זהו עמוד ארכיון, התאריך עבר ואירוע זה אינו תקף עוד

הנדידה העונתית הגדולה

חיפוש אירוע

מפנטזים לבלות כמה לילות מתחת לכיפת השמים שברקע שאגות ונהמות לא מוכרות? חולמים על ביקור בסוואנה האפריקאית, בין משטחי עשב עצומים, עצים ירוקי עד ועדרים של גנו, זברות, פילים, תאואים ואנטילופות? סעו אל מסאי מארה, שמורת הטבע עם אוכלוסיית חיות הבר הגדולה בקניה.

מדי שנה נודדים יותר משני מיליון בעלי חיים, במסלול מעגלי שאורכו כ-800 קילומטר, על גבי המישורים המשתרעים בין הפארק הלאומי סרנגטי בטנזניה (Serengeti National Park) ושמורת המסאי מארה בקניה (Masai Mara National Reserve), בחיפוש אחר שטחי מרעה. נדידה זו משמרת את האיזון האקולוגי של המערכת האקולוגית הענקית של האזור, מצד אחד הצמחייה באזור הסרנגטי מקבלת אפשרות להתאושש ולצמוח מחדש ומצד שני מישורי המסאי מארה מקבלים את בעלי החיים בזרועות פתוחות לתקופת הקיץ החמה.

בין החודשים יולי עד אוקטובר הפעילות בפארק הלאומי מסאי מארה נמצאת בשיאה. מאסות רציניות של בעלי חיים מגיעות אל השמורה מכיוון מזרח – עדרי ראמים (גנו) ואנטילופות מתרוצצים כמו סוסי פרא, אריות מלכותיים משחרים לטרף, קרנפים עבי קרס נעים באיטיות וזברות אלגנטיות צובעות את הנוף.

בני האדם מוזמנים ליהנות מהמראות הפראיים ויוצאי הדופן במסגרת טיולי ספארי ג'יפים הכוללים לינת שטח במחנות מאורגנים. מבקרים שיכולים להרשות לעצמם לשלם כארבע מאות דולר לחוויית טיסה של שעה-שעתיים בכדור פורח, צפויים לחוויה בלתי נשכחת. תנועת בעלי החיים הנודדים ממבט מלמעלה הן מחזה מדהים ומרשים. אפשר להירשם לטיסה כזו באחד מהלודג'ים המקומיים ולמחרת בבוקר לצאת עם אור ראשון לחוויה הכוללת תצפיות, ארוחת בוקר ואפילו שמפניה על הדרך.

טיולי ספארי הכוללים ביקור בשמורת מסאי מארה ובשמורות נוספות נמכרים אצל כל סוכני הנסיעות בארץ. לחלופין, אפשר לרכוש בקניה חבילות טיול לשמורת מסאי מארה הכוללת טיסה למנחת שנמצא בתחומי השמורה וסיור בערבות סרנגטי. הנסיעה בשמורה והתצפיות על בעלי החיים הן ברכב שטח בלבד. מי שלא נוסע בטיול מאורגן צריך לשכור רכב שטח בניירובי. יש להישמע לכללי ההתנהגות בתחומי השמורה. חשוב לדעת כי אסור לצלם את התושבים המקומיים ללא תיאום ותשלום מראש.

איפה // מיקום: שמורת מסאי מארה, עמק ריפט (Rift Valley), קניה.
מתי // תחילת יולי עד סוף אוקטובר.
פרטים // שמורת מסאי מארה- טלפון: 254-0-3052178+.
מידע נוסף // אתר השמורה

(צילום: ליז ליידן)