זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

מסלול הטיול המאורגן ליפן

חדש וישן, מודרנה ומסורת, אלו לצד אלו משתלבים להפליא במדינה מרתקת זו. בטיול מאורגן ליפן נזכה להרגיש את כל זה מקרוב. טיולים מאורגנים ליפן יפגישו אתכם עם ארץ מסתורית בעלת היסטוריה עשירה, פלאי טבע מיוחדים ואנשים מסבירי פנים. הטיולים מתאימים בעיקר למטיילים שוחרי תרבות, אוהבי טבע המחפשים חופשה בלתי שגרתית ומפגש עם תרבות שונה. ארץ פורחת, נעימה ונקייה, מבנים עתיקים שנשתמרו עד היום, אכן טיול מאורגן ליפן ייקח אתכם אל יבשת אסיה בשיא תפארת

מסלול הטיול המאורגן ליפן

בהפקת חברה איילה גיאוגרפית

ימים 1-2> ת"א – נארה – אוסקה

נצא בטיסה דרך יעד ביניים אל אוסקה, עם הנחיתה בשעות אחר הצהריים בנמל התעופה קנסאי הבנוי על אי מעשה ידי אדם ליד אוסקה. לאחר איסוף המזוודות נצא בנסיעה לקיוטו. לאחר התארגנות במלון נצא לבילוי באזור גיאון, אזור הבילויים המסורתי של קיוטו, בו עובדות גיישות גם כיום. לינה בקיוטו.

 

יום 3> מצודת הימג'י וקורשיקי

הבוקר ניסע אל העיר הימג'י. מעל העיר נישאת טירת הסמוראים המקורית היפה והגדולה ביותר ביפן "טירת האנפה" שמתאר את צבעה הלבן. בשל יופייה, מיקומה וגודלה של הטירה צולמו לא מעט סרטים בניהם: "שוגון" ו "אתה חי רק פעמיים" בסדרת ג'ימס בונד. הטירה נבנתה על ידי השוגון הידיושי בשנת 1333 . טירה מרשימה זו נחשבת לפי אונסק"ו לאחת הדוגמאות האחרונות לאדריכלות היפנית של טירות. הטירה היא מכלול של 83 בניינים הכוללים מערכות הגנה מתקדמות. נסייר בטירה ובגניה ונמשיך אל לקורשיקי. פה נהלך בין הרחובות המשוחזרים. עיירה זו שימרה צביון מסורתי ובמקביל אפשר לראות בה את השינויים שחלו במאה 19 כאשר התעשייה נכנסה ויפן הפכה למדינה מתועשת. לינה בקורשיקי או בסביבתה.

* בטיולי האביב עקב עומס מבקרים בטירה, לעיתים לא נוכל להיכנס להימג'י. לחלופין נבקר בטירת העורב שבמוצמוטו

יום 4> הירושימה- האי מיאג'ימה

הבוקר נמשיך מערבה לעיר הירושימה, המקום בו הוטלה אחת מהפצצות האטומיות. אירוע אפוקליפטי זה סיים למעשה את מלחמת העולם השנייה באזור האוקיאנוס השקט, כאשר היפנים חתמו על הסכם כניעה. כיום זו עיר מודרנית ואין בה זכר להרס הנורא, למעט כאשר נבקר בפארק השלום והמוזיאון שלו – האתר בו נפלה הפצצה האטומית. בצהריים נצא בשייט במעבורת לאי מיאג'ימה. נצפה על מקדש השינטו המפורסם – מקדש איצוקושימה, נוכל לראות את הטורי (שער אדום) המפורסם יוצא מהמים, ונעלה למקדש בודהיסטי במעלה ההר- דאישואין. לקראת ערב נחזור להירושימה ללינת לילה.



יום 5> בין מקדש למצודה

את יומנו נתחיל בנסיעה ברכבת המהירה "שינקנסן" לקיוטו, שהייתה עיר הבירה של יפן לאורך 1000 שנים. היא לא רק מרכז שלטוני שבו ישב קיסר יפן, המכונה "מיקאדו", משנת 794 עד 1868, אלה גם מרכז רוחני שבו מתקיימים מאות מקדשי שינטו וזן זה לצד זה. למזלנו חס עליה פיקוד המפציצים האמריקני באוקיינוס השקט בזמן מלחמת העולם השנייה, וכתוצאה מכך שרדה מרבית הארכיטקטורה המסורתית של העיר. נתחיל את היום במצודת ניג'ו של השוגון טוקוגאווה לישו, מבנה מפואר ומרשים. מפה נמשיך אל שני מקדשים מפורסמים בגני זן שאונסק"ו הכריז עליהם כאתרי מורשת עולם: גן הסלעים המפורסם ריואנג'י, ומקדש הזהב קינקנוג'י, שנחשב לגולת הכותרת של קיוטו- מקדש יפהפה מצופה זהב שבמרכזו בריכת מים טבעית. לינה בקיוטו.

 

יום 6> קיוטו: דרך הפילוסופים, מקדש קיומיזודרה והשוק של קיוטו

נתחיל את היום בביקור בשוק האוכל המפורסם של קיוטו "נישיקי". מפה נמשיך אל שדרת הפילוסופים- שדרת עצי דובדבן לאורך נחל, שמסתיימת במקדש ננזנג'י – מקדש זן פעיל עם גן יבש מיוחד במינו. נמשיך למקדש קיומיזודורה העתיק, ממנו נשקפת תצפית יפהפה של עצים פורחים ונגיע למעיין הרפואה בו עולי רגל מבקשים מזור לכל תחלואיהם העתידיים. כשנצא נשוטט בין החנויות השופעות ברחוב הצר קיומיזומיצ'י, ונמשיך ברגל דרך הרחובות הצרים והמעניינים. נעבור למקדש השינטו היאן, אשר נבנה על ידי הקיסר מייג'י כדי להראות את הקשר האדוק בין הקיסרות לדת השינטו. בריכת המקדש היא מן הנעימות והיפות בקיוטו. לינה בקיוטו.

* בטיולי הסתיו יושמטו מתוכנית הטיול אתרי פריחת דובדבן– מקדש היאן, דרך הפילוסופים ומקדש ננזנג'י לטובת פעילות הקשורה לעונת הסתיו וצבעיה המיוחדים.

 

יום 7> קנזוואה: גן קנרוקואן, בית סמוראי

עם בוקר ניסע מקיוטו צפונה אל קנזאווה, שנוסדה לפני יותר מ 500 שנים. נגיע בשעות הצהריים לגן קנרוקואן, אחד מבין שלושת הגנים היפים ביותר ביפן. גן רחב ידיים זה הוא גן הטירה של מנהיגי שושלת מאדה מאז שנת 1553 ועד 1867. שושלת מאדה הייתה השנייה בעוצמתה ביפן. השושלת החזקה יותר הייתה שושלת טוקוגאווה- סמוראים שישבו בטוקיו (אדו). נבקר ברובע הסמוראים הסמוך לטירה, נהלך בסמטאות שנשתמרו מאז ימי הסמוראים ונכנס לבית משפחת סמוראים. לינה בקנזאווה.

 

לצפייה בסרטון על שוק אומיצ'ו לחצו כאן

 

יום 8> מקנזוואה לחצי האי נוטו- יום טבע

בשעות הבוקר נמשיך להצפין וניסע לאורך החוף ועל החוף של "ים יפן" אל חצי האי נוטו הקסום והפחות מתוייר. בדרך לעיירה ואג'ימה נעצור בנקודות נוף ונשלב הליכות רגליות קצרות לאורך המצוקים הניצבים נוכח הים, נחלוף ליד כפרי דייגים ונהרהר בספרו של יושימורה "ספינות טרופות". ביקור מעמיק ביפן חייב לכלול נופי ים שכאלו. הרי יפן היא מדינת איים והים ניצב בלב תרבותה של יפן. נבקר בטרסות של אורז היורדת אל הים – ייחודיות לאזור זה בלבד. בשעות אחר הצהרים המאוחרות נגיע אל וואג'ימה ונלון בריוקן מסורתי * על חוף הים, עם ארוחת ערב יפנית מסורתית מפתיעה. לינה בוואג'ימה במלון עם מעיינות חמים.

 

יום 9> חצי האי נוטו- קנזוואה

נעזוב את המלון המיוחד על מנת לסייר בשוק הבוקר הקטן של וואג'ימה, שאין כדוגמתו ביפן. מעבר לכך שהשוק עוד לא התגלה ע"י תיירים מהמערב, דווקא בשוק זה ניתן לפגוש ביפנים אניני טעם המגיעים מרחוק על מנת לרכוש את מרכולתו הייחודית: מלח מיוחד המיוצר במקום, רוטבים יקרים מצדפות ודגים הנמכרים רק שם, אצות מאכל, דיונונים וכלי לק איכותיים המעניקים לאזור את פרסומו הרב. בנוסף לכל אלו ניתן לפגוש את הפן המאוד כפרי של האנשים, אשר אבותיהם עסקו בדייג וגידול אורז במשך אלפי שנים. נמשיך צפונה לכיף רוקוסקי לתצפית יפה ממגדלור חשוב. את ביקורנו בחצי האי נסיים בביקור בבית של משפחה עשירה, נצר למשפחת שוגון שנאלץ לברוח למקום מסתור. נשמע הסברים ממקור ראשון מבני משפחתו. נחזור לקנזאווה ללינת לילה.

 

יום 10> שירקווה- גו טקיימה, האלפים היפנים

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת ניסע דרך שדות אורז יפים ובמעלה ההרים לכפר שירקווה-גו, שהתפרסם בזכות הבתים הכפריים העתיקים, שפונו מתושביהם בגלל בניית מאגר ענקי באזור. האתר הוכרז על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית. כאן ניכנס לאחד מהבתים הממחישים את סגנון החיים הכפרי של אז. מפה נמשיך דרך האלפיים היפניים עד הגיענו לטקיימה היושבת בעמק הנמצא למרגלות רכס הידה המתנשא לגובה של 3,190. בטקיימה, שהייתה במקור עירם של אומני העץ שבנו את בירות יפן העתיקות, קיוטו ונארה ניתן למצוא עד היום חנויות מזכרות מלאות בפריטים הנעשים בעבודת יד ע"י תושבי העיר המתמחים ביצירת עבודות עץ.  נהלך ברחובות העיירה, בין בתי העץ העתיקים, מבשלות הסאקי (יין אורז) ודוכני המזון. לינה באלפים היפניים.

 

יום 11> האלפים היפניים: טקיימה- עמק קיסו

עם בוקר נמשיך את מסענו באלפים היפנים, כאשר פנינו מועדות אל עבר הרכס המרכזי בשדרת ההר של יפן. נעפיל בין ההרים ולאחר מכן נרד אל עמק קסום הנושא את שם הרכס שנישא מעליו "עמק קיסו". פה נצא להליכה קלה (2 -3 שעות)  בדרך הדואר העתיקה , המכונה גם ”דרך נקהסנדו“ שהיוותה  ציר תנועה ראשי בין אדו (שמה הקודם של טוקיו), הבירה המנהלית, בה ישב השוגון, לבין קיוטו הבירה הקיסרית. אורכה הכולל של הדרך היה כ – 500 ק“מ ובימים הטובים ההם, נדרשו 20 יום כדי ללכת לכל אורכה. לאורך הדרך הזו קמו במהלך השנים 69 “עיירות דואר“ ששימשו את שיירות הנוסעים בדרך להצטיידות, מנוחה, והתעדכנות בהודעות הקיסר. נפסע במעבה היער העתיק בין עצי ארז יפני גדולי ממדים, נחלוף מעל פלגים, נפגוש באיכרים תושבי המקום ונבקר באחת מעיירות הדואר העתיקות והשמורות. בסיום הסיור היפה והמעניין נלון באזור מוצמוטו.

*בטיולי האביב, עקב עומס מבקרים בטירת הימג'י, נבקר לחלופין בטירת העורב שבמוצמוטו

 

יום 12> חוות וואסבי, טיול טבע, אזור האגמים שלמרגלות הר פוג'י

לאחר ארוחת בוקר ניסע בין ההרים לטיול הליכה רגלי באחד הקניונים היפים של יפן, בין מפלים ועצים כאילו יצאו מתוך תמונה יפנית מסורתית. נרד מההרים ונגיע לאזור האגמים שלמרגלות הר פוג'י, לקווגוצ'יקו, אחד מחמשת האגמים שמקיפים את הר פוג'י. אם מזג האוויר יהיה טוב נוכל לראות את הר פוג'י, סימלה של יפן. קונוס גבוה ומרשים של הר געש עטוף בלבן, המקודש למסורת השינטו הקדומה. לינה במלון עם מעיינות חמים.

 

יום 13> אזור האגמים תצפית על הר פוג'י, הקונה והמוזיאון הפתוח- לניקו

לאחר ארוחת הבקר נהלך לחופו של אחד מחמשת האגמים שמקיפים את הר פוג'י , אותו נוכל לצלם אם מזג האוויר יהיה בהיר. ניסע לצדו הדרומי של הר פוג'י ונגיע להקונה, עיירת נופש הממוקמת בתוך הרים מוריקים. נבקר במוזיאון הפתוח לאומנות מודרנית בהקונה. זהו גן רחב ידיים יפה ומטופח המציג יצירות של מיטב הפסלים המודרניים מכל רחבי העולם. בהם: הנרי מור, אוגוסט רודן, ופיקסו. פסלים אלו ועוד רבים אחרים הניצבים בחוד החנית של היצירה המודרנית הפכו את המוזיאון לאחד החשובים בעולם. בסיום הסיור המרתק ניסע לניקו ללינת לילה.

 

יום 14> ניקו- טוקיו

העיירה ניקו נמצאת באזור הררי ומיוער עם אווירה רוחנית עמוקה. במקום הזה התיישב נזיר במאה ה-8 לספירה, וסביבו התפתחו מנזרים ומקדשים. על צלע אחד ההרים באזור זה נמצא מקדש טושוגו, עם אחוזת הקבר המפוארת של טוקוגאווה ייאסו, שהיה שר המלחמה החשוב ביותר לאורך ההיסטוריה של יפן, והשוגון אשר החזיק את יפן ביד ברזל בתחילתה של המאה ה-17. נהלך בין המנזרים ובינות לעצים האדירים, ונצפה באגמים ובמפלים. זהו ללא ספק אחד משיאיו של הטיול מאורגן ליפן. מפה ניסע אל טוקיו, בה נלון.

 

יום 15> טוקיו: מוזיאון אדו, הרג'וקו, שינג'וקו

היום נסייר בטוקיו, עיר הבירה של יפן, אשר הינה כרך גדול  ומודרני שחיים ועובדים בו כ 24 מליון איש. ערב רב של נוסעים עוברים במהירות ובתכליתיות ממקום למקום במטרופוליס הענקי הזה בעזרת מערכת הרכבות המשוכללת והמורכבת מסוגה בעולם. לפיכך התנועה בטוקיו בעזרת התחבורה הציבורית היא חוויה שאסור לוותר עליה ואכן ביומיים הקרובים ננוע בטוקיו בעזרתה  ונגלה את טוקיו של מטה, וכך נבין שללא העיר במעבה האדמה, טוקיו של מעלה לא תוכל להתקיים. נתחיל במוזיאון אדו המשחזר בתים ואת סגנון החיים של טוקיו מהמאה ה-16, היא אדו של אז ועד ימינו אנו. מפה ניסע להרג'וקו האופנתי בדיוק בסוף השבוע כדי לראות את התלבושות המיוחדות, המאכלים המוזרים וסגנון החיים האורבני של הצעירים והצעירות היפנים. למעשה מדובר על תת תרבות מרתקת שהתגבשה באזור זה, והתפשטה לה מכאן לכל המרכזים העירוניים הגדולים של יפן. נבחן את התופעה ונדון בה. לא הרחק מפה ממוקם מקדש מייג'י. זהו מקדש שינטו  לזכר קיסר מייג'י אשר שם קץ לשלטון הפאודלי ומעמד השוגון. קיסר זה הצעיד את העם היפני משנת 1867 לכיוון התחדשות ושינויים והתמודדות מוצלחת עם אתגרי המערב. מקדש זה פופולארי מאוד לטקסי ראש השנה ולחתונות בסופי שבוע ונקווה לראות גם הפעם. נהלך בשדרת אומוטה סנדו היפהפיה ונבחן את האדריכלות המקומית. סיורנו יקח אותנו אל רובע שיבויה, על מעבר החצייה המפורסם שלו (3,000 איש חוצים אותו בכל פעם!) והמדרחוב הארוך, מלא בחנויות לצעירים. את הערב נחתום בבילוי בשינג'וקו אל תוך הלילה…. לינה בטוקיו.

*לעיתים יוחלף מיקדש השינטו מייג'י במקדש השינטו יסוקוני

 

יום 16> טוקיו: אסקוסה, אואנו

לאחר ארוחת הבקר נמשיך את מסענו המלהיב ברכבת התחתית ונגיע חיש מהר אל  אסקוסה, אזור העיר התחתית של טוקיו מאז ומתמיד, לצד מקדש סנסו ג'י, המקדש הבודהיסטי החשוב ביותר בטוקיו. פה פעלו תאטראות קבוקי, בתי אוכל והימורים ובעבר גם בתי תה וגיישות. גם כיום רובע זה שומר על אפיונו המיוחד והגועש. נמשיך לאזור אואנו, פה נערכה מערכה צבאית חשובה, ולאחריה הוקם הפארק הראשון ביפן. בראשית האביב זהו אחד המקומות המרהיבים והמעניינים ביפן לצפות בהם בפריחת הדובדבן ובריטואלים הטקסיים שמלווים את הפריחה. נבקר במוזיאון הלאומי ובשוק אוקצ'ימצ'י הצבעוני. נעבור לגינזה, האזור היוקרתי ביותר של טוקיו. פה נהנה מזמן חופשי בין חנויות היוקרה ובתי הכל בו הענקיים. לינה בטוקיו.

*בתקופת השלכת יוחלף פארק אואנו בפעילות ובמוזיאון המתאים לעונת הסתיו.

יום 17> טוקיו- ישראל

לאחר ארוחת בוקר נצא לשדה התעופה לטיסה דרך יעד ביניים לתל אביב

*חלק מהמסלולים יעשו בכיוון ההפוך, כלומר יתחילו בטוקיו. ניתן לקבל פרטים במשרד

 

ייתכנו שינויים בהתאם לטיסות, מזג אויר, תנאי הדרך, הוראות השלטונות ומיטב שיקולי המדריך לטובת הטיול ליפן.