זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול לקוסובו וצפון אלבניה

חשיפה לעם האלבני ותרבותו. אוצרות הנצרות הסרבית, הנופים היפים בבלקן ומלחמותיו. 8-15.10 (סוכות).
קוסובו היא ערש התרבות הסרבית והלאומיות האלבנית, ארץ יפה ופוריה הכלואה בין הרים אדירים. צפון אלבניה הוא החלק הגבוה, הפראי והיפה ביותר של האלפים הדינריים. בואו להכיר פינת אירופה לא ידועה וסיפור עבר והווה מרתק
מדריך: זאב בן אריה

טיול לקוסובו וצפון אלבניה

מועדון מסע אחר – תרבויות עולמי בשיתוף עם דיזנהאוז

צפון אלבניה הוא החלק הגבוה ביותר והפראי ביותר של האלפים הדינריים. הרים המתנשאים לגבהים המתקרבים ל3000 מטר שביניהם כלואים עמקים אלפינים עם כרי דשא, יערות ונחלים שוצפים. הרים שבהם תמיד ניתן למצוא שלגים, וגם דובים וזאבים, מצוקים הנישאים אל על ויערות שכף אדם עדיין לא דרכה בהם, באזור זה שמרו על עצמאותם שבטים פראיים קתולים ששימרו את מנהגי, ריקודי ותלבושות ההר. מעברי הרים מקשרים בין העמקים המופלאים ומעבורות מעבירות את המטייל על פני אגמים מלאכותיים שנראים כמו פיורדים.

לרגלי ההרים נמצאת שקודרה, שהייתה בירת הממלכה האילירית ששלטה על כל הבלקן לפני 2500 שנה. עיר תרבות ושירה הנמצאת לחופי אגם מופלא – אגם שקודרה, במקום מפגש נהרות ומעליה מתנוססת מצודה שרבות האגדות שנרקמו סביבה.

צפון אלבניה היא חלק אחד של הטיול שלנו, ארץ טבע פראי וציוויליזציה עתיקה. החלק השני של הטיול ייקח אותנו מעבר להררי החושך לרמה של קוסובו – המדינה החדשה ביותר ואחת הקטנות באירופה, שיצאה לא מזמן ממלחמת אזרחים נוראה. קוסובו היא השער לבלקן, בה התחילה הדת והמדינה הסרבית ויש בה אוצרות אומנות ואדריכלות מהחשובים באירופה, בה התחילה גם הלאומיות האלבנית, קוסובו הייתה ארץ יישוב כבר לפני 6000 שנה. קוסובו הייתה גם מרכז יהודי ועותומאני חשוב. ניתן למצוא בה ערי מוזיאון משומרות, מבצרים ימי ביניימיים, בזארים עותומאניים עתיקים, אדריכלות כנסיות ייחודית בעולם ואתרים מקודשים לרוב, וזאת בנוסף לנוף ההרים הנפלא העוטף אותה ולאנשים החביבים ומכניסי אורחים. גם

סיפור המלחמה בקוסובו ויצירת המדינה החדשה מעניין במיוחד. הקוסוברים והאלבנים אוהבים את הישראלים והיהודים ורואים בהם שותפים לגורל – עם קטן מוקף אויבים שנלחם על חירותו, וזאת למרות ואולי על אף שהם מוסלמים. סוג האסלאם הנפוץ בקוסובו ובאלבניה הוא אסלאם מתון נוטה למיסטיקה, שהיה לו בעבר קשרים חשובים עם היהדות, בנוסף לזה יש גם הרבה קוסוברים ואלבנים קתולים וחילוניים, ומבחינתם האדם הוא מעל הדת

לפרטים נוספים והרשמה>>

תוכנית הטיול:

יום 1.
נטוס עם בוקר דרך איסטנבול לפרישטינה – בירת קוסובו. נבקר בקבר של איברהים רוגובה – גנדי של הבלקן וראש ממשלת קוסובו הראשון, נספר את סיפורו של איש של שלום בלב המלחמה. נבקר במוזיאון בו ממצאים מהתיישבות בקוסובו לפני 6000 שנה, נטייל ברבעי הסוהו המפתיעים של פרישטינה המזכירים ערים מערב אירופאיות, ונראה את אתרי הממשל, ואולי גם את עקבות הקהילה היהודית ובית הכנסת שהיה במקום. ליד פרישטינה, נמצא מנזר גרניקה בתוככי כפר גרניקה הסרבי, גם הוא מנזר עתיק מימי הביניים ובו כמה מציורי הקיר היפים בעולם המנזר בנוי בסגנון האדריכלות הסרבית הייחודית ולו סיפור מעניין. לינה בפרישטינה.

יום 2.
נתחיל את היום בביקור בכפר יאשורי, שנחשב למצדה של הקוסוברים, מקום בו הקריבה את חייה משפחה שלמה למען העצמאות, נספר את סיפור המאבק ונראה את עקבות המלחמה הנוראה שהתחוללה בחבל ארץ זה. לאחר מכן ניסע לפג'ה – ירושלים של הסרבים שם שכנה במשך מאות שנים הפטריארכיה הסרבית אורתודוכסית, נבקר בבנייני הפטריארכיה נעמוד על האדריכלות והאומנות הסרבית הייחודית מימי הביניים ועל המשמעות הסמלית של הבניין בעזרת נזירה שבמקום. פג'ה היא עיר מנומנמת הנמצאת בפתחו של קניון רוגובה האדיר, בקניון קירות המזדקרים לגובה מאות מטרים. לינה בפג'ה.

יום 3.
נבקר במנזר דקאני, הפנינה של קוסובו, שנוסד על ידי המלכים הסרבים במאה ה13 ובו אוצרות אומנות מהיפים בבלקן. המנזר פעיל גם כיום ונשמר על ידי כוחות נאטו. משם נמשיך לג'קובה – עיר עותומאנית עתיקה בה שוק משוחזר. נבקר בשוק, במסגד שבמקום ובמידת האפשר גם במרכז של מיסטיקנים מוסלמים מכת הבקטשים. ג'קובה הייתה אחד המקומות שבו היו הקרבות הקשים ביותר בין הסרבים לקוסוברים, כולל טבח של חפים מפשע. אחר הצהריים נעשה דרכנו לפריזרן, בירת ימי הביניים של הבלקן כולו, בירת האימפריה הסרבית של סטפן דושן במאה ה14, אך גם המקום בו הוכרזה התנועה הלאומית האלבנית. נבקר במצודת העיר העתיקה, במסגד סינאן פשה מהמאה ה15, בחמאם העתיק והיפה, ובבית שבו הוכרזה התנועה הלאומית האלבנית על ידי האחים פרשרי. לינה בפריזרן

יום 4.
נעבור את הגבול לאלבניה ונגיע אל העיירה ביירן צורי שמשמשת פתח כניסה לאלפים האלבניים – החלק הגבוה ביותר של האלפים הדינרים. ניכנס דרך הקניון הצר של נהר הוולבונה לתוככי עמק הוולבונה, עמק אלפיני חבוי בין פסגות הרים מושלגות, ובו כרי דשא, כפרים ציוריים, מפלי מים ויערות, נטייל מעט בעמק, נהנה מהטבע המופלא הנראה כמו בגלויה ונלון באחד מבתי ההארחה הכפריים, נהנים מארוחה אלבנית מסורתית. לינה בוולבונה.

יום 5.
יום זה יוקדש להליכה רגלית בלב האלפים הדינריים, הנוף היפה ביותר בבלקן, מסלולים היוצאים מעמק הוולבונה. לינה באותו בית מסורתי בעמק הוולבונה.

יום 6.
נסיעה מוקדמת בבוקר לביירם צורי ומשם במעבורת בפיורד נפלא אל קומני. משם תיקח אותנו הדרך לשקודרה, בירתה של צפון אלבניה. שקודרה הינה הפריז של אלבניה, עיר האופניים והמשוררים. האתר החשוב ביותר בשקודרה הוא המצודה העתיקה המתנשאת מעל העיר, נבקר במצודת רוזפה הנישאת מעל מפגש נהרות הדרין והבון. ונתרשם מהנוף הנפלא. נבקר בשאר אתרי העיר ונהנה מהאווירה התוססת שבה. לינה בשקודרה.

יום 7.
נשלים את הביקור בשקודה ונמשיך לקרויה – בירת ימי הביניים המרשימה של אלבניה, נבקר במוזיאונים שבמקום ונתרשם מהנוף, נכיר את העיר שרוב אוכלוסייתה שייכת לכת הבקטשים המסתורית, אחר הצהריים נבקר בשרידים הרומאים המרשימים של עיר החוף – דורס לחופי הים האדריטי, וכן בבירת אלבניה הנוכחית – טירנה כולל המוזיאון הלאומי – לינה בטירנה.

יום 8.
נשלים את הביקור בטירנה כולל רכבל להרים, ונצא בצהריים מטירנה בטיסה חזרה לארץ.

מחיר הטיול: 1290 יורו בקבוצה מעל 20 איש

המחיר כולל:
7 לילות במלונות 3-4 כוכבים או הטוב בנמצא
טיסות סדירות
ארוחות בוקר וערב.
אוטובוס צמוד לכל הטיול
מדריך מקומי צמוד לכל הטיול.
מדריכים מקומיים יעודים באתרים
מדריך מומחה ישראלי
כניסות לכל האתרים
כניסה למוזיאונים
מעבורת
2 הופעות מוזיקאליות לפחות
קשר עם האגודה לידידות ישראל קוסובו וישראל אלבניה
טיפים לנותני שירותים בחו"ל.
מים מינראליים

המחיר לא כולל:
ארוחות צהריים (בגלל אופי הטיול בחרנו להשאיר פתוח, בכל מקרה הוצאה מינימאלית)
שתייה מעבר למים מינראליים
הוצאות אישיות
ביטוח בריאות חובה
טיפ למדריך ישראלי