זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

מרוץ מזחלות כלבים באלסקה

חיפוש אירוע

מרוץ מזחלות כלבים בנופים הקפואים של אלסקה, מתקיים כל שנה בחודש מרץ

מרוץ מזחלות כלבים באלסקה

יש אנשים שמחפשים ריגושים ללא הפסקה ובשביל מעט אדרנלין ייסעו גם עד קצה העולם, אל אלסקה הקפואה.

מדי שנה במרץ מגיעים לאלסקה עשרות אנשים מכל העולם, שבוחרים מרצונם החופשי להתחרות בתנאים בלתי נסבלים של קור עז וסופות שלגים. כל ה"משוגעים" הללו משתתפים במרוץ מזחלות הכלבים (איידיטארוד). המרוץ הדרמטי מהווה אתגר עצום למתחרים שנאלצים לחצות את שרשרת הרי אלסקה, להמשיך דרך יערות מרכז אלסקה, לעבור על פני נהרות, אגמים ומי ים הברינג הקפואים – סך הכל כ-1,150 מייל. שיא הזמן לסיום המרוץ הוא תשעה ימים ושלוש שעות והוא שייך לדאג סוינגלי ממונטנה, הזוכה הראשון שאינו תושב אלסקה.

כל משתתף מאמן את קבוצת הכלבים שלו לקראת המרוץ ואחראי לבריאותם ולמזונם. נהגי מזחלות אשר מאמצים את כלביהם יתר על המידה או מתאכזרים אליהם, נפסלים מיד.

בדרך כלל מסיימים את המרוץ משתתפים בודדים, חלקם מגיעים לאחר כ-12 יום וחלקם אחרי חודש או יותר. סיום המרוץ הוא בעיירה נום (Nome) אליה מגיעים בכל שנה אלפי עיתונאים, צלמים ואוהדים מכל רחבי העולם. הצפייה במרוץ היא ללא תשלום.

איך הכל התחיל?
המרוץ נולד לאחר שב-1925 פרצה מחלה קטלנית בעיירת הכורים נום. הנסיוב ממנו יכלו לרקוח את התרופה נמצא רק באנקורג' המרוחקת כאלף מייל (1 מייל = 1.6 קילומטרים). לשם כך נאלצו להסיע את התרופה ברכבת כ-250 מייל צפונית לנננה (Nenana), שם חיכו עשרים מתנדבים עם מזחלות כלבים. המתנדבים הסיעו את התרופה עוד 674 מייל בקור מקפיא של מינוס חמישים מעלות. לאחר חמישה ימים של נסיעה הם הגיעו ליעדם והצילו את תושבי העיר. בשנת 1973 הוחלט לשחזר את המסע מאנקורג' לנום ומאז נחשב האירוע בעיני רבים למרוץ הנהדר ביותר בעולם.

מתי // השנה יצא המרוץ מאנקורג' ב-1 במרץ. טקס חלוקת הפרסים יתקיים בנום ב-16 במרץ.
מידע נוסף // אתר המרוץ