תפריט עמוד

כרישים במצפה התת ימי באילת

שישה מטרים מתחת למים מעניקים מראה מרהיב. רק לעיתים נדירות זוכים אלה שאינם צוללנים לראות כרישים, עטלפי ים ויצורי מעמקים אחרים. המצפה התת ימי באילת מספק מאות מסעירים כאלה בכל יום. אייל ברטוב מביא צילומים מרתקים ממעמקי הים ומאחורי הזכוכית של המצפה (צילום ועריכה: אייל ברטוב)

מבחינות רבות זהו הפיתרון האידיאלי עבור הרוצים להישאר יבשים. במצפה התת ימי אפשר ליהנות משני העולמות – לראות מה קורה מתחת למים ולשמור על יובש מוחלט, מבלי שטיפת מים אחת תיגע בנו. המצפה נמצא שבעה קילומטרים דרומית לאילת ואפשר להגיע אליו במכונית פרטית או באוטובוס (קו 15). העונג הגדול ביותר כאן הוא פשוט להתייצב מול אחד החלונות הגדולים ומבלי כל התלאות של מסיכה, או בקבוקי אוויר דחוס ליהנות ממראה מרהיב של קרקעית הים, שונית האלמוגים, הדגים ובעלי החיים האחרים שחיים כאן. יש משהו בחוויה שמזכיר ספרי מדע בדיוני. המחשבה על לחץ המים האדיר בעומק שישה מטרים ועל חלונות הזכוכית שעוביים שמונה סנטימטרים אמנם מנקרת בראש המבקר מדי פעם, אבל החוויה מסעירה ומרתקת מספיק כדי להחזיק אל מול חלונות התצפית גם את החששנים הגדולים ביותר. אטרקציות נוספות הן בריכת הכרישים ובריכת צבי הים וחתולי הים. בשתיהן יש אפשרות להתבונן במשך זמן ממושך ובשלווה גדולה בבעלי חיים מרתקים, שמפגש עימם נדיר למדי.
הנמרצים ביותר יכולים לטפס לאחר מכן אל ראש מגדל התצפית ולהתבונן בנוף המפרץ המקיף את המצפה. במוזיאון הימי ניצבים 38 אקווריומים ובהם יותר מ-500 מיני דגים, אלמוגים ובעלי חיים אחרים שבית גידולם הוא הים האדום.
המצפה התת ימי מציע כמה אזורי פעילות: אפשר להתבונן מבעד לחלונות זכוכית בדגים ששוחים בים, לבקר באקווריומים, כולל כאלה עם דגים מאזור האמזונס (אל תחמיצו את האכלת דגי הפירניה!), להציץ על הכרישים, להתפעל מצבי הים ולהתנסות בצלילה בזעיר אנפין בבריכת שנירקול, התוספת החדשה באתר. לילדים שפשוט חייבים להיחבט מעט מצד לצד יש מופע מטלטל ומהנה באושנריום – סימולטור המדמה צלילה באתרים המרהיבים ביותר בעולם. באתר האינטרנט של המצפה אפשר ללמוד על הפרויקטים החינוכיים והסביבתיים שנערכים במקום ועל המאמצים להציל אלמוגים, צבי ים וסוסוני ים, ובאותה הזדמנות להתעדכן במבצעים ובהנחות.
אטרקציה נוספת שמציע המקום היא שיט ב"קורל 2000", ספינה עם חלונות זכוכית הממוקמים כ-1.5 מטר מתחת לפני הים.
מחירים: כניסה – 79 ש"ח למבוגר, 69 ש"ח לילד ולפנסיונר. תוספת לאושנריום: 10 ש"ח. תוספת לשיט בקורל 2000: 35 ש"ח למבוגר ולפנסיונר, 29 ש"ח לילד.
טלפון: 08-6364200.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק