טיפים והמלצות

חפשו טיפ/המלצה

לא נמצאו תוצאות...

Biohotel Daberer: הכל כלול, הגרסה האוסטרית

אוסטריה 01.04.2012

גם באוסטריה, מסתבר, אפשר ליהנות מחופשות הכל כלול. בחבל קרינתיה ששופע הרים, אגמים ויערות נמצא מלון Biohotel Daberer, מוקף בכ-20,000 מ"ר של יערות, אחו ירוק ואפילו אגם קטן ביער. האורחים מוזמנים לטייל ברגל או באופניים במסלולים הרבים שסביב המלון. בחורף אפשר לעסוק באזור בסקי. מי שרוצה חופשה קצת פחות אקטיבית יכול לבלות בספא של המלון, שיש בו בריכה עגולה יפהפייה ומקורה, מוקפת בחלונות גדולים שמשקיפים לנוף; חמאם; אמבט זרמים; סאונה שלצידה בריכה עם מי קרח מהרי האלפים ומגוון גדול של טיפולים. בנוסף, מדי יום מתקיימות פעיליות כמו יוגה, אימוני כושר, אימונים במים ועוד. יש גם ספרייה והאורחים הצעירים יכולים ליהנות ממגרש משחקים. החדרים נעימים ונשקף מהם נוף הררי מרהיב. האירוח במקום כולל ארוחות בוקר,צהריים וערב שמבוססות על רכיבים אורגניים, שימוש בכל מתקני המלון והספא והשתתפות בפעילויות.

Biohotel Daberer

מקום: קרינתיה, אוסטריה
רחוב: St. Daniel 32 - A-9635 St. Daniel in Carinthia

ירוק, ירוק ועוד קצת ירוק

סלובניה 05.10.2006

סלובניה הקטנה היא יעד שעדין לא נכבש על ידי תיירים מישראל. אמנם רבים כבר גילו את גן העדן הירוק, אבל זה עדיין לא נחשב ליעד תיירות המוני. המדינה המקסימה התברכה בראש וראשונה בנופים ירוקים – זוהי המדינה שנמצאת במקום השני יחד עם פינלנד (במקום הראשון – שווייץ) מבחינת כמות השטחים הירוקים. עבור המטיילים מציעה סלובניה המון אטרקציות – שמורות טבע מדהימות, אגמים יפהפיים, מגוון אפשרויות לחובבי ספורט אתגרי, אוכל נהדר ותושבים מסבירי פנים. יעד נהדר לכל סוגי הטיולים: טיול משפחתי עם ילדים, טיול רומנטי עם בן הזוג או טיול אתגרי עם חברים. האתרים שאסור לפספס הם: אגם בלד ואגם בוהין, מערת הנטיפים פוסטוינה, קניון וינטגר ועיר הבירה ליובליאנה. מומלץ לשלב את הטיול עם ביקור בקרואטיה השכנה, המקסימה לא פחות.

פנינה ירוקה בלב אירופה

מקום: סלובניה
אתר: http://www.slovenia.info/intro/index.asp

מסעדת בארוד, ירושלים

ישראל 03.03.2016
אחרי ביקורים בעשרות מסעדות בירושלים אפשר להגיד בבטחה – בארוד היא אחת הטובות שבהן. מוסד ירושלמי ותיק שחוגג השנה 21 שנות קיום כמסעדה לא כשרה – לא דבר של מה בכך בסצנה הקולינרית העכשווית. דניאלה לרר, האישה המקסימה שהקימה את המסעדה, שומרת על איכות בלתי מתפשרת וגם על קהל לקוחות קבוע של אמנים, אנשי בוהמה, עיתונאים, פוליטיקאים ואנשי רוח, שחלקם תרמו מכישרונם למקום. אפרים סידון ויוסי אבולעפיה, שרי אנסקי וישראל אהרוני, יוחנן לקיצביץ , פיני בחצר – כל אחד תרם לה – ביצירות אמנות, ברעיונות, בשותפות כזו או אחרת. והיו גם שהזכירו אותה בספריהם – אהרון מגד, אמנון דנקנר והעיתונאית התורכיה עיישה קרבט.


על הקירות יש מעין מוזיאון קטן

בארוד נותן כבוד לבלקן, ובעיקר בגלל זה לקחתי אתי את אמי הבולגרייה וחדת העין והלשון, שתטעם מאכלים מבית אמה, והיא התמוגגה. אכלנו שם בויקוס נהדר עם ארבעה סוגי גבינות וסלטה קוצ'ה (עגבניות ופלפלים) (30 ₪ בלבד), מנה מדהימה של שרימפס עם אוזו (קריצה לכיוון יוון, 45 ₪) ופלאפל דגים ברוטב טחינה. במנות העיקריות חלקנו את המוסקה (65 ₪) – מהטובות שאכלנו, קדירת בשר בגינס – מנה מעולה, קריספית ונימוחה בפה עם פירה וירקות (85 ₪) ובקר עם שעועית לבנה ומנגולד (85 ₪). את המנות ליוו סלט ירוק מרענן עם חסה, מלפפון, סלרי ונענע וכמה שוטים של וודקה ביתית מעניינת. וקינחנו עם מנות אחרונות מגוונות ומצוינות (מתומחרות כולן סביב ה-30 ₪ וקצת) – פרפה חלבה מאוד עדין ולא מתוק מדי, סוטלאץ' עם טחינה, סילאן, חלבה ופיסטוקים וקרמה קטלנה.


אוכל משובח בבארוד

התפריט בבארוד דינמי – לצד המנות הקבועות אפשר למצוא מאכלים משתנים, ולצד האוכל הספרדי-ספניולי מבית אמא ניתן למצוא גם מאכלים בולגרים, תורכיים ויוונים, ובימים אלה שוקדת דניאלה על מנות בר חדשות ביחד עם פיני לוי (מפיני בחצר). בדומה לתפריט, גם המוזיקה מגוונת, וכוללת הופעות חיות של רוק, ג'אז, קאנטרי ומוסיקה אירית.


הבר של בארוד

ביקור בבארוד הוא חוויה מהנה במיוחד למבקר. מלבד המוסיקה והאוכל – הקירות ממש מדברים אליו. בארוד – מעין מוזיאון אמנות והיסטוריה קטן – מציג על הקירות אוסף פותחני בקבוקים ושטרות כסף, ציורים של הצייר יוחנן לקיצביץ, כרזות מקום המדינה ועוד.

בארוד היתה קריאת האזהרה של עובדי הבניין הערבים בילדותי לפני שפוצצו סלעים. בארוד, אנחנו מזהירים כעת, היא מסעדה שאפשר בהחלט להתמכר אליה. תמחור מנות סביר מאוד, תפריט מגוון ומעניין שלא נמאס אף פעם, טעמים מתמזגים היטב בחיך, מוסיקה נעימה ואווירה מיוחדת. קשה לבקש יותר.

 

 

בארוד

מקום: ירושלים
רחוב: יפו 31 (חצר פיינגולד)
טלפון: 02-6259081