תפריט עמוד

יעדים ירוקים לקיץ, מחוץ למסלול

עיר אלגנטית עם ארכיטקטורה בארוקית, אי געשי עם נופים דרמטיים, אי שליו עטור כרמים בין האדריאטי או עיירת נופש הררית בבולגריה? בחרנו בשבילכם כמה יעדים נהדרים לקיץ, ירוקים, זולים ולא עמוסים מדי בתיירים

12.7.21

מה אנחנו מחפשים בחופשת הקיץ שלנו? יעדים ירוקים שלא מצריכים בידוד ושכמעט חזרו לשגרת הטרום קורונה, זולים, לא עמוסים מדי בתיירים, כדי שנוכל להרגיש את הניתוק המבורך, אבל עם מספיק מוקדי עניין בקרבת מקום, כדי שלא נשתעמם. בין אם אתם רוצים נופש בהרים, עיר אלגנטית או אי שליו – הנה המלצות לכמה יעדים שעונים על הדרישות.

כדאי לדעת: משרד הבריאות חילק את מדינות העולם לארבע קטגוריות תחלואה. יש יעדים ברמת סיכון מרבית שהטיסה אליהם מחייבת אישור ועדת חריגים, יש יעדים עם אזהרת מסע חמורה אשר מצב התחלואה בהם מחמיר ואם לא יחול שיפור משמעותי הם ייכנסו לרשימת היעדים בסיכון מרבי, יש יעדים עם אזהרת מסע (קורונה) אשר משרד הבריאות לא ממליץ לנסוע אליהם בשל רמת התחלואה ויש יעדים ללא סיווג. כל היעדים שמופיעים פה נמצאים נכון לשעת כתיבת הכתבה ברשימת היעדים ללא סיווג, אך חשוב לדעת שהנתונים משתנים כל הזמן וגם מדינות ללא סיווג יכולות להפוך למדינות עם אזהרת מסע. כך או אחרת, כל מי ששב ממדינה ללא סיווג חייב בבידוד עם שובו אלא אם הוא מחוסן או מחלים.

בנסקו, בולגריה

בולגריה נחשבת לאחד היעדים הזולים באירופה, ובקיץ מטיילים רבים נוהרים לחופים שלה, בעיקר בוורנה ובבורגס. אבל לבולגריה יש גם צד אחר. בחורף למשל מגיעים אליה רבים לעשות סקי בעיירת הסקי הפופולרית (והלא יקרה) בנסקו (Bansko), אשר שוכנת בגובה 925 מטר על המורדות הצפוניים של  הרי פירין.  בנסקו מושלמת גם בקיץ, עבור מטיילים שרוצים חופשה הררית בנופים ירוקים. בנסקו היא עיירה מקסימה, עם סמטאות מרוצפות אבן המשובצות בפאבים עתיקים, מסעדות, בתי קפה וחנויות מזכרות. חובבי הטבע ימצאו מסביב אינספור אפשרויות. האטרקציה העיקרית טיולי הליכה בהרים – באזור בנסקו יש לא פחות מ-200 קילומטר של מסלולי הליכה מסומנים, העוברים ביערות וליד אגמים צלולים. לחלקם ניתן להגיע ברכבל, מה שמהווה אטרקציה בפני עצמה. יש גם מסלולי רכיבה על אופניים, רפטינג בנהרות סטרומה ומסטה, רכיבה על סוסים, אבובי קיץ, וכל מה שצריך לחופשה פעילה בטבע.

בבנסקו יש אינספור מסלולי הליכה בטבע

טיולי יום: אחד הטיולים הפופולריים יוצא למנזר רילה (Rila), המנזר הגדול והעתיק ביותר בבולגריה, המרוחק כשעה וחצי מבאנסקו. טיולים נוספים יוצאים לשמורת הדובים, לכפרים ימי בינימיים שמורים היטב כמו לשטן (Leshten), לעיירת המעיינות המינרליים ולינגראד (Velingrad)  ואפילו לעיר הנמל קוואלה ביוון.

איך מגיעים? טיסות ישירות לסופיה בירת בולגריה ומשם נסיעה בת כשעתיים לבאנסקו.

מגבלות  קורונה: ישראל מוגדרת בבולגריה כמדינה כתומה. כל מי שמגיע לבולגריה ממדינה כתומה חייב להציב תעודת מחוסן/מחלים או בדיקת קורונה שנעשתה עד 72 שעות טרם ההגעה. בנוסף, חמישה אחוזים מהמבקרים בבולגריה ממדינות כתומות ייבדקו בבדיקת קורונה בעת ההגעה. בתוך המדינה, אין הגבלות על תחבורה. החנויות, הפארקים והגנים פתוחים, המסעדות ומוקדי בילוי פתוחים עד 11 בלילה במגבלת תפוסה של 50 אחוז וגם המועדונים וברים פתוחים ב-50 אחוז תפוסה. יש לעטות מסכה בחללים סגורים.

מנדר רילה, המנזר הגדול והעתיק בבולגריה. טיול יום נהדר מבנסקו

אולומוץ', צ'כיה

אולומוץ' (Olomouc), אשר שוכנת בחבל מוראביה במזרח צ'כיה, על גדת נהר מוראבה, היא העיר השישית בגודלה בצ'כיה. העיר היפה הזו גדושה בכיכרות אלגנטיות, באתרים היסטוריים ובפנינים ארכיטקטוניות, ממש כמו פראג, אבל בשונה ממנה, היא לא עמוסה לעייפה בתיירים. בין היתר כדאי לבקר בעמוד השילוש הקדוש המרהיב, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו שנמצא בכיכר הראשית, בקתדרלת ואצלב הקדוש הבנויה בסגנון התחייה הגותית, בארמון הארכיבישוף הבארוקי ובבניין העירייה עליו מותקן שעון אסטרונומי. העיר משובצת גם במזרקות בארוקיות מרשימות. העיר גדושה גם בפארקים ירוקים ומקסימים, ויש בה כמה מוזיאונים מצוינים כמו המוזיאון לאמנות מודרנית, והמון בתי קפה נהדרים.

אולומוץ' – יפה כמו פראג אך פחות מתויירת

טיולי יום: נסיעה קצרה מאולומוץ' תביא אתכם לטירות מרשימות ולאתרי טבע מלבבים. אל תוותרו על ביקור בטירת בוזוב (Bouzov), הממוקמת כ-30 ק"מ מצפון-מערב לעיר ונראית כאילו נלקחה מסיפור אגדה. במרחק כשעתיים נסיעה מהעיר נמצאים הרי ג'סניקי (Jeseníky) בהם אפשר לטייל ברגל או באופניים או לרכב על סוסים. פראג, בירתה היפה והרומנטית של צ'כיה, נמצאת במרחק שעתיים וחצי נסיעה ברכבת.

איך מגיעים? בטיסה ישירה לפראג ומשם בנסיעה של שעתיים וחצי ברכבת.

הגבלות קורונה: כל מי שמגיע לצ'כיה חייב להציב תעודת מחוסן/מחלים או בדיקת קורונה שנעשתה עד 72 שעות טרם ההגעה. אתרי התיירות, ובהם אתרי מורשת, טירות, גני חיות, גנים בוטניים  ומוזיאונים פתוחים לציבור תחת הגבלות מיוחדות. גם המסעדות פתוחות, הן בחוץ והן בפנים (תוך שמירה על מגבלות). בבתי המלון בחלק מהאתרים (כמו מסעדות, תיאטראות ובריכות שחייה) יש להציג תעודת מתחסן או מחלים או בדיקה שלילית.

טירת בוזוב, הסמוכה לאולומוץ', נראית כאילו נלקחה מסיפור אגדה

ויס, קרואטיה

קרואטיה היפה מתהדרת בכמה מוקדי תיירות בולטים – שמורת מפלי פליטביצה היפהפייה, העיר ההיסטורית המבוצרת דוברובניק, הבירה זאגרב ורצועת החוף היפהפייה שלאורך הים האדריאטי. גם באזור החוף של קרואטיה ניתן עדיין למצוא פנינים מקסימות ופחות מתויירות, כמו האי ויס (Vis), הסמוך לאי מקסים אחר והרבה יותר מתוייר – חוואר (Hvar). האי ויס, כמו איים אחרים באזור, מתאים לחופשה איטית ורגועה, ואחד מיתרונותיו הבולטים הוא דווקא מה שאין בו, ולא מה שיש בו – אין בו כבישים מהירים, גורדי שחקים, קניונים ומסעדות מזון מהיר. יש בו מפרצים קסומים עם מים צלולים, עיירות דייגים עם בתים הבנויים בסגנון ונציאני, כרמי ענבים (האי ידוע ביין המשובח שלו), מסעדות דגים מצוינות ושלווה למכביר. אחת האטרקציות הבולטות של ויס היא המערה הכחולה (Biševo), אשר מדי יום בשעות הצהריים מוצפת באור כחול שסוחף קריאות התפעלות מהמבקרים בו. סוכנויות התיירות המקומיות מציעות סיורי שייט למקום.

נופים של כרמים וים באי ויס

טיולי יום: ניתן לשוט לאי הרומנטי חוואר  שנחשב לאחד מהיפים בקרואטיה, ובו עיר עתיקה עם מבצר מהמאה ה-16, ארמונות רנסאנסיים, שדות לבנר וחופים יפים. אפשרות נוספת היא לקחת מעבורת לספליט, בירת מחוז דלמטיה, הגדושה בכנסיות, ארמונות ומוזיאונים.

איך מגיעים? בטיסה לספליט (עם עצירת ביניים, למשל בזאגרב) ומשם שייט של כשעה וחצי במעבורת לוויס.  אפשר להגיע לספליט גם בנסיעת רכבת בת כחמש שעות ורבע שעות מזאגרב.

הגבלות קורונה: המדינה פתוחה למחוסנים, מחלימים וכאלה שמציגים בדיקת קורונה שלילית שנעשתה עד 48 שעות לפני הנחיתה. בנוסף, כל המבקרים במדינה חייבים להציג מסמך המוכיח ששילמו על מקום הלינה מראש, אחרת לא יוכלו להיכנס. התחבורה הציבורית פועלת כסדרה, והמוזיאונים ואתרי התיירות פתוחים אך תחת מגבלות התקהלות.  גם החנויות והמסעדות פתוחות. יש לעטות מסכה בחללים סגורים.

חוואר, אי קסום נוסף בקרבת ויס

מילוס, יוון

ןיוון היא אחד היעדים האהובים על התייר הישראלי, ועכשיו יותר מתמיד. לצד יעדים פופולריים העמוסים בתיירים, ובהם המוני ישראלים, כמו כרתים ורודוס, עדיין יש איים ביוון שבהם אפשר ליהנות משקט יחסי ומתחושת ניתוק מהוויה הישראלית. אחד מהאיים האלה הוא מילוס (Milos) שבאיים הקיקלאדיים הדרומיים. הישראלים מאוד אוהבים את סנטוריני ומיקונוס היוקרתיים, גם הם משתייכים לאיים הקיקלאדיים, אבל רק מעטים מגיעים למילוס.

האי הגעשי היפה הזה מציע נופים דרמטיים שלא נופלים מאלה של מיקונוס, אבל עם פחות תיירים ומחירים הרבה יותר סבירים. הפעילות העיקרית כאן היא בילוי בחופים, והבחירה בחוף המועדף היא לא קלה, שכן במילוס יש כמה חופים פוטוגניים במיוחד. אחד המפורסמים מכולם הוא חוף סרקיניקו (Sarakiniko) הפוטוגני, שמפורסם בסלעיו הגעשיים הלבנים שמעניקים לו מראה ירחי ובמפרץ קטן עם מי טורקיז צלולים. חוף יפהפה נוסף הוא חוף ציגראדו (Tsigrado), חוף חולי קטן ומקסים עליו חולשים צוקים דרמטיים. למרות שמפתה לבלות את כל החופשה על החוף, במילוס יש עוד מוקדי עניין רבים: מוזיאון הכרייה שמזכיר את העבר של מילוס כאי כורים (הודות למחצבים הרבים באי), המוזיאון הארכאולוגי, הקטקומבות מהמאה הראשונה לספירה, התיאטרון העתיק, מצודת פלאקה, כפר הדייגים המקסים קלימה ועוד.

כפר הדייגים קלימה באי מילוס

טיולי יום: יש כמה טיולי  שייט שיוצאים ממילוס לאיים הסמוכים, למשל, האי סריפוס (Serifos), שבו חופים נפלאים ועיר בירה הבנויה בסגנון אופייני לאיים הקיקלאדיים, סיפנוס (Sifnos), שבירתו אפולוניה נראית כאילו נלקחה מתוך גלויה ופולגנדרוס (Folegandros), אי הררי וסלעי עם עיר בירה רומנטית.

איך מגיעים? בטיסה ישירה לאתונה ומשם ברחפת או מעבורת למילוס, בשייט שנמשך כשלוש-חמש שעות בהתאמה.

הגבלות קורונה: ליוון יכולים להיכנס מחוסנים, מחלימים, או מי שמציגים בדיקת קורונה שלילית שנעשה עד 72 שעות לפני הנחיתה. הכל פתוח ביוון, כולל מסעדות, בתי קפה ואטרקציות – אך עם מגבלות תפוסה ועטיית מסכות בשטחים סגורים.

חוף סרקיניקו, אחד החופים היפים והייחודיים במילוס

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.