תפריט עמוד

מעט חוויות משתוות לריגוש שבשחייה לצד לווייתן, דולפין או צב ים. מדובר בחוויה שכל חובב טיולים וטבע שמח להכניס לרשימת החלומות שלו. כדי להגשים את החלום, יש להגיע למקומות בהם סיכויי הצפייה גבוהים, ולזכור שלמרות הכל, לא תמיד בעלי החיים יופיעו בזמן ובמקום שאליו תגיעו וכמו כן, לא בכל אתר מותר לשחות לצד בעלי החיים. ועוד דבר: למרות הקרבה, לא מדובר בחיות מחמד ולכן אסור לגעת או לנסות ללטף את היצורים הימיים הללו.

לטובת מי שרוצה להתנסות בשחייה או בצלילה לצד בעלי חיים ימיים, ליקטנו כאן כמה המלצות למקומות שבהם סיכויי ההצלחה להתקרב אליהם גבוהים במיוחד.

פרות ים בפלורידה
לצד פארקי השעשועים והחופים עטורי הדקלים, תחשי נהרות, המוכרים יותר בכינוי פרות ים, הם אחד מהסמלים של פלורידה. זהו יונק ימי גדול ומגושם למראה, אשר למרות גודלו ניחן באופי עדין וידידותי במיוחד. תחשי נהרות נפוצים מאוד בפלורידה, בעיקר בדרום-מזרח המדינה, ויש אתרים רבים בהם ניתן לצפות בריכוזים גבוהים שלהם. אבל המקום היחידי בו מותר לשחות לצדם הוא מחוז סיטרוס (Citrus), במרחק כשעתיים נסיעה מצפון-מערב לאורלנדו.

ישנם שני מוקדים עיקריים: נהר קריסטל (Crystal River), שם אפשר למצוא את האוכלוסייה הגדולה בעולם של תחשי נהרות במהלך החורף, כעשרה אחוזים מכלל תחשי הנהרות בפלורידה. המקום הנוסף הוא המעיינות הכחולים (Blue Springs) בהומוססה (Homosassa), מעיין שמימיו החמימים מושכים אליו תחשי נהרות רבים. הזמן הטוב ביותר לשחייה לצד תחשי הנהרות הוא בין נובמבר למרץ, רצוי בשעות הבוקר.


למרות גודלם ניחנו תחשי הנהרות באופי ידידותי במיוחד | צילומים: שאטרסטוק

מנטות באוסטרליה ובהוואי
שונית המחסום הגדולה באוסטרליה נחשבת לאחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם, ויש בה מגוון אדיר של יצורים ימיים. אחד המפגשים הכי מרגשים שצפויים לכם פה הוא עם מנטות ("חתולי ים"), דגי סחוס עצומים הנראים כמעופפים בתוך המים. מפגש עם מנטה הוא חלומו של כל צולל, ובאי ליידי אליוט (Lady Elliott) שבשונית המחסום הגדולה יש סיכוי לא רע להגשים אותו. סביב האי, המשווק את עצמו כ"ביתה של המנטה", אפשר לראות מנטות לאורך כל השנה, בעיקר בין אמצע מאי לאמצע אוגוסט. לא חייבים לצלול למעמקים בשביל לראות כאן מנטות, אפשר לראותן גם באמצעות שנורקל.

מנטה ריי במחסום השונית הגדולה באוסטרליה

מקום נוסף שבו יש סיכוי גבוה לראות מנטות הוא קונה (Kona) באי הגדול בהוואי. חברות טיולים רבות מארגנות סיורי צלילה ושנורקלינג שבמהלכם אפשר לשחות לצד המנטות, חלק מהחברות מציעות גם סיורים ליליים, בהם תאורה מיוחדת מאפשרת תצפית טובה יותר על המנטות.

צבי ים בברבדוס וביוון

קשה שלא להתלהב מצבי ים, שנראים מגושמים ואיטיים, אך מפגינים קלילות מרשימה במים. על אף היותם בסכנת הכחדה, צבי הים נמצאים כיום במצב טוב יותר משהיו לפני כמה עשורים, בזכות המודעות הגוברת למצוקתם. הם מצויים בכל היבשות, מלבד אנטרקטיקה, אבל מעטים המקומות בהם אפשר ליהנות ממפגש אינטימי עמם. אחד המקומות המוצלחים ביותר לשחות לצד צבי הים הוא האי הקריבי ברבדוס, שם חברות רבות מציעות סיורים לאזורי ההאכלה שלהם בחוף המערבי של האי. תוכלו ליהנות משחייה ליד הצבים. המים הרגועים באזור הופכים את את החוויה לידידותית במיוחד גם למי שאינו מנוסה בצלילה או בשנורקלינג.


צב ים בברבדוס. מצבם של צבי הים משתפר אך הם עדיין נמצאים בסכנת הכחדה

לא חייבים להרחיק עד ברבדוס כדי לפגוש צבי ים: באי זקינתוס ביוון נמצא אזור הקינון החשוב ביותר לצבי ים בים התיכון, ויש בו פארק לאומי ימי לשימור שלהם. גם בחוף מונדה באי קפלוניה (Kafalonia) אפשר לשחות ולשנרקל ליד צבי ים.

דולפינים באיים האזוריים

במקומות רבים בעולם אפשר לשחות לצד דולפינים, כולל בים האדום באילת. אבל אחד המקומות היפים והמעניינים ביותר לשחייה עם דולפינים נמצא באיים האזוריים שבאוקיינוס האטלנטי ממערב לפורטוגל, שם אפשר לראות כמויות גדולות של דולפינים ממינים שונים. מהאי הגעשי פיקו (Pico) יוצאים סיורי שייט רבים לצפייה בדולפינים, שבמהלכם עוצרים ויורדים למים כדי לשחות לצד היונקים הימיים הידידותיים הללו. כדי ליהנות מים שקט ותנאים אופטימליים לשחייה, מומלץ להגיע בין מאי לספטמבר.


שחייה לצד דולפינים

לווייתנים בסרי לנקה
השחייה לצד היונק הגדול בעולם היא חוויה עוצמתית במיוחד שאפשר ליהנות ממנה בכמה וכמה יעדים בעולם, ממקסיקו ועד אוסטרליה. אחד המקומות המוצלחים לשחות עם לוויתנים הוא האי סרי לנקה באוקיינוס ההודי. לווייתנים, בהם לווייתן כחול, שהוא בעל החיים הכבד בעולם – משקלו יכול להגיע ל-170 טון – חולפים בסביבת האי במרץ ואפריל. בתקופה זו חברות רבות מארגנות סיורי צלילה ושחייה עם לווייתנים הנמשכים לרוב בין שעה לארבע שעות. ישנם כמה אתרים בסרי לנקה בהם רבים הסיכויים לפגוש לווייתנים, בהם ווליגמה (Weligama), היקדואה (Hikkaduwa) וקלפיטיה (Kalpitiya).


לוויתן כחול בסרי לנקה

כרישים באי קוקוס
ישנם מקומות רבים שמציעים שחייה לצד כרישים בכלוב מאובטח, אבל הנועזים במיוחד, שרוצים לקחת את העניין צעד קדימה, מוזמנים לנסות צלילה לצד כרישים בים הפתוח, ללא כל חציצה. אחד המקומות המומלצים לצלילה עם כרישים הוא האי קוקוס השייך לקוסטה ריקה. במים שסובבים את האי שוחים כשבעה מיני כרישים, שהבולט שבהם הוא הפטישן ("כריש פטיש). שחייה לצד הפטישנים היא חוויה עוצרת נשימה תרתי משמע, אם כי יודעי דבר מרגיעים שהכרישים תוקפים רק כשהם מרגישים מאוימים ואם שומרים על חזות רגועה אין ממה לחשוש. מלבד כרישים, האי קוקוס מציע עולם תת ימי עשיר ומגוון עם המוני דגים, צבי ים, מנטות, צלופחים ועוד. ישנן כמה חברות שמארגנות סיורי צלילה באיי קוקוס, המתאימים בעיקר לצוללים מנוסים.


להקה של פטישנים באי קוקוס. האם תעזו לשחות ביניהם?

פינגווינים בדרום אפריקה
שחייה עם פינגווינים נשמעת כחוויה מפוקפקת למדי בשל הקור העז השורר במרבית המקומות בהם הפינגווינים נפוצים. אבל פינגווינים חיים גם בחופים החמימים של דרום אפריקה, בעיקר בחוף בולדרס (Boulders) הסמוך לעיר סימונס טאון, לא רחוק מקייפטאון. במקום יש מושבה של אלפי פינגווינים שחורי הרגל, המכונים גם הפינגווינים הנוערים בשל קולם המזכיר נעירת חמור. בסמוך למושבת הפינגווינים יש חוף ציבורי קטן, כך שיש סיכוי טוב שתחלקו עם פינגווין את המגבת שלכם או שתשכשכו במים לצדו.


בחוף בולדרס אפשר לשחות ולהשתעשע לצד הפינגווינים | צילום: Andrea Willmore / Shutterstock

בתמונה הפותחת: שחייה לצד כריש לוויתני, הדג הגדול בעולם

לקריאה נוספת:

לפגוש בעלי חיים בטבע
לפגוש בעלי חיים בטבע
לראות בעלי חיים בסביבתם הטבעית זאת חוויה מיוחדת ומרגשת, בעיקר כשנוספת תחושת סכנה שמעלה את רמת האדרנלין. איפה אפשר לראות בטבע דובים לבנים, טיגריסים, גורילות ושלל חיות מדהימות נוספות

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.