מו קו אנג תונג – הפארק הלאומי

בינואר 2007 בעת שהותנו באי קוסמוי,יצאנו ליום שייט לפארק הלאומי:Mu Ko ANG THNG. השייט בסירה מהירה עד 20 איש. הפלגה מהירה של כשעתיים ולפנינו נגלה מראה מדהים של סלעי גיר המבצבצים מבעד לאדמה. כבר בשנת 1980 האיזור הוכרז כפארק ימי כדי להגן על המקום. עצירה ראשונה וכל אוהבי השנורקלים ירדו לשנירקול וצפייה באלמוגים ובבעלי חיים ימיים. המשכנו בהפלגה קצרה כשמעל ראשנו טיפטוף קל, ועצרנו לשייט סירות קאנו אשר חיכו לנו על חוף בתול החבוי לו בתוך מפרץ מוגן. שטנו בקאנו למשך כחצי שעה סביב איונים קטנים ומדהימים לצד חופים שמימיהם הזכים והצלולים נקטעים מדי פעם בלגונות מנצנצות ובצוקים נישאים. חזרנו לחוף ושם כבר חיכתה לנו ארוחת צהריים בין העצים על החול הלבן אל מול הים… בתום הארוחה יצאנו בסירה לשייט קצר לאי: קו מאה (אי האם). שם ירדנו במפרץ קטנטן לחוף מקסים, והתחלנו בטיפוס בשביל נוח אך תלול וקשה לראש הגבעה (240מ'). המראות הפנורמיים היו גמול נאות לטיפוס הקשה. לעיננו נגלה מראה מדהים של אגם המלח "טאלה נאי" אשר מימיו בצבע תורכיז והוא מוקף בצוקים תלולים ומרשימים. לאחר מנוחה והסדרת הנשימה יצאנו חזרה לקוסמוי. חובה !