תפריט עמוד

אקוודור: עשרת הגדולים

עם ערים קולוניאליות, שוווקים ססגוניים, הרי געש, אגמים קרחוניים, חופים יפים, ג'ונגל פראי ואיים מבודדים, אקוודור היא אחת המדינות המרתקות בדרום אמריקה. הנה עשרה דברים שכדאי לראות ולעשות באקוודור

אקוודור, ששוכנת בחלקה הצפון-מערבי של דרום אמריקה, משני צידי קו המשווה, היא מדינה מגוונת להפליא, שמציעה שילוב של טבע ונופים, עם הרי געש, חופים יפים, אגמים וג'ונגלים סבוכים; ביחד עם תרבות מרתקת, עם ערים קולוניאליות נפלאות ושבטים מבודדים ומסוגרים. איי גלפגוס, המרוחקים קרוב לאלף קילומטר מחופי אקוודור, הם ממוקדי המשיכה הבולטים של אקוודור, אבל גם מחוץ לאיים יש עוד המון דברים שכדאי לראות ולעשות באקוודור. הנה כמה מהם:

1. אדריכלות קולוניאלית בקיטו
קיטו (Quito), בירת אקוודור, היא עיר קולוניאלית נהדרת שהשתמרה היטב, עם המרכז העתיק הגדול ביותר בדרום אמריקה. המרכז ההיסטורי של קיטו, שבו עשרות כנסיות, כיכרות מרשימות, מוזיאונים ומבנים קולוניאליים, הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מבין הכנסיות המפורסמות בעיר ניתן למנות את כנסיית סן פרנסיסקו מהמאה ה-16 שמפורסמת באדריכלות הבארוקית שלה ובשלל הפסלים ועבודות העץ והטקסטיל שהיא מעוטרת בהן. כנסייה נהדרת נוספת היא לה קומפניה דה חסוס (La Compania de Jesus). מבחוץ היא נראית מרשימה אך לא יוצאת דופן, אבל פנים הכנסייה, כולל הקירות, הפסלים, הריהוט ואפילו העוגב, מצופה בשבעה טון של עלי זהב. מלבד זאת כדאי לטייל ברחוב לה רונדה (La Ronda) הקולוניאלי המקסים, השמור ביותר בעיר ובכיכר הגדולה (Plaza Grande) שמוקפת במונומנטים חשובים כמו הקתדרלה והארמון הנשיאותי.


כיכר סן פרנסיסקו וכנסיית סן פרנסיסקו, מהמרשימות שבכנסיות קיטו | צילומים: שאטרסטוק

2. קניות בשוק אוטבלו
מצפון לקיטו נמצאת עיירת השוק הקטנה אוטבלו (Otavalo) שבה מתקיים מדי שבת שוק עבודות היד הגדול ביותר בדרום אמריקה. זהו המקום המושלם לרכוש בן בגדים, מתנות ומזכרות מהטיול. בשוק, שהמוכרים בו לבושים בלבוש מסורתי, יש דוכנים של בגדים ברוגים ורקומים, ערסלים, תיקים, שמיכות, תכשיטים, גילופי עץ, עבודות אבן ועוד, הכל בעבודת יד. מלבד זאת תוכלו לטעום בשוק מטעמים מקומיים.


אריגים צבעוניים בשוק של אוטבלו

3. הר הגעש קוטופקסי
בהרי האנדים, מדרום לקיטו, נמצא אחד מהרי הגעש הגבוהים בעולם. זהו הר קוטופקסי (Cotopaxi), שמתנשא לגובה 5,897 מטר ומתהדר בצורת חרוט מושלמת ושבקצהו פסגה המושלגת לאורך כל השנה, אשר נראית למרחקים. ההר התפרץ למעלה מחמישים פעמים מאז 1738, ומאז ההתפרצות האחרונה שלנו, באוגוסט 2015 – ינואר 2016, הרשויות המקומיות מגבילות את הטיפוס לפסגה. הפארק הלאומי שבשטחו נמצא ההר ואשר נושא את אותו שם, כולל פסגות געשיות נוספות לצד אגמים, יערות ונופים וולקניים. הפארק הלאומי נמצא במרחק נסיעה קצרה מקיטו כך שניתן לבקר בו במסגרת טיול יום מהעיר.


הר הגעש קוטופקסי. חרוט מושלם

4. הפארק הלאומי קאג'אס
פארק לאומי נוסף שזוכה למבקרים רבים הודות ליופיו הרב הוא הפארק הלאומי קאג'אס (Cajas). הנוף הבולט בו הוא של גבעות ועמקים, שביניהם לא פחות מ-270 אגמים קרחוניים מרהיבים. מלבד זאת יש בפארק צמחייה מגוונת. כולל אוסף מרשים של צמחי תבלין, וגם הרבה מאוד לאמות. הפארק פופולרי בקרב חחובבי הליכה ורוכבי אופניים, ובאגמיו ניתן לעסוק בפעילויות ספורט ימי כמו חתירה בקיאק או בקאנו.


לאמה על רקע אגם בפארק הלאומי קאג'אס


5. העיר הקולוניאלית קוונקה
אם לא די לכם באדריכלות הקולוניאלית של קיטו, בוודאי תשמחו להגיע לקוונקה (Cuenca), אחת הערים היפות באקוודור אשר שוכנת בדרום המדינה. קוונקה הוכרזה כולה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הודות לעשרות מבנים קולוניאיליים מרשימים מהמאות ה-16 וה-17 עם השפעות אינדיאניות וספרדיות. בין המבנים המעניינים אפשר למנות את הקתדרלה העתיקה (Iglesia del Sagrario) שנבנתה במאה ה-16 מאבנים שנלקחו ממבני אינקה באזור, את הקתדרלה החדשה שנבנתה הרבה יותר מאוחר (1960-1885), ומפורסמת בשלוש הכיפות הכחולות שלה ואת כנסיית סן סבסטיאן המעוצבת בסגנון גותי-נאו קלאסי. מלבד זאת, תענוג לטייל ברגל בעיר העתיקה, בין הכיכרות היפות והרחובות הצרים ומלאי האווירה.


הקתדרלה של קוונקה

6. ספורט אתגרי ומעיינות חמים בבאנוס
העיירה הקטנה באנוס (Baños de Agua Santa) שוכנת במרכז אקוודור, בקצה המערבי של אגן האמזונס, ומוקפת ביערות גשם. המיקום שלה הופך אותה לאטרקטיבית במיוחד, כשהיערות שבהם היא מוקפת שופעים מפלים, בריכות צלולות ומעיינות חמים. שבילי הליכה מהנים, עם גשרי עץ וחבלים ותצפיות נהדרות מקשרים בין העיירה לאזור המפלים והמעיינות. באנוס היא גם בירת הספורט האתגרי של אקוודור, ומציעה המון פעילויות כמו רפטינג, טיפוס בקניונים, אופני הרים, מצנחי רחיפה ועוד.


יערות גשם, בריכות ומפלים בבאנוס

7. מונטניטה והחוף הדרומי של אקוודור
אקוודור היא לא רק ערים קולניאליות ויערות גשם. בחוף הדרומי של המדינה יש חופי רחצה נהדרים שמתאימים למי שרוצה פסק זמן מהטיולים וכמה ימים רגועים של בטן-גב. אחת מעיירות הנופש הפופולריות באקוודור היא מונטניטה (Montanita), בעיקר בקרב תרמילאים ומטיילים צעירים. החופים החוליים הרחבים והיפחם הם יעד פופולרי בקרב גולשים. בשעות הערב מפורסמת העיירה בחיי הלילה שלה, עם המון מועדונים, ברים ובתי קפה שמושכים מקומיים ותיירים כאחד.


עגלת מזון בחוף מונטניטה | צילום:
DFLC Prints / Shutterstock.com

8. טנה ויער הגשם של האמזונס
בצפון-מזרח אקוודור משתרע ג'ונגל צפוף שמהווה חלק מיער הגשם של האמזונס. זהו אזור של טבע פראי באמת, עם צמחייה בכל הגוונים של הירוק, נהרות שוצפים שמהווים שלוחות של נהר האמזונס והמון בעלי חיים וציפורים. לא ניתן לטייל באזור באופן עצמאי ויש להצטרך לסיורים מאורגנים מהעיירות שבשולי הג'ונגל, אחת מהבולטות שבהן היא טנה (Tena), אשר מהווה את אחד מהמקומות הטובים בעולם לצאת מהם לרפטינג של מים לבנים.


מפל ביער הגשם של האמזונס ליד טנה

9. נסיעה ברכבת "אף השטן"
הנסיעה ברכבת שנושאת את השם "אף השטן" (Neriz del Diablo) היא אחת מהחוויות המהנות באקוודור, גם למטיילים שאינם חובבי רכבות מושבעים. הרכבת מקשרת בין העיירות אלאוסי (Alausi) וסיבמבה (Sibambe) שבהרי האנדים ונחשבת לאחד מהפרויקטים ההנדסיים המורכבים ביותר באנדים, והיא זכתה לשמה האימתני בגלל שהעבודה על קו הרכבת גבתה את חייהם של עובדים רבים. במהלך הנסיעה הקצרה (12 ק"מ הלוך ושוב), התלולה והמפותלת תוכלו ליהנות מנופים פנורמיים עוצרי נשימה של הרי האנדים ונופי הכפרים שמסביב.


רכבת אף השטן. פרויקט הנדסי מורכב עם תצפית מרהיבה על הרי האנדים | צילום: Alejo Miranda / Shutterstock.com

10. שייט באיי גלפגוס
למרות ריחוקם מהיבשת (972 ק"מ ממערב לחופי אקוודור), איי גלפגוס נחשבים בעיני רבים למוקד המשיכה מס' 1 של אקוודור. האיים הגעשיים מפורסמים במגוון הרחב של בעלי חיים אנדמיים החיים בהם, במידה רבה הודות לבידודם של האיים. בין היתר אפשר לפגוש פה את צבי גלפגוס, הצבים היבשתיים הגדולים בעולם; פינגווין גלפגוס, שהוא מין הפינגווין היחיד בעולם שחי באזור קו המשווה; קורמורן גלפגוס שהוא הקורמורן היחיד בעולם שאיבד את יכולת התעופה; איגואנות ימיות ועוד ועוד.


אריות ים על חוף בגלפגוס

מה שהופך את הביקור באיי גלפגוס למרגש במיוחד הוא העובדה שבעלי החיים המתגוררים בהם אינם חוששים מנוכחות של בני אדם כך שאפשר לצפות בהם בקרבה שלא מתאפשרת בשום מקום אחר. הארכיפלג כולל 13 איים גדולים, 6 איים קטנים יותר ו-42 איונים, שביניהם ניתן לשוט. כמות התיירים במקום מוגבלת כדי להבטיח שמירה מקסימלית על המערכת האקולוגית הרגישה שבאיים.

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאקוודור

באניוס וקילוטואה, אקוודור – המדריך לתרמילאי
באניוס וקילוטואה, אקוודור – המדריך לתרמילאי

באניוס היא עיירה קטנה במרכז אקוודור, ממוקמת בעמק בין גבעות ירוקות, עם מפלים ונחל. אם מתחשק לכם לטפס על הרים, להתנסות ברפטינג, אומגות, בנג'י ועוד אטרקציות למיניהן או פשוט לנוח וליהנות מהטבע והנוף - באניוס היא המקום בשבילכם. ...

קואנקה, אקוודור – המדריך לתרמילאי
קואנקה, אקוודור – המדריך לתרמילאי

קואנקה שבדרום אקוודור היא עיר מודרנית עם שווקים מעניינים, מוזיאונים, קתדרלה עתיקה ומעיינות חמים. רוב המטיילים מגיעים אליה כדי לצאת לטרק בפארק הלאומי קאחס, הנמצא בקרבתה. מדריך לתרמילאים

דברים שלא תרצו להחמיץ באיי גלפגוס
דברים שלא תרצו להחמיץ באיי גלפגוס

נופים געשיים, צמחיה אנדמית, אתרי צלילה מרהיבים ומפגש עם בעלי חיים ייחודיים הנמצאים אך ורק כאן - כל אלה הופכים את איי גלפגוס ליעד מרתק במיוחד ולגן עדן לחובבי טבע. הנה כמה מקומות וחוויות שלא תרצו להחמיץ בביקור ...