תפריט עמוד

שייט נהרות משפחתי בחבל אלזס

הקצב הרגוע, הנופים הפסטורליים, העצירות בעיירות מקומיות, מוקדי העניין לאורך הדרך - כל אלה הופכים את השייט בנהרות ובתעלות של אירופה לטיול משפחתי מהנה במיוחד. הצעה לשייט נהרות בחבל אלזס בצרפת, שכיף במיוחד לעשות עם הילדים

יש קסם מיוחד בשייט נהרות: הקצב האיטי והרגוע, הנופים הפסטורלים, העצירות הנעימות לאורך הדרך כדי לבקר בעיירות מקומיות ובאטרקציות משפחתיות, הטיולים ברגל או באופניים לצד המים, הפיקניקים בחיק הטבע, הצפייה בשקיעה מהסירה. והכל בשלווה ונינוחות, בלי שיהיה צריך לארוז מזוודות בכל יום או להאיץ בילדים להתארגן בזמן.


הכי רגוע שרק אפשר: שייט בתעלות אלזס | הצילומים בכתבה באדיבות תשוט

שייט נהרות או תעלות בנהיגה עצמית באירופה מאפשר חופשה מסוג אחר לגמרי. הסירה היא גם אמצעי תחבורה וגם הבית שלכם לתקופת השייט. תמו הוויכוחים על שעת ההשכמה כדי להספיק לארוחת הבוקר של המלון – אתם יכולים לשתות את הקפה של הבוקר על הסיפון וליהנות משיחה שקטה, הילדים יכולים לקום מתי שהם רוצים ואפילו להישאר בפיג'מה כל היום. במטבח של הסירה תוכלו להכין לילדים את הפסטה או הטוסט שהם אוהבים, בזמן שאתם מתענגים על באגט טרי טרי וגבינות מהמעדנייה בכפר שבו עגנתם.

שייט נהרות מאפשר בילוי משפחתי מהנה בנופים מקסימים

טיול בשמונה קמ"ש

מהירות הנהיגה הממוצעת בספינה היא 8 קמ"ש, ולעובדה הזו יש השפעה על אופי החופשה. מהר מאוד מורידים הילוך ולומדים ליהנות מזה. במקום לנהוג בכבישים עמוסים, שטים בנחת ונהנים מהאוויר הפתוח ומהנופים היפים. כמובן שאפשר לשלב עצירה באטרקציות לאורך הדרך, אבל האטרקציה הכי גדולה היא השייט עצמו. הילדים אוהבים לאחוז בהגה ואפילו לנהוג בו (בהתאם לגיל כמובן), והם יהיו מאושרים לקפוץ קפיצה "טרזנית" אל הקרקע כשהסירה עוגנת ולמשוך אותה בחבל. מפעם לפעם תלווה אתכם להקה של ברווזים או ברבורים ואז תוכלו להאכיל אותם בשאריות לחם שנשאר מאתמול. כשתרצו, תוכלו לצאת לטיול באופניים (שאותם ניתן לשכור עם הסירה) במרחבים הירוקים מסביב.


במהלך השייט תוכלו לעגון ולבקר בכפרים ובעיירות לאורך הדרך

באופן כללי, מפליגים בין 5-4 שעות לאורך כל היום, לאו דווקא ברצף, כך שנותר זמן רב לטייל, לבקר בעיירות ובכפרים שלאורך הדרך, להיכנס למוזיאונים, לבקר בטירות, לעצור באטרקציות משפחתיות ועוד. אפשר להתחיל את הבוקר בנחת, לקפוץ למאפייה מקומית אם יש כזו בקרבת נקודת העגינה ולהצטייד במאפים טריים, לשוט, לעצור ולטייל במקומות יפים, להצטייד במכולת או במעדנייה במצרכים לארוחת הערב, ממש כמו המקומיים.

במטבח של הסירה אפשר לבשל את האוכל שכולם אוהבים ולשבת יחד לארוחה משפחתית עם נוף אל המים

שייט נהרות באלזס: טירות, כפרים ואוכל טוב
מכל הסיבות שמנינו, כל יעד שתבחרו בו לחופשת שייט יספק לכם חופשה משפחתית רגועה ומהנה. אחד היעדים המומלצים לשייט משפחתי בנהיגה עצמית הוא חבל אלזס שבצפון-מזרח בצרפת, על הגבול עם גרמניה. לאורך המסלול יש נופים נפלאים והמון מוקדי עניין לכל המשפחה, וכמובן אוכל משובח ויינות נפלאים למבוגרים שבחבורה. ניתן להגיע לאזור בטיסה ישירה לפרנקפורט, ציריך או באזל, המרוחקות כשעה עד שעתיים וחצי נסיעה מאלזס.

תעלת מארן-ריין. המון ירוק מכל עבר | צילום: שאטרסטוק

ישנם כמה מסלולים נהדרים באזור אלזס, כמו שייט בתעלת מארן-ריין (Marne Au Rhin) שמתחיל בעיירה סאוורן (Savern). מסלול זה מומלץ לא רק בשל הנופים והאתרים לאורכו, אלא גם משום שהוא מספק חווית שייט יוצאת דופן.

השייט מתחיל במעלה הנהר, ובתוך זמן לא רב אפשר לחוות מעבר בשמונה לוקים (ראו מסגרת למטה) בזה אחר זה. אל דאגה, הלוקים מופעלים על ידי מרכז בקרה – מרגע שמרכז הבקרה פותח את הלוק הראשון, הבאים אחריו כבר נפתחים באופן אוטומטי. חוויה נוספת שמזמן השייט היא עלייה במעלית הסירות של ארצווילר (Arzviller), הנחשבת לפלא הנדסי. המעלית מאפשרת לדלג על כמה לוקים, כאשר בכל פעם עולות עליה 3-2 סירות בעלייה תלולה שמציעה תצפית נהדרת על הנוף היפהפה. בהמשך הדרך עוברים בשתי מנהרות, האחת ארוכה ומוארת והשנייה קצרה וחשוכה, כשרק אורות הסירה מאירים את הדרך. שתי המנהרות מספקות חוויה מיוחדת שכמעט לא מוצאים בשייט במקומות אחרים.


מעלית הסירות בארצווילר. פלא הנדסי וחוויה ייחודית | צילום:
nicols ©

המסלול הזה מציע לאורכו גם הרבה עיירות מקסימות ואטרקציות נהדרות. נקודת המוצא לשייט, סאוורן, היא עיירה ציורית ושלווה, שבמרכז היפה שלה יש לונה פארק לקטנטנים, בתי קפה ומסעדות. האטרקציה העיקרית של סאוורן היא טירת הוט בר (Château du Haut Barr), טירה מהמאה ה-16, הבנויה על מצוקים בגובה של כ- 470 מטר שביניהם מחבר גשר ומציעה תצפית נפלאה על חבל אלזס. סאוורן מפורסמת גם בגני הוורדים המרהיבים שלה.


העיירה סאוורן, אחת מהעיירות המקסימות שתפגשו במהלך השייט באלזס

במרחק נסיעה קצרה מסאוורן נמצאים כמה ממוקדי העניין הבולטים באלזס וביער השחור, וניתן לבקר בהם לפני השייט, במהלכו או בסופו. במרחק 45 דקות בלבד נמצאת שטרסבורג (Strasbourg), בירת חבל אלזס ומקום משכנו של הפרלמנט האירופי. המרכז העתיק של העיר, המרושת בתעלות ציוריות שמעליהן גשרי אבן, הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. תענוג לשוטט ברגל בעיר שבה יש מוזיאונים מצוינים, פארקים מטופחים והמון חנויות ומסעדות. אל תוותרו על ביקור בקתדרלה המרשימה של שטרסוברג והילדים ייהנו מאוד במוזיאון השוקולד המקומי.


אחת החוויות המיוחדות שמציע שייט הנהרות באלזס היא מעבר במנהרה חשכה

עיירה נוספת שכדאי לעצור בה היא לוצלבורג (Lutzelbourg), שנחשבת לאחת העיירות היפות בצרפת. לוצלבורג שוכנות על גדת תעלה ויש בה בתי קורות עץ בסגנון אלזסי שבחלונותיהם אדניות פורחות. העיירה מפורסמת בתעשיית הקריסטלים שלה ואפשר לקנות כאן מזכרות עשויות קריסטל. לתצפית יפה על האזור כדאי לעלות לשרידי המבצר העתיק Chateau de Lutzelbourg החולש על העיירה. תוכלו גם לצאת לטיול אופניים או ברגל בשבילים שלאורך התעלה. את הביקור כאן אפשר לחתום בארוחת צהריים טעימה עם מנות טיפוסיות לאזור, בהן תבשיל השוקרוט המפורסם.


תצפית מטירת לוצלבורג על תעלת מארן-ריין | צילום: שאטרסטוק

אחת הערים המקסימות בהמשך המסלול היא ננסי (Nancy), עיר יפהפייה שהכיכר הגדולה במרכזה, כיכר סטניסלס (Place Stanislas), עם שערי ברזל מצופים זהב, הוכרזה כאתר מורשת עולמית. הכיכר מוקפת בחנויות יוקרה, בתי קפה ומסעדות לצד מבני ציבור מרשימים – בית העירייה, תיאטרון האופרה, המוזיאון לאמנויות יפות ועוד. בסמוך לכיכר יש פארק מטופח ובו גן חיות ומיני גולף.

טיול יבשתי באלזס וביער השחור
השייט הוא כמובן לב ליבו של הטיול, אבל לא חייבים להסתפק בנופים ובאתרים הסמוכים למים. במרחק נסיעה קצרה באוטובוס, ברכבת או במונית מחלק מנקודות העגינה יש הרבה אתרים ואטרקציות. בנוסף, ניתן לשלב בתחילת הטיול או בסופו כמה ימי טיול באלזס וביער השחור, שני חבלי ארץ הפופולריים במיוחד בקרב משפחות. אחת העיירות הציוריות הסמוכות לאזור השייט היא קולמר (Colmar), המכונה "ונציה הקטנה" בשל תעלות המים הרבות החוצות אותה. מעבר לגבול, ביער השחור בגרמניה, נמצא אירופה פארק (Europa Park), אחד מפארקי השעשועים המובילים ביבשת.

מחבל אלזס בצרפת המרחק קצר לאירופה פארק ביער השחור בגרמניה | צילום: Europa Park ©

חבל אלזס והיער השחור הסמוך גדושים באתרי טבע, פארקי חבלים, מגלשות אלפיניות, מוזיאונים מיוחדים למשפחות ועוד המון אטרקציות לכל המשפחה. ואם הטיסה שלכם בחזרה יוצאת מציריך, תוכלו לשלב גם ביקור במפלי הריין, המפלים המישוריים הגדולים באירופה.

כמה דברים שכדאי לדעת
שייט נהרות או תעלות מתאים לכולם, גם למי שמעולם לא השיט סירה לפני כן, ואין צורך ברישיון מיוחד. עם קבלת הסירה תקבלו הסבר לגבי ההתנהלות והנהיגה בסירה, ואחריו אפשר לצאת לדרך.

לאורך המסלול יש נקודות עגינה רבות ומגוונות, בהן מרינות מסודרות עם נקודות חיבור לחשמל ומים, מקלחות ושירותים, לעתים יש שירותים נוספים כמו מכבסה.

לאורך נתיבי השייט פזורים לוקים (Locks) – אלה הם תאי שייט אשר נועדו לגשר על הפרשי גובה בנהר או בתעלה. כשהלוק מוכן לכניסה נדלק אור ירוק, הסירה נכנסת אל התא, השער נסגר מאחוריה והתא מתמלא במים. כשמפלס המים בתא משתווה למפלס המים בתעלה, השער נפתח והסירה יכולה להמשיך. חלק מהלוקים מאויישים וחלקם מופעלים על ידי מרכז בקרה, אך המעבר בהם פשוט, גם אם מעט מאתגר בפעמים הראשונות.


טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצרפת

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני
מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני

תרבותו של עם צומחת בעיקר מהסביבה הפיזית ומההיסטוריה שלו, מהאירועים שעברו עליו וההשפעות שהוא קיבל מאומות אחרות לאורך השנים. ביקור בחבלי הארץ של נורמנדי ובריטאני הוא ביקור בהיסטוריה של צרפת בזעיר אנפין, כמעט כל חלק ממנה מיוצג כאן ...