זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול מאורגן לאלסקה בקבוצה קטנה

טיול מאורגן לאלסקה בקבוצה קטנה של עד 12 מטיילים,
במסלול עומק יחודי ומאוד לא שגרתי. כולל צפייה בדובים, שיוטים לקרחונים, טיסת נוף ועוד כהנה וכהנה. בקיץ 2018 נוציא שלוש קבוצות על מסלול זה.

טיול מאורגן לאלסקה בקבוצה קטנה

מופעל ע"י גלמונד מסעות גיאוגרפיים

לפרטים והרשמה לחץ כאן
או בטלפון: 03-5093050

מדריך: עידו גייר.
תאריכי יציאה: 7 ליולי / 25 ליולי / 12 לאוגוסט

יום 1: ת"א – סיאטל
הגעה לסיאטל, התארגנות ולינה ליד שדה התעופה.

יום 2: רנגל, קרחון לה-קונט ופיטרסבורג
טיסת בוקר מוקדמת מסיאטל אל רנגל (Wrangell), עיירה מבודדת הממוקמת בליבו של אזור המעבר הפנימי בדרום מזרח אלסקה. המשך היום יוקדש לשייט אל קרחון לה-קונט (LeConte Glacier), קרחון בצבע כחול עמוק מוקף בצוקי גרניט ובפסגות מחודדות. לאורך השייט יש סיכוי מצוין לראות בעלי חיים ימיים, והוא כולל גם עצירה בעיירה השכנה פיטרסבורג, עיירת דייגים אותנטית עם מורשת נורבגית. לינה ברנגל.

יום 3: צפייה בדובים בנחל אנאן ליד רנגל
נחל אנאן (Anan Creek), הנמצא כשעת הפלגה מהעיירה רנגל, מושך אליו בכל קיץ כמויות גדולות של דגי סלמון אשר שוחים במעלה הזרם במטרה להגיע לאתרי ההשרצה. לאורך הנחל יש מספר מפלים, ודובים רבים נמשכים לכאן בעונה זו כדי לדוג כאן את הסלמונים. הצפייה בדובים מתבצעת מתוך נקודת תצפית מסודרת ומגודרת הנמצאת מעל הנחל. לנקודה מגיעים באמצעות שייט בסירה קטנה (עד 18 איש) וכמות המבקרים מוגבלת על ידי אשרות מיוחדות כדי למנוע צפיפות מיותרת באתר. אחרי שהייה במקום של כמה שעות, חוזרים בשייט לרנגל. לינה ברנגל.

יום 4: ג'ונו וקרחון מנדנהול
יוצאים בטיסת בוקר לג'ונו, בירת אלסקה, הממוקמת בחלקו הצפוני של המעבר הפנימי. לג'ונו מגיעים בסביבות הצהריים, כאשר שארית היום תוקדש לטיולים באזור ג'ונו. האטרקציה העיקרית להיום היא קרחון מנדנהול, שלוחת קרח מרשימה שיורדת משדה הקרח של ג'ונו ועד לפאתי העיר. לאחר ביקור במרכז המבקרים הסמוך לקרחון, נצא לטיול רגלי למפל מרשים הנמצא בצמוד לאגם שבחזית הקרחון. לינה בג'ונו.

יום 5: שייט למפרץ טרייסי ארם וקרחוני סויר
לא רחוק מג'ונו נמצא הפיורד טרייסי ארם (Tracy Arm) אשר מהווה את היעד לטיול היום. לאורך המפרץ הארוך והצר המתפתל בין הרי חוף תלולים ניתן לראות נופים עוצרי נשימה, ומגוון של בעלי חיים ימיים (כלבי ים, לווייתנים ולעתים גם דובים). בקצה הפיורד נמצאים שני קרחונים – קרחון סויר וקרחון סויר הדרומי. באזור זה ניתן לצפות בגושי קרח אדירים מתנתקים מהקרחון ונופלים בעצמה אדירה לתוך המים. משך השייט הוא כשמונה שעות, ובסיומו חוזרים בחזרה לג'ונו. לינה בג'ונו.

יום 6: נסיעה לשמורת דנאלי
נצא לאנקורג' בטיסת בוקר. אנקורג' היא העיר הגדולה באלסקה, שם נאסוף את הרכב שילווה אותנו במהלך הטיול (ואן של 15 מקומות, כאשר הציוד נמצא בטריילר נפרד). לאחר התארגנות מהירה, נתחיל בנסיעה צפונה לכיוון דנאלי. שמורת דנאלי מהווה את אחת האטרקציות הפופולאריות והידועות באלסקה. השמורה נקראת על שמו של ההר הגבוה ביותר בצפון אמריקה (6,195 מ'), הנמצא בתחומה. בדרך לדנאלי נעצור בעיירה טלקיטנה, עיירה נחמדה שהתפרסמה בזכות היותה מרכז לוגיסטי של מטפסי ההרים באזור וחיי הקהילה שלה. השמועה גורסת שהעיירה היוותה השראה לתכנית הטלוויזיה הידועה "חשיפה לצפון". לאחר מכן, המשך נסיעה צפונה והגעה לאזור שמורת דנאלי בשעות אחה"צ המאוחרות. הלינה באזור הכניסה לפארק.

יום 7: שמורת דנאלי
לשמורת דנאלי עצמה נגיע בשעות הבוקר ובשעות הצהריים נצא לטיול בשמורה עצמה. הפארק מתפרש על שטח של יותר מ-24 אלף קמ"ר, בו ניתן לפגוש את עולם החי העשיר של אלסקה. דרך עפר אחת בלבד חוצה את השמורה לרוחבה, אשר תהווה את מסלול הנסיעה להיום. הנסיעה באוטובוסים של הפארק מאפשרת צפייה במגוון רחב של בעלי חיים, ביניהם דובים, איילי צפון, איילים קוראים, כבשי הרים, זאבים ועוד. מומלץ להצטייד במצלמה על מנת לתעד את הנופים ההרריים הדרמטיים, ואולי גם את פסגת הר דנאלי. עקב מגבלות של הנהלת הפארק על פעילות מסחרית בתוך השמורה, ההדרכה תתבצע במהלך היום על ידי נהג האוטובוס ולא על ידי מדריך הקבוצה. הלינה באזור הכניסה לפארק.

יום 8: נסיעה נופית על כביש ה-Denali Highway
במקביל לרכס התלול של הרי ה-Alaska Range נמתחת דרך עפר באורך 135 מייל, הדנאלי הייוויי (Denaly Highway). דרך זו היא אחת הדרכים היפות באלסקה ובעלת נופים מרהיבים כדוגמת נהרות ענק ומשטחי טונדרה פתוחים, אגמים רבים, ובנוסף יתכנו פגישות עם בעלי חיים לצד הדרך, בעיקר קאריבו (אייל צפון) ומוס (אייל קורא). היום מסתיים בלודג' מבודד כשעה נסיעה צפונית לפקסון, בקצה המזרחי של הדרך.

יום 9: דרך מעבר תומפסון עד ואלדז
היום ניסע דרומה עד לעיירה ואלדז. את הנסיעה נעשה על כביש הריצ'רדסון הייוויי (Richardson Highway) לאורכו של נתיב צינור הנפט של אלסקה. לאורך הדרך ניתן להבחין, ביום בהיר, ברכס הרי הרנגל (Wrangell) – הרי געש רדומים ברובם אשר כמה מפסגותיהם מגיעות לגבהים של 4,000 – 5,000 מ' מעל פני הים. לאורך הנסיעה נזכה לצפות בנופים ההרריים של מעבר תומפסון (Thompson Pass) ומשם נמשיך לקניון קיסטון (Keystone Canyon) ולמפלי המים הגדולים שלאורכו. העיירה ואלדז ממוקמת על חופו של מפרץ הנסיך וויליאם (Prince William Sound), מפרץ יפהפה שופע בעלי חיים וקרחונים. המפרץ התפרסם לפני כעשרים שנה כאשר מיכלית הנפט אקסון ואלדז עלתה בו על שרטון וגרמה לאסון אקולוגי כבד. הלינה בואלדז.

יום 10: שייט קיאקים בקרחון קולומביה
את היום כולו נקדיש לשייט קיאקים בקרבתו של קרחון קולומביה, אחד הקרחונים הגדולים של אלסקה. במהלך עשרים השנים האחרונות הקרחון נסוג בקצב מהיר ביותר, תוך שהוא מותיר אחריו אזור נרחב זרוע בגושי קרח ענקיים ומרהיבים. עם קיאק ניתן להגיע בצורה מהירה, שקטה ומהנה למקומות נידחים אשר לא ניתן לטייל בהם בדרך היבשה. מפרץ הנסיך וויליאם הינו יעד אידיאלי לטיול קיאקים בזכות המים השקטים והנופים המרהיבים שבו. לאחר הדרכה על שימוש בקיאק והתארגנות לוגיסטית בשעות הבוקר, נצא עם סירה ממונעת הנושאת את הקיאקים לקרחון קולומביה, ושם נתחיל את השייט. עם הקיאקים לא נגיע אל הקרחון עצמו אלא אל האזור זרוע הקרח שנשאר אחרי נסיגתו. במהלך השייט עוברים בין גושי קרח מדהימים ביופיים, כאשר מדי פעם עוצרים להפסקות למנוחה, כולל עצירה להפסקת צהריים באחת מנקודות הנוף באזור. השייט בקיאק אינו קשה פיזית ואינו דורש מיומנות קודמת. לינה בואלדז.
*חשוב לדעת: אנחנו אמנם מאוד ממליצים על הקיאקים, אבל מי שהרעיון ממש לא יתאים לו יוכל להחליף את השייט בקיאקים בשייט בספינה באותו אזור.

יום 11: הנופים הפראיים של רנגל – סט. אליאס
נסיעה צפונה מואלדז עד מקארת'י בשמורת רנגל – סט. אליאס (Wrangell St. Elias). במהלך הנסיעה נחצה שוב את מעבר תומפסון, ונעצור להליכה קצרה שתוביל אותנו למרגלות קרחון וורת'ינגטון (Worthington Glacier). נקודות עצירה נוספות לאורך הדרך הן מפלי ליברטי ונהר הקופר (שניהם בקרבת העיירה צ'יטינה).
שטחה של שמורת רנגל – סט. אליאס גדול יותר משטחה של שוויץ. היא מהווה חלק ממכלול שמורות הטבע הגדול ביותר בעולם (יחד עם פארקים צמודים בקנדה ובאלסקה) וכוללת בתוכה כמה מההרים הגבוהים ביותר בצפון אמריקה. בלב הפארק שוכנות העיירה מקארת'י ועיירת הרפאים קניקוט, והדרך אליהן נחשבת לאחת הדרכים הפראיות והיפות של אלסקה. מקארת'י היא עיירה קטנטנה שהוקמה לפני יותר מ-100 שנה בעקבות התפתחותם של מכרות הנחושת באזור. המכרות ננטשו בתחילת שנות ה-30, אך העיירה ממשיכה להתקיים. למרות צמיחה מסויימת בתיירות בשנים האחרונות, מקארת'י עדיין לא נחשבת ליעד תיירותי גדול וזאת עקב הנגישות הקשה למקום וכתוצאה מכך העיירה משמרת את אופיה הייחודי והפרוע.
בשעות אחר הצהריים נצא לטיסת נוף מעל שמורת רנגל סט. אליאס. מכיוון שמדובר על אחת השמורות הפראיות בעולם, טיסה היא הדרך הכמעט יחידה לראות את פנים השמורה ואת האזורים ההרריים שלה. אחד היתרונות הבולטים של טיסה מעל השמורה היא היכולת לצפות בקרחונים ובפסגות ההרים מהאוויר, רק כך ניתן להעביר את עצמת הנוף של השמורה המדהימה הזו. משך הטיסה כ-50 דק', והיא מתחילה ומסתיימת בשדה התעופה של מקארת'י. לינה במקארת'י.

יום 12: סיור על קרחון רוט וביקור בעיירת הרפאים קניקוט
שעות הבוקר מוקדשות לסיור על הקרחון רוט (Root Glacier) בליווי מדריכים מקצועיים. קרחון זה נמצא במרחק הליכה משרידי המפעלים של מכרות קניקוט. משך הסיור הוא 4-6 שעות, ובו נצפה בנוף הייחודי של הקרחון מקרוב הטומן בחובו מפלי מים נעלמים לתוך הקרח, בריכות טורקיז צלולות ומערות קרח. את הציוד הנחוץ לסיור מסוג זה (סוליות מסמרים וקסדות) יספק המדריך. בתום הסיור חוזרים לקניקוט.
בשעות אחה"צ נצא לסיור מודרך במפעלי העיבוד הנטושים של מכרות קניקוט. למרות שהמפעלים ננטשו בשנות ה-30 של המאה ה-20 הם השתמרו בצורה מרשימה עד היום ומהווים יעד תיירותי מרתק. במהלך הסיור נתוודע לפעילות המכרות, להיסטוריה של המקום ולאורח החיים של העובדים במכרות ובמפעלים – חוויה מעניינת, מרתקת ומומלצת ביותר. לינה במקארת'י.

יום 13: נסיעה לעמק המטנוסקה
בבוקר נצא בנסיעה מערבה עד דרך ה- Richardson Highway ומשם נמשיך צפונה עד לעיירה גלנאלן (Glennallen). משם ניסע על הגלן הייוויי (Glenn Highway) מערבה לכיוון אנקורג'. יעד הנסיעה הוא העיירה פאלמר, הממוקמת כשעה נסיעה מצפון לאנקורג'.

יום 14: עמק המטנוסקה – אנקורג' – ת"א
נסיעה דרומה לאנקורג', שם מגיע הטיול לסיומו. נגיע לנמל התעופה של אנקורג' ושם נצא בטיסה הביתה. למטיילים שהזמינו טיסות לשעות הערב המאוחרות ישנה אפשרות להעביר את שעות אחה"צ בביקור במוזיאונים של אנקורג', ביניהם מוזיאון ההיסטוריה והאמנות (Anchorage Museum of History & Arts) והמרכז למורשת ילידית (Alaska Native Heritage Center).
*שימו לב: על מנת שלא נהיה בלחץ של זמנים, המטיילים מתבקשים להזמין את הטיסות היוצאות החל מהשעה 14:00 ואילך ולא לפני כן.

עלויות ומנהלות
• עלות הטיול: $5800 לאדם בחדר זוגי.
• המחיר אינו כולל טיסות בינ"ל וארוחות.
• מקדמה: $500 לאדם.
• הנחה מיוחדת לגולשי מסע אחר אונליין: $100 לאדם עבור הרשמה עד סוף ינואר 2018. נא לציין "מסע אחר" בעת ההרשמה.

תחשיב הטיול כולל:

הדרכה
• עידו גייר: מורה דרך, מדריך ומומחה לטיפוס הרים, צוקים, סלעים, מושלגים ומדבריים. איש שטח והרפתקן מלידה. מדריך טיולים בארץ ובאלסקה, טייל ותיק ושומר טבע מושבע. קיץ 2018 תהיה העונה החמישית ברצף שבה עידו מדריך את הטיולים שלנו באלסקה.

לינה
• 13 לילות בבתי מלון ולודג'ים (בדר"כ בבקתות בסגנון צימר) ברמה טובה ומעלה.
• כל הלילות עם שירותים צמודים.
• כל מקומות הלינה נבחרים על בסיס היכרות אישית וניסיון מוצלח מהעבר.

תחבורה
• טיסה סיאטל – רנגל
• טיסה רנגל – ג'ונו
• טיסה ג'ונו – אנקורג'
• רכב Passenger Van (וואן עם 15 מושבים, מרצדס ספרינטר או דגם דומה). הציוד נישא מאחור בטריילר נגרר.

סיורים ופעילויות
• צפייה בדובים ב-Anan Creek ליד רנגל.
• שייט לקרחון לה-קונט ולעיירה פיטרסבורג.
• שייט לצפייה בלווייתנים בג'ונו.
• שייט במפרץ טרייסי ארם.
• שמורת דנאלי – נסיעה באוטובוס עד מייל 66 ובחזרה.
• שייט קיאקים או שייט בספינה בקרבת קרחון קולומביה ליד ואלדז.
• טיסת נוף במטוס קל מעל שמורת רנגל – סט. אליאס (כ-50 דק')
• סיור מודרך על קרחון Root בקניקוט.
• סיור מודרך בעיירת הרפאים של קניקוט.

טיפים
• הטיפים למדריכים המקומיים כלולים בעלות הטיול.

תחשיב הטיול אינו כולל:
• טיסות בינלאומיות.
• כלכלה וארוחות (ארוחת בוקר אינה כלולה).
• עלויות מטען לטיסה בין סיאטל לרנגל (כ-$25 למזוודה).
• כניסה לאתרים אופציונליים (מוזיאונים, מרכזי מבקרים וכד').
• כל מה שלא פורט תחת "כלול בתחשיב".

לתשומת לבכם:
• הכניסה לאלסקה מותנית בויזה לארה"ב. במקרה הצורך, מומלץ להתחיל את הטיפול בנושא מוקדם ככל האפשר.
• מדיניות ביטולים:
o ממועד ההרשמה עד 61 ימי עבודה מלאים לפני מועד היציאה לטיול: 10% ממחיר הטיול.
o מ-60 עד 45 ימי עבודה מלאים לפני מועד היציאה לטיול: 30% ממחיר הטיול.
o מ-44 עד 31 ימי עבודה מלאים לפני מועד היציאה לטיול: 60% ממחיר הטיול.
o מ-30 עד יציאת הטיול: מחיר מלא.
• על ביטולים יש להודיע לנו בכתב (אפשר במייל או בפקס). היום הקובע לביטול הוא יום קבלת הודעת הביטול הכתובה אצלנו, בכפוף לאישור שלנו שאכן קיבלנו את ההודעה.
• מומלץ מאוד לרכוש ביטוח שמאפשר כיסוי (לפחות חלקי) על נזקים כספיים שייגרמו עקב ביטול הטיול.

מזג אוויר:
• הטמפרטורות במהלך הקיץ בדרום-מרכז אלסקה נעות בין 15-20 מעלות במהלך היום ו-5-10 מעלות במהלך הלילה. מבחינת ציוד והלבשה, יש להתכונן למזג אוויר הפכפך אשר כולל שמש, גשם ורוחות – לעתים בנפרד ולעתים בו זמנית. מזג האוויר משתנה במהירות בין שעות היום והלילה, וכן בין אזור לאזור. ציוד גשם איכותי מומלץ ביותר, וכן נעלי הליכה נוחות. פרטים מדויקים יועברו למטיילים בזמן פגישת הקבוצה.

מטיילים בודדים:
• מטיילים בודדים שיבקשו לינה בנפרד יתבקשו לשלם תוספת יחיד כמצוין בתכנית הטיול. מטיילים שמעוניינים לחלוק את סידורי הלינה יקבלו שותף לחדר והיה והדבר אפשרי. שימו לב כי הסדר לינה ליחיד אפשרי רק למספר מוגבל של מטיילים.

כישורים נדרשים:
• אין צורך בכושר גופני מיוחד או בניסיון עשיר בטיולים רגליים ע"מ להשתתף, אך חשוב להיות בעל יכולת ליהנות מטיול רגלי ולשהות 3-6 שעות בשטח ברציפות. רוב הטיולים הרגליים אינם כוללים עליות תלולות וארוכות, אם כי בחירת המסלולים נתונה לשיקול דעתו של המדריך.

לפרטים והרשמה לחץ כאן