תפריט עמוד

טיול ג'יפים בחבל תושתי בגאורגיה

קל מאוד להתאהב בגאורגיה, עם הנופים המופלאים, האנשים החייכניים והאוכל הנהדר. וגם אם כבר טיילתם כאן בעבר, טיול ג'יפים בחבל תושתי הנידח, בצפון-מזרח המדינה, יגלה לכם צדדים חדשים ויופי שאין לו סוף. הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם על חבל תושתי ועל טיול ג'יפים שם

מה יש בה בגאורגיה שגורם למי שטייל בה להתאהב עד מעל הראש? הרים, יערות ואגמים הרי יש במדינות רבות, אבל בגאורגיה זה כבר סיפור אחר לגמרי. בגאורגיה, נראה שהכל "יותר": ההרים גבוהים יותר, כרי העשב ירוקים יותר, האוויר צלול יותר והאנשים – חייכניים ומאירי פנים יותר ממה שתפגשו ברוב המקומות האחרים. גם בלי מילה אחת משותפת, קשרים חמים נרקמים בתוך כמה שניות ואחרי דקה או שתיים תמצאו את עצמכם בצילום משותף, מלא חיוכים, או אפילו מוזמנים להיכנס לבית מקומי. ועוד לא הזכרנו את היין המיוצר ביקבים הקטנים ולעיתים במרתף ביתי, את הצ'צ'ה, הליקר המקומי שיגרום לכם לראשכם להסתחרר בן רגע, ואת האוכל, שהוא לגמרי יותר – יותר טעים, יותר משביע, יותר מגוון ממה שציפיתם. על השולחן נערמות צלחות עם מאפי בשר, דגים שזה עתה נשלו ממי הנחל הצוננים וניצלו על הגריל, והמון סלטים, מאפים ומטבלים שהופכים כל ארוחה לחגיגה אמיתית גם עבור הצמחוניים.

עוד טיולי ג'יפים כאן

חולי הגה יחגגו בדרכים ההרריות של גאורגיה והנוסעים יתמוגגו מהנופים המדהימים | צילומים: יניב טל, מאסטר טריפ

בגאורגיה, שרבים כבר טיילו בה, התאהבו וחזרו לסיבוב נוסף, יש אזורים הרבה פחות מוכרים, מהסוג שיגרמו לכם לקרוא בהתפעלות שוב ושוב ויאתגרו את כישורי נהיגת השטח שלכם – שמחה גדולה לחולי הגה, תענוג גדול לא פחות לנוסעים שלא יכולים להסיט מבט מהנוף.

אחד האזורים האלה, שנמצא הרחק ממסלול הטיולים הרגיל, הוא תושתי, חבל ארץ קטן בפינה הצפונית-מזרחית של המדינה. לפני שאתם יוצאים לטיול בחבל הארץ הנידח והמרתק הזה, הנה כמה דברים שכדאי לדעת:


בנופים הפראיים של תושתי פזורים כפרים עתיקים

• עד כמה נידח חבל תושתי? כל כך נידח עד שרק דרך לא סלולה מובילה אליו והיא עבירה רק לרכבי שטח. ואם לא די בכך, הדרך הזאת סגורה מסוף הסתיו עד תחילת האביב (בערך מאמצע אוקטובר עד מאי) בשל השלגים הכבדים המכסים אותה.

מגדלי האבן העתיק בשקיעה

אחרי שהגעתי לתושתי, מה מחכה לי שם? תושבי תושתי הם ברובם רועי צאן ובחודשי הקיץ הם עולים עם העדרים לכפרים הרריים, שבתיהם עשויים מאבן מקומית. בשולי הכפרים ועל רכסי ההרים אפשר לראות את מגדלי האבן העתיקים, מהמאות ה-12 וה-13, אשר שימשו מקום הגנה בעת פלישות אויבים. הכפרים והמגדלים פזורים במרחבי נוף פתוחים ויפהפיים, עם הרים, נהרות, נחלים וכרי מרעה. ועוד משהו מעניין לגבי תושבי התושתי: בעברם הם היו פגאניים ועד היום המנהגים הללו השתמרו ביחד עם המנהגים הנוצרים.


גם מי שטייל בגאורגיה פעם או פעמיים יופתע מהמראות בחבל הנידח

• את מי אפגוש במהלך הטיול בתושתי? את הכפריים הרועים את הצאן, עוסקים בחקלאות או עובדים במלאכות ביתיות, וכן מעט מאוד מטיילים שמגיעים לכאן בעונת הקיץ, חלקם בג'יפים, אחרים ברגל, במסלולי הליכה הרריים.

• יצאתי בטיול ג'יפים לגאורגיה, מה חשוב לי לדעת?

בטיחות – זה הדבר החשוב ביותר. טיול ג'יפים אינו דומה לטיול רגיל ברכב פרטי בכביש אספלט נוח ומישורי. העליות והירידות, הדרכים הלא סלולות, עם מהמורות, כל אלו גורמים להתבלות מהירה של הבלמים ולכן חשוב לבחור בחברה ששמה את הבטיחות בראש סדר העדיפויות ושמקפידה לערוך בדיקות תכופות של הג'יפים.

מקצועיות – חשוב לבחור בחברה שבה המדריך הוא לא רק מדריך טיולים מקצועי ומנוסה, אלא גם בעל הכשרה וניסיון בתחום נהיגת השטח, שיכול להתמודד עם תנאי שטח שונים ולחלץ את הג'יפים מהבוץ, תרתי משמע.

הג'יפים – בטיול ג'יפים מבלים בג'יפ שעות ארוכות, ועל כן חשוב שהג'יפ יהיה נוח, מרווח ומפנק, כזה שתיהנו להיכנס אליו בכל בוקר ליום ארוך של נהיגה.


חשוב לוודא שהג'יפים נוחים, מרווחים ומתוחזקים היטב

מה כלול – דבר אחרון שכדאי לשים לו לב: כשאתם בוחרים חברה לטיול בגאורגיה, ודאו שהמחיר שאתם משלמים כולל לא רק את הטיסה והטיול עצמו, אלא גם תוספות, כמו כניסה לאטרקציות, מופע פולקלור ועוד. בדרך זו תוכלו ליהנות מכל הטוב שיש לגאורגיה להציע בלי לדאוג לגבי הוצאות לא צפויות.

והכי חשוב: תיהנו, בגאורגיה זה ממש לא קשה…

עד שתצאו לטיול בגאורגיה, הנה טעימות ממה שמחכה לכם ברכס הקווקז:

עוד על טיול בגאורגיה

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגאורגיה

להלך בתוך סיפור – באטומי עם ילדים
להלך בתוך סיפור – באטומי עם ילדים

באטומי במערב גאורגיה מציעה אטרקציות מיוחדות לילדים, ושכיות החמדה שבה נקשרות לסיפורים מן המיתולוגיה וסיפורים עממיים, מה שהופך את הביקור בבאטומי לספר שבין דפיו ניתן לטייל ולרתק את הילדים. לימור צדוק ביקרה והתרשמה

אמנות הרחוב של בטומי: פנטזיה, אקולוגיה וקורונה
אמנות הרחוב של בטומי: פנטזיה, אקולוגיה וקורונה

לצד מלונות הפאר, בתי הקזינו, הטיילת האלגנטית ואטרקציות הנופש של עיר החוף הגיאורגית היפה, מבטאים אמני רחוב את אהבתם לעיר ואת רוח התקופה על קירות בתי המגורים ומבני הציבור במרכז העיר. תמצאו שם זעקה על גורלם של בעלי ...

סוף שבוע בטביליסי
סוף שבוע בטביליסי

מחפשים מקום מיוחד בחו"ל, עם תרבות, אמנות, שווקים, אוכל נהדר ויין מצוין לבילוי של סוף שבוע? טביליסי, בירת גאורגיה, היא בדיוק מקום שכזה. במרחק טיסה קצרה מישראל תגלו עיר שמחברת בין מערב למזרח, עם בניינים היסטוריים, תצפיות מקסימות, ...