זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול צילום בליטא ולטביה – כולל פסטיבל חגיגת הנעורים

טיול צילום בליטא ולטביה, כולל פסטיבל חגיגת הנעורים בריגה, היא הפנינה הבלטית. בהדרכת ברוך גיאן ואיילה מיטב

טיול צילום בליטא ולטביה – כולל פסטיבל חגיגת הנעורים

 מועדון מסע אחר

מדריך צילום: ברוך גיאן
מדריכת הטיול: איילה מיטב


שילוב נופי טבע שטרם "התקלקלו" – יערות אורן עבותים, אגמים כחולים, אזורי ביצות עשירים ומאות קילומטרים של חופים. הכנר כבר לא מנגן על הגגות, אך בתי העץ עדיין פרוסים במרחבי היערות ובשיפולי הנהרות, והנשים עדיין שואבות מהבאר. נבקר בערים העתיקות הקסומות בעלי שילוב מנצח של רחובות מרוצפות הלבנים וזרועות בניינים היסטורים מצויירים עוצרי נשימה בצד חיי תרבות וחיי לילה צבעוניים ותוססים.

לפרטים נוספים והרשמה >>

אחת לחמש שנים, מתמלאים רחובותיה של העיר ריגה ב-24 אלף רגליים של בני נוער הנעות בתיאום מושלם בבגדי עם מסורתיים מימי הביניים, ובשירת מקהלה של 12 אלף קולות – פסטיבל חגיגת הנעורים. במשך שבוע הופכת העיר ריגה לעיר ששמחת הנעורים מפעפעת בעורקיה, זה מה שעושה את מסע הצילום בפנינת ארץ זו כל כך מעניין, וזאת בתנאי שיודעים להגיע אל הדבר האמיתי!

במהלך הסדנא נרכוש כלים להעשרת הצילום וההתבוננות שלנו בנוף האורבני ובנוף הטבעי. ההנחיה המקצועית היא חלק בלתי נפרד ממבנה הסדנא. ההנחיה בנויה בצורה המאפשרת לצלם בחופש יצירה גדול, לימוד ותרגול נושאים שונים מעולם הצילום הגיאוגרפי.

פירוט המסלול

יום 1 : תל-אביב – וילנה (Vilnius)
נמריא בערב משדה התעופה בן גוריון וננחת בוילנה בירת ליטא, ניסע למלון
לינה ב- Radisson Blu או דומה ברמתו.

יום 2 : וילנה – טרקאי – וילנה
לאחר ארוחת הבוקר נצא ליום צילומים בוילנה. נתחיל את סיורנו בעיר העתיקה שהוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. "עיר הבארוק הגדולה באירופה" בנויה ממבוך של רחובות צרים ומפותלים. נסייר דרך הרחובות העתיקים, ונגיע למרכז העיר ונראה את הקתדרלה ואת מגדל הפעמון. נראה את בנייני האוניברסיטה ונצפה בכנסיית סנט אנה הבנויה בסגנון גותי מרשים. בחלקו השני של היום ניסע לבקר בטרקאי (Trakai), הבירה העתיקה של ליטא. נבקר בטירה עתיקה הבנויה על אי טובל בירק בלב אגם גאלבה. נמשיך לעיר היפה המוקפת אגמים ונשמע את סיפורה של קהילה יהודית קראית שהתגוררה בעיר בעבר.
את ארוחת הערב נאכל במסעדה מקומית.
לינה בוילנה.

יום 3 : וילנה- קלייפדה (Klaipėda)
בבוקר נצא מן העיר מערבה לכיוון מה שהיה פעם פרוסיה המזרחית, העיר הגרמנית Memel אשר עברה לידי ליטא בעקבות מלחמת העולם הראשונה והקמת הרפובליקה הליטאית. במהלך היום בדרך לקלייפדה נוכל לצלם בכפרים ובתי חווה הפרוסים במרחבי היערות ובשיפולי הנהרות, שם נפגוש לראשונה את חיי הכפר המסורתיים שילוו אותנו במהלך השבוע. בהגיענו לקלייפדה הקסומה היושבת בעמק מוריק עיר נמל יחודית שהיא חוויתית ופוטוגנית גם יחד. נתור את רחובותיה של העיר העתיקה המשופעת בבניינים בסגנון Fachwerk הגרמני. נקנח בטיול לאורך הגנים עם הפריחה המיוחדת שלגדות הנהר.

ארוחת ערב ולינה בקלייפדה, במלון Radisson או דומה ברמתו.

יום 4 : קלייפדה – נרינגה Kuršių nerija –ריגה Riga
יום ארוך לפנינו השכם. בבוקר נחצה במעבורת את מפרץ קורש ונבקר בשמורת הטבע בחצי האי נרינגה, זוהי רצועת חול צרה שאורכה כ- 98 ק"מ המפרידה בין הים הבלטי ללגונה הקורונית.
נטייל בשמורת הטבע ונטפס על דיונות המתנשאות לגובה רב שלמעלה מ-60 מטר, נבקר ביער המכשפות ובכפר הדייגים הציורי נידה, בה נתפצל לקבוצות צילום קטנות ונסתובב בין בתי העץ של העיירה ונראה את בית הקיץ של הסופר תומס מאן.
לקראת הצהרים המאוחרות נחזור לקלייפדה ומשם נשים פעמינו צפונה ונחצה את הגבול ללטביה בדרכינו לבירה ריגה.

לינה וארוחת ערב בריגה במלון Radisson או דומה ברמתו.

יום 5 : ריגה – Riga
נתעורר בריגה – בירתה היפה של לטביה. בין תחילת המאה ה-20 ועד מלחמת העולם הראשונה שגשגה ריגה ונבנו בה 600 בניינים בסגנון האר-נובו. נצא לסיור היכרות וצילום בשדרות אלברטה ואליזבטס, שם בדרך כלל ניתן לפגוש את הריגאים על לבושם הססגוני. משם נמשיך לשיט קצר בתעלה פילשטש היפה שחוצה את רצועת הפארקים בין העיר העתיקה למרכז העיר, משם נמשיך לביקור באטרקציה הססגונית ביותר בריגה היא השוק, השוכן במכלול של האנגרים ששימשו בשנות ה-30 לבניית בלוני הצפלין הידועים. נצטרף לחוגגים את פסטיבל הנוער לשירה וריקוד לטביים, במוזיאון הפתוח של העיר (הפסטיבל מתקיים פעם ב- 5 שנים) 24 אלף רגליים יוצאות במחול ובשיר. נסיים את היום בתצפיות וזויות צילום מיוחדות בין סמטאותיה של העיר העתיקה התוססת.

לינה וארוחת ערב בריגה.

יום 6 – ריגה- מחוז קורזמה – ריגה

היום נצא לטיול באזור הכפרי של מערב לטביה, במחוז קורזמה. נתחיל את סיורנו בעיר Kuldiga, עיר לטבית אוטנטית שמרכז העתיק שלה השתמר באופן מושלם. נסייר בין רחובותיה הציוריים, אמות המים הזורמות במרכז העיר בין רחובות אבן שהיא חוויה פוטוגנית יחודית, נמשיך מזרחה לכיוון כפר הדייגים Ķesterciems אשר שוכן לחופו המערבי של מפרץ ריגה של הים הבלטי. נכנס ונתרשם מבתי הדייגים המסורתיים. אזור מדהים המשופע בנופי ים וחופים לבנים , נחזור לריגה להתארגנות ויציאה לפעילות ערב.
ארוחת ערב ולינה בריגה.

יום 7 – ריגה – סיגולדה Sigulda– ריגה
לאחר הימים העמוסים שחווינו, הבוקר יוקדש להורדת הילוך. נצא בדרכינו צפונה לביקור "בשוויץ הלטבית" – בעיירה סיגולדה (Sigulda) השוכנת כ-50 ק"מ מריגה. הבנויה בסמיכות לפארק וגדות נהר גאויה (Gauja). נופים יפים נשקפים גם מהרכבל של הנוסע לאורך 1200 מטר. נערוך סיור בעיירה, נראה את שרידי המבנים מהמאה ה-13 – מבצר הבישוף אשר ממגדל התצפית שלו נשקפת תצפית מרהיבה על הפארק הלאומי. אחר הצהרים נחזור לריגה להמשך סיור והתמזגות בחגיגות הזמר ותהלוכת הענק; שמלות מסורתיות מתנפנפות ונעלי בד עם זרי פרחים לראשן וכולם שרים בגרון ניחר. את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק…
בערב נצא לחגוג את סיום הטיול בארוחת ערב. 
לינה בריגה.

יום 8 – ריגה – תל אביב
לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיבוב פרידה מהעיר ריגה, נבקר בסדנת לאומנות פלסטית, נבקר בשוק אומנים מקומי (מקום נפלא לקניית מזכרות) ובהתאם לשעת הטיסה ניסע לשדה התעופה (13:00).

מועדי הנסיעה: 
תאריך יציאה: 4.7.2015
תאריך חזרה: 11.7.2015
מספר ימים: 8

מחיר לאדם בחדר זוגי 1900€
תוספת לחדר ליחיד (סינגל) 280€

המחיר כולל:
– מדריך צילום בכיר – ברוך גיאן
– מפגש קבוצה לפני מועד היציאה.
– טיסות בינלאומיות סדירות בחברת Air Baltic
– מיסי נמל ובטחון.
– כלכלה על בסיס חצי פנסיון.
– מדריך מקומי.
– כניסות לאתרים המצויינים.
– רכב תיירים ממוזג במהלך הטיול.
– טיפים לנותני השירות המקומיים.


המחיר אינו כולל:
– ביטוח בריאות ומטען.
– ארוחות שלא כלולות.
– הוצאות אישיות וכל מה שלא נכתב למעלה.

הערות:
– מחיר הסדנא מותנה ב-16 משתתפים.
– יתכנו שינויים במסלול, זמני יציאה או סדר המסלולים שאינם בשליטת החברה.
–  שינוי במחיר הטיסות יגרום לשינוי במחיר לנוסע.
– התשלום בשקלים/מט"ח לפי שער העברות המחאות גבוה ליום התשלום ויבוצע לפני מועד היציאה לטיול.
– לתשומת הלב! יש צורך בשלושה דפי דרכון ריקים לפחות.

דמי ביטול טיסות בינלאומיות – דמי הביטול ייגבו על-פי דרישתה של חברת התעופה המפעילה.

דמי ביטול שירותי קרקע – בטווח של 30 ימים עד 14 ימי עבודה טרם היציאה יחויב הנוסע ב – 25% מעלות הטיול
בטווח של 7 עד 14 ימי עבודה טרם היציאה יחויב הנוסע ב – 50%
פחות מ 7 ימי עבודה ועד 3 ימי עבודה טרם היציאה יחויב הנוסע ב 75% מעלות הטיול
בטווח של שלושה ימי עבודה ועד אי הופעה לטיול יחויב הנוסע ב 100% מעלות הטיול.

"ימי עבודה" – ימים א’ – ה’ שאינם ימי חג או ערב חג.

לפרטים נוספים והרשמה >>

הצילום העליון: רענן קוסוביץ