תפריט עמוד

אירועי הקיץ הכי שווים בבודפשט

חולמים על בילוי בלתי נשכח עם חברים, בני זוג או משפחה בעיר הבירה התוססת של הונגריה? הקיץ מתקרב ואיתו עונת החופשות, אז הגיע הזמן להכיר את האירועים הכי שווים של בודפשט

בודפשט, עיר הבירה של הונגריה והמרכז הכלכלי החשוב ביותר במדינה, הפכה בשנים האחרונות ליעד תיירותי מוביל בקרב ישראלים. טיסות לבודפשט יוצאות מנתב"ג על בסיס יומי ובקיץ מזנק הביקוש בעשרות אחוזים. מלבד המחירים הנוחים של טיסות לואו קוסט, ישראלים אוהבים את בודפשט בגלל פסטיבלים ואירועים שמתקיימים בה כל השנה.

רגע לפני שאתם אורזים מזוודות לחופשה השנתית עם חברים, בני זוג או משפחה, הנה כמה אירועים שווים במיוחד של החודשים הקרובים בבודפשט:

פסטיבל אמנויות רחוב, ג'אז ואופרה
מלבד העובדה שמדובר במזג אוויר מצוין לטיולים ושופינג, חודש מאי כולל את פסטיבל הג'אז המסורתי בתאריכים ב-5 עד 7 במאי ואת מופעי האופרה שיתקיימו בבית האופרה של בודפשט בין 17 במאי עד 2 ביוני עם יצירות מפרי עטו של שייקספיר. ב-21 במאי מתקיים פסטיבל אמנויות רחוב בסביבות רחוב Falk Miksa ובו ירידים למכירת תכשיטים, ציורים, רהיטים ופריטי אספנות.

פסטיבל הקיץ של יהודי בודפשט
הקהילה היהודית בבודפשט פעילה מאוד ובין היתר היא מציינת מדי שנה את בוא הקיץ עם פסטיבל צבעוני ומיוחד. ב-2017 הפסטיבל ייערך מסוף אוגוסט, 29 באוגוסט, ועד 5 בספטמבר. כמו בכל שנה, גם הפעם יתקיימו בו אירועי תרבות ואמנות. הדגש בפסטיבל הקיץ המסורתי של יהודי בודפשט הוא על הצגת ערכי תרבות בני אלפי שנים באמצעות מחזות תיאטרון, ריקודי מחול ועוד וכן אפשר לקחת חלק פעיל בסדנאות יצירה.

פסטיבל היין הבינלאומי
עוד סיבה מצוינת להגיע לבודפשט בחודשי הקיץ קשורה לפסטיבל היין שנערך בעיר. הפסטיבל, שמתקיים בטירת בודפשט, ייערך השנה בתאריכים 11-8 בספטמבר. הוא מארח מאז 1991 עשרות אלפי מבקרים מדי שנה. בין אירועי הפסטיבל ניתן למנות את מפגשי הסחר המקצועיים עם יבואני יין, מפגשים פתוחים של יצרני יין עם הקהל וכמובן סיורי טעימות עם הסברים על הייצור המסורתי של היין בהונגריה. עוד אטרקציות מיוחדות של הפסטיבל כוללות מופעים מוזיקליים ודוכני מזון לגבינות, דגים, בשרים ותבשילי קדרה.

פסטיבל זיגט
פסטיבל זיגט (Sziget) מוכר גפ בכינוי "וודסטוק של מזרח אירופה". השנה ייערך הפסטיבל בתאריכים 16-9 באוגוסט ויופיעו בו אמנים מובילים כמו פינק, וויז קאליפה, אלט ג'יי, ג'ורג' עזרא ועוד. אפשר לרכוש כרטיסים במחירים שנעים סביב 300-270 אירו ולקבל גישה חופשית לכל האירועים.

ליל המוזיאונים
במסגרת ליל המוזיאונים פותחת עיריית בודפשט מעל 100 מוסדות אמנות ותרבות עד השעה 2:30 בלילה, בחינם וללא צורך בהזמנת כרטיסים. המתכונת האטרקטיבית של ליל המוזיאונים כוללת פעילויות, סדנאות, הופעות, מיצגים, מפגשים עם אמנים והפעלת "אוטובוס מוזיאונים" מיוחד שעובר בין האתרים כדי לאפשר הגעה קלה ממקום למקום. הפסטיבל נערך בדרך כלל בחודש יוני ועדיין לא פורסמו פרטים סופיים לגבי האירועים, אך שווה להמשיך לעקוב.

פסטיבל הבירה
פסטיבל הבירה במצודת בודה מתקיים בדרך כלל במשך ארבעה ימים במחצית חודש יוני, לרוב בין 14-11 ביוני. התאריכים המדויקים בשנת 2017 עוד לא ברורים, אך לחובבי הבירה מומלץ להזמין טיסות כבר עכשיו. במהלך הפסטיבל תוכלו לשתות בירה מכל הסוגים, ממבשלות מקומיות ובינלאומיות, בטעמים שלא הכרתם. 200 סוגי בירות יוגשו לאורך הפסטיבל והכניסה היא בחינם. מלבד בירה, כולל הפסטיבל השנתי מופעי בידור והפנינג שנערך במרומי הטירה.

בתמונה הפותחת: פסטיבל זיגט | צילום: joyfull / Shutterstock

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.