תפריט עמוד

ישראל שוברת שיאי תיירות בתאילנד

בשנת 2019 מספר שיא של ישראלים ביקרו בתאילנד ולראשונה ישראל נכנסה לעשירייה הראשונה של כניסות תיירים. הקמפיין של לשכת התיירות של תאילנד לשנת 2020 יתמקד בקהילת האזרחים הוותיקים

מנתונים שפרסמה לשכת התיירות של תאילנד TAT עולה כי בשנת 2019 הגיעו לתאילנד כמעט 40 מיליון תיירים – גידול של מעל 4% בהשוואה לשנת 2018. המנצחת הגדולה מבחינת עליית תיירים ב-2019 היא ישראל – עם מספר שיא של 197,000 כניסות, המהוות עלייה של 6% בהשוואה ל-2018. בעקבות כך ישראל נכנסה, זו הפעם הראשונה, לרשימת עשרת הגדולים (במקום השמיני) של מספר התיירים מאירופה, אפריקה והמזרח התיכון המבקרים בתאילנד, מעל מדינות כמו שווייץ וספרד.

גם מבחינת מספר התיירים בהתאם לגודל האוכלוסייה ישראל נמצאת באחד המקומות הגבוהים בעולם,  עם כמעט 2.2 מסך האוכלוסייה שיצאה בשנת 2019 לתאילנד. כלומר, מעל 1 מתוך כל 50 ישראלים ביקרו בתאילנד במהלך 2019.

השוק הצף בבנגקוק. התייר הישראלי מוציא בממוצע בתאילנד יותר מתיירים מספרד, הולנד ושווייץ

השוק הצף בבנגקוק. התייר הישראלי מוציא בממוצע בתאילנד יותר מתיירים מספרד, הולנד ושווייץ

מספר נתונים מעניינים נוספים:

ההוצאה הממוצעת של התייר הישראלי היא בין הגבוהות בעולם: הישראלי הוציא מעל 92,000 באהט בעת השהות שלו בתאילנד (כ-10,500 שקל). לשם השוואה, אלו כמה סכומים שהוציאו תיירים ממדינות אחרות: אוסטריה – 75,000 באהט, הולנד – 69,000 וספרד – 62,000 בהאהט.

מצטמצם הפער המגדרי בין גברים לנשים מישראל לתאילנד: ב-2018 47% מהתיירים הישראלים היו נשים, בהשוואה ל-35% ב-2012.

69% מהישראלים המגיעים לתאילנד הם תיירים חוזרים, נתון המהווה אף הוא שיא עולמי.

בממוצע ישראלים שוהים בתאילנד מעל 17 יום.

על פי דב קלמן, נציג לשכת התיירות התאילנדית בישראל: "הישראלי מרגיש בבית בתאילנד. קבלת האורחים המרשימה, יחד עם המגוון האדיר של נופים וחוויות, בשילוב עם תמורה טובה לכסף, הפכה את תאילנד ליעד המועדף למספר פלחי שוק: משפחות, ירחי דבש, צעירים, אוהבי קולינריה ולייפסטייל, שופינג ועוד".

בשנת 2020 יתמקד משרד התיירות התאילנדי בפלח שוק של האזרחים הוותיקים. ההחלטה האסטרטגית התקבלה על בסיס סקר מעמיק שהמשרד הפיק בשיתוף עם חברת Marketing Pita, ארגון מוטק'ה ומסע אחר אונליין, שבו השתתפו מעל 2,000 משיבים. בסקר התגלו כמה נתונים מעניינים:

רק 35% מהישראלים מעל גיל 60 נוסעים לתאילנד באמצעות טיולים מאורגנים. כל השאר מטיילים באופן עצמאי, ברכב שכור או עם מדריך פרטי.

הסיבה המרכזית שבה אנשים בגילאים הללו בוחרים יעד לטיול – מחצית מהמשיבים ענו כי הם בוחרים יעד לטיול בגלל התרבות והאווירה האקזוטית, ורק 34% אמרו כי הם בוחרים יעד בהתאם לעלות.

רק 52% מהישראלים אשר השתתפו בסקר ביקרו בתאילנד.

מקדש וואט פרה סינג בצ'אנג מאי. העיר בצפון תאילנד מתאימה מאוד גם למטיילים מבוגרים

מקדש וואט פרה סינג בצ'אנג מאי. העיר בצפון תאילנד מתאימה מאוד גם למטיילים מבוגרים

גם כאן יש לנציג לשכת התיירות של תיירות בישראל בשורה: "כעת רק 19% מהתיירים הישראלים לתאילנד הם מעל גיל 55. אנחנו שמים לעצמנו יעד להגדיל את המספר הזה ל-25%. יש מספר רב של סיבות מדוע מטייל בקבוצת גיל זאת ימצא את מבוקשו בתאילנד. אנחנו נשים את הדגש על תכניות ביקור ארוכות לנוסע העצמאי בצ'אנג מאי – יעד נפלא לתרבות, אוכל, פסטיבלים, שבטים, אומנות וטבע, יחד עם קידום חבילות המקדמות בריאות וכאלה המתאימות להרכב של סבא/סבתא עם הנכדים".

צילומים: שאטרסטוק

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתאילנד

צ'אנג מאי – גן עדן למטיילים ותיקים
צ'אנג מאי – גן עדן למטיילים ותיקים

צ'אנג מאי בצפון תאילנד היא גן עדן למטיילים ותיקים: בעיר עצמה תוכלו לבקר במקדשים מרשימים, שווקים ססגוניים וסדנאות מיוחדות, ומחוץ לעיר אפשר לטייל לכפרים מסורתיים, חוות לשיקום פילים ושמורות טבע ירוקות

פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס
פסטיבלים מיוחדים בתאילנד שלא כדאי לפספס

בתאילנד לא מפסיקים לחגוג ואתם מוזמנים להצטרף למסיבה: פסטיבל פרחים, פסטיבל נרות, פסטיבל פנסים ועוד שלל אירועים וחגיגות לרוב, שמתאימים למטיילים בכל הגילים, גם לבני הגיל השלישי. הנה כמה מהפסטיבלים הייחודיים של תאילנד שלא תרצו לפספס

טיולים מומלצים בתאילנד עם הנכדים
טיולים מומלצים בתאילנד עם הנכדים

תאילנד היא יעד מושלם לטיול רב-גילי וכל אחד, בכל גיל, ימצא בה הרבה עניין וכיף. יש בתאילנד נופים טרופיים יפהפיים, תרבויות מרתקות, חופים קסומים ופעילויות שמתאימות לכל גיל ועניין, והכל בתנאים נוחים ומפנקים ובמחירים מצוינים. אז קחו את ...