תפריט עמוד

איך לטייל בנוחות לאחר הלידה?

הבאת לעולם נשמה חדשה, גופך השתנה והעניק חיים לתינוק או לתינוקת שממלאים את ליבך. כמובן שבתקופה הראשונה לאחר הלידה תרצי לשהות עם התינוק בבית, להסתגל לחיי האימהות החדשים ולתת לגופך זמן להחלים. אך ברגע שתרגישי שהגיע הרגע לצאת לטייל בחוץ, לספוג קצת שמש ולהראות לילדך את העולם, ישנן דרכים להפוך את החוויה לנעימה יותר עבורך. הנה מספר טיפים שיעזרו לך לעשות זאת (תוכן שיווקי)

תחתונים לאחר לידה

לאחר הלידה הגוף ממשיך לשחרר שאריות רקמות, דם וחומרים אחרים שנותרו ברחם. עבור חלק מהנשים השחרור נעשה במשך מספר ימים בלבד, אך ישנן גם נשים החוות זאת במשך שבועות לאחר הלידה. כדי שתוכלי להתהלך בנוחות עם האוצר החדש שלך, מומלץ ללבוש תחתון לאחר לידה המאפשר ספיגה יעילה. בניגוד לפדים שבהם משתמשים בזמן המחזור, תחתון לאחר לידה נראה ומרגיש ממש כמו כול תחתון אחר, אך בחלקו התחתון ישנו פד מובנה, שביכולתו לספוג בקיבולת גדולה בהרבה. הודות לכך תוכלי לטייל בשלווה ובנוחות, בידיעה שאת מוגנת לגמרי.

השקיעי בעצמך אך שמרי על נוחות

שהייה ארוכה בבית עשויה להשפיע לרעה על מצב רוחך, לא רק בגלל שאינך נושמת אוויר צח וסופגת קצת שמש, אלא גם משום שאת כל הזמן בבית. חשוב לצאת ולהתאוורר, להתלבש, להתארגן ולצאת החוצה. היציאה לטיול חשובה גם לך וגם לתינוק, כך שבהחלט מומלץ להימנע מלהסתגר בבית לזמן ארוך מדי לאחר הלידה. אנו ממליצים שתיעזרי בבן זוגך או בקרוב משפחה אחר שיאפשר לך לקחת רגע לעצמך, להתקלח, אולי להתאפר אם תרצי וללבוש משהו נוח אך כזה שגורם לך להרגיש הכי את בעולם.

רפידות הנקה, חזיות הנקה ומשאבות

לאחר הלידה, בין אם בחרת להניק ובין אם לא, ייתכן כי תחושי בדליפה של חלב במהלך היום. אם יצאת לטיול קצר או שבחרת לקחת בקבוק לטיול, תוכלי להשתמש ברפידות הנקה, הסופגות את החלב ולא מאפשרות לו למצוא את דרכו לחולצה שלך. בנוסף, הרפידות ימנעו תחושת רטובה לא נוחה.

אם בחרת לקחת בקבוק לטיולים ארוכים יותר, תוכלי כמובן להכין בקבוק עם חלב אם מבעוד מועד בעזרת משאבת חלב אם. אפשרות זו נהדרת גם לאימהות מניקות וגם לכאלה שלא. ישנן משאבות חשמליות וישנן משאבות ידניות, בסופו של דבר הבחירה תלויה בהתאמה לצרכים האישיים שלך.

פיתרון נוסף לנשים מניקות הן כמובן חזיות ההנקה, המאפשרות הסרה של חלק הקדמי בקלות. ישנן נשים המעדיפות להיעזר גם בכיסוי בעת ההנקה בחוץ ויש כאלה שלא. אך חזיות ההנקה הן אלה המאפשרות גישה נוחה לשד גם אם את בשטח ורוצה להניק את תינוקך.

אפשר גם לנסוע לחו"ל

כשיוצאים לטייל עם תינוקות חשוב לבחור במקומות הנכונים, שיאפשרו לך נוחות, מקומות מנוחה ועצירה, במרחק טיסה קצר יחסית מישראל. זכרי כי טיסה ארוכה עם תינוק קטן מאוד יכולה להיות אינטנסיבית לשני הצדדים ולכן מוטב להימנע מכך, אם ניתן. מומלץ ללון במקום אחד קבוע בעת השהייה מאשר לבחור בטיול שבו עוברים ממלון אחד לאחר ומסתובבים הרבה בדרכים.

אחת האפשרויות הנהדרות לנסיעה לחו"ל עם תינוק, היא לבקר בכפר נופש או לשכור וילה ביעד שאליו אתם נוסעים, למשל אחד מאיי יוון או קפריסין. כך תהיה לכם גישה נהדרת לים ולבריכה ותוכלו לצאת לטיולים קצרים במהלך היום. יחד עם זאת, עדיין יהיה לכם מקום נוח לחזור אליו כדי להאכיל, לחתל או להשכיב את התינוק לישון.

לפני הטיסה יש לארוז בצורה מסודרת את כל האמצעים שיהפכו את החופשה למהנה יותר, כמו מנשא, מוצצים, בקבוקים. המוצצים אגב יכולים לסייע מאוד לתינוק בהקלה על כאבי אוזניים, בשל שינויי הלחצים בטיסה. ניתן להביא כמובן גם מספר צעצועים אהובים, שיעזרו להעסיק את התינוק.

אפשרי לגוף שלך להחלים כמו שצריך

הלידה דורשת מאמץ רב מגוף האישה, בין אם מדובר בלידה טבעית או בניתוח קיסרי. ייתכן כי יהיו תפרים הדורשים החלמה, כאבים ותחושת עייפות. גם המצב הנפשי יכול להיות רגיש לאחר הלידה בשל שינויים הורמונליים. חשוב שתקשיבי לגופך ותאפשרי לו להחלים לפני שתתחילי לצאת לטייל, במיוחד במקרה של טיולים יותר רחוקים וארוכים. אם עולים סימני שאלה לגבי הזמן הנכון לצאת עם התינוק, תמיד כדאי להתייעץ עם רופא כדי שתוכלי להיות בטוחה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.