זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

סמינר אורבני בפריז

28 במאי – 8 ביוני, סמינר אורבני בפריז, עם סיורי עומק, ביקורים מודרכים במוזיאונים, סיורים קולינריים, סדנת צילום והרצאות של מיטב המומחים לפריז

סמינר אורבני בפריז

פריז היא אחת מבירות התרבות העולמית וגם אחת הערים המרגשות בעולם. זוהי עיר עם היסטוריה מרתקת, תרבות עשירה, פנינים ארכיטקטוניות, מוזיאונים מהטובים בעולם, גנים יפים, חיי לילה סוערים ותרבות קולינרית. הסמינר האורבני בפריז של רעות טיולי תרבות – שיתוף פעולה חדש ומלהיב בין רעות קשרי תרבות והחברה הגאוגרפית – מציע היכרות מעמיקה עם כל ההיבטים האלה. הסמינר כולל סיורי עומק מודרכים והרצאות מרתקות על ידי מיטב המומחים לפריז, סדנת צילום, סיורים קולינריים, צפייה במופעים ובילויים ליליים. 

לקבלת פרטים והרשמה לסמינר אורבני בפריז לחצו כאן >>

מסלול הטיול

יום 1. ת"א – פריז (יום ד', 28 במאי)
נצא בטיסת בוקר מתל אביב לפריז. עם הגעתנו נצא לסיור פנוראמי להבנת ההתפתחות האורבנית של פריז. ממרום מגדל מונפארנאס (Tour Montparnasse) נערוך תצפית מרהיבה על העיר וסביבותיה. תצפית שניה נקיים מגבעת מונמארטר (Montmartre) ונקנח בסיור פנוראמי להבנת האלמנטים האורבניים המעניקים לפריז את ייחודה וצביונה.
בערב נצא לסיור רגלי קצר בסביבת המלון באזור כיכר הרפובליקה והרחובות הסמוכים לה.

יום 2 . נפוליאון בונפרטה (יום ה', 29 במאי)
פותחים את היום בהרצאה: מכפר גאלי קטן לעיר עולם / פרופ' גדעון ביגר

הסיור היומי: המוזיאון הצבאי וקבר נפוליאון / אלון קליבנוב
מתחם "האינוואלידים" (Les Invalides) הוא אחד המתחמים המפוארים והמרשימים ביותר של פריז, ומכיל בתוכו שורה של מבנים היסטוריים חשובים המאכלסים את מוזיאון המלחמה, מוזיאון תכניות המבצרים, המוזיאון להיסטוריה מודרנית וכמובן הכנסייה היפהפייה, שתחת כיפתה קבור נפוליאון בונפארטה, בין כמה דמויות מרכזיות נוספות מתולדות צרפת. אין מקום טוב מזה להתוודעות עם ההיסטוריה של צרפת דרך מלחמותיה והעימותים הרבים בהם היתה מעורבת.
השנה מציינת צרפת גם אחד התאריכים החשובים בתולדותיה – יובל המאה למלחמת העולם הראשונה.
מהן נקודות היסוד בסיפורה של צרפת ממלחמת מאה השנים ועד לשחרור מן הכיבוש הנאצי? מיהם הגיבורים המפורסמים של ההיסטוריה הצרפתית ומדוע מקומו של נפוליאון כה דומיננטי?

תכנית הערב: החיים בוורוד
ביקור ובילוי במועדון שאנסונים ייחודי ואותנטי בו בילו עמודי התווך של התרבות הצרפתית – פיקאסו, מודיליאני, אוטרילו ורבים אחרים, ונצטרף בשירה ללהיטים הגדולים של גדולי השאנסון הצרפתי.


ארמון האינוואליד

יום 3. בעקבות צופן דה וינצ'י (יום ו', 30  במאי)
פותחים את היום בהרצאה: דרמות היסטוריות ואירועים מכוננים בתולדות פריז / אלון קליבנוב

הסיור היומי: בעקבות הספר "צופן דה וינצ'י" / פרופ' גדעון ביגר
נעבור בתחנות משמעותיות ומעניינות המופיעות בספר שעורר בעולם סקרנות ועניין גדול. נבקר בכיכר ונדום, גני קרוסל, רחבת הלובר, הפירמידה השקועה, כנסיית סן סולפיס ועוד.

יום 4. פריז של המאות ה-18 וה-19 (יום שבת, 31 במאי)
פותחים את היום בהרצאה: המהפכה הצרפתית / אלון קליבנוב

סיור הבוקר: מוזיאון קאראנבאלה (MuséeCarnavalet) לתולדות פריז / אלון קליבנוב
במוזיאון, המאכלס שני בניינים יפהפיים מן המאה ה-16, נצא למסע מרתק בו לא רק נראה ממצאים, תמונות וצילומים, אלא אף נוכל לחוש את האירועים הגדולים בתולדותיה המרתקים והסוערים של עיר האורות.

סיור אחה"צ: הפסאז'ים המקורים של פריז / רותי שמעוני
מסע במנהרת הזמן אל הפסאז'ים המקורים של המאות ה-18 וה-19. נתענג מאווירת זמן שעמד מלכת בפסאז'ים הנחבאים מן העין. נספר על מעמדם כחלוצי חנויות הכלבו והקניונים של היום ונשלים את הסיור במתחם Palais Royal שם הוקם הפסאז' הראשון. נתחקה אחר פועלו של "נסיך תפרן" אך בעל חזון, שיוצר בגני ארמונו ב"פאלה רויאל" מעברים מקורים וסולל בכך דרך למהפך אורבני, מסחרי, תרבותי וחברתי בפריז.

תכנית הערב: בין אימפריאליזם לרומנטיקה / רותי שמעוני
סיור מרהיב ורומנטי בפריז של הלילה תוך הדגשת אמנות ה"פיסול באור" בעיר האורות

יום 5. הלובר ממבט אחר (יום א', 1 ביוני)
פותחים את היום בהרצאות:
1. לקראת הסיור בלובר / ד"ר אפי זיו
2. האדריכלות המודרנית והפרויקטים החדשים של פריז / רותי שמעוני

סיור היום: הלובר – בעקבות ענקי הציור / ד"ר אפי זיו
נבקר בשני אגפים (מתוך שלושה). האחד, אגף דנון, מקום משכנה של המונה ליזה, הוא הפופולרי ביותר, ננסה ללמוד כיצד מתבוננים ביצירה? במה ייחודה? מה הסיפור שמאחוריה? האגף השני, רישלייה, מכיל את יצירותיהם של אמני ארצות השפלה – ברויגל, רובנס, רמברנדט, ורמיר ועוד רבים אחרים.

תכנית הערב: מהסיטה לרובע הלטיני / ד"ר אפי זיו
נתחיל את סיורנו באיל דה לה סיטה שעל הסיין, האי בו החל הכל, ומשם נחצה את הנהר ונטייל ברובע הלטיני ונהנה משלל הסמטאות הצרות, מהאווירה, האורות והמון בני אדם, בני כל האומות, המטיילים כמונו, בגדה השמאלית של הסיין.


הרובע הלטיני

יום 6. פריז האורבנית (יום ב', 2 ביוני)
סיור היום: מזרח העיר / רותי שמעוני
נבקר בפארק ברסי הייחודי (Parc de Bercy), הנושק לנהר הסיין ומנציח שינוי אורבני של הפיכת שוק סיטונאי של יין בעבר – לרֶצף אורבני מרשים של מבנים, גנים שונים ומקומות בילוי בהווה. נמשיך ל"גשר האמנויות" (Viaduc des Arts) – סיור קסום על גשר דרכים (ויאדוקט) בעקבות מסלולה של רכבת פרברים שפעלה בעבר והוסבה לגן מקסים ולשדרת מעצבים. נטייל לאורך הגן העילי ומסלול ה"טיילת הנטועה" המרהיבה שעל הגשר ונצפה בשדרת חנויות האוּמנים בגומחות המקושתות הנושאות את הגשר.

תכנית הערב: מופע חגיגי

יום 7. אמנות בגדה השמאלית (יום ג', 3 ביוני)
פותחים את היום בהרצאות:
1. כיצד נולד האימפרסיוניזם / ד"ר אפי זיו
2.הגדה השמאלית ורובע המאורות של פריז/ רותי שמעוני

סיור בוקר: הרובע הלטיני וסן ז'רמן דה פרה/ רותי שמעוני

סיור אחה"צ: מוזיאון אורסיי/ ד"ר אפי זיו
המוזיאון החדש יחסית מכיל יצירות שנוצרו משנת 1850 ועד תחילת המאה ה-20. ננסה ללכת צעד אחר צעד בהבנת התפתחות הציור, וגם קצת פיסול, השיא יהיה המפגש עם הציור המהפכני של האימפרסיוניסטים. נפגוש שם את כל החבורה המופלאה הזו, כולל הציירים שפעלו אחריהם כמו ואן גוך, טולוז לוטרק ורבים אחרים.

יום 8. קולינריה פריזאית (יום ד', 4 ביוני)
פותחים את היום בהרצאות:
1. מסע צילומי בעקבות גדולי השאנסון הצרפתי/ יואל שתרוג
2. המטבח הצרפתי – התנ"ך של הקולינריה העולמית / יאיר היידו

סיור בוקר: פריז של פעם / יואל שתרוג
נתחיל בכיכר מדלן בה ממוקמת כנסיית מדלן (Église de la Madeleine; כנסיית מגדלנה) נעבור דרך מעדניית פושון המפורסמת אל עבר וילאז' רויאל (Village Royal), ונתנתק מהקצב הפריזאי לאווירה נינוחה יותר. מעין פריז של פעם עם בתים נמוכים, בתי קפה, מסעדות, וחנויות קטנות עם מיטב המותגים. ניכנס לגני הטיולרי (Jardin des Tuileries), נמשיך לאורך רחוב ריוולי (Rue de Rivoli) עד לקפה אנג'לינה שנוסד בשנת 1903 הנחשב לאחד מבתי התה הידועים בפריז ועם השוקו הטעים בעולם…

סיור אחה"צ: קולינריה בגדה השמאלית / יאיר היידו
נצא לסיור לגדה השמאלית בו נתחקה על מוסדות הקולינריה של האזור הדרומי של הנהר, בו התפתחו צורות בילוי לקהל מתוחכם אך דל תקציב, שאימצו את המודל של "קטן זה יפה", ביניהם בתי הקפה, הברים, מוסד הביסטרו המפורסם וחיי הלילה של הסטודנטים.

תכנית הערב: נבלה במועדון ג'אז פריזאי ברובע הלטיני

יום 9 . פריז במבט אישי (יום ה', 5 ביוני)
פותחים את היום בהרצאות:
1. פריז – "הסיפור שאינו נגמר"/ יואל שתרוג
2. הפרדוקס הצרפתי / יאיר היידו

סיור בוקר: סדנת צילום אורבנית / יואל שתרוג
נערוך סדנת צילום קצרה במרכז פומפידו (Centre Georges Pompidou) ורחוב סאן דני (Rue Saint-Denis), מרכז לה האל (Les Halles), נבקר בסטודיו של קונסטנטין ברנקוזי (ברנקושי) ונקנח בהפסקה בקפה בובור.

סיור אחה"צ: קולינריה בגדה הימנית / יאיר היידו
נבקר באזור בו התפתחו חיי המסחר, השווקים ומוסדות השליטה של העיר. האזור הפך למראה המוכר ביותר של פריז הקולינרית דהיום, הגראן פאלה (Grand Palais) ומלונות היוקרה שבעיר, הבראסרי, המוסדות הקולינריים שסביב שוק לה האל ועד לחנויות הדליקטסן היוקרתיות של ככר המדלן.

סיור ערב: פריז של הלילה
לעת ערב עוטה על עצמה פריז את תלבושתה המפורסמת ביותר- עיר האורות. נתחקה אחר העיר הרומנטית, סמטאותיה ורחובותיה ותאורת הרחוב יוצאת הדופן, ההשתקפויות בנהר וריחות הגורמה.


כנסיית Saint Etienne du Mont מהמאה ה-12

יום 10. הסודות של פריז (יום ו', 6 ביוני)
פותחים את היום בהרצאות:
1. הסודות של פריז / יואל שתרוג
2. מבורדו ועד קממבר – המותגים שכבשו את העולם / יאיר היידו

סיור היום: הפנתיאון של פריז
את הסיור נתחיל ביציאה ממטרו סנסיירדובנטון (CensierDaubenton), הקרובה לנקודה הנמוכה ביותר של רחוב מופטארד (Rue Mouffetard). שוק קטן אך שוקק חיים, המזמן אליו את ותיקי הרובע שבאים למצוא בו את מיטב הגבינות, הבשרים והירקות. נחצה את השוק ונגיע לבר האנגלי לה בומברדייה. מול הבר ניצבת כנסיית Saint Etienne du Mont‎. הכנסייה קיימת כבר מהמאה ה-12. הביקור בה מומלץ הודות לויטראז'ים היפהפיים שלה ולצניעותה הנעימה. בצמוד לכנסייה ניצב הפנתיאון של פריז. זהו מקום הקבורה של כמה מגדולי צרפת. החלק העיקרי של הפנתיאון נמצא במרתף. יורדים אליו במדרגות סיבוביות ומוצאים מבוך של מסדרונות המובילים לחדרונים שבהם מצבות של גדולי האומה הצרפתית, משם נחלוף רגלית לצד הסורבון, האוניברסיטה הראשונה של צרפת ואחת המכללות המפורסמות בעולם.

תכנית הערב: ארוחת סיום חגיגית

יום 11. פרידה מפריז (יום שבת, 7 ביוני)
היום האחרון למסענו יהיה יום חופשי בעיר.
נתכנס שוב לאחר הצהריים לקראת הטיסה חזרה הביתה. 

מחיר הטיול לאדם בחדר זוגי: 3,930 אירו (תוספת ליחיד בחדר: 1,350 אירו).

המחיר כולל:
טיסות (מחלקת תיירים)
לינה במלון Crown Plaza Paris Republique, ברמת תיירות ראשונה
ארוחות בוקר לכל אורך הטיול
תחבורה: אוטובוס ממוזג בהתאם לגודל הקבוצה
סיורים כמפורט בתכנית
שלושה מופעים
מערכת שמע אלחוטית (אזנייה אישית) להדרכות
כניסות לכל האתרים המצוינים בתכנית
מדריכים מקומיים דוברי אנגלית
מדריכים מקצועיים כפי שמפורט בתוכנית
מלווים מטעם רעות טיולי תרבות
תשר לנותני השירותים בחו"ל

המחיר אינו כולל:
הוצאות אישיות (טלפון, קניות וכיו"ב)
כניסות לאתרים אשר אינם מצוינים ככלולים בתוכנית
ביטוח רפואי וביטוח מטען

לקבלת פרטים והרשמה לסמינר אורבני בפריז לחצו כאן >>