זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טרק 13 יום באיסלנד – הצד היפה של נופי הירח

איסלנד, ארץ הקרח והאש, עשירה באתרי טבע ובהם פסגות קפואות מעוטרות קרחונים, ותחתיהן מדבריות לבה בצד הרי געש פעילים וכבויים, מעיינות חמים וגייזרים. בנוסף למרחבים ולנופים המגוונים, יש בה היסטוריה מרתקת של מתיישבים ויקינגים, ועד היום חיים בה סיפורי המיתולוגיה הנורדית על טרולים, פיות, ואלים המהווים מורשת תרבותית ומסורתית. חוות חקלאיות המתמחות בגידול כבשים וסוסים פרוסות בכל המרחבים העצומים של האי, בצד ערים ועיירות מודרניות.

טרק 13 יום באיסלנד – הצד היפה של נופי הירח

בהפקת חברת אקו.
בהדרכת יזהר דמטר

 

נצא למסע רגלי בנופי בראשית מרתקים, בלב האי איסלנד, שמורת ״פיילאבק״ (״מאחורי ההרים״), דרך נופים געשיים וקרחונים, דרומה אל יער ת׳ורסמורק, וממנו נמשיך בשביל ייחודי בין שני קרחונים, שמתחת אחד מהם נמצא הר הגעש שהתפרץ בעוצמה רבה בשנת 2010 (ועדיין אדים עולים תחתיו…). נמשיך בנסיעה לאורך החוף הדרומי המפורץ והשחור, ונגיע ל-יוקולרקסון (״לגונת הנהר הקרחוני״). נסיים ביום טיול בשמורת סקפטפל, שקרחונים פרוסים משני צדדינו, ובנוף הרחק נראה את הים. בסוף הטיול נשוב לרייקויק, אחרי רחצה במעיינות חמים בשטח. הלינה בטרק בבקתות הרים ובתי חווה, ובבתי מלון כפריים או עירוניים.

 

למה אקו ?

 

  • מסלול ייחודי, עמוק בשטח, שמשלב את הנופים היפים ביותר שיש לאיסלנד להציע, ללא המוני התיירים המציפים את האי כל קיץ.
  • בנוסף לטרק – ביקור באתרים הקלאסיים ביותר באיסלנד, אלו שכן יש בהם המוני תיירים.
  • לינה בבקתות הקטנות והנעימות ביותר, ובמלונות נוחים עם שירותים ומקלחת בחדר. אין לינת אוהלים.
  • תפריט איסלנדי מפנק ביותר, שאותו נכין בעצמינו. סלמונים טריים, כבשים איסלנדיים, ועוד…
  • טיסות ישירות הישר לבירת איסלנד – רייקויק.
  • תכנית בה הכל כלול, ואין מה לפחד מהוצאות יקרות באי היקר בעולם.

 

יום 1 – הגעה אל האי
נצא בטיסה דרך עיר אירופאית ונגיע בשעת לילה אל העיר רייקויק, בירת איסלנד. לא מדובר בעיר גדולה במיוחד, אבל רייקויק מפורסמת בעיקר בשל האווירה הנינוחה שבה. לאור שמש חצות נלך לישון, וכבר נבין שיש משהו אחר באוויר.

יום 2 – משולש הזהב
עם בוקר נעזוב את העיר וניסע אל הפארק ט׳ינגוטליר. הפארק משלב את (מעט) הארכיאולוגיה הקיימת באיסלנד, שכן בו קיים מבנה הפרלמנט העתיק בעולם (930 לספירה), שהתחיל ממש בעמק זה. אבל לא באנו לאיסלנד בשביל ארכיאולוגיה, אין ספק שהחלק המעניין והמסעיר ביותר באי זה הוא הגיאולוגיה, וממנה יש בשפע, בכל מקום. מבחינה גיאולוגית הפארק יושב על אחד מה-״סדקים״ האופייניים לרכסים תת-אוקיאניים (שעליהם נדבר רבות בטיול), שנפתחים מדי כמה בכמה סנטימטרים. אבל רגע – רכס תת אוקיאני לא אמור להיות מתחת לאוקיאנוס ?! כאן איסלנד מתחילה להתגלות כתופעה גיאולוגית מרתקת…
נלך בפארק כשעתיים, וממנו נמשיך לביקור בגייזר המפורסם, המתפרץ אחת לכמה דקות, לפעמים לגובה של כ-20 מ׳. מהגייזר ניסע למפלי הגולפוס – מפלי הזהב האדירים, מהמפלים הגדולים והיפים באיסלנד. יום מעט ״תיירותי״ שלא מעיד כלל על המשך הטיול…
לינה בבית חווה ב- Rjúpnavellir.(בית חווה באיסלנד הינו מעין מלון כפרי, שנמצא באזורי הטבע המרוחקים, בו חדר לינה גדול ומשותף, ומקלחת ושירותים מחוצה לו).

 

יום 3 – ״ארץ אלף המעיינות המעשנים״ והרי ריוליט צבעוניים.
נצא בנסיעה בסמוך להר הגעש ״hekla״ שהתפרץ לפני כעשור, ובימי הביניים היה ידוע בתור ״השער אל הגיהנום״, לכיוון שמורת Fjallabak – ״מאחורי ההרים״, בה נבלה בשבוע הקרוב. נגיע אל איזור Landmannalaugar – ״ארץ 1000 המעיינות המעשנים״, באזור זה נעצור ונטייל כמה שעות, בין הרי הריוליט הצבעוניים.
מלנדמנלאוגר נמשיך לאיזור Eldgjá, דרך הרים דרמטיים והמון נהרות שנחצה (עדיין ברכב). Eldgjá זהו קניון אדיר, שנוצר בתהליך גיאולוגי מהיר שמזכיר התפרצות רק במאה ה-10 לספירה !. נרד מהרכב, ונתחיל את הטרק, ואחרי הליכה של כמה שעות (וחציית נהר אחד קרררר במיוחד), נגיע לבקתת Álftavötn (״אגם הברבורים״) הצנועה.

הבקתות באיסלנד הינן קטנות מאחיותיהן האירופאיות, ואין בהם שירותי הסעדה. את האוכל והציוד הגדול נקבל בכל ערב, ונבשל לעצמנו מנות איסלנדיות מקומיות ומשובחות (כן, גם נשטוף יחד כלים לאחר הארוחה…). הלינה הינה במיטות קומותיים, על מזרונים רחבים מגודל מיטה רגיל, בשקי שינה. כשהבקתות עמוסות, נישן בזוגות על המזרונים. חישוב המיטות באיסלנד הינו כך שמזרון אחד הוא לשני מטיילים, ולא ניתן להזמין ״אקסטרא״ מקומות בבקתה.

כ-6 שעות הליכה בשני הטיולים, טיפוס של כ-200 מ׳ בלנדמנלאוגר.

 

יום 4 – מעיין חם בלב השממה
נתחיל בהליכה בשדה הלבה שנוצר אחרי ההתפרצות של הקניון המרשים מאתמול, כמה מפלים יקשטו את הדרך, ומהם יצאו נהרות קרירים שגם אותם – נחצה רגלית. חציית נהרות באיסלנד היא חלק בלתי נפרד מהטרק, על רובם המוחלט אין גשרים, ובכל פעם נוריד את נעלינו, ונחצה את הנהר לפי נוהל בטיחותי וסדור. דרך גבעות עמוסות טחבים נמשיך למעיין חם באמצע השום מקום (וכמובן שנתרחץ בו), וממנו נמשיך לבקתת Strútur.

כ-8 שעות הליכה, עליה של כ-400 מ׳.

 

יום 5 – ארץ הטרולים
היופי האמיתי בטרק בדרום מערב איסלנד, הוא שאזור זה מנקז אליו כמעט את כל התופעות הגיאולוגיות והנופים השונים הפזורים באי. וכך, אפשר בהליכה נוחה, וללא נוכחות ג׳יפים או נסיעות ארוכות, לחוות את האי הזה באופן משמעותי. בטרק כל יום שונה מקודמו, וגם היום, נצעד בקצהו של המדבר הגעשי השחור ״ Mælifellssandur״, ובליבו ההר ״מיאפל״ הקוני ניצב בודד. מרחוק כבר נוכל להבחין ברכס הקרחונים ״מירדל״, שיצרו עבורנו ניגוד צבעים חזק אפילו יותר. לינה בבקתת Hvanngil.

כ-7 שעות הליכה, ירידה של כ-450 מ׳.

יום 6 – המדבר השחור
עם בוקר נעבור ליד Stórasúla, ״העמוד הגדול״, וממנו ניכנס לעומק המדבר השחור אותו ראינו אתמול למרחוק. יום שונה לחלוטין מאלו שעברו עלינו עד כה, הליכה בשממה שחורה שנקראת כמו שנלקחה מסרטי החלל והמדע הבדיוני. בסוף היום נעלה לתצפית על קניון Markarfljót, שעומקו הוא כ-200 מ׳ של שכבות חרסיתיות צבועות באדום ושחור. את הלילה נעביר בבקתת Emstrur (״שדה הרועים״).

הליכה של כ-5 שעות, יום שכמעט כולו מישורי.

יום 7  – יער איסלנדי – יש דבר כזה !
לאט לאט, נזכה לצאת מהמדבר ולראות יותר ויותר צמחיה, תהליך זה קורה בעיקר בשל שינוי אופי הקרקע. שיא הצמחייה יהיה כשנגיע לת׳ורסמורק – ״יערו של ת׳ור״, שמהווה את שטח היער הגדול והמשמעותי ביותר באיסלנד (בכל זאת, לא לפתח צפיות, זה יער איסלנדי…). אגדות רבות על פיות וטרולים נקשרו בשמו של יער זה. בסוף היום נעלה לתצפית, ממנה ניתן לראות את הקרחונים Eyjafjallajökull (שהר געש תחתיו התפרץ ב-2010), , Mýrdalsjökullו- . Tindfjallajökull
על רכס קרחוני זה נטפס מחר ! לינה בבקתת basar, בלב היער.

כ-9 שעות הליכה, עליה של כ-300 מ׳.

יום 8 – בין קרחוני הענק
יום מאתגר אך מהמם מצפה לנו. לאחר סיבוב קצר ביער, נעלה לאט לאט, כ-850 מ׳, עד שנגיע ממש בין הקרחונים Mýrdalsjökull  ו- Eyjafjallajökull, באחד השבילים היפים באיסלנד. הבקתה נמצאת מעט לאחר הפס בין הקרחונים ושיא הגובה, וממנה הנוף אחה״צ הינו בלתי רגיל. לבקתה זו בלתי אפשרי להגיע עם רכב, והיא הקטנה והצנועה מבין כל הבקתות בהן ישנו עד כה. בערב זה לא נקבל את הציוד הגדול. זהו יום קצר יחסית לקודמים, ויאפשר לנו לשקוע בנוף המהמם המצפה לנו למעלה (במידה ואין ערפל) לינה בבקתת Fimmvörðuháls.

כ-5 שעות הליכה – עליה של כ-850 מ׳.

 

יום 9אל האוקיאנוס אנו באים.
היום האחרון למסעינו הארוך בשמורה זו. נרד כל הדרך, לצד אינסוף מפלים, עד שנגיע למפל הגבוה האחרון ״skogarfoss״, (״סקוגר-חווה, פוס-מפל״). יום שכולו בירידה, ירידה מההרים. זהו, מכאן טיולינו משתנה הערב כבר נשב במסעדת המלון, ולא נבשל, לא נשטוף כלים… (אלא אם מישהו מעוניין להתנדב לעזור במטבח).
לינה בבית מלון כפרי (חדרים זוגיים/יחידים) סמוך ל-״קרחון החזירים״ – svinafell.

 

יום 10 – ״לגונת הנהר הקרחוני״
זהו, מכאן טיולינו משתנה. הבוקר ניסע לביקור בחוף שחור, עוד תופעה ייחודית לאיסלנד (מעט יותר דרמטי מחוף גינוסר…), במידה ויהיה מזג אויר נעים כמובן שיהיה ניתן להתרחץ, וממנו ניסע ללגונת הנהר הקרחוני – Jökulsárlón, לגונת נהר, שבמפגשה עם הים הקרחונים שמהווים את מקור הנהר מתפרקים לאלפי פיסות קטנטנות… נקודה מרשימה ביותר, בה נתהלך כמה שעות.

לינה בבית מלון מודרני בסביבת העיירה sellfoss.

 

יום 11 – ספא איסלנדי ״באלדי״
לפינוק אחרון, נרד מרכס צבעוני לנהר מעניין, שמוזן משני נהרות שונים, אחד חם והשני קר כקרח. נמצא לנו נקודה חביבה ביניהם, בה הטמפרטורה לרוחנו, ושם נניח את גופנו להרפות מהמסע. לאחר הרחצה ניסע לעיר רייקויק, ללילה עירוני ומנוחה במלון.

כ-8 ק"מ של הליכה, ירידה של 450 מ', עליה של כ-300 מ'.

יום 12 – יום בעיר וטיסה הביתה.
נקום לבוקר בעיר, ונזכה לבלות בה כחצי יום באופן עצמאי. נצחיל בסיור משותף במרכז העיר, ומשם, נתפצל כל אחד/ת לפי הרצון החופשי. מי לישיבה רגועה בבית קפה, מי לקניות, מי למוזיאון הויקינגי, ומי שיסע עד ללגונה הכחולה. אחרי הצהריים נאסף בבר מקומי לשיחת סיכום, נלך לארוחת ערב מוקדמת, וממנה נצא לשדה התעופה – לטיסת לילה דרך יעד אירופאי. עם בוקר נגיע ארצה, לשמש קיצית, שעם ערב תשקע. איפה כל הקרחונים נעלמו ? נחיתה בבוקר היום ה – 13 .

 

אופי הטיול: טרק נודד בין בקתות בלב האזור הפראי האיסלנדי – ה-highland. מדי יום נלך כ-12-16 ק״מ, ונעלה גובה ממוצע של כ-400-600 מ׳ במצטבר מדי יום, פרט ליום 8 בו אנו עולים לאוכף בין הקרחונים, כ-850 מ׳. במהלך הטיול נחצה מספר פעמים, נהרות קרים וזורמים. נעשה זאת בבטיחות מירבית.

 

מחיר הטיול לאדם בחדר זוגי

מועד הטיולמחיר כולל טיסותמיסי נמלסה"כהערות

07/08/19 – 26/07/19

בהדרכת יזהר דמטר

4891€104€4995€€ 75 הנחה לנרשמים עד ה – 06/05

תוספת ליחיד בחדר  450 €  ( ל – 4 לילות בלבד)

 

המחיר כולל:

  • טיסות בינלאומיות ומיסי נמל בחברת WOW
  • תחבורה: אוטובוס בעל עבירות גבוהה ואפשרות נסיעה בדרכי עפר. רכב שטח ועגלה מוגנת מגשם להעברת הציוד בין הבקתות במהלך ימי הטרק.
  • לינה: 2 לילות בבית מלון במרכז רייקויק, לילה אחד בבית חווה, שני לילות במלון כפרי באזור מרוחק ממרכזי ערים. 6 לילות בבקתות הרים בתנאי מעונות דורמיטורים  (מיטות קומותיים כפולות לשני אנשים) בשקי שינה במהלך הטרק. ביום 8, הציוד הגדול לא יוכל להגיע לבקתה בה נישן. ניקח עמנו את שק השינה, ואוכל לארוחת הערב, הבוקר והצהריים למחרת.
  • כלכלה: במלונות נאכל את ארוחות הבוקר במלון, וערב במסעדות מקומיות. בבתי החווה ובבקתות נבשל לעצמנו ארוחות ערב ובוקר, בעזרת מצרכים טריים שנקבל מדי יום. התפריט יהיה איסלנדי ועשיר, ויכלול בשר, דגים, ירקות ופירות, ביצים, יוגורט ועוד… את ארוחות הצהריים נערוך כפיקניקים בשטח, ויכללו גבינות איסלנדיות, לחם, ירקות ופירות, דגים, טחינה, וכו…
  • כניסות לאתרים ולשמורות
  • הדרכה מדריך ישראלי מצוות אקו טיולי שטח – יזהר דמטר ומדריכים מקומיים ומדריכי הרים דוברי אנגלית לפי הצורך
  • דמי רישום וטיפול
  • תשר לנותני שירותים מקומיים

 

המחיר אינו כולל: ביטוח רפואי ומטען, ארוחות שאינן כלולות ושתיה, הוצאות אישיות.

 

הערות חשובה:

  • מזג האויר באיסלנד נתון לשינויים מהירים של מזג האוויר (גשם, סופות ואפילו שלג). יש חשיבות גדולה לציוד איכותי לטרק, במידה ונלך במזג אויר סוער. אנו מזמינים מקומות בבקתות ובבתי המלון לאורך הטיול, ומתכננים את מסלולי ההליכה – אך חשוב לדעת ולהבין כי מסלול הטיול עלול להשתנות בהתאם לתנאי מזג האוויר להחלטת המדריך בשטח.
  • מערכת הזמנת הבקתות הפכה מסורבלת מאד בשנה האחרונה, ולעיתים האיסלנדים מבצעים הזמנות כפולות. אנחנו ערוכים היטב למקרה כזה, עם אוהלים, ואוהל מנהלה גדול לטובת הבישול והישיבה המשותפת.
  • גודל הקבוצה בין 12 ל- 17 מטיילים

– מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, תחול התוספת על הנוסע.

– תנאי תשלום ודמי ביטול –  כמופיע בדף הרישום המצורף.

– הבקתות במהלך הטרק הן צנועות.

– למזמינים חדר ליחיד – ניתן לעשות זאת ל- 4 לילות בלבד (בבתי המלון).

– את הציוד האישי פוגשים במהלך הטרק מלבד הלילה האחרון בטרק – יום 8.

– הארוחות בטיסות הישירות אינן כלולות במחיר