תפריט עמוד

מה מחכה לנו הקיץ בגרמניה

עם ההתאוששות של ענף התיירות, גרמניה מתמקמת במקום גבוה ברשימת היעדים האהובים על הישראלים. ובתוך גרמניה עצמה, ברלין היא הפופולרית ביותר, והקיץ יהיו בה עשרות אירועי תרבות חינמיים

גם לאחר משבר הקורונה, שפגע קשות בענף התיירות, גרמניה נותרה אחד היעדים האהובים והפופולריים עבור המטיילים הישראלים. בין השאר, אפשר לראות זאת בנתונים הבאים: ברבעון הראשון של שנת 2022 נרשמו כ-70 אלף לינות של ישראלים בגרמניה, כשברלין מובילה בראש הרשימה עם יותר ממחצית ממספר הלינות של ישראלים, אחריה בוואריה ובמקום השלישי הסן. נכון ליוני השנה יש לא פחות מ-60 טיסות שבועיות בין ישראל לגרמניה.

לא רק הישראלים רואים את גרמניה באור חיובי, סקר שנתי שממתג את מדינות העולם, גרמניה הגיעה למקום הראשון, זאת השנה החמישית ברציפות. הסקר בודק תחומים שונים, בהם תרבות ומורשת, תיירות, השקעות כספיות ועוד.

ויסבאדן, בירת מדינת הסן

ויסבאדן, בירת מדינת הסן | צילום: שאטרסטוק

הנתונים האלה, לצד מידע רב על הצפוי למטיילים בגרמניה בשנת 2022, הובאו במסיבת עיתונאים בתל אביב בהשתתפות גולדי מולר, העומדת בראש לשכת התיירות של גרמניה בישראל, לצד נציגים  של לשכת התיירות של ברלין, Visit Berlin, קתרינה ארסג, מנהלת תחום התקשורת, וכריסטיאן טנצלר, הדובר של לשכת התיירות של ברלין.

תרבות מקומית ותיירות בת קיימא

מה צפוי לנו השנה בגרמניה? קמפיין מרכזי של ארגון התיירות של גרמניה שם דגש מיוחד על תרבות מקומית ואותנטית, כולל מלאכות יד מסורתיות, הפתעות קולינריות, מיזמים של תיירות בת קיימא, שימור מסורות עתיקות ועוד. הקמפיין מתמקד בארבעה נושאים עיקריים: טעמים, טבע, מלאכות מסורתיות וקסם תרבותי. פרטים נוספים באתר הקמפיין

אם אתם מחפשים חופשה בטבע, כדאי לדעת שבגרמניה יש יותר מ-130 פארקים לאומיים ואתרי טבע, 13 אזורי יין, יותר מ-350 מרכזי ספא ואינספור מסלולי הליכה ורכיבת אופניים.

גרמניה מתאגרמניה מתאימה לא רק לחובבי חופשות עירוניות, אלא גם לאוהבי טבע ולמחפשים תרבות, מסורת וקולינריה מקומיתימה לא רק לחובבי חופשות עירוניות, אלא גם לאוהבי טבע הרוצים חופשה בת קיימא

גרמניה מתאימה לא רק לחובבי חופשות עירוניות, אלא גם לאוהבי טבע ולמחפשים תרבות, מסורת וקולינריה מקומית | צילום: שאטרסטוק

מה חדש בברלין?

במהלך השנה צפויים למבקרים בברלין שלל אירועים, מתחמי תרבות ואמנות חדשים ואטרקציות מרתקות. אחד האירועים המרכזיים של הקיץ נקרא Kultursommer – במהלך 90 ימים החל ביוני יערכו 90 אירועי תרבות ב-90 אתרים ברחבי העיר, תחת כיפת השמים וללא תשלום. בין השאר ייערכו מופעי ריקוד, קונצרטים, אירועי קריאה ועוד, הזדמנות נהדרת ליהנות מהמגוון הגדול של ברלין, והכל כאמור בחינם.

ברלין - עולם ומלואו

אבל זאת רק ההתחלה. שני שדות תעופה שנסגרו יהפכו אף הם למוקד עניין. טגל, נמל התעופה שהיה מוכר לישראלים רבים לפני שנסגר, יהפוך למוקד של חדשנות, עם מתחמי דירות חדשניים, שטחי מסחר, מכוני מחקר, מרכזי ספורט ובתי ספר. ואילו טמפלהוף, ששימש כנמל תעופה בעשורים קודמים, הפך לפארק עירוני מוצלח שמושך רוכבי אופניים, סקייטבורד וגלגליות רבים, שנהנים מהמסלולים הארוכים ששימשו פעם להמראות ונחיתות. המבנה המרכזי של טמפלהוף מתוכנן להפוך  למרחב של תרבות ואירועים.

Humboldt Forum, מתחם חדש של מוזיאונים | צילום: visitBerlin: Mo Wüstenhagen

Humboldt Forum, מתחם חדש של מוזיאונים | צילום: VisitBerlin: Mo Wüstenhagen ©

תרבות ואמנות הם גם מה שתמצאו ב-Humboldt Forum, המבנה האייקוני שממוקם במרכז ההיסטורי של ברלין. הוא הפך למתחם של מוזיאונים, ובעתיד הקרוב תיפתח על הגג שלו מסעדה שתשקיף על העיר. מוזיאונים נוספים ייפתחו בקרוב גם באזור הפורום החדש. עוד מוזיאון מסקרן הוא מוזיאון אמנות הסמוראים, עם אחד האוספים הגדולים בעולם מחוץ ליפן של כלי נשק וחפצי אומנות הקשורים לעולמם של הסמוראים.

מידע מפורט על אירועים בברלין – באתר של לשכת התיירות של ברלין

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.