תפריט עמוד

צפון איטליה – 7 ערים שעוד לא שמעתם עליהן

אחד האזורים שהפכו לפופולריים במיוחד עבור ישראלים בעשור האחרון הוא ללא ספק אזור צפון איטליה, המצליח למשוך אליו מידי שנה מיליוני תיירים. שם מרבית המטיילים יכולים להתמוגג מהרי הדולומיטים, ליהנות באתרי הספורט השונים ואפילו ליהנות מסיור או שהייה בעיר ששטה על המים הלא היא ונציה. אך מבין האזורים שגילה התייר הישראלי, ישנם עוד לא מעט כפרים ועיירות הנחשבים לנדירים ביופי האירופי והאיטלקי (תוכן שיווקי)

אחד האזורים שהפכו לפופולריים במיוחד עבור ישראלים בעשור האחרון הוא ללא ספק אזור צפון איטליה, המצליח למשוך אליו מידי שנה מיליוני תיירים. שם מרבית המטיילים יכולים להתמוגג מהרי הדולומיטים, ליהנות באתרי הספורט השונים ואפילו ליהנות מסיור או שהייה בעיר ששטה על המים הלא היא ונציה. אך מבין האזורים שגילה התייר הישראלי, ישנם עוד לא מעט כפרים ועיירות הנחשבים לנדירים ביופי האירופי והאיטלקי שהפכו בשנים האחרונות להרבה יותר מסבירות פנים לתיירים כמו הערים  קורמאיור, לקו, ויפיטנו ועוד ארבעה ערים שלא כדאי לפספס בצפון איטליה.

חוויה של שלג הכוללת הכל – קורמאייר

עיירת הסקי קורמאייר ממוקמת בין הרי המון בלאן, שם כמו שניתן להבין מתקיימים לא מעט ספורט חורפי הכולל מסלולים ייעודים, החל מסקי, טיפוסי הרים ועד ספורט ימי המתקיים בנהר דור בלטאה. אך חווית השלג של קורמאייר איננה מסתיימת רק בפעילויות ספורטיביות ייחודיות, אלא מציעה גם טעמים קולינריים משמימים הכוללים כמעל לחמישים מסעדות מעולות. לצד מגוון המסעדות העצום רבים מהמטיילים יוכלו ליהנות גם מחיי לילה שופעים באזור, הכוללים ברי יין יוקרתיים, טאפסים, ברים מסורתיים ועוד.

ולאלו המבקשים לצאת מהעיר ולנשום מעט אוויר אחר, יוכלו להנות מטיול טירות בעמק אאוסטה הכולל נסיעה במנהרת מון בלאן, 2 טירות הישר מסיפורי האגדות וכמובן נופים מרהיבים גם סביב הטירות וגם בדרך אליהן.
כמובן שלמבקשים לחדש את ארון הבגדים בעיירת הסקי קורמאייר, ניתן למצוא גם לא מעט חנויות בוטיק מקסימות שיוכלו להתאים גם עבור מתנות ומזכרות לחברים וגם כשי מחמיא עבורנו. אל העיירה ניתן להגיע או משדה התעופה טורינו, הדורש השכרת רכב או נסיעה ברכבת. או דרך שדה התעופה בגנבה, המציע מרחק די קצר לעיירה והגעה תוך פחות מתשעים דקות.

קלאסיקה צפון איטלקית- לקו

העיר לקו שוכנת במחוז לומברדיה – מחוז הגדול של צפון איטליה, היא שוכנת בדרום אגם קומו הנחשב לבין האגמים היפיפיים באיטליה ולה לא רק נוף מרהיב, אלא בנייה ובניינים מסמלים בה את ההיסטוריה המפוארת שלה לצד שרידים מרשימים במיוחד. בעיר ניתן כמובן ליהנות מאגם קומו ושייט באזור, אך לצד ההנאה מהאגם הקסום ניתן ליהנות מעוד שורה של אטרקציות מרהיבות, החל מחומות העיר העתיקה שבמרכז העיר, כנסיית סאן-ג'ובאני-בטיסטה הנמצאת ברובע לאורקה ועד אל ואלטה שם אפשר לצפות בשילובי בנייה ושרידים לבתי מלאכה שונים בעיר. העיר שנשמרה בצורה יוצאת דופן, מציעה גם מסורות עתיקות שבכיכר סטמברה בו נוכל למצוא ירידים ומאכלים מקומיים.

בלקו אפשר גם ליהנות מפאבים רבים הנמצאים בטיילת, שיציעו לנו יינות מעולים ומפנקים וארוחות איטלקיות מסורתיות וטעימות במיוחד. את הנחיתה אל העיר לקו מומלץ לעשות מהעיר מילאנו, משם הדרך אל העיירה נעה בין חצי שעה ועד לארבעים דקות. את הנסיעה ניתן לעשות דרך רכבת ישירה מהתחנה המרכזית "צנטרארלה" או לחילופין להגיע בעזרת רכב שכור.

אגם נסתר וכפר יין – ברולו ואורטה

כפר ברולו נשמר עוד מתקופת ימי הביניים, שסביבו גבעות וכרמים המגנים על אופיו הייחודי שממוקם באזור פיימונטה. העירייה הקטנטנה נחשבת למקור גאווה בכל הקשור ליינות איטלקיים ובעירייה זו נוכל למצוא יינות משובחים ויקרים, וכמובן גם שלל טעימות ויקבים מיוחדים. אך העיירה מציעה גם אטרקציות כמו כנסיית סן דונאטו אשר נבנתה במחצית הראשונה של המאה השמונה עשרה, ומציעה הצצה אל בנייה עתיקה וייחודית של אותה התקופה. וכעיירת יין גאה נוכל למצוא גם מוזיאון לחולצי פקקים, להתרשם ממגוון עצום של חולצי פקקים החל מהדקורטיביים שבניהם ועד לאלו שנעשו בהזמנה אישית עבור אישיים חשובים בעיר.

בין האגמים הפופולריים של צפון איטליה כמו קומו וגארדה, עדיין מסתתר לו אגם מיוחד וקטנטן השוכן אל העירייה הקטנה אורטה השוכנת לא רק לרגלי האגם אלא על צלע גבעה. רחובותיה צרים ומתאימים בעיקר להליכה, מעוצבים תחת השפעה ניכרת של תקופת הברוק ומעניקים תחושה אלגנטית ומרשימה לכל רוחבה ואורכה. לצד היופי הציורי של אורטה מומלץ כמובן לשוט אל האי דרך אגם אורטה, בו נוכל להתרשם מכנסיית סאן ג'וליאנו העתיקה ומלאת ציורים מיוחדים בתוכה.

פינת גן עדן שקפאה בזמן – ואיזאו

אם גם אתם תרצו להוביל בתחרות "מציאת יעדי תיירות שווים", ככל הנראה לא תרצו לפספס את העיירה ואיזאו הממוקמת אל מול אגזם איזאו ונהנית לא רק מאגם שליו ומתאים לפעילויות ספורט אלא גם מנופי האלפיים המרשימים. בואיזאו נוכל למצוא מסעדות מעולות המתבססות על פירות ודגים מהים, יחד עם בתי קפה אותנטיים שייגרו את בלוטות הטעם של כל חובבי הקפה והמאפים. אך לצד כל אלו מומלץ גם לצאת לשייט באגם דרך הנמל הקטן, שם ניתן לשכור סירה או מעבורת ולשייט מסביב לאגם היפיפייה.

כמובן שבעיירה כמו איזאו ניתן גם להתרשם מהכנסייה שבמרכז העיר, המשלבת עיצובים גותים ופעמונים מרשימים וכל זאת לצד ציורי תקרה מקסימים לא פחות. אל הציוריות הזו מצטרפים גם רחובותיה של העיר המציגים בניינים בצבעי פסטל מעניינים, אשר ימשכו כל עין. אל פינת גן עדן שכאילו קפאה מזמנים אחרים, מומלץ להגיע דרך שדה התעופה של ברשיה ומשם ניתן להגיע בנסיעה של כעד שלושים דקות.

יעד התיירות של האליטות – סטרזה

הכפר הקטן שממקום לחופי אגם מז'ורה נמצא במחוז פיימונטה, העיר ששימשה בעיקר כתחנת מעבר במאות הקודמות עשתה "קפיצת מדרגה" בשני המאות אחרונות והפכה ליעד תיירותי מבוקש. אם מתארים את סטרזה אי אפשר שלא להתחיל מההרים שמקיפים את הכפר, לצד הנוף המרהיב אל האגם הצטרפו אליהם בשנים האחרונות מלונות בכל הסגנונות, החל ממלונות יוקרה ועד למלונות בוטיק מסורתיים. אך בכניסה הדרומית אל העיר, ניתן להנות גם מפארק זואולוגי הממוקם בוילה פאלאויצ'ינו ובו נוכל לצפות בלא מעט חיות חופשיות וגן בוטני מרהיב המשקיף אל האגם.

מלבד הגן הבוטני והנוף אל האגם שמתחבא בין ההרים, נוכל ליהנות גם מסוגים שונים של ספורט אתגרי החל ממסלולי סקי, מגלשות הרים ועד לאטרקציות לאורך האגם. יחד עם כל אלו מומלץ ליהנות גם ממנעד די גדול של פסטיבלים ואירועים המתקיימים לאורך השנה, ביניהם פסטיבלים מוזיקליים, קולנועיים ועד אל אוכל ועוד.

אל הצפון הרחוק – ויפיניטו

התואר "אחד הכפרים היפים באיטליה" הוענק ללא אחר מאשר ויפיניטו, הממוקם באזור הצפוני של איטליה ונמצא קרוב אל אוסטריה. העיירה המקסימה מלאה בפריטים תקופתיים, אליו מצטרף נוף מקסים אל הרי טירול. אחת הווילות שבעיירה גם מארחת יצירות אומנות מתקופת הרנסנס והיא פתוחה לציבור הרחב, שמלבד היצירות יוכלו המבקרים ליהנות גם ממבנים עתיקים וייחודיים כמו הכנסייה אשר שוכנת בלב העיירה ומכילה ציור קיר או המוזיאון שמכיל גילופים של הנס מולצ'ר מהמאה התשעה עשרה. מהעיירה ניתן לטייל אל עבר מפלים שבמרחק הליכה וכמובן ליהנות מבתי קפה מעולים שבמרכז העיר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. זאב קנטור הגיב:

    היה מאוד עוזר עם הייתם מתכבדים לשרשום את השמות של העיירות גם בלועזית, כי להזכירכם עדיין חצי מהעולם לא מדבר עברית…

    את העיירה "ויפיניטו" לא מצאתי עד היום, ואין לי מושג על מה אתם מדברים.

    חבל

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.