זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

מסע צילום לגאורגיה עם משה שי

מסע צילום ייחודי בגאורגיה אל מנזרים קסומים, נופים מרהיבים, ערים עתיקות, כנסיות, תרבויות ודתות עתיקות. כולל סוואנטי

מסע צילום לגאורגיה עם משה שי

מסע צילום ייחודי אל מנזרים קסומים, נופים מרהיבים, ערים עתיקות, כנסיות, תרבויות ודתות עתיקות.

החברה הגיאוגרפית
בטיול זה נגיע עד אל חבל סוואנטי המבודד, באזור ההררי הגבוה שבצפון גיאורגיה, על גבול רוסיה. שיאו בהר שחארה (Shkhara) שהוא השני בגובהו בקווקז והגבוה בהרי גיאורגיה. החבל מבודד ומבותר, ומבנהו הטופוגרפי הדרמטי סייע להתפתחות תרבות נפרדת ומובחנת מזו שבשאר חלקי הארץ, הן בשפה והן בביטוי האמנותי והעיטורי. בידודו של האזור גם סייע לו לשמר מנהגים קדם-נוצריים,הקשורים לתרבויות אנימיסטיות. הכפרים המבודדים בהרי סוואן (Svan) שומרים בקנאות על המבנה החמולתי ומגינים על עצמם באמצעות מגדלי שמירה מאבן.

למי מיועד טיול הצילום בגיאורגיה?
הטיול מיועד לחובבי צילום, בעלי רצון לפתח את מיומנויות הצילום הדוקומנטרי וצילום נוף אנושי, במטרה להביא את המשתתפים להישגים צילומיים מרשימים.
במסגרת הטיול תינתן למשתתפים הדרכה אישית ובלתי אמצעית על ידי הצלם משה שי, צלם מקצועי בעל ניסיון רב בצילום גיאוגרפי.
משה הוא מדריך טיולים וצלם מקצועי למעלה מ– 30 שנה במגוון תחומי צילום, משלב צילום מגזיני ודוקומנטרי בעבודותיו, עובד עם המגזינים המובילים בארץ ובעולם וצלם מערכת של ”מסע אחר“.
הטיול יוצא בקבוצה קטנה במיוחד – בין 10 ל-16 מטיילים בלבד.

(בתמונה למעלה – טביליסי, גאורגיה. צילום: משה שי)

מסלול הטיול
יום 1 | תל אביב – טביליסי
נצא בטיסה ישירה לטביליסי (Tbilisi), בירת גיאורגיה ומרכזה התרבותי והכלכלי. עם ההגעה העברה למלון במרכז העיר.
לינה בטביליסי.
יום 2 | טביליסי – גורי – שוק הקרמיקה בשרושה – קוטאיסי
ניסע מטביליסי מערבה אל העיר גורי (Gori), עיר ילדותו של סטאלין. נמשיך דרך שוק הקרמיקה בכפר שרושה (Shrosha), לצילום השוק הצבעוני, המאפיין את האמנות המקומית. נגיע אל העיר השנייה בגודלה בגיאורגיה, קוטאיסי (Kutaisi). בקוטאיסי נסייר ונצלם באזור השוק המקומי, המכיל תוצרת חקלאית רבה ומגוונת מכל הארץ. נסייר בין דוכני החצ'פורי (מעין בורקס מקומי עם גבינה שנחשב למאכל הלאומי), מוכרות המיצים והגזוז, התופרות, הכדרים, הצורפים ובתי המלאכה השונים. לקראת ערב נעלה בדרך נופית בין יערות, אל מכלול המנזרים של גלאטי (Gelati) מהמאה ה- 12, לצילום השקיעה מעל ההרים.
לינה בקוטאיסי.
יום 3 | קוטאיסי – חבל סוואנטי – מסטיה
נתחיל את הנסיעה הארוכה אל מסטיה (Mestia), העיירה הראשית בחבל סוואנטי (Svaneti) ההררי. נעבור בדרך בעיירה זוגדידי (Zugdidi) ונעצור לצילומים בשוק המקומי, שוק מקורה המכיל מכל טוב הארץ – צילום ירקות, פירות, דוכני ממכר שונים- ניידים ונייחים, גבינות, כלי בית ובעיקר הרבה אנשים. העיר היא "השער" לחבל אבחזיה הבדלני – מקור להרבה מאד פליטים, במגוון סגנונות לבוש ומבחר פנים אתניות שונות. נמשיך בדרך יפהפייה וצרה במעלה ההררי של נהר האנגורי (Enguri), נחלוף דרך יערות עבותים ומפלי מים ונעצור לתצפיות ולצילום בכפרים הציוריים. הסוואנטים הינם גיאורגים גאים במיוחד, המחוייבים למורשת ולמנהגים העתיקים שלהם. הבתים באזור מסטיה מצטיינים באדריכלות מיוחדת, שכן בזמנים עברו הם שימשו גם כמבצרים נגד פולשים זרים. הבתים-מגדלים הללו, המשתלבים בנופים הציוריים של החבל ההררי, זיכו אותו בכניסה לרשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו.
לינה במסטיה.
יום 4 | מסטיה – אושגולי – מסטיה
בבוקר נעלה עם ג'יפים בדרך הררית אל הכפר אושגולי (Ushguli), ישוב הקבע הנחשב הגבוה ביותר באירופה. בדרך נעצור לצילומים פנורמיים אל נהרות והרים רחוקים. האזור מוקף בפסגות הגבוהות של רכס הקווקז. לאחר צילום הסמטאות לצד מגדלי האבן הציוריים, נצא לטיול קצר ברגל אל מרגלות הר שחארה – ההר הגבוה ביותר בגיאורגיה והשני בגובהו בקווקז (5,068 מטרים מעל פני הים), לצילום הקרחון הגדול בראש ההר ונופי חומת הרי הקווקז. נחזור למסטיה.
לינה במסטיה.
יום 5 | מסטיה – קוטאיסי
נרד בנסיעה ארוכה חזרה לקוטאיסי. לאחר ההגעה נטייל באתרי העיר – בקתדרלת בגראטי (Bagrati), אתר מורשת עולמית שמשומר בידי אונסק"ו, ברובע היהודי הישן, בשוק הגילדות המקומי ובבית הכנסת.
לינה בקוטאיסי.
יום 6 | קוטאיסי – מצחטה – מצודת אנאנורי – "הדרך הצבאית" – גודאורי
נמשיך בנסיעה אל בירתה העתיקה של גיאורגיה, מצ'חטה (Mtskheta), היושבת על מפגש נהרות. נצלם בכנסיית הצלב (ג'ווארי), לשם הביאה נינה הקדושה את הצלב הקדום מקפדוקיה, ונשקיף מלמעלה אל הבירה הקדומה. המשך ב"דרך הצבאית" הגיאורגית, המחברת את גיאורגיה אל רוסיה ברכס הקווקז הגדול, דרך כפרים קטנים וציוריים. אלפי שנים נשמר המשעול ההררי הצר על ידי שבטים נאמנים למלכי גיאורגיה העתיקים, ובמאה ה-19 הרחיב אותו הצבא הרוסי. מאז ועד היום משמר הכביש באופיו את הסיפור ההיסטורי של השביל. בדרך נעשה עצירה לצילום מצודת אנאנורי (Ananuri) הסמוכה לאגם זינוואלי (Zhinvali), הזדמנות טובה לחזות במבצר-דרכים גיאורגי טיפוסי. נחצה את מעבר ההרים ג'ווארי (Jvari), "הצלב", בגובה כ- 2,400 מטרים ונגיע למרגלות הר קזבק (Kazbek) המושלג. זהו הר געש כבוי, צחיח, ונופו המצוקי הוא מן הדרמטיים בקווקז התיכון. נמשיך לכפר קזבגי (Kazbegi), הבנוי בתוך נוף יפהפה של הרים ומצוקים.
לינה בגודאורי.
יום 7 | אזור קזבגי
יום טיול בג'יפים בהרי הקווקז. נעלה בכביש מתפתל לביקור בכנסיית גרגטי (Gergeti) מהמאה ה-14, הנמצאת במיקום דרמטי על צוק סלע המשקיף על הפסגות. נבצע טיולים רגליים קצרים בקניונים דריאלי (Daryali) וטרוסו (Trusu). נחזור ללינה בגודאורי.
לינה בגודאורי.
יום 8 | קזבגי – טביליסי
בבוקר ניסע חזרה לעיר הבירה, טביליסי. לאחר ההגעה נצא לסיור בעיר העתיקה של טביליסי. נצלם באזור מצודת נריקלה (Narikala) החולשת על העיר העתיקה, מקום טוב להבין את התפתחות העיר והאדריכלות המיוחדת. נביט ונצלם את מרפסות הנוי הייחודיות לגיאורגיה, ונמשיך לאזור כנסיית מטחי (Metekhi), להכרת ולצילום הכנסיות הגיאורגיות על כיפותיהן החרוטיות וזוויותיהן הייחודיות. בערב נצא למופע פולקלור בשילוב ריקודים מקומיים וארוחת ערב.
לינה בטביליסי.
יום 9 | טביליסי – תל אביב
הבוקר נצלם לאורך שדרת רוסטוולי (Rustaveli) המפוארת, עם מבניה המעניינים, כמו בית הפרלמנט – מבנה עם קשתות מעל עמודי-תמך גבוהים. נסייר באזור בית הכנסת ואזור הבילויים, בתי הקפה, חנויות העתיקות וגלריות האמנות. בתום הסיור העברה לשדה התעופה וטיסה לת"א.

לפרטים נוספים והרשמה>>