תפריט עמוד

חופשה משפחתית בטבע: יעדים מפתיעים וזולים

חופשת קיץ משפחתית בטבע האירופי היא תענוג גדול, במיוחד אם נוטשים את היעדים המוכרים, העמוסים והיקרים, לטובת מקומות מפתיעים, כמו צפון פולין או דרום צ'כיה, שם תוכלו לטייל בין קניונים ומפלים, לנפוש על שפת אגם, לקטוף פירות יער או לגלוש באומגות. והכל במחירים זולים בהרבה ממה שתשלמו על חופשה דומה במערב אירופה

בולגריה

לצד המוני הישראלים שנוהרים בקיץ ליעדים פופולריים כמו היער השחור או אזור האגמים בצפון איטליה, יותר ויותר משפחות מגלות שגם מחוץ למערב אירופה אפשר ליהנות מחופשה עתירת ריגושים ונופים בחיק הטבע. הבונוס של חופשה כזו, מלבד העובדה שאתרי התיירות הרבה פחות עמוסים, הוא כמובן המחירים הזולים משמעותית, שמאפשרים לצאת לחופשה גם בלי לקחת משכנתא או ליהנות מחופשה ארוכה באותו מחיר של חופשה בת שבוע במערב אירופה. השילוב של הרים, יערות ואגמים הופך את כל אחד מהיעדים ברשימה לאידיאלי לחופשה משפחתית, בין אם אתם מעדיפים חופשה אקטיבית או מסתפקים בשבוע רגוע בבית קיט לשפת אגם.


אפשר לשכור בית נופש על שפת האגם | צילומים: שאטרסטוק

הנה כמה יעדים נהדרים וזולים לחופשת קיץ משפחתית בטבע, למרביתם מופעלות גם טיסות לואו קוסט ו/או שכר שעוזרות להפחית את עלויות הטיול.

ליטא
ליטא היא הסוד השמור של רבים מיוצאי ממדיות חבר העמים, שחוזרים אליה לחופשת קיץ שנה אחרי שנה, אבל בשנים האחרונות הסוד מתחיל להיחשף ויותר ויותר ישראלים מגלים את המדינה היפה הזו. ליטא מפורסמת בעיר הבירה היפה והרומנטית וילנה, אבל היא יעד מושלם גם לחופשה משפחתית בטבע. יש בה המון יערות ואגמים, ואפשר לשכור בית נופש ממש על שפת אגם, ולקנא באנשים שכך נראים חיי היום יום שלהם.

פארק טרקאי. אחד מטיולי היום המוצלחים מווילנה | צילום: Dmitry Chulov / Shutterstock

ישנם כמה מוקדים למשפחות בליטא. משפחות שלא רוצות להרחיק או שרוצות לשלב גם הנאות אורבניות יכולות להתמקד בבירה וילנה וממנה לצאת לטיולי יום באתרי הטבע שבאזור.אפשר, למשל, לנסוע לפארק הלאומי טרקאי (Trakai), המרוחק רק 45 דקות נסיעה ובו יערות עבותים, אגמים צלולים וטירה שממוקמת על אי בלב האגם; או ללכת במסלל קרמזיני (Karmazinai), מסלול הליכה מקסים שמתאים למשפחות שתחילתו במרחק כחצי שעה מן העיר שכולל הליכה ביער, לאורף נהר ובין כרי מרעה ירוקים.

פארק החבלים בדרוסקינינקאי | צילום: nikolpetr / Shutterstock

אפשרות אחרת היא להתמקם באזור אחד מהאגמים הרבים שבליטא, רבים מהם נמצאים במרחק נסיעה קצרה מהבירה. לבסוף, אפשר לבחור באחת מעיירות הנופש והספא, כמו העיירה דרוסקינינקאי (Druskininkai) שבדרום ליטא, המרוחקת פחות משעתיים נסיעה מווילנה. העיירה, שסביבה מעיינות מרפא רבים, מוקפת ביער ובשטחה עוברים שני נהרות, כמו גם כמה אגמים. בנוסף לכל מה שהטבע מציע, העיירה גדושה בהמון אטרקציות לכל המשפחה. יש בה פארק הרפתקאות מקורה בשם One עם מסלולי חבלים ואומגות בין העצים; פארק מים מקורה, Druskininkai Aquapark, עם בריכות, מגלשות מים, בריכת גלים, סאונות ועוד; מרכז סקי מקורה עם שלג מלאכותי לאורך כל השנה; מזרקות מוזיקליות ועוד.

איך מגיעים? בטיסות ישירות מישראל לווילנה. דרוסקינינקאי מרוחקת כשעתיים נסיעה מדרום-מערב לווילנה.

האגמים המזוריים, פולין
פולין לא נתפסת אצל רובנו כיעד הראשון לחופשה משפחתית. עם זאת. כשמרחיקים מעט מוורשה מגלים שפולין היא מדינה עתירה בטבע ונופים יפים שיש לה המון מה להציע מלבד אתרים הקשורים לעברה האפל. אחד מאזורי הטבע היפים בפולין הוא אזור האגמים המזוריים שבצפון פולין. האזור שופע יערות ואגמים (לא פחות מ-2,000!) והוא אידיאלי לטיולים ברגל ובאופניים ולשייט באגמים ובנהרות. האזור הזה כל כך מקסים שגם בלי אטרקציות מיוחדות אפשר ליהנות בו מחופשה נהדרת – לגור בצימר על שפת אגם, עם סירה פרטית שמזמינה לשייט ממש מפתח החדר, לרחוץ באגם בימים חמים, לטייל ברגל ביער, לקטוף אוכמניות ופטל… יחד עם זאת, אם כל היופי הזה יתחיל לשעמם אתכם, האזור גדוש בלא מעט מוקדי עניין.


האגמים המזוריים מזמינים לשייט בקיאק | צילום: posztos / Shutterstock

עיירת הנופש המרכזית באזור היא Mikołajki, אם כי ניתן ללון בכל אחד מהכפרים הקטנים שבאזור. מהעיירה היפה ניתן לצאת לשייט באגמים ובתעלות שמסביב (מי שרוצה יכול להקדיש את החופשה כולה לשייט תעלות בנהיגה עצמית הודות למאה ק"מ של נתיבי מים באזור). משפחות ייהנו גם מהמוזיאון הפתוח ב-Olsztynek שבו בתים משוחזרים שממחישים את החיים באזור מהמאה ה-17 ואילך. גם טירת מאלבורק (Malbork) תשבה את ליבם של מבוגרים וילדים כאחד. הטירה המשוחזרת היטב היא הטירה הימי ביניימית הגדולה ביותר באירופה.

איך מגיעים? בטיסה ישירה לוורשה. מוורשה הנסיעה לאזור האגמים המזוריים נמשכת כשלוש שעות.


יער ירוק באזור האגמים המזוריים

דרום בוהמיה, צ'כיה
כשחושבים על צ'כיה חושבים מיד על פראג היפהפייה, אבל גם מחוץ לפראג (אשר בהחלט כדאי לבלות בה כמה ימים בתום החופשה) יש המון מה לראות בצ'כיה. אחד האזורים המומלצים לחופשה משפחתית הוא אזור דרום בוהמיה ובעיקר הפארק הלאומי שומאבה (Sumava) המרוחק כשעתיים נסיעה מדרום לפראג. הדרך לשם גדושה בערים עתיקות ורומנטיות ובטירות מרשימות. אל תוותרו על עצירה בצ'סקי קרומלוב (Český Krumlov), אחת מהערים היפות בצ'כיה, שעליה חולשת טירת צ'סקי קרומלוב הימי ביניימית שניצבת על סלע מעל הנהר ומציעה תצפית נהדרת על העיר. טירה נוספת בדרך היא טירת טירת הלובוקה (Hluboká) המרשימה מהמאה ה-15 שזה ניתן להתרשם מהריהוט התקופתי ומיצירות האמנות שמקשטות את הטירה.


ילדה בפארק הלאומי שומאבה

גולת הכותרת של האזור היא כאמור הפארק הלאומי שומאבה, אחד מהאזורים המיוערים הנרחבים ביותר באירופה. האזור מנוקד בגבעות, אגמים ופלגי מים, שכולם מזמינים לטיול בטבע. למשפחות מומלץ במיוחד להתמקם באזור אגם ליפנו (Lipno) ששוכן מדרום לשמורה. כאן תוכלו ליהנות לא רק מהטבע והנופים של האזור אלא גם מאינספור אטרקציות משפחתיות: פעילויות ספורט ימי באגם, טיולי אופניים, פארק חבלים, שביל עץ בין צמרות העצים, מגלשות הרים, פארק מים, מיני גולף ועוד.

איך מגיעים?
בטיסה ישירה לפראג. מפראג נוסעים כשעתיים וחצי דרומה לפארק הלאומי שומאבה.


נוף בפארק הלאומי שומאבה

בולגריה
בולגריה היא אחד היעדים המפתיעים באירופה. רבים מכירים רק את אזור החוף של בולגריה, ובו עיירות נופש פופולריות כמו ורנה ובורגס, אבל פנים המדינה מתאים במיוחד לכל מי שאוהב טבע ונוף. האזור משובץ ברכסי הרים מרשימים, כמו הרי פירין (Pirin) שבדרום-מערב בולגריה או הרי רודופי (Rodopi) שבדרום בולגריה.

הפארק הלאומי הרי פירין מציע פסגות דרמטיות (הגבוהה שבהן מתנשאn לגובה 2,915 מטר) המכוסות ביערות של אורנים, אלונים ואשורים, כשבין ההרים מסתתרים אגמים קרחוניים מרהיבים. כל אלה מזמינים למגוון פעילויות בחיק הטבע. מוקד התיירות המרכזי באזור הוא עיירת הסקי באנסקו (Bansko), אשר בקיץ מהווה בסיס מצוין לטיולים רגליים ונופש בהרים. אפשר לעלות ברכבת לפסגת הר Vihren, ומשם לצאת לטיול רגלי בהר או פשוט לעשות פיקניק ליד אחד מהאגמים המהפנטים שבאזור. בבאנסקו אפשר גם לרכב על אופני הרים, לרכב על סוסים או לעשות רפטינג. בקרבת העיירה יש הרבה אטרקציות שהילדים יחבבו, כמו פארק הדובים Belitsa אשר שוכן בלב יער ובו ניתן לראות דובים בסביבת המחיה הטבעית שלהם.


נופי הרים ואגמים בהרי פירין

אפשרות אחרת היא לנפוש באזור הרי הרודופי, שהם יותר נמוכים ופחות דרמטיים, אבל הם ירוקים להפליא ומשובצים ביערות, פלגי מים, קניונים ומערות. אחד הקניונים היפים הוא קניון טריגרד, קניון קרסטי עם קירות תלולים, אשר בסיומו נמצאת מערת לוע השטן העצומה. גם קניון המפלים, הסמוך לעיירת הנופש סמוליאן (Smolyan), הוא מקום מקסים לטיול – הנהר יוצר תריסר מפלים ויש מסלול נהדר על גשרי עץ בתוך היער בין פלגי המים. באזור יש גם פארק חבלים למשפחות שמחפשות עוד כמה ריגושים.


קניון המפלים ליד סמוליאן

איך מגיעים? בטיסה ישירה לסופיה (Sofia). מסופיה נוסעים כשעתיים דרומה לכיוון באנסקו או כ-3.5 שעות לכיוון סמוליאן (Samolyan).

הרי הקרפטים, רומניה
הרי הקרפטים ברומניה הם יעד נוסף שיקסום למשפחות חובבות טבע והרפתקאות שרוצות ליהנות מחופשה קצרה בטבע במחירים זולים. גם כאן יש נופים של הרים, יערות ונחלים, לצד טירות עתיקות ואטרקציות לכל המשפחה כמו פארקי חבלים ומים. כדאי להתמקם באחת מעיירות הנופש ההרריות כמו פויאנה בראשוב (Poiana Brasov) או סינאיה (Siana) המרוחקת כשעה דרומה מפויאנה בראשוב. כל אחת מן העיירות מציעה מגוון אפשרויות נופש פעיל, כמו טיולים ברגל, רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים, מצנחי רחיפה ועוד, ומכל אחת מהעיירות ניתן לצאת לטיולי יום באזור.


הרכבל שמטפס להר פוסטוורו בפויאנה בראשוב. חוויה להורים ולילדים

אל תוותרו על טיפוס ברכבל לכמה מהפסגות באזור כמו הר פוסטוורו (Postavaru) שבפויאנה בראשוב, שבו מסלולים רגליים נהדרים. אוהבי בעלי החיים לא יוותרו על ביקור בשמורת הדובים זרנסטי (Zarnesti), שמרת מקלט לדובים שעברו התעללות אשר בה אפשר לפגוש את הדובים מקרוב. לא רחוק משם נמצאת טירת בראן האימתנית המפורסמת כטירתו של דרקולה. באזור יש גם כפרים מסורתיים שאורח החיים בהם לא השתנה שנים רבות, כמו הכפר הסקסוני ויסקרי (Viscri).


מפגש עם דובים חומים בהרי הקרפטים

משפחות חובבות הרפתקאות ייהנו עד מאוד בפארק ההרפתקאות Aventura Brasov שבו אומגות וגשרי חבלים, ואם איתרע מזלכם ומזג האוויר גשום יש פה גם פארקי מים מקורים שבהם אפשר לבלות גם ביום גשום.

איך מגיעים?
בטיסה ישירה לבוקרשט. משם כשעתיים נסיעה צפונה לסינאיה או כשלוש שעות נסיעה צפונה לפויאנה בראשוב.

לקריאה נוספת:

חופשות משפחתיות לא שגרתיות
חופשות משפחתיות לא שגרתיות
רבים מהנוסעים לחופשות משפחתיות באירופה או בארצות הברית מתמקדים במקומות מוכרים ופופולריים. אבל גם באזורים אלו, תמיד אפשר למצוא משהו מיוחד לעשות או פינה סודית שאינה מוצפת במטיילים. הנה כמה הצעות לחופשות משפחתיות בלתי נשכחות מהסוג הפחות שכיח

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.