תפריט עמוד

טאלין וטורקו הן בירות התרבות של אירופה

החלה הכהונה של טאלין, בירת אסטוניה, וטורקו שבפינלנד בתור בירות התרבות של אירופה לשנת 2011. במהלך השנה ייערכו בשתי הערים שלל אירועי תרבות מיוחדים

תחילתה של שנת 2011 מסמלת עבור שתי ערים אירופאיות – טורקו מפינלנד וטאלין מאסטוניה – את תחילת הכהונה שלהן כבירות התרבות של אירופה. בכל שנה, מאז שנת 1985, בוחרות החברות באיחוד האירופי עיר אחת או שתיים (לעיתים נדירות גם שלוש), בעלות חיי תרבות עשירים ומעניינים במיוחד. הבחירה נועדה לקרב את מדינות אירופה זו לזו ולעזור להן להכיר טוב יותר את הצדדים התרבותיים של חברותיהן לאיחוד. אבל חשוב מזה, היא מספקת הזדמנות לערים הנבחרות להציג לעולם פן תרבותי ייחודי. במהלך שנת הכהונה העיר הנבחרת נוהגת לעלות שורה של אירועים תרבותיים מיוחדים, כגון פסטיבלים, אירועי רחוב, קונצרטים וכדומה, אשר מושכים אליהם מבקרים רבים. בנימוקי הוועדה לחינוך, תרבות ונוער באיחוד האירופי נאמר שטורקו נבחרה בזכות האמנים הרבים החיים ויוצרים בה, וטאלין נבחרה בשל השימוש במרכזי תרבות כאמצעי לפיתוח עירוני.

העיר העתיקה של טאלין. בניינים ימי ביניימיים שהשתמרו להפליא

מעניין לציין כי שתי הערים שנבחרו כבירות תרבות אירופאיות לשנת 2011 הן ערי נמל השוכנות לחופו של הים הבלטי. טורקו, בדרום-מערב פינלנד, היא העיר החמישית בגודלה במדינה ומקום מושב הארכיהגמון של הכנסייה הלותרנית הפינית. זוהי עיר עתיקה, שנוסדה בתחילת המאה ה-13, והיא משלבת בהצלחה רבה בין סגנונות אדריכלות עתיקים למודרניים. ברובע העתיק, שבו בתי עץ מהמאה ה-18, פועלים אמנים ובעלי מלאכה מסורתיים, וברחבי העיר יש שפע של מוזיאונים, קתדרלה עתיקה וטירה משנת 1280.

טאלין, בירת אסטוניה, זוכה לפריחה תיירותית רבה בשנים האחרונות, והבחירה בה כבירה תרבותית צפויה להגדיל עוד יותר את מספר המבקרים בה. זוהי עיר הבירה העתיקה ביותר באירופה והרובע העתיק שלה הוכרז כאתר מורשת עולמית שאל אונסק"ו בזכות המבנים הימי ביניימיים שהשתמרו להפליא. בימים אלו אסטוניה מציינת אירוע משמעותי נוסף – המעבר למטבע אירו החל בינואר 2011.

במהלך השנה יציעו שתי בירות התרבות האירופאיות סדרה של אירועים מיוחדים, ששיאם יהיה ביום אירופה החל ב-9 במאי. מידע על אירועי תרבות בטורקו אפשר למצוא באתר האינטרנט; מידע על אירועי תרבות בטאלין אפשר למצוא באתר האינטרנט.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.