר בעולם ונקדיש לו את שעות הבוקר. משם נמשיך להביט בפרלמנט ובהחלפת המשמרות ליד קבר החייל האלמוני ולקראת ערב נחזור למלוננו לארוחת ערב. בערב נשמע הרצאה (מספר 6) על המיתולוגיה היוונית מאז ועד היום.

יום 8. מנזר דפנה, אלאוסיס

ביום אחרון לטיול נספיק גם לראות עוד אתרים בעיר המיוחדת כולל מנזר דפנה (אם יתאפשר). אלואוסיס – מקום המסתריות, ועוד. נצא בשעות הערב לשדה התעופה לטיסת לילה חזרה לארץ.

מחיר הטיול בקבוצה מעל 20 איש

המחיר כולל:

טיסות סדירות תל אביב – אתונה

4 לילות במלונות 4 כוכבים או הטוב בנמצא

כניסות לכל האתרים שבתוכנית

מדריך מקומי

חצי פנסיון (במידת האפשר נצא למסעדות מחוץ למלון)