תפריט עמוד

חופשה בג'מייקה: ים, רום ומארלי

האי ג'מייקה, שממוקם בים הקריבי, עונה אמנם על כל הדרישות של אי טרופי חלומי, אבל יש בו הרבה יותר מחופים יפים. זהו יעד מושלם למטיילים חובבי טבע, הוא נחשב למולדת הרגאיי ומציע חוויה תרבותית ייחודית, והמתעניינים באדריכלות ייהנו מהאחוזות הקולוניאליות המרשימות. וכמובן, גם מי שמסתפק בחופשה מפנקת על החוף יבוא על סיפוקו. הנה כמה מקומות וחוויות שתוכלו ליהנות מהם במהלך חופשה בג'מייקה:

1. חוף שבעת המיילים, נגריל
זה לא סוד שאחד הגורמים המרכזיים בהפיכתה של ג'מייקה ליעד תיירות פופולרי הוא החופים המשגעים שלה, שכל אחד מהם נראה כמו פרסומת לאי טרופי, עם חול לבן, צמחייה טרופית ומי טורקיז צלולים. כמה מהחופים הכי יפים נמצאים עיירת הנופש נגריל (Negril), שבמערב ג'מייקה, שלמרות הפיתוח והמוני התיירים הצליחה לשמור על אופי שליו ורגוע. החוף היפה ביותר בנגריל הוא חוף שבעת המיילים שמשתרע מהמפרץ המגואל בדם (Bloody Bay) ועד ללונג ביי ולצוקי נגריל שמדרום לעיירה. החוף מעוטר בדקלים, וכן בהרבה מסעדות, ברים, אתרי נופש, מרכזי ספורט ימי ומרכזי צלילה, הודות לעולם התת ימי העשיר פה. ואם אתם כבר פה, במרחק נסיעה קצרצרה נמצא הקפה של ריק (Rick's Cafe), הבר הפופולרי ביותר בנגריל שנהנה ממיקום יוצא דופן על צוקים מעל הים, שהנועזים מבצעים מהם קפיצות לתוך המים. לתפריט האוכל והמשקאות מתווסף הנוף המרהיב והשקיעות שהן מהיפות בג'מייקה.


חוף שבעת המיילים בנגריל | צילום: Karen Maraj ,flickr

2. מוזיאון בוב מרלי, קינגסטון
ג'מייקה מזוהה יותר מכל עם מוזיקת הרגאיי ועם בוב מארלי, הזמר הגדול והחשוב בז'אנר. כדי להכיר קצת יותר את מארלי, מומלץ מאוד לבקר במוזיאון בוב מארלי, ששוכן בבית בו התגורר הזמר בקינגסטון בירת ג'מייקה, אשר שימש גם כאולפן ההקלטות שלו. בבית הצנוע אפשר להתרשם מחדר השינה של הזמר, מהגיטרה דמויית הכוכב שמונחת על מיטתו ואפילו מחורי הקליעים בקירות הבית, תוצאה של ניסיון התנקשות בזמר בשנת 1978. במוזיאון מוצגות הרבה מזכרות הקשורות למארלי, לצד אלבומי פלטינה ופריטים נוספים, ויש גם סרט תיעודי שעוסק במארלי.


מוזיאון בוב מארלי, אחת מהאטרקציות הכי מתויירות בקינגסטון | צילום: Stéphane DAMOUR, flickr

3. ההרים הכחולים
ההרים הכחולים (Blue Mountains) הוא רכס הרים שמשתרע במזרח ג'מייקה ומכוסה ביערות גשם. לא כדאי לוותר על ביקור בשמורת הטבע ההררית John Crow Mountains National Park, שבה נמצאת הפסגה הגבוהה בג'מייקה, פסגת Blue Mountain בגובה 2,256 מטר, אליה ניתן לטפס ברגל או על גב חמור. גם מי שלא יטפס לראש ההר ייהנה בשמורת הטבע שבה כ-800 מינים אנדמיים של צמחים, 200 מיני ציפורים ומפלים רבים.


ההרים הכחולים. מאות מינים של צמחים ייחודיים | צילום: שאטרסטוק

4. שייט ברפסודות בנהר מרתה ברה
אחת מהאטרקציות הפופולריות בג'מייקה היא שייט ברפסודות בנהר מרתה ברה (Martha Brae). נקודת המוצא לשייט מרוחקת כ-4.8 ק"מ מפלמות'. השייט מתבצע עם משיט מקומי ברפסודות במבוק מסורתיות וחולף בקטע רגוע של הנהר בנופים פסטורליים במיוחד. השייט נמשך כשעה ובמהלכו אפשר ליהנות גם מטבילה מרעננת בנהר. השייט הזה חביב במיוחד על מפורסמים שמבקרים בג'מייקה, מהמלכה אליזבת, דרך ג'וני קאש ועד ליוסיין בולט.


שייט ברפסודות בנהר מרתה ברה | צילום: שאטרסטוק

5. אחוזות בפלמות' ומונטגו ביי
לחוויה מסוג אחר כדאי לבקר בפלמות' (Falmouth), עיירה ג'ורג'יאנית יפה ושמורה היטב המוקפת במטעי סוכר ושדות מרעה. בעיירה יש אוסף מרשים של בתי אחוזה אלגנטיים מסוף המאה ה-18 והמאה ה-19. אחת המעניינות והמתויירות שבהן היא אחוזת התקווה הטובה (Good Hope Estate) שהוקמה ב-1755 ובה ייצרו סוכר וגידלו קוקוס. בבית המפואר אפשר להתרשם מריהוט תקופתי ומאמבט המים החמים הראשון באיים הקריביים.

גם עיר הנופש הפופולרית מונטגו ביי (Montego Bay) שנמצאת במרחק נסיעה קצרה מציעה הרבה יותר מחופים יפים. כאן אפשר, לבקר, למשל, ב-Greenwood Great House, בית אחוזה שנבנה ב-1790 שהשתמר היטב והוסב למוזיאון, בו ניתן להתרשם מריהוט תקופתי, ציורים ואוסף נדיר של כלי נגינה. אחוזה אחרת במונטגו ביי היא Rose Hall Great House, שנבנתה ב-1770 ושימשה כביתה של אנני פאלמר שזכתה לכינוי "המכשפה הלבנה" בשל השמועות שהיא כישפה כמה ממאהביה למוות. האגדה מספרת שהבית רדוף רוחות עד היום.


חדר השינה של אנני פאלמר באחוזת רוז הול גרייט האוס | צילום: Sarah Ackerman, flickr

6. מפלי נהר דון, אוצ'ו ריוס
ג'מייקה התברכה במפלים רבים, ובין הפופולריים שבהם ניתן למנות את מפלי נהר דון (Dunn's River Falls) שבסמוך לאוצ'ו ריוס. מדובר בסדרה של מפלים שנופלים מגובה 180 מטר בלב יער עבות דרך סלעים ומדרגות אבן גיר עד שהם נשפכים לים. ניתן לטפס, ביחד עם מדריך, לראש המפלים, אבל מי שלא רוצה להתאמץ יכול להישאר בתחתית המפלים וליהנות מרחצה מרעננת בבריכות.


מטיילים מטפסים במעלה מפלי נהר דון | צילום:
Jan Schneckenhaus / Shutterstock.com

7. שחייה עם דולפינים
אטרקציה פופולרית בעיקר בקרב משפחות היא מפרץ הדולפינים (Dolphins Cove), שלו מוקדים בערי התיירות הבולטות בג'מייקה: אוצ'ו ריוס, מונטגו ביי ובקרבת נגריל. במתחם, המעוצב בסגנון טרופי, ניתן לשחות עם דולפינים וליצור קשר אינטימי עם היצורים הנבונים הללו. אפשר לצפות כאן בהאכלה של כרישים, לשוט בסירת זכוכית, להתיידד עם תוכים ועוד. אתר


נשיקה מדולפין במפרץ הדולפינים | צילום: kartfamily, flickr

8. פורט אנטוניו והלגונה הכחולה
העיירה פורט אנטוניו (Port Antonio) בחוף הצפוני-מזרחי נהנית ממיקום מושלם בין הרים מיוערים לים ומהוה אלטרנטיבה שלווה לכמה מערי הנופש ההומות של ג'מייקה. כדאי להקדיש כמה ימים לעיירה הנעימה הזו, שבה אפשר לבקר בגלריות לאמנות, ליהנות מהחופים היפים, לשנרקל ולצלול בשוניות האלמוגים ולצאת לטיולים רגליים בג'ונגל. האטרקציה הבולטת של פורט אנטוניו היא הלגונה הכחולה (Blue Lagoon), לגונה יפהפייה בעומק כשישים מטר ובצבע כחול עמוק שמצדיה זרועות ארוכות של חול זהוב המעוטר בצמחייה טרופית.


הלגונה הכחולה בפורט אנטוניו | צילום: שאטרסטוק


9. סיור בעקבות הרום, אחוזת אפלטון

ג'מייקה מפורסמת ברום המשובח ועשיר הטעמים שלה. הרום שמייצרים באחוזת אפלטון (Appleton Estate) שבדרום ג'מייקה נחשב לאחד מהטובים בעולם. מי שתמיד רצה להתחקות אחרי תהליך הייצור של הרום יכול להצטרף לסיור מודרך באחוזה, שבה מייצרים רום כבר מהמאה ה-18. הסיור כולל הצצה לתהליך הייצור ולהיסטוריה של האחוזה, מהימים בהם השתמשו בחמורים כדי להפיק את המיץ מקני הסוכר ועד למזקקה המודרנית שיש במקום היום. כמובן שהסיור כולל גם טעימות, ובסיומו ניתן לרכוש רום בחנות שבמקום.


אחוזת אפלטון, בה מייצרים את הרום הטוב בעולם כבר מהמאה ה-18 | צילום: Kent MacElwee, flickr

10. לילה מהחלומות
הנופש על החוף הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה הג'מייקנית, ובהתאם, יש באי המון מלונות מדהימים, עם המון פינוקים ומיקום נפלא בראש גבעה או לחוף הים. חובבי סגנון ה"הכל כלול" ימצא מהם בשפע, בהם כאלה שמיועדים למבוגרים בלבד ומציעים חוויה דקדנטית במיוחד עם אלכוהול ללא הגבלה וברים בלב הבריכה שמגישים קוקטיילים צבעוניים ושייקים טרופיים. א

חת הרשתות הבולטות בתחום הכל כלול היא Sandals. למי שמעדיף מקומות אינטימיים יותרGeejam, מלון בוטיק בפורט אנטוניו, ממוקם באחוזה רחבת ידיים בלב היער. יש פה חמש וילות מעוצבות, באחת מהן יש בריכה פרטית, באחרות – ג'קוזי או הוט טאב במרפסת מול הנוף. מלון מוצלח נוסף הוא Rockhouse בנגריל, עם וילות מעץ ואבן עם גגות קש הבנויות על הצוקים ומשקיפות לים. במלון נמצא אחד מאתרי הספא הטובים בג'מייקה. מלון רומנטי להפליא הוא The Caves הסמוך לחוף שבעת המיילים בנגריל ובו 12 קוטג'ים צבעוניים הבנויים על הצוק עם תצפית לאוקיינוס.

בתמונה הפותחת: חוף בנגריל  | צילום: שאטרסטוק

 

 

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מג'מייקה

יהודים בקריבים – על נהרות סורינם וחופי ג'מייקה
יהודים בקריבים – על נהרות סורינם וחופי ג'מייקה

בעשרות איים בים הקריבי פזורים בתי קברות עם מצבות בעברית, בתי כנסת חרבים ושרידי קהילות יהודיות זעירות. איך הגיעו לכאן יהודים, למה הם מפזרים חול על רצפת בתי הכנסת, וכיצד הפך נינו של הפיראט היהודי לבנקאי מצליח? מסע ...

האיים הקריביים – ארץ הפיראטים
האיים הקריביים – ארץ הפיראטים

לצד עיסוקם בשוד, ביזה וסחר עבדים, רבים משודדי הים היו אנשים משכילים וחובבי ספר. מסע אל האיים הקריביים בעקבות שודדי ים מפורסמים חושף את הפער בין הדימוי המאיים והסמלים המפחידים למציאות המורכבת. שודדי הקריביים, הסיפור האמיתי

מלונות באיים הקריביים: לישון בגן עדן
מלונות באיים הקריביים: לישון בגן עדן

מלון וילות מפנק על חוף לבן, בית אחוזה במטע סוכר לשעבר, בד אנד ברקפסט בראש גבעה או קוטג'ים באי פרטי – האיים הקריביים מציעים מגוון מקומות לינה לכל טעם ולכל כיס (עם עדיפות לכיסים מלאים)