טיפים והמלצות

חפשו טיפ/המלצה

לא נמצאו תוצאות...

לא נמצאו תוצאות...

סיפורים מרובע ברונקס

ארצות הברית 16.03.2014

על מפות קדומות מצוינים מקומות מסוכנים או לא נודעים באזהרה: "כאן יש דרקונים". גם רובע ברונקס זכה לאזהרה כזו מזמן. מאז שנות השבעים נתפס כל השטח שמצפון לנהר הארלם כמקום שאין מבקרים בו. אוהבי תרבות יודעים שאין דרך טובה מזאת לשמר ייחוד תרבותי. באין מבקרים, מתעכבות השכונות המגוונות והיפות של הברונקס מלהשתנות, ומשהו מאווירת ניו יורק הישנה חי ונושם פה.

השכונה המעניינת ביותר בברונקס היא אכן המבודדת ביותר. הרכבת התחתית מתנכרת לבלמונט (Belmont) האיטלקית הוותיקה שבלב הרובע. מי שייסע אליה ברכב פרטי או במונית מתחנת הרכבת Fordham יגיע לניו יורק של נעורי פרנק סינטרה: בערב מזומרות נעימות נפוליטאניות בחזית טרטוריות קטנות, וביום מגולגלים סיגרים בתוככי שוק מקורה שמציע גם פרושוטו לא רע בכלל. לאחר הביקור בבלמונט תיראה לכם ליטל איטלי שבמנהטן כמלכודת תיירים ממוסחרת.

שכונה מיוחדת אחרת בברונקס היא סיטי איילנד (City Island), אי של ממש באגן לונג איילנד (Long Island), שאפשר להגיע אליו במעין גשר. אין בו חופים לבנים עם עצי קוקוס, זה בכל זאת הברונקס, אבל מסעדות הדייגים של האי מלאות אווירה, בעיקר בסופי השבוע, ועצם הביקור בפינה כה חריגה ובלתי מתוירת של עיר שנדמתה מוכרת שווה את כל תלאות המסע.

אל תטעו, יש בברונקס גם שכונת פאר: ריברדייל (Riverdale) שלגדות ההדסון היא נווה רוגע שחומות אבן ישנות מתפתלות בין בתי הפרברים הנאים שלו, הד לעברו החקלאי של האזור. מצד שני, אפשר ליהנות מהברונקס גם בלי לנסות להתחמק מהסטיגמות שדבקו בו. דרום הרובע עודו מחוספס למדי ואינו מומלץ לשוטטות, אבל אזור דרך פורדהאם (Fordham Road) שבלבו הומה אדם, נוח למדי ורוח שורשי ההיפ הופ בהחלט מורגשת בו. שדרת גראנד קונקורס (Grand Concourse) המתפתלת בסמוך מעניינת מבחינת אדריכלות ותכנון עירוני. היא משתרכת בלבו של יער בתי המגורים ומשקפת יותר מכל דבר אחר את רובע ברונקס, או Boogiedown, כפי שהוא מכונה בפי תושביו. לדעתי, אין סביבה עירונית יותר מזו בניו יורק ובעולם כולו. לאוהבי האורבניות מומלץ שלא לוותר על החוויה.

הגעה: קו 4 של הרכבת התחתית מגיע לדרך פורדהאם (תחנת Fordham Road/Jerome Avenue). אפשר להישאר לחוות את השכונה או להמשיך ב-Car Service (מוניות לא צהובות שפעילות ברבעים החיצוניים) לבלמונט. התחנה הסופית של קו 6, Pelham Bay Park, היא הסמוכה ביותר לסיטי איילנד, ואילו תחנתו הצפונית ביותר של קו 1, Van Cortlandt Park/242 Street, היא השער לריברדייל.

רובע ברונקס

מקום: ברונקס, ניו יורק
רחוב: רובע ברונקס

לא נמצאו תוצאות...