פיתוח הנמל, גרסת הוועדה המנהלת

את הנמל מנהלת ועדת ניהול וחברים בה נתן מולכו, דוד צור, חשב האוצר המייצג את משרד האוצר, עו"ד טוניק, היועץ המשפטי, ואהוד גבריאלי, שהוא נציג מינהל מקרקעי ישראל. דוד צור מתפקד גם כמבקר הפעילות של נתן מולכו כמנהל הנמל. בשיחה עם נתן מולכו מחברת "נכסי אריאל", המנהלת את נמל יפו מטעם מינהל מקרקעי ישראל זה כחודש, הוא מגיב לעיקרי הטענות המפורטות בכתבה.
מדבריו של מולכו עולה ריח עז של הפרטה, והודאה מפורשת בכך שהאוצר סירב להעביר כספים לנמל, כל עוד היה בגוף המנהל שלו מי שלא הסכים להפרטה. עכשיו – כפי שאומר מולכו – מכינים ומייפים את הנמל להפרטה. מאבק של ציניות קרה, שעלתה לפחות בספינה אחת, בהריסתו של חצי מהעורף היבשתי של הנמל ובסיכון יומיומי של המפליגים מהנמל בשנתיים האחרונות.
"בחודש האחרון ביצעה החברה המנהלת החדשה את הפעולות הבאות: חפירה ימית בעזרת מחפר [דרג'ר], על מנת להעמיק את הנתיב הצפוני הסתום בשרטון וכן את הנתיב המערבי שבין קצה המזח וסלעי אנדרומדה. בנוגע למזחים: בקטע הדרומי נמצא מזח של 21 מטרים בתהליך הרכבה, והוזמנו שניים נוספים באורך של 45 ו־51 מטרים. באשר לבטיחות: סמן אדום יוצב על סלע אנדרומדה, בלי לפגוע בסלעים. כמו כן, הנתיב הצפוני ינותב ב'סינקרים' [מצופים טבולים] וכביש הנמל המרכזי יגורד וייסלל מחדש".
ולמה לא בוצעו כל הדברים הדחופים והמיידיים האלה בשנתיים האחרונות?
"אני מניח שהאוצר לא ראה עין בעין את הדברים עם ההנהלה הקודמת [משרד התחבורה, צ.ש.]".
האם ניתן לדבר עם חשב האוצר על הסיבות שהוא לא העביר כספים לתיקונם של המפגעים עד להגעתכם?
"אני חושב שהוא לא ירצה לדבר איתך על העבר. חשוב שתזכיר את הפעולות החיוביות שביצענו בחודש האחרון, שבהן השקענו מיליון שקלים".
האם העליתם את שכר הדירה בנמל?
"כן. כל מי שיש לו חוזה, נחתום איתו גם לשנה הבאה, ומי שאין לו – נפנה אותו".
מה התוכניות להמשך?
"אני מניח שנעשה מספר פעולות החייאה ושיקום בנמל, בבית המכס ובחלק הצפוני. חלק מהפעולות הן יזימת תיירות על ידי פינוי ההאנגרים מהדייגים ומבעלי המלאכה שאין להם זכויות חוקיות. את חלקו הדרומי של הנמל יש בכוונתנו לייעד לתיירות או למסחר, בתי מלון או צימרים, והם לא חייבים להיות לגובה".