זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

מסע מרהיב למחוזות הקווקז – 6 ימים

חווית טבע מדהימה עם עמקים, הרים דרמטיים, ותופעות טבע מדהימות לצד תרבות עתיקה וכפרים אותנטיים בהם הזמן עמד מלכת עם אוכל משובח ומנגד גורדי שחקים מודרניים עם עיר בירה תוססת' כולל ערב פולקלור, ביקור במגדלי האש וסיור ברכבי 4*4 בשמורת הרי הגעש הבוציים (טיול מלא ללא ימים חופשיים).

מסע מרהיב למחוזות הקווקז – 6 ימים

בהפקת: אגד טיולים.

 

יום 1: תל אביב – באקו

טיסה ישירה מת"א לבאקו. בירת אזרבייג'ן לחוף הים הכספי, נחיתה בשעות אחה"צ , הסעה לבית המלון בעיר, התארגנות ויציאה לסיור ערב בעיר, לינה בבאקו.

 

יום 2: באקו – סיור עירוני

לאחר ארוחת הבוקר נתחיל את סיורנו בעיר הבירה של אזרבייג'ן – באקו. אזרבייג'ן היא מדינה מוסלמית שלאחר 70 שנות שלטון סובייטי זו מדינה לא דתית עם יחסים טובים מאד עם ישראל. ב-2012 התקיים בבאקו אירוויזיון וב-2015 משחקי ספורט כלל אירופיים ראשונים. נתחיל בסיורנו בפארק "הסמטה של הקדושים" שטח מינהלי בבאקו, סמטה שבה נקברו האזרחים וחיילים טורקים שאיבדו את חייהם בקרבות למען חופש המולדת לשחרור באקו מהכיבוש הבולשביקי ב -1918 ,משם נמשיך לסיור באזור העיר העתיקה של באקו בה סמטאות ציוריות עתיקות ואתרי תיירות המרוכזים על פני שטח קטן יחסית. נראה מבחוץ את ארמון שירוואן מהמאה ה-15המהווה דוגמה אדריכלית מדהימה למבנים אזרים מתקופת ימי הביניים. חלק גדול של העיר העתיקה כולה נמצא תחת פיקוח של אונסקו כאתרי מורשת עולמית.

נצפה גם במגדל מיידן אשר משמש ציון דרך בבאקו, סמל אהוב ביותר של העיר ושל אזרבייג'אן – מקורותיו של המגדל עטופים במסתורין – אף אחד לא יודע בוודאות מתי הוא נבנה או למה זה נבנה או אפילו מהו מקור שמו של מגדל מיידן , מהלך הסיור בעיר נתרשם גם  המסגדים העתיקים וממבני האורחנים ההיסטוריים הקרויים קאראוואן סאראי אשר שימשו את שיירות המסחר שעברו על דרך המשי. בסיום הסיור בעיר העתיקה נצא להפסקת צהריים ברחוב ניזאמי אשר נחשב לחלק המרכזי בבאקו וכולל חנויות של מותגים בינלאומיים, מסעדות, בתי קפה פופולאריים, פאבים ומרכזי בידור, הרחוב מפורסם גם ובעיקר במבנים הממוקמים כאן ומדגימים ארכיטקטורה מהמאה ה -19 .

באקו היא אחת הערים היפות של הקווקאז בזכות הנפט שהתגלה כאן ובזכות בארוני הנפט שבנו ארמונות. משם נצא למרכז היידאר לייב הוא מתחם בנייה בן 500,57 מ"ר ומציין את האדריכלות הייחודית והזורמת שלו, בסגנון מעוקל שנמנע מזוויות חדות והפך להיות ציון דרך של באקו המודרנית בזכות העיצוב החדשני שלו. המרכז משתרע על פני שמונה מפלסים, מאכלס 1000 אודיטוריום, וחללי תצוגה יוחדים. המרכז נקרא על שמו של היידר אלייב, המזכיר הראשון של אזרבייג'ן הסובייטית בשנים 1969 עד 1982 ,ונשיא הרפובליקה האזרבייג'ית משנת 1993 ועד 2003 .משם נמשיך למוזיאון השטיח של אזרבייג'ן לשטיחים ואמנות שימושית, אשר מציג את עבודות אריגת השטיחים העתיקים של אזרבייג'ן ואת עבודות האומנות הנדירות מרחבי העולם שנאספו בו כולל שטיחים נדירים מתקופות שונות, תכשיטים משובחים, בגדים, עבודות רקמה ואריגים שונים וכמו כן נחזה בטכניקות הייצור השונות ובאוסף הגדול ביותר של שטיחים אזרביג'ניים בעולם  מעידים על התרבות וההיסטוריה של אזרבייג'ן. בסיום הביקור נגיע לבית המלון להתארגנות, לינה בבאקו.

יום 3: באקו – שמאחי – קאבאלה

לאחר ארוחת הבוקר לאחר ארוחת הבוקר נצא לכיוון העיר Qabala קבאלה, העיר העתיקה ביותר אזרבייג'ן ובדרך נעצור לסיור בעיר שמאחי Shamakhi אשר היתה אחת הערים הקדומות במזרח – העיר בת 000,2 שנה, היתה בירת אזור שירוואן ואחת הערים החשובות על דרך המשי. האתר המרתק בעיר הוא מסגד ג'ומה (Juma (אשר נבנה ב-743 לספירה. זהו הבניין היחידי בשאמאחי ששרד שמונה מתוך 11 רעידות האדמה אשר פקדו את האזור. ברעידת האדמה של 1902 הוא נפגע קשה ונבנה מחדש, תוך שמירה על מאפייני המבנה המקורי. נמשיך דרך אזור איסמאיילי Ismayilli הירוק , נעבור לסיור בכפר ההררי Lahij עם הנוף הציורי המקסים והאוכלוסייה הייחודית.

מבחינה לשונית האוכלוסייה היא ממוצא פרסי. בכפר נמצא עבודות אמנות אותנטיות כגון עבודות נחושת ואריגת שטיחים, הידועים בכל האזור. הכפר ממוקם בגובה של כ 1500 מ' מעל פני הים. נערוך סיור קצר בין רחובות הכפר המתפתלים, נראה בתים ונתרשם מהאווירה המיוחדת ומרוח ימי הביניים שעדיין משתהה שם. בסיום הסיור בכפר נמשיך את דרכנו לקבאלה ובדרך נהנה בנסיעה ברכבל בכדי לצפות בטבע וליהנות מהנוף המרהיב. עם סיום הסיורים נגיע לבית המלון להתארגנות וארוחת ערב. לינה בקבאלה.

 

יום 4 קאבאלה: שאקי – אוגוז- באקו

לאחר ארוחת הבוקר נתחיל את סיורנו בעיר Sheki שאקי אשר לא רק מוקפת רק בנוף יפה, זו עיר יפה ומוכרת כאחת מהערים העתיקות בקווקז. עם ההתפתחות המהירה של הסחר בימי הביניים הפכה העיר מפורסמת כמקום של בעלי מלאכה וסוחרים אשר התכנסו מכל מדינות לאורך דרך המשי לעשות שם את עסקיהם. המקום המפורסם ביותר בשאקי הוא Palace Khans Sheki ארמון שאקי חאן המציג אומנות מדהימה -ארמון בעל שתי הקומות, כאשר קירות הארמון מצוירות בעושר רב של רישומים המציגים סצינות של ציד ומלחמה,  מרכזו חלון ויטראז ענקי עשוי פסיפסים מזכוכית צבעוניים )כ 000,5 חתיכות זכוכית שימשו בכל חלון מרובע(. החומר הבסיסי לבניית הארמון היו לבנים גסות, אבני נחל, עצי דולב ועצי אלון, והמדהים ביותר הוא כי לא השתמשו אפילו לא במסמר אחד לבנייה! נסייר בעיר העתיקה ונשמע את סיפור הקמתו של הקומפלקס ההיסטורי "Caravanserai "חאן מפואר לשיירות סוחרים המפואר. בסיום הביקור בשאקי נצא לביקור מרענן במפלי המים של מחוז אוגוז – אזור גן עדן מופלא עם יערות ומדרונות ירוקים, מעיינות קרח, מזרקות ומפלי מים טהורים. משם נמשיך לביקור והיכרות עם הקהיליה היהודית באוגוז. על פי ההערכות, באזרבייג'ן חיים יהודים מאז ימי חורבן הבית הראשון. הקהילה, שבמשך אלפי שנים כללה אך ורק את יהודי ההרים, התקיימה שנים רבות בסגר יחסי וקיימה יחסים רק עם הקהילות האחרות באזור הקווקז. לאחר צירוף של אזרבייג'ן לברית המועצות קיימה קשר גם עם קהילות ברית המועצות השונות. באוגוז חיו בעבר יהודים לצד מוסלמים אזרים ונוצרים אך כיום נותרו שני בתי כנסת, כאשר אחד מהם משמש מעין מוזיאון. נבקר בבית הכנסת העתיק והמיוחד ונפגש עם נציג אשר יספר לנו על חיי הקהיליה, המנהגים היהודיים והמסורת שנשתמרה מזה שנים רבות. בסיום הביקור נמשיך בנסיעה בחזרה לעיר באקו, הגעה לבית המלון להתארגנות, לינה בבאקו.

יום 5: באקו – שמורות גובוסטאן – הר האש – ערב פולקור

לאחר ארוחת הבוקר נצא לשמורת גובוסטאן, בשמורה זו נתגלו בינות הסלעים שפע של "ציורי קיר חרוטים" המתארים סצנות מחיי האדם הקדמון, סיפורי ציידים, פולחנים ועוד. לאזרבייג'ן יש את כמות הרי הגעש הבוציים הרבה ביותר בעולם ובשטח השמורה ישנם מאות הרי געש בוציים קטנים אשר מתפרצים בממוצע מדי 20 דקות ופולטים כמויות גדולות של בוץ מבעבע. שלא כמו הרי געש שאנו מכירים, במקרה הזה הבוץ המבעבע מתוכן כיפת הבוץ של גובוסטאן הוא קר. הסכנה העיקרית שלהם היא הבלתי צפוי שלהם – הצטברות של גז בלחץ בחרוט יכול להשתחרר ללא אזהרה, ומפעילה סילון של אש ופורצת בזרם של בוץ מכיפת הגעש. נבקר במוזאון המציג את התופעה המיוחדת במינה זו ונכנס לתוך השמורה ברכב מיוחד 4*4 על מנת לראות את הרי הגעש הבוציים והמיוחדים לאזור זה. בסיום
הביקור בפארק בין גבעות הגעש המיוחדות נגיע לעיר באקו ונצא לסיור בתעלות המים המעוטרות באזור המכונה "ונציה הקטנה" ושלל חנויות הבוטיק המעטרות את הטיילת המושקעת אשר שואבות השראה מהריביירה הצרפתית. נהנה לנו מזמן איכות לצד טיילת החוף הדרומי של הים הכספי – הטיילת החביבה על תושבי באקו והמבקרים. נמשיך את הערב במופע פולקלור ייחודי אותנטי עם ארוחת ערב אשר יסכם לנו במופע עשיר את התרבות המיוחדת של העם האיזרבג'ני עם הריקוד העממי והמטבח האזרביג'אני המסורתי וכמובן המוסיקה המקומית, בסיום המופע נגיע לבית המלון, לינה בבאקו.

 

יום 6: באקו – תל אביב

לאחר ארוחת הבוקר נעזוב מוקדם בבוקר את המלון ונתארגן להגעה לשדה התעופה לקראת הטיסה חזרה לתל אביב.

 

המחיר כולל:

 טיסות הלוך ושוב לבאקו.

 מיסי נמל ובטחון.

 מלונות בדרגת תיירות טובה בבאקו

 בסיס אירוח הינו ארוחת בוקר + 1 ארוחת ערב

 סיור באזור העיר העתיקה של באקו

 ביקור במרכז היידאר אלייב עם האדריכלות הייחודית שלו

 מוזיאון השטיח המפורסם של אזרביג'אן לשטיחים ואמנות

 סיור בעיר שמאחי ומסגד ג'ומה

 סיור בכפר האותנטי Lahij עם הנוף הציורי המקסים והאוכלוסייה הייחודית

 ביקור בעיר שאקי המוקפת בנוף מיוחד, ובארמון שאקי חאן המיוחד בעיצובו המרהיב

 ביקור והיכרות עם הקהיליה היהודית באוגוז

 כניסה לשמורת גובוסטאן עם תופעת הטבע המדהימה כולל סיור ברכבי 4*4 בין הרי הגעש הבוציים

 מופע פולקלור אותנטי כולל ארוחת ערב

 אוטובוס תיירים ממוזג ונוח בהתאם לתוכנית הטיול.

 סיורים וכניסות לאתרים כמפורט בתכנית הטיול.

 טיפים לנותני שירותים בחו"ל למעט שירותי סבלות.

 מדריך ישראלי מנוסה ובעל ידע רב.

 

המחיר אינו כולל:

 כל מה שלא נמצא בסעיף "המחיר כולל".

 ויזה / אשרת כניסה לאזרבייג'ן

 הוצאות אישיות.

 סבלים במלונות ובשדה התעופה.

 ביטוח רפואי ומטען.

 טיפ למדריך הישראלי (כנהוג 5 $ ליום לנוסע)

הערות :

 יתכנו שינויים בסדר הביקורים באתרים

 המסלול מתאר את אתרי הביקור אך לא בהכרח את סדר הימים.

 כל תוספת עתידית במחירי היטל הדלק שתחול עד יום הכרטוס, תגבה התוספת מקהל הלקוחות.

 אגד תיור ונופש שומרת לעצמה לעשות שינויים במסלול.

 על המטיילים להיות מצוידים בדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות מיום היציאה

דמי ביטול:

 מרגע ביצוע ההזמנה ועד 60 יום לפני היציאה – $87

 מ 60 יום עד 21 יום %20 מערך הטיול , מ 21 יום עד 14 ימים לפני היציאה %50 מערך הטיול .

 מ 14 ימים ועד 3 ימים לפני היציאה %80 מערך הטיול, מ-3 ימים ועד יציאת הטיול %100 מערך הטיול.

 חישוב מנין הימים יחשבו לפי ימי עסקים : ימי עבודה א-ה לא כולל שבתות וחגי ישראל.