תפריט עמוד

מורשת בן גוריון בשדה בוקר

מדרשת שדה-בוקר שוכנת ברמת הנגב, מעל לערוץ נחל צין, כ-50 ק"מ מדרום לבאר-שבע. המדרשה הוקמה ברוח חזונו של דוד בן-גוריון ונועדה להיות קריה לחינוך ולמדע (צילום ועריכה: ירון ויינשטיין)

במערכת החינוך במדרשה נכללים כמה מוסדות בעלי אופי שונה, שמעניקים למתחם כולו את ייחודו. המוכר מביניהם הוא בית-הספר התיכון לחינוך סביבתי שהוקם לפני שלושים שנה. הלימוד בו ממוקד בתחומי האקולוגיה ומדעי הסביבה. בבית-הספר לומדים כ-250 תלמידים מכל רחבי הארץ, רובם תלמידי פנימייה. 

מלבדו פועל במקום בית-הספר היסודי "צין", בו לומדים ילדיהם של תושבי המדרשה וילדי משפחות אנשי הקבע המתגוררים בבסיס "רמון" הסמוך. 

עוד פועל במקום בית-ספר שדה על שם יהושע ונחמה כהן – זהו אחד משני בתי-ספר השדה הראשונים בארץ. בית-הספר משמש מרכז הדרכה ולימודי שדה בנושאים הקשורים לנגב ולמדבר ומקיים פעילות ענפה בתחום שמירת הטבע ואיכות הסביבה. בבית-הספר מרכז תצוגה מדברי ובו אוסף נחשים ייחודי, אוסף בדואי ואוסף ארכיאולוגי.
 
במרכז בין-תחומי ללימודי נגב, למדבר וסביבה יש פעילויות חינוכיות וסביבתיות ומרכז מידע. 

הפעילות החינוכית במדרשת שדה-בוקר נשענת על שיתוף פעולה עם אוניברסיטת בן-גוריון באמצעות שני מכוני המחקר האוניברסיטאיים הפועלים בה:
1. המכון לחקר המדבר על שם יעקב בלאושטיין – המכון עוסק בחקר תופעות מדבריות ובקידום אמצעים לפיתוח וליישוב הנגב ואזורים צחיחים בעולם. בין תחומי המחקר בקמפוס: פיזיקה של הסביבה, מטאורולוגיה, אנרגיה סולרית, ניהול משאבי מים, אקולוגיה, פיזיולוגיה של צמחים ושל בעלי-חיים, חקלאות מדברית, ארכיטקטורה מדברית, ביוטכנולוגיה וביולוגיה מולקולרית וסלולרית.
2. המכון למורשת בן-גוריון – פועל להנחלת מורשתו לדורות.

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק

    כתבות מהר הנגב

    מבוא לנדודים 53: השביעי בספטמבר
    מבוא לנדודים 53: השביעי בספטמבר

    נסענו בנוף מטורף של שלושה הרים חרוטיים שליוו את נחל סרפד. שורות של אבנים פילסו חלקות חקלאיות והעידו על נוכחות אנושית בצפיפות היסטורית. שפע של מאגורות נחפרו בסלעי הקירטון ותעלות חפורות הזינו אותן במים. השעה מתאחרת, השמש שוקעת, ...

    מבוא לנדודים 52: עזוז – על גמלים, אנשים ואבנים
    מבוא לנדודים 52: עזוז – על גמלים, אנשים ואבנים

    רונן רז נודד בעקבות חלום ילדות – להקים חווה לטיולי גמלים. בחאן בארותיים שבאזור עזוז הוא פוגש את עופר וגלי שהגשימו את חלומו בעשר אצבעותיהם, מטייל במדבר עם הג'יפ ופוגש גמלים צעירים, עדויות מרשימות לנוכחות הנבטים – מערכות ...

    מבוא לנדודים 40: דרך איש במדבר
    מבוא לנדודים 40: דרך איש במדבר

    רונן רז נודד עם הקרוואן לפארן כדי לטייל עם גדעון במדבר: מדובר בטייל מושבע וחוקר נלהב בכל אמותיו, גידיו ונשמתו. בשנות התשעים גדעון עבר קורס מדריכי מדבר שהשתלב היטב עם אהבתו לצבור ידע ולהעביר אותו הלאה. הידע הנרחב ...