זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

טיול לקוסובו ומקדוניה

7-13.10.14 (סוכות). טיול גיאוגרפי-היסטורי לקוסובו ומקדוניה.
חשיפה לעם האלבני ותרבותו. אוצרות הנצרות הסרבית, הנופים היפים בבלקן ומלחמותיו.
מדריך: ירון אמיתי. תכנון מסלול והדרכה מבית תרבויות עולמי בשיתוף מסע אחר אונליין.

טיול לקוסובו ומקדוניה

מועדון מסע אחר בשיתוף תרבויות עולמי

 
העם האלבני טוען להמשכיות מהתקופה הקלאסית, כצאצאי האילירים הקדומים. הוא מפוזר על 3 ארצות – מערב מקדוניה, קוסובו ואלבניה, שהם האזורים היפים והפראיים של הבלקן. במסגרת הטיול נטייל בארצות אלו, ונזכה בחשיפה לעם האלבני ותרבותו. אוצרות היסטוריים, הנופים היפים של האלפים הדינריים. מורשת הבלקן ומלחמותיו. 

לפרטים נוספים והרשמה>>

תוכנית הטיול:

יום 1. סקופיה, פרטישטינה
נטוס עם בוקר לסופיה, ומשם באוטובוס לסקופיה – בירת מקדוניה שהיא עיר חצי מסקופיה חצי אלבנית, נבקר בבאזר האלבני ונצפה לראשונה בפסל של סקנדרברג,- הגיבור הלאומי האלבני, ונראה את העיר היפה, נמשיך בדרך המהירה אל גבול קוסובו ומשם לפרישטינה, בירת המדינה ואחת הערים החשובות בבלקן. לינה בפרישטינה

יום 2. פג'ה, מנזר דקאני, פריזרן
נשלים את הביקור בפרישטינה נכיר את הסיפור היהודי, אנדרטת רוגובין והעיר השוקקה. נבקר באתרים היפים היותר של קוסובו, הפטריארכיה בפג'ה היא האתר הקדוש ביותר בעולם לסרבים, ונמצאת בפתחו של קניון רוגובין האדיר, נלמד על הקונפליקט בין הסרבים לאלבנים (צרות של אחרים), נמשיך למנזר דקאני שנחשב לפנינה אדריכלית, ארדיכלות רומנסקית שלא נופלת מאיטליה, נגיע לעיירה העותומאנית של ג'קובה עם השוק המקורי, ונסיים בבירת קוסובו בימי הביניים ומקום הולדת הלאומיות האלבנית – פריזרן, לינה בפריזרן

יום 3. צפון אלבניה
נצא בדרכי ההרים היפות לאורך האגמים והקניון של נהר הדרין אל שמורת מברובו, החלק האלבני של מקדוניה, בדרך נראה את הרי השאר, והרי מרכז מקדוניה, נעבור על פני כפרים נידחים. נבקר במנזר יוהאן ביגורסקי בו עבודת העץ היפה בבלקן, ובמפלי הדף, ועוד ככל שהזמן יאפשר. לינה בשמורת מברובו.

יום 4. אל אוכריד
בבוקר נשלים את הביקור בשמורה, לתצפית על האגם היפה ונצא בדרך אל אגם אוכריד. נבקר בעיר המרשימה שהיא הולדת הנצרות הסלאבית, בה אוצרות אמנות ואדריכלות. נלמד פרק בהיסטוריה של העולם ונהנה מהאגם היפה. נבקר גם באתרים באזור – מערות וכפר הדייגים רודגזה, המעיינות בווצני, והעיר עצמה. לינה באוכריד.

יום 5. אגמי מקדוניה
נשלים את הביקור בעירה היפה, מצודת סמואל, הגבעה של פלסוניק, העיר התחתונה, ניסע מסביב לאגם אל המעיינות המזינים אותו, שמורה אקולוגית של סנט נחום, נשוט בין המים המבעבעים, נמשיך בדרכי ההרים אל כפר שחזור כפר כלכוליתי על המים ואתרים באזור. לינה באותו מלון באוכריד.

יום 6. מונסטיר ועמק הוורדר
נצא אל מונסטיר (ביטולה) עיר יהודית עתיקה שאיננה, נספר את סיפורה ונראה את עתיקות הראקליה הסמוכה למרגלות הר פליסטר, משם נמשיך דרך עמק פלגוניה והרי השיש אל העמק של נהר הוורדר בזמן בציר הענבים, נבקר בייקב באזור. נמשיך לסקופיה בירת מקדוניה לביקור ערב בעיר היפה, המוזיאון היהודי, ואורות הכיכרות, לינה בסקופיה.

יום 7. קניון המטקה וסופיה – יום מלא של טיול
בבוקר נשלים את הביקור בסקופיה ונצא לקניון המטקה היפה, כולל שיט קצר באגם. נמשיך למזרח מקדוניה, נבקר במנזר יפה בין היערות – אוסוגובסקי, בו מרכז לציירים. נמשיך לסופיה לביקור אחר צהריים בעיר, קתדראלה, והאתרים הפתוחים. לסיום: ארוחת ערב חגיגית בסופיה, צריך להיות בשדה התעופה רק ב22.00

מחיר הטיול: 1180 יורו לאדם בחדר זוגי. בקבוצה מעל 20 איש
תוספת ליחיד 150 יורו

המחיר כולל:
6 לילות במלונות 4-5 כוכבים או הטוב בנמצ
טיסות סדירות
ארוחות בוקר וערב.
אוטובוס צמוד לכל הטיול
מדריך מקומי צמוד לכל הטיול.
מדריך מומחה ישראלי
כניסות לאתרים
טיפים לנותני שירותים בחו"ל.
מים מינראליים

המחיר לא כולל:
ארוחות צהריים (בגלל אופי הטיול בחרנו להשאיר פתוח, בכל מקרה הוצאה מינימאלית)
שתייה מעבר למים מינראליים
הוצאות אישיות
ביטוח בריאות חובה
טיפ למדריכים ונהגים

 

בתמונה הפותחת: Valvona National Park| צילום: Les Haines -Flickr
.