תפריט עמוד

סופי שבוע נושאיים – לחוות עולם

סוף שבוע רגוע בבית זה תמיד נחמד, אבל מה דעתכם על יומיים וחצי של גיחה תרבותית, אינטלקטואלית, אומנותית וקולינרית לעולמות אחרים? ב"רעות קשרי תרבות" מזמינים אתכם לקחת פסק זמן מחיי היומיום, ולצאת למסע חובק עולם – חוצה יבשות, חוצה תרבויות, חוצה דורות. פעמיים בחודש מציעים לכם ברעות לבלות סוף שבוע באחד מהמלונות המובילים בארץ, במפגש מרתק, מרגש ומהנה עם הסיפור והניגון של ארצות ותרבויות בעולם, ובנושאים נבחרים בתרבות ובהיסטוריה הישראלית.


יליד פפואה. להכיר תרבויות זרות דרך חוקרים ועורכי מסעות | צילום: רז שרבליס

"מדובר בפסטיבל שלם", מסבירים ברעות, "אליו חוברים מיטב המרצים והחוקרים הבכירים באקדמיה, בשילוב עם זמרים, רקדנים, הרכבים מוזיקליים מהארץ ומהעולם, צלמים גיאוגרפיים, עורכי מסעות, מספרי סיפורים, דיפלומטים, אנשי קולנוע, תיאטרון וספרות". ברעות מאמינים כי אנשים אוהבים לצאת לנופש – ושמחים לקבל יותר. "אם כבר לקחת כמה ימי חופש, למה שלא תקבלו על הדרך חוויה תרבותית משמעותית? למה לא ליצור גירוי אינטלקטואלי? סתם סוף שבוע במלון נותן מנוחה, אבל הוא אנמי לחלוטין מבחינת תוכן. אנחנו מציעים ללקוחות שלנו את החוויה השלמה".

לפרטים והרשמה לסופי השבוע>>


נוף מרהיב בילוסטון, הפארק הלאומי הראשון שהוכרז בארצות הברית

ואכן מדובר בחוויה מלאה בכל טוב. כך, למשל, בסוף שבוע שעוסק ביפן נהנים האורחים לא רק מהרצאות על התרבות היפנית, אלא גם אוכלים סושי ושותים סאקי. בסוף שבוע אירלנד זורמים במשך שלושה ימים מעיינות גינס והלובי הופך למעין פאב אירי. בסוף שבוע ספרד מתקיימת בלובי חגיגת טאפסים וסנגרייה, ומסביב רוקדת להקת פלמנקו. בסוף שבוע "בלה איטליה" מקבל את פני האורחים בופה עשיר עם יינות קיאנטי ואוכל איטלקי, ובלובי עומד זמר טנור ששר שירים נפוליטניים, וכל זה על רקע תפאורה שנבנתה במיוחד לאירוע, עם דמויות מופת מההיסטוריה האיטלקית. וזוהי רק ההתחלה, בהמשך נהנים האורחים מהרצאות נבחרות (בהן, איתי אנגל על המאפייה הסיציליאנית ומני פאר על היין האיטלקי), צופים במופע אור-קולי ומאזינים לקונצרטים בניצוח גיל שוחט ולאריות הגדולות עם מיטב סולני האופרה הישראלית.


סושי יפני. החוויה כוללת גם מאכלים מקומיים אופייניים | צילום: Raging Wire, flickr

ברעות מדגישים כי "אנחנו מקפידים על כל פרט ופרט – החל מישיבות ארוכות עם השף שמתאים את התפריט לנושא, וכלה במפרט ההרצאות והמופעים המוזיקליים. אנחנו לא מביאים סתם מרצים מהאקדמיה, אלא כאלה שהנושא שהם ידברו עליו הוא מפעל חייהם. כמו כן, אנחנו נוהגים להביא צלמים גיאוגרפיים אשר מרצים על ההתמחות שלהם, עורכי מסעות שמעבירים סיורים ויזואליים מסביב לעולם וחוקרי תרבויות. בסוף שבוע 'האיים הקסומים בעולם', למשל, הבאנו אנתרופולוג שחי בפפואה ניו גיני במשך תקופה ארוכה, ותוך כדי שהוא מספר על התרבות המקומית ועל החוויות שהוא חווה שם, הוא חושף את גופו ומראה את סימני החריטה שנותרו בו – זכר לטקסי החניכה המסורתיים של המקומיים, בהם הוא לקח חלק".


קפוארה, אמנות לחימה עם מוטיבים ריקודיים מברזיל

סופי השבוע הנושאיים הפכו בשנים האחרונות לתופעה תרבותית. כ-20 אלף איש כבר לקחו חלק בחוויה, ו-90% מהם חזרו לפחות פעם אחת. ברעות מספרים כי "לקוחות נוסעים בממוצע לחמישה סופי שבוע בשנה. זה לא מפתיע, החוויה היא טוטאלית, אנשים חוזרים הביתה עם טלטלה תרבותית והתרוממות רוח. אתה חווה את זה 'נון-סטופ' בכל החושים – האוכל, המוזיקה, המופעים, ההרצאות, התפאורה. תעשייה שלמה עומדת מאחורי ההפקה הזאת – מרצים, שפים, ניהול מוסיקלי, עיצוב תפאורה, תאורה, הגברה ועוד. זו הפקה גדולה ומורכבת שעובדים עליה שנתיים מראש".

________

הכתבה באדיבות רעות קשרי תרבות


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.