זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

לאס פאליאס, מצעד האש

חיפוש אירוע

חגיגת אביב עם תהלוכות ססגוניות, אש וזיקוקים. 19-15 במרץ, ולנסיה, ספרד

לאס פאליאס, מצעד האש

פיצוצים רועמים, להבות אש, זיקוקי דינור והרבה עשן, כל אלו ביחד יוצרים קבלת פנים רועשת מאין כמוה לקראת בואו של האביב לוולנסיה שבספרד ולכבודו של סנט ג'וסף (Saint Joseph).

מעל שני מיליון איש נוהרים לוולנסיה בכל שנה בחודש מרץ, כדי להשתתף בחגיגות הפירומניות המפרות את השלווה היומיומית של העיר הנעימה.

גולת הכותרת של האירוע היא תהלוכת הדמויות המאפשרת חופש ביטוי וסאטירה חברתית אכזרית, אך עם זאת מופלאה. מדובר בתהלוכה ססגונית של כ-350 דמויות ענק מעיסת נייר (Ninots), שמעוצבות על ידי המקומיים בדמותם של פוליטיקאים, שחקני קולנוע, לוחמי פרים ואישים מפורסמים. רגע השיא המרגש ביותר הוא בלילה האחרון, ליל האש (La Nit del Foc), כאשר ממלאים את הדמויות בזיקוקים, מציתים את האש ומעלים אותן בלהבות שבוערות כל הלילה. לקראת האירוע נוקטים בכל אמצעי האבטחה האפשריים, ולשם כך עומדים על משמרתם כ-300 כבאים.

שיא נוסף במסגרת האירוע הוא ה- Mascleta- מופע יומי ומחריש האוזניים בכיכר איונטאמיינטו (Plaza Ayuntamiento) המרכזית, שכולל זיקוקי דינור, נפצים, רקטות, ושלל פיצוצים מכל הסוגים. בכל יום בשעה 14:00 מבצעת שכונה אחרת את המופע, כשהמטרה הנכספת היא פרס המופע המרשים והמרעיש ביותר. בשל הרעש העצום והחשש מבהלת יתר, עומדים בסמוך לכיכר מספר אמבולנסים שמטרתם לטפל במקרי התעלפות וחרדה אפשריים.

בנוסף לכל אלו, מתקיימים במהלך החגיגות עשרות אירועים כגון: מסיבות רחוב, תהלוכות, מופעי מוזיקה תחת כיפת השמיים, מלחמות שוורים וזיקוקי דינור.

איך הכל התחיל?
כבר במאה ה-18 היתה נהוגה מסורת הכנת הדמויות, כחלק מחגיגות יומו של הקדוש ב-19 למרץ. החל מה-18 במרץ נתלו ממרפסות הבתים או הונחו בדוכנים מיוחדים ברחובות, בובות סמרטוטים המסמלות אירוע או דמות הראויה ללעג. במהלך היום אספו הילדים והצעירים את הבובות, ובשעות הערב העלו אותן באש. למחרת בבוקר, ביום החג עצמו, הלכו כולם לכנסיות להתפלל למען הקדוש. במהלך השנים השתכללו הדמויות וכדי שכולם יוכלו לצפות בשריפתן, הוחלט כי ממדיהן יוגדלו.

מידע נוסף // אתר מצעד האש

Gabor Kovacs Photography / Shutterstock.com