תפריט עמוד

היעדים המבטיחים לשנת 2017

לאן נטייל בשנת 2017? ליקטנו עבורכם עשרה יעדים מבטיחים במיוחד. לחלקם ניתן יהיה להגיע לראשונה בטיסה ישירה, באחרים יתקיימו השנה אירועים מיוחדים ויש גם יעד אחד שמתאושש מאסון טבע ומזמין את המטיילים לחזור במהלך 2017

בכל שנה אנחנו מפרסמים את רשימת היעדים שאליהם הכי כדאי לנסוע בשנה הקרובה, וגם השנה יש לנו רשימה שכוללת עשרה יעדים שב-2017 יהיה כדאי לבקר בהם יותר מתמיד. יש פה יעדים שהשנה, לראשונה, ניתן יהיה להגיע אליהם בטיסה ישירה, יעדים שהשנה יתקיימו בהם אירועים מיוחדים, מקומות שמתחדשים באטרקציות מיוחדות לתיירים ועוד יעדים שיספקו לכם סיבה טובה לארוז את המזוודות בשנה הקרובה.

1. קרקוב
קרקוב (Krakow), העיר השנייה בגודלה בפולין, נחשבת כבר הרבה זמן לפולין האחרת, עיר יפהפייה ומרתקת עם חיי לילה סוערים, אשר שוברת את התדמית הכבדה משהו של פולין. החל ממרץ 2017 ניתן יהיה לראשונה להגיע לקרקוב בטיסות של חברת סנדור, וזו הזדמנות מצוינת לגלות את העיר הנפלאה הזו.


מצודת ואבל בקרקוב. שימשה כארמון של מלכי פולין | צילומים: שאטרסטוק

אז מה אפשר לעשות בקרקוב? קודם כל, לטייל בעיר העתיקה, הגדושה במבנים היסטוריים, קתדרלות, ארמונות ופסלים, אשר מרביתם שרדו את מלחמת העולם השנייה ונשתמרו היטב. אל תחמיצו את הכיכר המרכזית המרשימה של קרקוב, מגדל בית העיריה העתיק, הקתדרלה המרשימה מהמאה ה-14 ומצודת ואבל ששימשה כארמון של מלכי פולין. אין לוותר גם על רובע קאז'ימייז', הרובע היהודי של העיר, שבו אתרים יהודיים רבים כמו בתי הכנסת והמוזיאון היהודי. הרובע הפך בשנים האחרונות לרובע בילויים תוסס עם הרבה גלריות, חנויות ייחודיות, מסעדות ובתי קפה.


כרכרה רתומה לסוס בעיר העתיקה של קרקוב

2. דברצן, הונגריה
עד לאחרונה, דברצן (Debrecen), העיר הגדולה בשטחה בהונגריה, היתה מוכרת בעיקר לסטודנטים הישראלים שלומדים כאן רפואה. אבל בקרוב מאוד זה עומד להשתנות: במרץ 2017 צפויה חברת התעופה וויזאייר לפתוח קו טיסות ישירות מישראל לדברצן, ויותר ויותר ישראלים ייחשפו לעיר שהופכת בשנים האחרונות ליעד תיירותי בינלאומי. בקרב ההונגרים, זהו אתר נופש פופולרי, ויש לזה הרבה סיבות טובות. זוהי עיר היסטורית יפה עם הרבה מבנים עתיקים ומרשימים, כמו קתדרלת סנט אנה הבארוקית. בדברצן מתגוררת אוכלוסייה גדולה של סטודנטים מככל העולם, מה שהופך אותה לעיר תוססת ומלאת חיים, כאשר העיר העתיקה גדושה בבתי קפה, ברים ומועדונים, ובקיץ מתקיימים ברחובותיה פסטיבלי רחוב רבים.


שוק חג המולד ליד קתדרלת סנט אנה בדברצן | צילום: karnizz / Shutterstock

בנוסף, זהו מקום מצוין לחופשת ספא ופינוקים, הודות למעיינות החמים הרבים שבעיר ובסביבתה, שהביאו לפתיחתם של אתרי מרפא וספא רבים, חלקם מקורים ובאחרים ניתן לטבול מתחת לכיפת השמיים. דברצן היא גם בסיס טוב לגילוי אלפלד, אזור המישורים של הונגריה (אשר נקרא גם פוסטה, Puszta בהונגרית). יש כאן שדות ירוקים, כרי מרעה, ביצות, אגמים ובוקרים מקומיים הרכובים על סוסים בין עדרי הפרות. אפשר לצאת כאן לטיולי רכיבה או לטיולים בכרכרה רתומה לסוס, לצפות במופעי בוקרים וליהנות מקדרות בשר בפונדקים המקומיים.


בוקרים באזור המישורים של הונגריה | צילום: bjonesphotography / Shutterstock
        
3. נירנברג, גרמניה

עיר נוספת שתעלה השנה על מפת התיירות הישראלית היא נירנברג (Nürnberg) שבחבל בוואריה בגרמניה, אשר חברת גרמניה איירליינס תוציא אליה טיסות ישירות החל מחודש נובמבר. העיר, השנייה בגודלה בבוואריה (אחרי מינכן), נצרבה בתודעה כמקום שבו נחקקו חוקי הגזע בתקופת הנאצים. כיום זוהי עיר תיירותית, יפהפייה ומלאת חיים, עמוסה ביצירות ארכיטקטוניות ואמנותיות, לצד אינספור ברים ובתי בירה. 


ערב בעיר העתיקה של נירנברג | צילום: immodium / Shutterstock

העיר העתיקה והמבוצרת של נירנברג נחרבה כמעט לחלוטין במלחמת העולם השנייה אך שוחזרה היטב. יש בה מבנים מרשימים כמו טירת נירנברג, כנסיית סט. לורנץ וכנסיית גברתנו. מלבד זאת יש בעיר הרבה מוזיאונים מרתקים, כמו המוזיאון הגרמני הלאומי שבו האוסף הגדול במדינה של אמנות ופריטי תרבות גרמנית, מוזיאון התחבורה, מוזיאון הצעצועים וביתו של הצייר אלברכט דירר.


רחוב מרוצף אבן בעיר העתיקה של נירנברג

4. פאפוס, קפריסין
פאפוס (Paphos), בדרום-מערב קפריסין, נחשבת כמקום הולדתה המיתולוגי של האלה אפרודיטה והיא מושכת תיירים רבים הודות לחופים היפים ולאתרים ההיסטוריים, בהם האתר הארכיאולוגי פאפוס העתיקה, האגורה העתיקה שבה נחשפו פסיפסים מרהיבים ואתר קברי המלכים. ב-2017 יש סיבה טובה נוספת לבקר כאן – פאפוס נבחרה כבירת התרבות האירופית לשנת 2017 (ביחד עם העיר אורהאוס שבדנמרק), מה שמבטיח המון אירועים לאורך כל השנה. בין היתר יתקיימו כאן תערוכות, מופעים מוזיקליים, הצגות תיאטרון, מופעי מחול, הקרנות סרטים, הרצאות, אירועים גסטרונומיים ועוד.


פאפוס, בירת התרבות האירופית ל-2017

האירועים יתקיימו במהלך 2017 בכל רחבי העיר, לא רק באולמות, במוזיאונים ובתיאטראות, אלא גם ברחובות, בפארקים, באתרים ההיסטוריים, בחופים ועוד. והשנה נוכל להגיע לקפריסין עוד יותר בזול, עם חברת הלואו קוסט האנגלית רייאנייר שמתחילה להפעיל טיסות ישירות בין ישראל לקפריסין במחירים נמוכים במיוחד.


אתר קברי המלכים בפאפוס                     
           
5. בורדו, צרפת
העיר בורדו (Bordeaux) שבדרום-מערב צרפת מכונה גם היפהפייה הנרדמת, ולמרות שהעיר היא באמת פנינה אמתית, עם מאות מבני היסטוריים, חיי תרבות ואמנות עשירים ויין מצוין, עבור תיירים רבים היא נשארה קצת מחוץ למסלול, בעיקר בהשוואה לערים גדולות אחרות בצרפת. נראה שב-2017 זה הולך להשתנות, עם השלמתו הצפויה של קו הרכבת LV Sud-Ouest line שיקשר את העיר עם מערכת הרכבות המהירה של אירופה ויקצר את זמן הנסיעה מפריז לשעתיים בלבד.


גשר מעל נהר הגרון בבורדו. היפהפייה הנרדמת

בנוסף, העיר התחדשה בכמה מוקדי עניין חדשים, כמו Cité du Vin, מוזיאון ומרכז תרבות חדשני עם תצוגות אינטראקטיביות המוקדשות ליין, לצד אולמות, מסעדות, חנות יין ובר יין. המוזיאון ששוכן במבנה מרשים ויוצא דופן שהעניק לו את הכינוי "גוגנהיים של היין". המוזיאון מצטרף לאטרקציות הוותיקות של העיר כמו קתדרלת סנט אנדרה, כנסיית סן מישל, כיכר הבורסה, התיאטרון הגדול, המוזיאון לאמנויות יפות והטיילת של קווינקונס.


מוזיאון Cite de Vine החדש בבורדו | צילום: Mandi Keighran / Shutterstock

6. אירלנד
אי האיזמרגד, אירלנד, נמצא כבר שנים רבות על מפת התיירות, הודות לנופים הירוקים, לטירות העתיקות, לבירה ולמוזיקה האירית הסוחפת. השנה צפויים התיירים לגלות עניין מחודש באירלנד, הודות לצילומי הסרט החדש בסדרת "מלחמת הכוכבים" באי, מה שצפוי לעשות לאי את מה ששר הטבעות עשה לניו זילנד. הסרט צולם בעיקר בסקליג מייקל (Skellig Michael), אי קטן ומרוחק באזור החוף המערבי של אירלנד עם היסטוריה של יותר מאלף שנה, שבו התכוררו נזירים רבים. אחד מהמאפיינים הייחודיים לאי הוא בתי האבן דמווי הכוורת של הנזירים, אשר השתמרו היטב. בונוס נוסף באי הקטן והירוק הוא תוכוני הים המתוקים להפליא שנמצאים פה בהמוניהם. 


בתי האבן של הנזירים בסקליג מייקל. כאן צולמו סצנות בסרט החדש בסדרת מלחמת הכוכבים

לאי אפשר להגיע בשייט מאזור טבעת קרי (Ring of Kerry), אחד האזורים היפים ביותר באירלנד. זהו חצי אי הררי עם חופים מפורצים, כפרי דייגים ציוריים, אגמים, מפלים, יערות וטירות עתיקות. מלבד זאת, יש באירלנד עוד המון אזורים שלא כדאי להחמיץ, כמו חצי האי דינגל, איי אראן, קונמרה ועוד, לצד ערים תוססות ומלהיבות כמו דבלין וגאלווי.



נוף בטבעת קרי, מהאזורים היפים ביותר באירלנד

7. פינלנד
פינלנד תחגוג במהלך 2017 מאה שנים לעצמאותה, וזו הזדמנות נהדרת לבקר במדינה הסקנדינבית היפה הזו, אשר בדרך כלל דווקא הטבע הוא שמושך אליה את התיירים. חגיגות המאה יתקיימו בכל רחבי המדינה תחת הכותרת "ביחד", ויכללו קונצרטים, מופעי מחול, אירועים קולינריים, ערבי סאונה, תערוכות, אירועי ספורט (כמו אליפות העולם בהחלקה אומנותית) ועוד. לצד אלה יתקיימו פסטיבלים כמו פסטיבל האורות של הלסינקי, פסטיבל הכפר שבמסגרתו יתקיימו ארוחות משותפות בכל רחבי פינלנד ועוד.


האי ואליסארי ליד הלסינקי. מפלט מושלם מהמולת העיר | צילום: Riku Kettunen, flickr

פינלנד, כאמור, היא גן עדן לאוהבי טבע. היא מכונה ארץ אלף האגמים (למרות שבפועל יש בה יותר מ-180 אלף), והיא התברכה גם ביערות מחטניים עבותים ובאיים רבים מספור. השנה גם ייחנך בפינלנד פארק לאומי חדש, הארבעים במספר. הפארק, השוכן בצפון-מזרח המדינה, משובץ ביערות אורנים, נהרות, אגמים צלולים וביצות. גם בבירה הלסינקי יש אטרקציה חדשה, כאשר מול חופי העיר נפתחה לציבור הרחב הגישה לאי ואליסארי (Vallisaari) שמציע טבע לא נגוע ומפלט מושלם מהמולת העיר. מלבד זאת אין לוותר על הביקור בלפלנד, ובמיוחד בחורף. השנה ייחנכו בלפלנד כמה מלונות חדשים שיציעו תצפית לא שגרתית על הזוהר הצפוני.


הזוהר הצפוני מעל אואולו בצפון-מערב פינלנד | צילום: Visit Finland

8. קנדה
מדינה נוספת שמציינת תאריך מיוחד השנה היא קנדה, המדינה השנייה בגודלה בעולם, שחוגגת יום הולדת 150. את האירוע יציינו בשורה של אירועים בכל רחבי המדינה, כשהבירה אוטווה תהיה תוססת מתמיד, עם שלל חגיגות – מפיקניקים המוניים ומסיבות ענק, דרך אירועי ספורט כמו תחרויות החלקה על תעלת רידו ועד לפסטיבלים ותערוכות.


זריחה באגם מוריין שבהרי הרוקי הקנדיים

הדולר הקנדי חלש עכשיו יותר מתמיד וגם זאת סיבה טובה לטייל בקנדה. הערים של קנדה נחשבות לבעלות איכות חיים מהגבוהה בעולם, ומלבד זאת, יש בהן מוקדי עניין רבים לתיירים, ובמיוחד בטורונטו, במונטריאול ובקוויבק שבמזרח קנדה ובוונקובר ובוויקטוריה שבמערב קנדה. עם זאת, הטבע הקנדי הוא הסיבה המרכזית להגיע עד פה, עם מפלים שוצפים כמו מפלי הניאגרה, הרים נישאים ובראשם הרי הרוקי, אגמים צלולים, יערות ועולם חי עשיר, כשרבים הסיכויים לפגוש פה לווייתן או דב.


מפלי הניאגרה. יש בקנדה ערים נהדרות, אבל הטבע הוא הסיבה המרכזית להגיע למדינה

9. מונגוליה
מונגוליה נמצאת בשנים האחרונות בתהליך מסחרר של מודרניזציה, שמתבטאת בראש ובראשונה בבירה אולאן באטור, שקו הרקיע שלה הולך ומתכסה בגורדי שחקים, בהם מלונות יוקרה מפוארים של רשתות בינלאומיות. לאלה מצטרף שדה התעופה הבינלאומי החדש והמודרני של אולאן באטור, שאמור להיחנך בחודשים הקרובים ולהפוך את הכניסה למדינה להרבה יותר נוחה ומזמינה.


אוהלי נוודים ליד אגם חובסגול

כשיוצאים מאולאן באטור לאזורים הכפריים מגלים מונגוליה אחרת – עם מדבריות ואגמים, מרחבים עצומים, כפרי נוודים מסורתיים ודרכים שיש בהן יותר סוסים ממכוניות. כאן יש אזורים שהקדמה והפיתוח עדיין רחוקים מהם שנות אור, מה שמהווה מוקד משיכה עצום למטיילים הרפתקנים. למרות זאת, יש להניח שהפיתוח המואץ שעובר על הבירה יזלוג במהרה גם לאזורים הכפריים, ולכן כדאי למהר ולבקר במונגוליה כדי ליהנות מהקסם המיוחד שלה לפני שייפגע. אם אתם כבר פה, מלבד הבירה מומלץ מאוד לבקר באגם חובסגול, אגם אוגי, מדבר גובי, הפארק הלאומי טרלז' על שלל תמורות הסלע המיוחדות שבו, הרי אלטאי ועוד.


סוסים בערבות מונגוליה

10. נפאל
נפאל, אשר נפגעה קשות ברעידת אדמה ב-2015, עדיין מתאוששת מהאסון, אבל מסבירה פניה לאורחים יותר מתמיד. רבים מאזורי הטרקים הבולטים לא נפגעו כלל, המקומות שנפגעו שוקמו ברובם, ובמדינה שמחים לתיירים אשר עוזרים למדינה להתאושש מבחינה כלכלית, להשתקם ולבנות מחדש את המקומות שעוד לא שוקמו.  



פילים בשמורת צ'יטוואן

לנפאל יש המון מה להציע לכל מי שאוהב טבע, נופים ותרבויות. יש בה ערים מרתקות הגדושות במקדשים, כמו קטמנדו הבירה ובקטפור, יש בה אתרים קדושים כמו מקדש הקופים, לומביני, שם על פי המסורת נולד בודהה וסטופת בודנאת, הגדולה בנפאל. בנוסף, מציעה נפאל נופים נפלאים, של הרי ההימלאיה ושל אגמים בהם משתקפים ההרים, כמו אגם פאווה בפוקרה ושמורות טבע עם חיי בר עשירים כמו שמורת צ'יטוואן שבה אפשר לראות קרנפים, פילים, נמרים, טיגריסים וחיות נוספות. ומעל הכל נפאל מפורסמת בטרקים הנפלאים שהיא מציעה, כמו טרק האנאפורנה וטרק האוורסט בייס קמפ.


שקיעה מעל האוורסט בטרק האוורסט בייס קמפ

ולאן אתם חולמים להגיע בשנת 2017? לתוצאות הסקר שלנו לחצו כאן >>

 



לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.