קטיף דובדבנים בבוסתן הסודי

 עונת הדובדבנים קצרה אך אינטנסיבית ברמת הגולן. הדובדבן פורח במלוא עוזו בשטח כולל של למעלה מאלפיים דונם, ואתו גם מקומות רבים שמציעים קטיף עצמי – מהגדולים (כמו עין זיוון) ועד אנשים פרטיים (ברובם דרוזים מקומיים) שמציפים את הכבישים בשלטים זמניים המפצירים במטיילים לעצור אצלם.
אצל כולם העיקרון הוא אחיד – תשלום חד פעמי (בגובה 35-25 שקלים) בכניסה לכל אדם, שמקנה אכילה חופשית ואפשרות לקטוף, ובנוסף – תשלום עבור הקטיף שלוקחים הביתה (25-20 שקלים לקילו).

למדיאן מהבוסתן הסודי, שנקרא גם דובדבן הצפון הגענו במקרה. הוא לא שם שילוט ומאמין רק בפייסבוק. קבענו אתו ליד הסופרמרקט בכפר מסעדה, ומשם נסענו אחרי הג'יפ שלו שהוביל אותנו למטע היפה שלו. 11 דונם של עשרות עצים שמניבים 11 זנים שונים של דובדבנים בצבעים ובדרגות מתיקות שונות – החל מרנייה הבהיר ועד הצ'ינוק והבינג האדום-שחור והבורלא. לכל זן איכות, צבע וטעם משלו, כך שהקוטפים מוזמנים לעבור מעץ לעץ, לטעום ככל רצונם, ולבחור להם על איזה עץ "להתלבש" ועל איזה לדלג.

אוריין, בני בן החמש, שרק לאחרונה גילה את חדוות פרי הדובדבן, היה הלקוח הראשי של האירוע. העצים רווי הפרי מתברכים בענפים נמוכים שמאפשרים גם לילדים קטנים להגיע אליהם ולקטוף אותם בעצמם. אחרי הדרכה קצרה של מדיאן שצייד אותנו גם בדליים – יצאנו לדרך. שעה של קטיף רגוע ושיטוט נעים במטע הגדול של מדיאן שהסתיימה בקפה ומאפה עם מדיאן, אמו זהירה ומשפחתו. יצאנו משם עם ארבעה קילו דובדבנים, מינוס 80 שקל לפרי ועוד 75 שקלים כניסה לשלושה. בהחלט חוויה מרגיעה וטעימה ששווה כל גרוש.
פתוח כל יום 19:00-7:00 (בעונה – מאי-יוני). מומלץ לתאם ביקור מראש