זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טרק בלאוס בעקבות שבטי ההרים ונהר המקונג – 15 יום

טרק בלאוס הוא מסע בזמן. נטייל בחבל ארץ נחבא, בין שבטי הרים שהדרך היחידה להגיע אליהם היא הליכה של ימים בג'ונגלים ושמורות טבע על גבולות משולש הזהב, בין ויאטנם לבורמה לחבל יונאן – בטרק בלאוס נהנים מכלה עולמות כולם. שם יושבים להם שבטי האקא והלנטן. הקמו והתאי, ולא באמת יודעים לאיזה ארץ הם משתייכים. מי הניח את הגבולות עכשיו ואיפה. השבילים שנצעד בהם הם שבילי ציידים כפריים. דינאמים. משתנים. אין מסע אחד דומה למשנהו. האזור חדש לטיילים. הטרק בלאוס הוא לא ידוע ולא מוכר. אזורים שרק עתה נפתחים לראשונה לתיירות. הטרק לא מתאים לכל אחד. יש בך את הסקרנות? את היכולת לעצור את הנודע והידוע וללכת ללא נודע? נופיה ההרריים של דרום מזרח אסיה והמפגשים האנושיים הבלתי אמצעיים יספקו חוויה ייחודית שלא יכולה לחזור בטרקים התיירותיים.

טרק בלאוס בעקבות שבטי ההרים ונהר המקונג – 15 יום

בהפקת: אקו טרקים

על גדות נחל לא עמוק מדי, בין סלעים יושבת אישה מבוגרת מקומטת, חשופת חזה ובפיה מקטרת ארוכה ארוכה. בתוך המקטרת מיצוי של שרף מתוק מפרח אדום. לא רחוק ממנה חבורת ילדים ערומים קופצים מסלע למים, רצים וקופצים שוב סיימת עכשיו יום נוסף של הליכה בג'ונגלים של צפון לאוס, הבגדים מתקלפים, העור נוגע במים והטמפרטורה שלהם מושלמת. אישה נוספת וילדתה מגיעות, עטופות בסרונג מקומי ושק באמתחתן. האישה מחייכת אליך, ואז מפנה את גבה, פותחת את השק, פורסת את הבגדים ומשפשפת אותם באדיקות בקרבת מקום מדורת עשן קטנה ומעליה פיסות בשר בפאלו התלויות על במבוקים ומעושנות אט אט. תכף תוגש ארוחת הערב…

אופי הטיול: טרק למיטיבי לכת לאזור מרוחק ומרשים ביותר בין הג'ונגלים הלא מתויירים של צפון

לאוס וביקורים מרתקים בשבטי ההרים ונהר המקונג.

 

ימים 1-2 ישראל – בנגקוק – לאוס

נצא בטיסה דרך יעד ביניים לבנגקוק ומשם נמשיך בטיסת פנים לצ'אנג ראי בשעות הצהריים נחיתה בצ'אנגראי ונסיעה למעבר הגבול. מעבר על גשר הידידות שעל נהר המקונג לחלקה הצפון מערבי של לאוס.

לינה בהואי סאי עיירת הגבול הלאוסית.

 

 

יום 3 – ברוכים הבאים לאיזור השבטי

בשעות הבוקר לכיוון לואנג נמטה. חבל ארץ שבטי ומוגן. בדרך נעצור בקרבת כפרים שבטיים העוסקים במלאכות עתיקות. עם ההגעה לעיירה נעלה לנקודת תצפית על האזור. לקראת ערב נשתתף בטקס באסי מסורתי בניצוחו של שאמאן ובהשתתפות זקנות השבט שיקשרו לידינו חוטי נשמה. בנוסף יופיעו עבורינו נגני תזמורת של כלי נגינה עתיקים ובנות השבט ירקדו לפנינו בצורה מסורתית. את ארוחת הערב נרכל יחדיו עם משתתפי הטקס – הנשים, הרקדניות, הנגנים והשמאן. לינה: פואיו – בנגלוסים מעץ ובמבוק בפאתי הכפר לואנג נמטה.

יום 4 – טרק הסתגלות בשמורת המים הטובים בין בנות שבט הלנטן

לאחר ארוחת בוקר נעלה על טוקטוק לכפר באן הואה נא ומשם נתחיל לצעוד במעלה ההר עמוק לתוך איזור שמורת טבע. נצעד בתוך יער עבה ובו במבוקים צפופים, ראטאנים קוצניים והל פראי. נלמד על השימושים השונים במוצרים אילו ואיך הם תומכים בחיי בני השבטים והכפרים בקרבת מקום. תרופות מסורתיות, עקבות בעלי חיים ומידע מעניין נוסף. במהלך ההליכה נאכל ארוחת צהריים של בני שבט הלנטן שתוגש לנו על עלה בננה. לאחר ארוחת הצהריים נמשיך לטפס עד לראש ההר שם יפרס לפנינו כל עמק לואנג נמטה בנוף פרנורמי. משם נתחיל לרדת מההר עד שנגיע למפלי נאם די – המים הטובים. שם ניפגש עם בני שבט הלנטן, נלמד על אורחות חייהם ונתנסה איתם בעבודות יד שבטיות כגון עבודת נול וצביעת בדים בצבעי אינדיגו המיוצרים מעלים הדגלים במקום – תהליך ארוך, מורכב ומעניין. בתום הסיור נחזור לעיירה ונבקר בשוק הערב המרכזי.

הליכה: 4 שעות

קושי: קל-בינוני, הליכה דרך יערות הגשם על נתיבים צרים. טיפוס של כשעה.

לינה: פואיו – בנגלוסים מעץ ובמבוק בפאתי הכפר לואנג נמטה

 

ימים 5-6 – לתוך הג'ונגלים: מקילוקאם לנאלאן

לאחר ארוחת בוקר נעלה על טוקטוק וניסע כחצי שעה לנקודת ההתחלה של הטרק, הכפר קילוקאם השייך לשבט הקמו. ניכנס לתוך שמורת הטבע של נמטה ונתחיל לטפס על הרכס המקיף את השמורה. לאחר ארוחת הצהריים נרד מהרכס לעומק השורה ונצעד עד שנגיע למחנה בתוך בגונגל שם , לא רחוק מהנהר, נעביר את הלילה . מקלחת בנהר, לינה במחנה בגונגל – מבנה במבוק ועץ עם מזרנים ושקי שינה ורשתות יתושים המסופקים על ידינו.

בשעות הבוקר נקום עם קול הציפורים )וסביר שחיות נוספות: קופים, הצבי הנובח, חזירי בר ועוד..( ולאחר ארוחת בוקר שתוכן לנו ע"י הצוות המקומי, נחצה את נהר הנאם הא ונצעד לכפר נאלן השייך לשבט הקמו, נחצה את הכפר, נתוודע לאורחות חייהם וביציאה מהכפר נמשיך בטיפוס ביער צפוף בשבילי ציידים. לאחר ההגעה לפיק נתחיל בירידה מתונה בין ההרים עד לנקודת המפגש עם נהג הטוקטוק שיקח אותנו בחזרה ללואנג נמטה.

כלכלה: מלאה.

לינה בחזרה מהטרק: פואיו – בנגלוסים מעץ ובמבוק בפאתי הכפר לואנג נמטה

6-7 שעות בינוני עליה של 300 מטר וירידה של 300 מטר : הליכה יום 1

5-6 שעות בינוני עליה של 500 מטר וירידה של 500 מטר : הליכה יום 2

 

יום 7 – מלואנג נמטה לפונג סאלי המובלעת

לאחר ארוחת בוקר ניפרד מאיזור לואנג נמטה ונעלה למיניבוס שיקח אותנו לחבל הארץ פונג סאלי. פונג סאלי הינו חבל ארץ לא נודע. לשון גבולות בין יונאן לויאטנם שההגעה אליה קשה והתיירות בה כמעט אינה קיימת. איזור שבטי וגבוה יחסית לאיזור. ארץ של הרים, עמקים, יערות שבטים. נעבור דרך נופים הרריים המאפיינים את צפון לאוס ומשולבים עם אוכלוסיה מקומית ובני כפרים שונים. לאורך הדרך המקרבת אותנו לכיוון הגבול הויאטנמי נעצור בכפרי המונג, אקא ותאידם ונלמד אודות אורחות חייהם וההבדלים בין בני המיעוטים השבטיים השונים. אחר הצהריים נגיע לפונג סאלי שם נטרק בימים הבאים.

כלכלה: מלאה. לינה: מלון ויפאפון

 

יום 8 – פונג סאלי – נאם או – סופגנאם – פרינגסאנגמאי

בשעות הבוקר נצפין לכיוון האטסה. נגיע לסכר ונעלה לשיט על סירה ארוכת זנב במעלה נהר נאם-או איתה נשוט לנקודת ההתחלה של הטראק בחוות סופגנאם. משם נתחיל טיפוס. הנוף יתגלה אט אט לנגד עינינו ואופי ההליכה ישתנה מעלייה ביער צפוף, ליער במבוקים ולנוף פתוח וגבוה. בשעות הערב נגיע לכפר שבט האקא הראשון – פרינגסאנגמאי. שבט האקא שייך למערך שבטי ההרים הגבוהים – הלאוסון. חיי השבט פשוטים הם. הנשים לבושות בבגדים שבטיים והחיים מנוהלים ע"י ראש הכפר והשאמאן המקומי. באוהלים הפונים לנוף בקרבת הכפר נעביר את הלילה. מי שירצה יוכל להתארח ללינה בביתו של ראש הכפר.

 

יום 9 – פריאנסאנגמאי – פרינגסאנגקאו – נאפורסאנג

לאחר ארוחת בוקר נתחיל את ההליכה לאורך רכס ההרים עם נוף ציורי גבוה. לאחר עצירה קצרה בכפר פרינגסאיקאו שמהווה נקודת פס עם נוף פנורמי, נרד לכיוון השטחים החקלאיים שחצי מהשנה מניבים אורז וחצי מהשנה מניבים פרחי פרג לתעשיית האופיום הבינלאומית. מאיזור השדות נעלה בחזרה לבקתת יער השוכנת בקרבת מעיין קטן, ולאחר ארוחת צהריים בשטח נמשיך לכיוון הכפר נאפורסאנג שם נתארח ללינה משותפת אצל ראש הכפר. נתקלח עם נשות הכפר במקלחת המקומית המשותפת והפתוחה ונתוודע לאורחות הכפר וחיי היומיום. לפני השקיעה נעלה לנקודת תצפית פנורמית מרשימה.

 

יום 10 – נאפורסאנג – סאוצ'איקאו – סאוצ'אימאי – פאיצ'ו

לאחר ארוחת בוקר בביתו של ראש הכפר נתחיל את ההליכה בעליה לא קשה מידי. הדרך המיוערת תיפתח לפנינו למרחבים ירוקים ופתוחים. נבקר בבית ספר מקומי שיארח אותנו לארוחת צהריים ולאחר הביקור נרד בואדי צפוף עד לחציית הנחל ומשם נעלה לכפר פאיצ'ו. את האוהלים נקים בשטח בית הספר. מי שירצה יוכל להתארח בביתו של ראש הכפר או השאמאן המקומי. נלך דרך יערות צעירים יותר ושדות אורז רחבים. לקראת ערב נגיע לכפר צ'אקאמפה ושם נעביר את הלילה כ 5 שעות הליכה. בינוני. קשה בחלקו. 18 ק"מ.

 

יום 11 – פאיצ'ו– האטסה – פונג סאלי – בון נואה

לאחר ארוחת בוקר וסיור בכפר נלך לאורך קו ההר מול נופים פאנורמיים לצד שדות אורז ופרגים. לאחר כשעה קלה נתחיל את הירידה ממהר. הנוף יהפוך להיות צפוף, נחצה יער במבוקים עתיק שיהפוך לתוואי מיוער וצפוף עד שנגיע שוב לגובה המים. נשוט לכיוון הסכר ולאחר ארוחת צהריים נעלה לאוטובוס ונדרים איתו עד לפונג סאלי. משם נמשיך להדרים כשעה וחצי עד לכפר בון נואה, שם נהנה ממלון המפנק ביותר בכל המחוז כולו.

הליכה: קלה. הרוב בירידה. בינונית למי שמתקשה בברכיו.

לינה: אינטיסאנג הוטל בון נואה.

יום 12 – מפונג סאלי ללואנג פרבנג

בשעות הבוקר ניפרד מחבל הארץ פונג סאלי ונתחיל את מסעינו לכיוון עיירת הנזירים לואנג פרבנג. הדרך הררית ומשובצת בנופים של שדות אורז וכפרים מקומיים וראשוניים. נעצור לביקורים בן בני הכפרים שלהם הסטוריה רוויות קרבות מן העת החדשה. לקראת הערב נגיע לעיירת המורשת הבין לאומית לואנג פרבנג. נצא לסיור רגלי ברחובותיה של העיר ונעלה לצפות בשקיעה מנקודת התצפית הגבוהה ביותר הממוקמת במרכז העיר – גבעת הפוסי.

כלכלה: מלאה

לינה: מלון מנולאק או זהה.

 

יום 13 – לואנג פרבנג – מפלי קואנג סי

לואנג פרבנג הוכרה זה מכבר ע"י אונסק"ו כמרכז שימור מורשת בינלאומי. על שטח קטן יחסית נבנו אינספור מקדשים עתיקים ומחודשים מלאי הסטוריה וסיפורי מורשת. המקדשים פעילים מאוד וחיים בהם נזירים ומורי דת ורוח. בשעות הבוקר נצא לסיור קצר וקליל בעיירה ונמשיך בנסיעה לכיוון מפלי קואנג סי המרשימים. נעבור במרכז לשימור דובים ונמשיך לסיור בין טרסות של בריכות קטנות ומלאות בצבעוניות טורקיזית עד למפל הענק, שם נוכל לטבול ולהשתכשך במים. במשך היום נגיע למקדש סיאנג טונג ובמוזאון ארמון המלך. בשעות הלילה נסייר בשוק הלילה המפורסם ביותר בדרום מזרח אסיה. אל השוק מגיעות נשות השבטים מכל האיזור למכור מתוצרת ידיהם. השוק צבעוני, ססגוני ויחודי.

כלכלה: מלאה

לינה: מלון מנולאק או זהה

 

ימים 14-15 – נזירים בזריחה בנגקוק ישראל

עם אור ראשון נצא לסמטאות העיר לחזות ולהשתתף בטקס הנתינה שנערך כל יום בזריחה ובמהלכו נזירים יוצאים לרחובות בשורה ועוברים במקומות בהם התושבים ברוב הדר מחלקים להם מזון למשך היום. שורות שורות של נשים כורעות על הרצפה והנזירים עוברים על פניהן ומקבלים מנחה יומית . הכתום של בגדי הנזירים משתלב עם צבעי הזריחה לחוויה ויזואלית ומרגשת. בהמשך היום נטייל בעיירה בין הסמטאות ונצעד לאורך הפנינסולה, בשעות הצהריים נערוך ארוחה חגיגית ופרידה מן העיירה. נצא מפרבנג אחה"צ, בטיסה לבנגקוק ומשם נמשיך בטיסת לילה לישראל

לינה: 2 לילות באירוח מקומי בבתי מקומיים, 3 לילות בקמפינג, 4 לילות בגסט מקומי ושלושה לילות בבתי מלון.

תחבורה: מיניבוסים מקומיים וסירות בנהרות.

טיסות: טיסות בינ"ל טיסת פנים בין בנגקוק לצ'אנג ראי וטיסה בינלאומית בין לואנג פרבנג ובנגקוק

כלכלה: כלכלה מלאה מארוחת ערב ביום הראשון בצ'אנג ראי ועד ארוחת צהריים ביום האחרון.

קבוצה וצוות: 10 –– 17 מטיילים. צוות מקומי לאוסי לסחיבת הציוד, צוות מטבח ומחנה, מדריך הרים מקומי,

ומדריך שטח ישראלי מצוות אקו טיולי שטח ליאור מורג.

הערות חשובות:

 חיסונים לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. –

 לצורך הוצאת ויזה ללאוס שעושים בכניסה יש להביא 2 תמונות פספורט ואת הויזה עושים במעבר הגבול

בין תאילנד ללאוס.

 לאוס היא מדינה בעלת מאפיינים של עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים טובים, עדיין

ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש )לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי

מועדים של אירועים וכיו"ב(. על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו. באם יהיה צורך

מדריכנו ינסו לעשות את השינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.

 סדר הביקורים בטיול יכול להשתנות ונתון לשיקול המדריך בשטח.

 

מועד הטיולמחיר כולל טיסותמסי נמלסה"כ הערות

7/10/19 21/10/19

בהדרכת ליאור מורג

4175 $77 $ 4252 $

לנרשמים עד 17/06 תינתן הנחה 125 $

לנרשמים עד 17/08 תינתן הנחה 50 $

*תוספת ליחיד בחדר ואהל: 450 $ (מלבד 2 לילות)

המחיר כולל:

 טיסות, תחבורה, לינה, כלכלה וצוות כמפורט במסלול הטיול.

 כל רשיונות המסע הנדרשים.

 דמי רישום וטיפול

 דמי כניסה לאתרים במהלך הטיול

 מסי נמל וביטחון – 77 $

 תשר לנותני השירותים המקומיים

 מי שתיה במהלך הטיול

 טלפון לווויני למהלך הטרק.

.

המחיר אינו כולל: ביטוח רפואי ומטען; שתייה וארוחות שאינן כלולות; הוצאות בעלות אופי אישי;

*אשרה ללאוס בעלות של 35 $ שתשולם בכניסה

לתשומת לבכם:

 מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול 05/08/2018 במידה והם ישתנו, יעודכן המחיר בהתאם.

 תנאי תשלום ודמי ביטול כמופיע בדף הרישום המצורף ועל פי טופס התנאים הכלליים של אקו.

 הלינות בבית המקומיים הם בתנאים בסיסים ביותר. בלילות אלו ) 2 לילות( לא נוכל לספק חדר ליחיד.